Την εποχη εκεινη (τελη δεκαετιας 60) υπηρχαν σχεδιαστες (αλλα και ιδιοκτητες αυτοκινητοβιομηχανιων)
που ηθελαν, επιθυμουσαν, ιντριγκαρονταν να φτιαξουν ενα ΠΑΙΧΝΙΔΙ που λειτουργει και ως αυτοκινητο.
Να το πω καλυτερα :
Υπηρχαν σχεδιαστες που ηθελαν να φτιαξουν ενα πολυ εκκεντρικο matchbox αυτοκινητακι (5 εκατοστων)
αλλα σε χορταστικο μεγεθος (4 μετρων). Οποτε το "ηλιολουστο ρετιρε για το νεοπλουτο ζευγαρι" εχει μεγαλη
δοση αληθειας. Και γιατι να μην εχει ? Η εποχη, οχι απλως το επετρεπε, αλλα το αγαπουσε. Βρισκομαστε
στην εποχη του Woodstock αλλα και ολων εκεινων των γεγονοτων που σημαδεψαν τα επομενα 50 χρονια.
Η κουλτουρα ηταν "παιξε και πειραματισου". Οποτε ο σχεδιασμος αυτοκινητων δεν θα μπορουσε να ειναι
φορμαλιστικος. Ηταν το ακριβως αντιθετο : ειμαι ενας σχεδιαστης που θελει να παιξει με φορμες οπως
κανει ενας γλυπτης (η ενας ζωγραφος). Και εφοσον τα χρηματα περισσευουν (και περισσευαν !!!)
ΘΑ ΦΤΙΑΞΩ ΟΤΙ ΘΕΛΩ.
Οσοι παιξατε με αυτοκινητακι matchbox εκεινη την εποχη .... μαλλον θα με καταλαβαινετε.
Εκτος απο την ομαδικοτητα στο παιχνιδι, υπηρχε και η προκληση : "ποιος εχει το πιο συναρπαστικο σχεδιο".
Ολοι οι υπολοιποι ψοφαγαμε να αποκτησουμε το πιο ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟ αυτοκινητακι. Οχι το πιο ορθολογικο !
Κανεις δεν ξεκιναγε λεγοντας "και γιατι τοση γυαλινη επιφανεια ? και τι τον θελεις τον εξακυλινδρο ?
και τι τα θες τα εξαγωνα ? και τι τα θες τα λαμε καθισματα ? και που θα κυκλοφορει αυτο το πραγμα ?"
Ετσι και οι αυτοκινητοβιομηχανιες (οχι ολες) δεν ξεκινουσαν με "κοψε, μικρυνε, διωξε, απλοποιησε ...."
Και τελωσπαντων ... που ειναι ο Βλασσης ? :smash: