Nikon D800

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,150
Bratislava
Re: Απάντηση: Nikon D800

Το τελευταίο έχει υπερβολικό sharpening που έχει σηκώσει και όλο το θόρυβο. Υπάρχει νόημα για τόσο sharpening? Κάνει ψεύτικη όλη την εικόνα. Αλλοιώνει τη γεύση ρε φίλε...

Οπως εγραψα παραπανω, κανω βιαστικα ή μαλλον αυτοματοποιημενα οτι κανω... το σαρπεν στη συγκεκριμενη που λες, ειναι το default του ACR και το default του nik software και μαλιστα το RAW sharpener που ειναι πιο ελαφρυ απο οτι το output sharpener που εχει...

Νομιζω, οτι τοσο πολλη πληροφορια, θελει διαφορετικες ρυθμισεις και διαβαθμισεις σε πραγματα που μεχρι τωρα καναμε αυτοματα η με συγκεκριμενες τιμες...
 

Diol

Established Member
12 July 2011
200
Αθήνα
Το τεστάκι που είχα κάνει με την σύγκριση θορύβου το έδωσα στο Nikonrumors και απο εκεί το πήραν κσι το φόρουμ του DPreview και σε άλλα φόρουμ και έγινε το έλα να δεις. Μέσα σε ελάχιστο διάστημα υπήρξαν 100τάδες ή και χιλιάδες ακόλουθα μηνύματα. Τρόμαξα κυριολεκτικά, δεν είχα συναίσθηση τι σημαίνει δίκτυο παγκόσμιας προβολής. Εκανα και το λάθος και απάντησα σε ένα και τσεκάρισα να ειδοποιούμαι αν υπάρξουν ακόλουθες απαντήσεις και έχω πάρει χιλιάδες μηνύματα στο mailbox...

Θέλω να επαναλάβω το τεστ την άλλη εβδομάδα με μηχανές παραγωγής αυτή τη φορά, τρίποδο, F8, μετρημένη εστίαση και με όλες τις μηχανές, D700, D3s, D3x, D4, D800, D800E (την Ε μόνο για οξύτητα). Με το LR4 αυτή τη φορά και μπορεί να υπάρχει λόγω αυτού κάποια διαφοροποίηση. Ομως μπορω με το LR να έχω και χρωματικό καλιμπράρισμα των μηχανών με το Color checker passport και μπορώ να κάνω και πρακτικό τεστ δυναμικής περιοχής, με ανάδειξη πληροφορίας απο τα σκοτεινά.

Για το πρόβλημα του dwnsize ή upsize κατέληξα οτι ίσως πιο δίκαιο είναι να κάνω το ένα up και το άλλο down στο γεωμετρικό μέσο. Μπου μοιάζει πιο δίκαιο και για να αποφύγω γκρίνιες (λίγο γιατί τελείως δεν θα τις αποφύγω). Είμαι κάθετος φυσικά οτι οι συγκρίσεις πρέπει να γίνοται σε όμοιο μέγεθος εκτύπωσης.

Με την ευκαιρία, πάτε εδώ http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1021&thread=40756917&page=1 που υπάρχει ένα καταπληκτικά χρήσιμο άρθρο. Αν θέλετε κάποιες εξηγήσεις νομίζω οτι μπορώ να τις δώσω. Πρακτικά να σας πω να αγνοήσετε στην σύγκριση την καφέ και την σκούρα μπλε καμπύλη.

Χονδρικά το συμπέρσαμα είναι οτι σε δυναμική περιοχή, η D800 είναι η κορυφαία μέχρι τα 800 ISO και είναι πολύ κοντά και η D4. Στα μεσαία ISO η D4 είναι κορυφαία και στα πολύ ψηλά η D4 είναι μόνο λίγο καλύτερη απο την D3s (στα μεσαία όμως της ρίχνει αρκετά). Η D3/700 πέφτει πολύ στα υψηλά ISO σε σχέση με D4 D3s και η D800 βρίσκεται ενδιάμεσα.
 
Last edited:

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Το τεστάκι που είχα κάνει με την σύγκριση θορύβου το έδωσα στο Nikonrumors και απο εκεί το πήραν κσι το φόρουμ του DPreview και σε άλλα φόρουμ και έγινε το έλα να δεις. Μέσα σε ελάχιστο διάστημα υπήρξαν 100τάδες ή και χιλιάδες ακόλουθα μηνύματα. Τρόμαξα κυριολεκτικά, δεν είχα συναίσθηση τι σημαίνει δίκτυο παγκόσμιας προβολής. Εκανα και το λάθος και απάντησα σε ένα και τσεκάρισα να ειδοποιούμαι αν υπάρξουν ακόλουθες απαντήσεις και έχω πάρει χιλιάδες μηνύματα στο mailbox...

Θέλω να επαναλάβω το τεστ την άλλη εβδομάδα με μηχανές παραγωγής αυτή τη φορά, τρίποδο, F8, μετρημένη εστίαση και με όλες τις μηχανές, D700, D3s, D3x, D4, D800, D800E (την Ε μόνο για οξύτητα). Με το LR4 αυτή τη φορά και μπορεί να υπάρχει λόγω αυτού κάποια διαφοροποίηση. Ομως μπορω με το LR να έχω και χρωματικό καλιμπράρισμα των μηχανών με το Color checker passport και μπορώ να κάνω και πρακτικό τεστ δυναμικής περιοχής, με ανάδειξη πληροφορίας απο τα σκοτεινά.

Για το πρόβλημα του dwnsize ή upsize κατέληξα οτι ίσως πιο δίκαιο είναι να κάνω το ένα up και το άλλο down στο γεωμετρικό μέσο. Μπου μοιάζει πιο δίκαιο και για να αποφύγω γκρίνιες (λίγο γιατί τελείως δεν θα τις αποφύγω). Είμαι κάθετος φυσικά οτι οι συγκρίσεις πρέπει να γίνοται σε όμοιο μέγεθος εκτύπωσης.

Με την ευκαιρία, πάτε εδώ http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1021&thread=40756917&page=1 που υπάρχει ένα καταπληκτικά χρήσιμο άρθρο. Αν θέλετε κάποιες εξηγήσεις νομίζω οτι μπορώ να τις δώσω. Πρακτικά να σας πω να αγνοήσετε στην σύγκριση την καφέ και την σκούρα μπλε καμπύλη.

Χονδρικά το συμπέρσαμα είναι οτι σε δυναμική περιοχή, η D800 είναι η κορυφαία μέχρι τα 800 ISO και είναι πολύ κοντά και η D4. Στα μεσαία ISO η D4 είναι κορυφαία και στα πολύ ψηλά η D4 είναι μόνο λίγο καλύτερη απο την D3s (στα μεσαία όμως της ρίχνει αρκετά). Η D3/700 πέφτει πολύ στα υψηλά ISO σε σχέση με D4 D3s και η D800 βρίσκεται ενδιάμεσα.

μπραβο diol αλλά αυτή τη φορά να βαλεις και το όνομά σου. υπάρχει και θεμα copyright μην το ξεχνούμε...
 

Γιώργος.Χ

Moderator
Staff member
23 June 2006
5,867
Αττική
Τα συγχαρητήρια ειναι λίγα για μιά τέτοια προσπάθεια και αποτέλεσμα
Χιλια μπράβο Δημήτρη :award:
Για το copyright συμφωνώ απόλυτα με τον Βλάση
 

performergr

Established Member
22 October 2009
287
Kalamata/Komotini
μπορεί κάποιος να μου λύσει την εξής απορία..;

η D800 αντικαθιστά τη d700 ή θα βγει και κάτι άλλο σε fx με λιγότερα mp;;

κάτι είχα ακούσει ότι η nikon είχε παραγγείλει υλικά για να συνεχίσει την παραγωγή της d700 για κάποιο διάστημα..

την τιμή της την βρίσκω super δεδομένου ότι παίρνεις μια μηχανή η οποία ανταποκρίνεται καλά σε όλου του είδους φωτογραφήσεις..
αλλά τα 36mp μου φαίνονται πονοκέφαλος..πόσα mb είναι αλήθεια το κάθε raw;
 

Diol

Established Member
12 July 2011
200
Αθήνα
H D800 δεν αντικαθιστά την D700 η οποία θα συνεχίσει να παράγεται μέχρι όσο υπάρχει ικανή ζήτηση (επίσημα μέχρι εδώ δια στόματος NIkon), ανεπίσημα θα βγάλουν μια φτηνότερη μεταξύ 16-22 Mpix για καλές επιδόσεις σε υψηλά ISO και τότε θα σταματήσουν την 700. Αυτό απο 2013 εκτός κι αν θελήσουν να χτυπήσουν την 5DmkIII και την βγάλουν νωρίτερα. Εν τω μεταξύ η 700 κατέβασε ή κατεβάζει 10% τιμή. Σε 1-2 μήνες θα πωλείται κάτω απο 1700 . Η D800 θα πωλείται απο την πρώτη μέρα με μαρκέ 2650, κάτω απο 2500 και προβλέπω μέχρι το καλοκαίρι περι τα 2.200

Το 14bit RAW lossless compressed είναι περι τα 42Mb. Μια χαρά διαχειρίσιμα στον υπολογιστή μου απο LR4. (I7, 16Gb RAM). Να επαναλάβω οτι πριν 3,5 χρόνια τα 22Mpix αρχεία της 5DmkII ήταν πολύ πιο δύσκολα για τους τότε υπολογιστές και προγράμματα. Το Σάββατο έπαιξα στο LR με αρχεία 80Mpix Phase One και εκεί είδα κάποια νωθρότητα, αλλα και πάλι όχι οτι υπήρχε πραγματική δυσκολία.
 

Diol

Established Member
12 July 2011
200
Αθήνα
Ο φίλος Nick the Greek αλίευσε μια συνέντευξη του γενικού διευθυντή μάρκετινγκ της Nikon Nobuaki Sasagaki, που έδωσε στο περιοδικό Amateur Photographer.

Σας την μεταφέρω (με copy - paste) χωρίς την άδειά του... ;-).
__________________________________________________________________________

Yokohama - Nikon has revealed more about the technology inside its D800E DSLR, in an exclusive interview with Amateur Photographer.

At its launch, last Tuesday, Nikon said it had removed the D800E's anti-aliasing filter, a move Nikon conceded risked the appearance of 'false colour and moiré' in photos.

Speaking at CP+ a few days later, the company's general manager for marketing, Nobuaki Sasagaki, explained that if Nikon had completely removed the low pass filter the D800E's sensor would have to be repositioned to compensate for the change in optical path - and this would make the cameras very expensive to produce.

Sasagaki said Nikon removed one of the low pass filters and replaced it with another that redirects the light in a way that makes it appear there is no filter there at all.

'Digital cameras usually have two low-pass filters,' he explained. 'The first divides the light path into two paths and the second one divides each of those paths again, to make four paths. We have replaced the second filter so that the two paths are directed back to become one again. This simulates the effect of having no low-pass filter, and it can be done easily and without shifting the focus position of our lenses.'

Sasagaki went on to claim that the difference in resolution between the D800 and the D800E would not be noticed by amateurs, but that professionals would appreciate it and see the benefits of the E variant.

'It is not possible to put a numerical value on the increase in detail resolution that this process delivers,' he said when pressed for a percentage figure. 'A number cannot represent the extent of the benefit, but the eye can see it.'

When asked who Nikon thought would buy the E version Mr Sasagaki said it would be landscape and studio photographers, and people who needed lots of detail in their images.

'There will be some medium-format users who will be attracted by the portability of the D800, but this camera will produce a different style of picture. The depth of field with the FX (full frame) sensor will be different to that achieved with the larger sensors of medium format cameras.'

It seems current Nikon users will not need to upgrade their lenses to make the most of the 36.3-million-pixel resolution, so long as they have modern optics already. 'Our range of fixed lenses is particularly well suited to this camera, but all our current high-end lenses with Nano Crystal coating will provide enough resolution for this sensor. Fixed focal length lenses are one of Nikon's great strengths,' Sasagaki added.

New DSLR on the way

Officially, the D800 has not replaced the D700 in Nikon's range of DSLRs, and Sasagaki said that, so long as there is demand for the D700, Nikon will continue to produce the bodies.

However, he revealed that the D800E and the D4 would not be the only DSLRs that Nikon will launch this year, though he would not be drawn on timing.

Sasagaki said that each camera that Nikon produces must have a clear technological benefit to the end user. With the D800 it is resolution and with the D4 it is noise control and very high ISO settings.

'When you create a benefit like this, photographers will use it and begin to take pictures that they wouldn't have done before. When we introduce new technology we create new styles of photography. Each new camera has to allow you to take pictures that you couldn't on your current camera.'

Nikon is concentrating on improving the quality of its range and not looking to introduce new types of camera. But, when asked about a higher-end mirrorless camera, perhaps with a larger sensor or in an S-style rangefinder body - or a simpler camera like a digital FM3a - Sasagaki said that, while that may happen in the future, the company has no plans for now.

However, he did say that the 1 Series would be developed much further and that some of those camera styles might be covered by a 1-series model.

Asked about the impact of the earthquake and floods of 2011 on the launch cycle of Nikon's DSLRs, Sasagaki said products such as the D800 would not be delayed. 'Nikon has four factories, two in Japan, one in Thailand and one in China. Two were hit by disaster last year.

'We are working on ways to safeguard production from these problems in the future and, while having two factories with D800 production lines is possible, it would not be an effective way to operate.'
 

performergr

Established Member
22 October 2009
287
Kalamata/Komotini
thanx diol για την άμεση απάντηση :)

όσον αφορά τα mb δεν εννοούσα ότι θα ζορίζει το σύστημα..λίγο πολύ πλέον όλοι έχουν στη χειρότερη ένα διπύρηνο σύστημα και μπόλικη ram.
εμένα με ανησυχεί ο χώρος που πιάνουν στο δίσκο αλλά ok αντιμετωπίζεται.

[offtopic]μιας που σε βρήκα εδώ ήθελα να σε ρωτήσω αν γνωρίζεις τιμή που μπορώ να πάρω τον nikkor 24-70 από μαγαζιά του κέντρου στην Αθήνα, τι τιμή μπορώ να πετύχω..;[/offtopic]
 

Γιώργος.Χ

Moderator
Staff member
23 June 2006
5,867
Αττική
Kαλα μας τα λεει ο αρχηγός αλλά εκτος απο τις μηχανες πιστευω οτι η Nikon θα πρέπει να παρουσιασει σχετικα σύντομα μια σειρά απο φακους που οι περισσοτεροι Nikonians περιμενουν εδώ και καιρο

-- 24mm f1.8 ή 28mm f1.8
-- ανανέωση του 80-400 AFS VR.
-- Νεος 300άρης f4 ;
-- Και last but not least ενας 70-200 f4 AF-S VR (N)

Βασικά θα σκεφτομουν και τον περιφημο 135 f2 DC αλλά αυτος ειναι τοσο καλος παρά τα χρονια του που ισως μπορει να περιμενει λιγο (ισως)

Από την αλλη μερια διαβαζω στο NR για νεο 16-85 f4 VR (νομιζω αν ερθει θα ειναι πολυ καλη περιπτωση) αλλα και νεος 18-300 ; Τι απόδοση μπορει να εχει ενας φακος με τοσο μεγάλο oπτικό εύρος ;

Τελος παντων ειμαι λιγο εκτος θεματος οπότε ...
 

Diol

Established Member
12 July 2011
200
Αθήνα
Θα έρθουν και φακοί σώματα φέτος. Ο 18-85 F4 είναι απο τους πιθανότερους και ο 70-200 F4 είναι πιθανότατος αλλα δεν ξέρω για το 2012. Πάντως το μεγάλο προσόν του 70-200 είναι ακριβώς το μποκέ στο 2.8. Επειδή τον χρησιμοποιώ κατα κόρον πλέον, βλέπω οτι είμαι σχεδόν κολλημένος στο 2.8. Αλλιώς και ο 70-300 VR μια χαρά φακός είναι και φτηνός και ελαφρύς. Να προσθέσω οτι με ένα Κένκο x1,4 ο 70-200 γίνεται ένας ευκρινέστατος 280 F4 και με ένα TC2 γίνεται 400 F5.6 πολύ καλός. Δεν μπόρεσα να καταλάβω γιατί τόσο πολλοί Νικόνιανς θέλουν διακαώς τον 80-400. Σίγουρα κάτι θα ξέρουν αυτοί, αλλα δεν το έχω καταλάβει. ΟΚ, παρασύρθηκα κι εγώ εκτός θέματος οπότε αν ο καλός συντονιστής τα μεταφέρει σε νήμα φακών Νίκον μπορούμε να συνεχίσουμε, αλλιώς σταματάω.
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,150
Bratislava
Τα δειγματα που εχω εγω παντως, απο την 800Ε ειναι 75ΜΒ εκτος απο ενα, που εχει... 111ΜΒ...!!!!!



Επισης, αυτα που λεει ο Σασατετοιος της Νικον ειναι ετσι ακριβως? Δηλαδη υπαρχει φιλτρο ΑΑ στην 800Ε, απλα λειτουργει διαφορετικα? Γιατι εγω ειχα την εντυπωση οτι την διαφημιζαν ως να μην εχει καθολου, οπως η λαικα ή η σιγμα... τι ισχυει επ αυτου?
 

Diol

Established Member
12 July 2011
200
Αθήνα
Δες εδώ http://www.imaging-resource.com/PRODS/nikon-d800/nikon-d800A.HTM

Πρακτικά είναι σαν να μην έχει καθόλου, αλλα αυτό που κάνουν δεν έχω ακόμα καλοκαταλάβει γιατί το κάνουν έτσι. Κάτι με την εστίαση αναφέρει ο γιαπωνέζος αλλα ψάχνω για αναλυτικότερες πληροφορίες. Θα ζητήσω απο την Νίκον να μου δώσει περισσότερες πληροφορίες, γιατί κι εγώ θέλω να το ξεκαθαρίσω γιατί το κάνουν έτσι. Σίγουρα υπάρχει λόγος σοβαρός.

Τα δείγματα που έχεις είναι uncompressed. Δεν υπάρχει λόγος να τραβάει κανείς uncompressed.
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,150
Bratislava
Για την εστιαση που λες, αν καταλαβα καλα, λεει οτι αν εβγαζαν εντελως το ΑΑ φιλτρο, θα ειχαν προβλημα με την αποσταση μοντουρας - αισθητηρα και για να το φιξαρουν θα τους εβγαινε ο κουκος αηδονι... οποτε εκαναν την... κινεζια με το δευτερο φιλτρο και ολα μελι γαλα... :smash:


Αυτος ο Σασαγκακι, σιγουρα δουλευει για την νικον ή τον εβαλε ο fake Chuck Westfall να μιλαει....??? :twoguns:
 

Diol

Established Member
12 July 2011
200
Αθήνα
Ο Γεραμάς ήδη δημοσίευσε έκπτωση απο τις μαρκέ τιμές:

D4 μαρκέ 5.499 -500 = 4.999
D800 μαρκέ 2.649 -250 = 2.399

Βλέπω την D4 να κατεβαίνει σύντομα στα 4700 και λίγο αργότερα στα 4500 και την D800 να κατεβαίνει στα 2200 ή και λίγο πιο κάτω.

http://www.facebook.com/Geramas.foto
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,150
Bratislava
Ο Γεραμάς ήδη δημοσίευσε έκπτωση απο τις μαρκέ τιμές:
o[/URL]

Αυτα εμενα μου... μυριζουν πατατες παντως.... μεχρι χθες (και ακομα και σημερα) η παμπαλαια d700 κοστιζε/ει 2000Ε... και η σουπερ ντουπερ γουαου 800, πριν ακομη κυκλοφορησει, ειναι στα ιδια χρηματα... (με την 700ρα θα σου δωσουν και μια μνημη δωρο, μια τσαντουλα, τα επιασες τα λεφτα σου)....

Θα μου πεις, τι ηθελες...? να βγει και αυτη στα 3500 χιλιαρικα σαν την αλλη την ξυπνια την κανον? παλι θα γκρινιαζες... σωστο και αυτο...


Απο τη μια ομως διαβαζω για φιλτρα που δεν υπηρχαν και ξαφνικα εμφανιστηκαν...

Απο την αλλη διαβαζω
The standard Nikon D800 includes a low-pass filter appropriate to the camera's resolution,
(απο το imaging resource που εδωσες παραπανω)... τι παει να πει απροπριειτ και πως συνδεεται ακριβως με τα 36 μεγαπιξελ....?


Και μ αυτα και μ αυτα, προσπαθω να θυμηθω, τι παραπανω εκτος απο μεγαπιξελ και βιντεο εχει η 800 απο την 700? Και ποσο δινει ο Γεραμας την 700 τωρα?
 
Last edited:

Diol

Established Member
12 July 2011
200
Αθήνα
Η D700 εδώ και 8 μήνες πωλείται 1850 ή και 1800 και τώρα θα κάνει 1700 (ή τόσο θα κάνει μόλις φτάσει στην αγορά η 10% μείωση τιμής εργοστασίου)

Φίλτρο δεν ήταν δυνατόν να μην υπάρχει γιατί υπάρχει και η προστασία του αισθητήρα και τα UV. Φίλτρο antialias δεν υπάρχει.

Δεν σε καταλαβαίνω τι σε ενοχλεί το απροπριέιτ, θα ήταν καλύτερα δηλ να έβαζαν φίλτρο ιναπροπριέιτ ?????. Δεν μπορούν να βάλουν φίλτρο αντιαλάιας των 12 Mpix, πρέπει να βάλουν ειδικό για 36, δηλ με πολύ πιο λεπτό θόλωμα. Στα 36 ήδη η ανάλυση είναι πάρα πολύ υψηλή και τα μουαρέ είναι πιο δύσκολο να εμφανιστούν, αντέχει καλύτερα η υψηλή ανάλυση σε μουαρέ. Γι αυτό και τους δόθηκε η ευκαιρία να βάλουν και έκδοση χωρίς ιδιότητες αντιαλάιας

Οσο για παραπάνω, την μάνα της και τον πατέρα της έχει παραπάνω. Ασε που δεν είναι ακριβώς συγκρίσιμες γιατί είναι διαφορετικές.
 

racer

AVClub Addicted Member
2 February 2009
2,911
Rotterdam
Μόνο σε 'μένα φαίνεται τραγικά καλή η τιμή της; Σε σύγκριση με αυτό που περίμενα τουλάχιστον, όταν διάβαζα για 36ΜΡ κλπ..
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Δεν ασχολήθηκα με τα προφίλ του RawTherapee και η επίδραση που έχουν στον χρωματικό θόρυβο μπορεί να υπάρχει, αλλα είναι πολύ μικρότερη. Ξέρω για τα input profiles και μάλιστα φτιάχνω δικά μου με το x-rite color checker passport, αλλα ούτε το RAWtherapee τα υποστηρίζει, ούτε με ενδιέφερε αυτό σε αυτή τη φάση. Εψαξα λίγο για χρωματικά προφίλ με σκοπό όντως να βάλω της 7000, αλλα δεν βρήκα που και πως να μπορώ να επιλέξω εγώ το προφίλ. Αλλα αφου υπάρχει, πες μου πως τα βρίσκω και τα ενεργοποιώ γιατί εγώ δεν βρήκα τίποτα. Η διαφορά των χρωματικών προφίλ μεταξύ 700 και 800 στο Therapee δεν ήταν μεγάλη στο αποτέλεσμα ώστε να θεωρήσω οτι αλλοιώνει σημαντικά τα χαρακτηριστικά θορύβου. Ο λόγος που το έψαξα μέσα απο το Therapee είναι οτι στην μετατροπή απο ViewNX2 υπήρχε σημαντική πλαστικοποίηση που έδειχνε οτι είχε γίνει αποθορυβοποίηση, πράγμα που δεν υπήρχε απο το RAWtherapee.

Τα pp profiles που αναφέρεις μου είναι άγνωστος όρος. Αν είναι του RAWtherapee, απλά δεν έκανα απολύτως τίποτα. Αν εννοείς τα Picture control των μηχανών, είναι αδιάφορο που βρίσκονταν γιατί δεν περνάνε στο RAW.

Κρίμα που σε ταλαιπώρησα να ψάχνεις ... αλλά φαντάστηκα θα έιχες διαβάσει κοντινό ποστ-απάντηση στο Βλάση όπου έδινα στοιχεία. Ποστ 182 όπου αμέσως μετά (184) πόσταρες εσύ.

Πιο πολύ για το πρωτόκολλο ήταν η επισήμανση, όντως δεν κάνει μεγάλη διαφορά στις D700, D800 δεν παύει όμως να είναι αισθητή. Και υπάρχουν πολλά μοντέλα που επηρρεάζονται πολύ, όσο πιο μεγάλοι οι συντελεστές στο matrix 3X3 τόσο χειρότερα.

Τα πρoφιλ απο x-rite είναι *.dcp σωστά ??. Μπορείς να τα μετατρέψεις σε *.icc συμβατά με RT χρησιμοποιώντας το utility dcp2icc http://sourceforge.net/projects/dcp2icc/files/ .

Ειδικά αν για την δημιουργία των dcp προφιλ έχεις κάνει λήψη raw σε ηλιακο φως θερμοκρασίας 5000Κ πάιρνεις καλό αποτέλεσμα συνήθως καλύτερο απο το απλο matrix που περιλαμβάνει το RT χρησιμοποιώντας το x-rite. Aλλά και η μετατροπή dcp2icc καλή είναι.

Αν σου βρίσκονται ακόμη τα raw που τράβηξες για την δημιουργία των *dcp απο μοντέλα που λείπουν απο τα *.icc του RT (π.χ. D90, D4, D800 ...) μπορείς να τα στείλεις και να συμβάλεις στην εξέλιξη ενος open source προγράμματος.

Τα "postprocessing profiles" είναι ο ορος που χρησιμοποιεί το RT για "neutral, natural, default", κλπ.
Απότι κατάλαβα χρησιμοποιείς το Default το οποίο είναι ακατάλληλο για δουλειά με ψηλά ISO διότι (´χωρια απο ανεβασμένο κορεσμό) έχει μια αχαρακτήριστη υπερβολή στο "contrast by details" τερμα ενισχυση στις μικρές λεπτομέρειες με αποτέλεσμα "αλλατοπίπερο". Εγω για τέτοιες δουλειές προτιμώ το neutral με μόνη επέμβαση ατο contrast +20 έως +30

Και με πολύ διακριτικό και ευγενικό τρόπο να προσθέσω. Αλλη μια φορά σε ευχαριστώ Ηλία.

Εμ σε παίδεψα εμ ευχαριστημένος ....
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Πολύ σημαντικό άρθρο στο φόρουμ του DPreview
http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1021&thread=40756917&page=1


Υπέροχη Μαριάννα ... δεν υπάρχει άλλη. Απο τους μετρημένους στα δάχτυλα φορουμίστες του Dpreview σε αξιοπιστία και προσφορά στα τεχνικά θέματα.

Το μόνο που λείπει απο τις εν λόγω μετρήσεις της (όπως και του Bill Claff) είναι ο έλεγχος του φωτισμού των λήψεων οπότε βασίζεται στην βαθμονόμηση των ISO που μπορεί να διαφέρει απο μοντέλο σε μοντέλο. Φυσικό αφού έκανε την δουλειά απο "μαζέματα" τρίτων. Οταν πάρει στα χέρια της την μηχανή θα κάνει τελικές μετρήσεις σε δικές της ελεγχόμενες λήψεις, χωρίς ελείψεις-ασάφειες.

Ευχάριστη έκπληξη έιναι το γεγονός οτι τα πιξελ της D800 ειναι βελτιωμένα σε σχέση με της D7000 και δεν είναι πια "isoless" δηλ. ενω στη D7000 οι επιδόσεις πέφτουν γραμμικά καθώς ανεβαίνουν τα ISO στην D800 πέφτουν με μικρότερο ρυθμό. Αυτά μέχρι σχεδόν το ISO 1500 που η ενίσχυση ISO είναι αναλογική, ήδη απο το 1600 και πάνω γίνεται απλός ψηφιακός πολλαπλασιασμός. (Στην D7000 το τελευταίο αναλογικό είναι το 1000, στην D4 to 12800).

ΖΗΛΕΥΩ. Το καλό είναι οτι έχει παρουσιαστεί ενα πολύ καλό εργαλείο για ανάλυση raw δεδομένων, (διάδοχος του Rawanalyse) ... το RawDigger. http://www.rawdigger.com/

Με καλή θέληση και διάθεση και κάποιες βασικές γνώσεις μπορούν να γίνουν μετρήσεις αξιολογήσεις σχετικά εύκολα.

Στις πλαινες τυφλές ζώνες (σε Canon - Nikon) μετριέται ο θόρυβος ανάγνωσης πολύ εύκολα και αξιόπιστα. Αρα και η δυναμική περιοχή (= μεγιστη τιμή / θόρυβος ανάγνωσης)

Αυτό που μένει είναι να μετρηθούν ομογενή πατς σε διάφορες φωτεινότητες. Εύκολο αν έχεις ΟOF λήψη απο colorchecker 24. To RawDigger σου βγάζει κορεσμό και τυπική απόκλιση (= θόρυβος) σε επιλεγμένες περιοχές αρα σχηματίζονται οι καμπύλες SNR σαν αυτές της Μαριάννας.

Τέλος εφαρμόζοντας το μοντέλο της Dxo για τον θόρυβο Ν= sqrt(Nread^2 + Nshot^2 + Nprnu^2) με χρήση "curve fit" στο excel (εδώ έχω κολήσει) μπορείς να πάρεις τα κυριότερα μεγέθη που χαρακτηρίζουν έναν αισθητήρα.

** αν η λήψεις δεν είναι OOF χρειάζεται να βάλεις και την τυπική απόκλιση λόγω ανομοιογένειας του στόχου στο λογαριασμό.

Και μιας και ψάχτηκα ιδου αποκόμματα απο raw-ιστογράμματα για ισο 800, 1600, 3200 όπου φαίνεται η συμπεριφορά.
Φαίνεται καθαρά οτι το 3200 είναι 1600Χ2. Επίσης φαίνονται στα μπλε και κοκκινο καναλια μια αραίωση κατα 10% περιπου που είναι και αυτο ενας πολλαπλασιασμός ψηφιακός που οι ειδικοί ονομάζουν "WB precontitioning".
 

Attachments

  • D800-0800.jpg
    D800-0800.jpg
    192.1 KB · Views: 147
  • D800-1600.jpg
    D800-1600.jpg
    186.7 KB · Views: 144
  • D800-3200.jpg
    D800-3200.jpg
    186.4 KB · Views: 145