ο χειρότερος φωτογράφος γάμων...

vasada

Supreme Member
19 August 2007
4,616
Κόρινθος
Λοιπον, πηγα και γυρισα.

Η τελετη καλη, ο μπεμπης δεν εκλαψε καθολου. Στο τραπεζι το φαγητο καλο. Ειμαι λιωμα γιατι η δικια μας η μπεμπα μας εβγαλε το λαδι και συνεχιζει.

Το λαπτοπ δεν το πηρα καθολου, αλλα ετσι οπως ηταν το μαγαζι δεν θα στηνοταν ετσι κι αλλιως.

Το επομενο ποστ μου θα ειναι στην κατηγορια "Εξοπλισμος" με θεμα "Φωτα"

Καλα πηγε η φωτογραφιση, το ηξερα απο εκεινη την ωρα, απλα σιγουρευτηκα τωρα που τις βλεπω.

Θελει τωρα μερικες ωρες στον υπολογιστη...και μετα να δουμε τι τις κανουμε.

Τι εστι ψηφιακο αλμπουμ, ποιος το κανει, ποιος το τυπωνει κτλ?
 

GoMaR

AVClub Enthusiast
22 January 2007
928
Καλλιθεα
ψηφιακο αλμπουμ τυπωνεται απο τα φωτογραφεια σε μορφης βιβλιου σαν αλμπουμ που ειναι,αλλα με το σκληρο χαρτονι και αποτυπωμενη η φωτογραφια πανω του
μπραβο παντως.Αν η οικογενεια ειναι ευχαριστημενη τοτε ολα πηγαν μια χαρα :)
 

vasada

Supreme Member
19 August 2007
4,616
Κόρινθος
Ψηφιακο αλμπουμ αναλαμβανουν να φτιαξουν πολλοι. Το αναθετουν ομως αλλου.

Τυπωνεται σε λιγα σημεια στην Ελλαδα, ισως και ενα μοναδικο στη Λαμια.

Με τη συνθεση ασχολουνται ελαχιστοι.

Γι'αυτο ρωταω, αν καποιος γνωριζει λεπτομερειες.
 

Billy the Kid

Moderator
Staff member
28 April 2007
14,857
Αθήνα με απόσπαση.
Mπράβο Βασίλη.
Για το ψηφιακό άλμπουμ χρειάζonται ειδικά προγράμματα όπως πχ το DG FotoArt. Έχουν έτοιμα μοτίβα και templates και απλοποιούν την διαδικασία.
 

kotsidisjohn

AVClub Addicted Member
26 April 2008
2,030
Θεσ/νικη
Ψηφιακα αλμπουμ πλεον τυπωνουν πααααρα πολλοι σε καθε πολη σχεδον της Ελλαδας.Και επισης υπαρχουν παντου βιβλιοδετες, καλοι και μη οπως και καθετες μοναδες παραγωγης.Επισης οπως παντα υπαρχουν και οι κλασσικοι εμποροι-μεσαζοντες που αναλαμβανουν απλα τη διεκπεραιωση...
 

kotsidisjohn

AVClub Addicted Member
26 April 2008
2,030
Θεσ/νικη
Και λιγα λογια για τα Ψηφιακα αλμπουμ - Photo books.

Το λεγομενο "photo book" (γιατι ο καθενας το ονομαζει αλλιως) ειναι εκτυπωμενο συνηθως (και λεω συνηθως για να περιγραψω τη μεγαλη μαζα της αγορας, απο κει κ περα ο καθενας μπορει να κανει κ αλλα-διαφορετικα πραγματα) σε μεγαλα ψηφιακα τυπου offset μηχανηματα με laser τροπο εκτυπωσης οπως ΗΡ Indigo, Kodak- Heidelberg Digital, Χerox κτλπ με δημιουργικο ειτε του ιδιωτη ειτε απο επαγγελματια ειτε του εκαστοτε παροχεα-lab κτλπ και μετα υποκεινται σε βιβλιοδεσια τυπου καρφιτσας η ραχης-κολλητου αναλογως προτιμησης-αριθμου σελιδων.

Η εκτυπωση μπορει να γινει σε διαφορα χαρτια τυπου offset κτλπ σε βαρη απο 115-400 gr με διαφορα εξωφυλλα κ διαφορα εξτρα φινιρισματα οπως πλαστικοποιησεις, βερνικια, spot uv κτλπ.
Και μπορουν να βγουν σε διαφορες ποσοστητες απο 1 εως χ τεμαχια κ με σχετικα οικονομικη τιμη.

Ειναι μια υπηρεσια που ξεκινησε σχετικα προσφατα στην Ελλαδα (ενω σε αλλες χωρες ειναι ηδη δεδομενο) και παρεχεται κ μεσω internet.

H αλλη πλευρα η λεγομενη digital-ψηφιακο album εχει διαφορετικο τροπο εκτυπωσης κ βιβλιοδεσιας.Τυπωνεται (συνηθως παλι, γιατι μπορει να τυπωθει κ σε πλοτερ η οικιακο εκτυπωτη, ακομα κ με fine art η αλλα χαρτια) σε lab , τελευταια σε μηχανηματα τυπου Durst Theta-Lamda-Omega κλτπ η σε Fuji Frontier η Agfa μεγαλου πλατους κτλπ με την κλασσικη μεθοδο των χημικων σε κλασσικο φωτογραφικο χαρτι (gloss , matte, satin η metallic) αν κ τελευταια εμφανιζονται μηχανηματα lab που τυπωνουν με toner-κεφαλες laser χωρις χημικα στα ιδια χαρτια με τις ιδιες πανω κατω δυνατοτητες σε καθαρα φωτογραφικη ποιοτητα κ με πολυ καλο χρονο ζωης.

Επειτα γινεται ειδικη βιβλιοδεσια τυπου ραχης-κολλητο παντα (κι εδω φυσικα παιζουν διαφορες ποιοτητες κ υλικα...) οπου αναμεσα στα δυο σαλονια υπαρχει η φυλλο PVC η αλουμινιου η χαρτονι η διαφορα αλλα custom υλικα που προσθετουν στιβαροτητα βαρος προστασια απο υγρασια κ σκεβρωση και φυσικα μακροζωια.Η επιλογη του εξωφυλλου ειναι παλι ιδια με διαφορα πλεον κ περισσοτερα υλλικα οπως φωτογραφια, υφασμα, ξυλο, Inox, αλουμινιο , δερμα-δερματινη, κανβαδες, διαφορα αλλα χαρτια η κ συνδυασμος αυτων.

Βεβαια ολα αυτα λογω αγορας κτλπ ειναι αρκετα παρεξηγημενα οποτε πολλοι τα μπερδευουν κ πουλανε-πασαρουν αλλα αντ' αλλων με σκοπο φυσικα την κονομα....

Υπαρχουν διαφοροι επαγγελματιες κ διαφορα εργαστηρια κ διαφοροι βιβλιοδετες με τεραστιες διαφορες στην ποιοτητα και στα υλικα της εκτυπωσης της βιβλιοδεσιας που αφορουν εν τελει στην τελικη εμφανιση-φινιρισμα-μακροζωια του προιοντος, οπως και σε ολα τα προιοντα - επαγγελματα βεβαια...
Και παντα με αναλογες τιμες φυσικα.

Ελπιζω να καταφερα να δωσω μια ιδεα και μια γευση των αλμπουμ!
 

Spyros_V_S

Senior Member
30 June 2008
444
Νέα Σμύρνη
Επίσης για το θέμα των ψηφιακων albums, υπάρχει σχετικό thread εδώ. Απ'ότι καταλαβα όμως, το myikona εχει το πλεονέκτημα οτι μπορείς να πας στο συνεργαζόμενο φωτογραφείο απο πρίν και να δείς όλες τις διαθέσιμες επιλογές/ποιότητες που υπάρχουν, για να κρίνεις ποιό ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες σου.
 

kotsidisjohn

AVClub Addicted Member
26 April 2008
2,030
Θεσ/νικη
Καλος ο myikona.Απο τους πολυ καλες καθετες μοναδες παραγωγης!
Υπαρχουν βεβαια κι αλλες λυσεις.
 

kotsidisjohn

AVClub Addicted Member
26 April 2008
2,030
Θεσ/νικη
Μπορεις να κανεις κ οτιδηποτε με δικο σου δημιουργικο και να το στειλεις για εκτυπωση με τον ιδιο τροπο.
 

vasada

Supreme Member
19 August 2007
4,616
Κόρινθος
Ειμαι στη φαση της επεξεργασιας, και αντιμετωπιζω το εξης προβλημα:

White Balance

Eχω φωτογραφιες με φυσικο φως απο την πορτα, με το φως των προβολεων κοντα και μακρια, μερικες εχουν και φλας.

Αυτες που επεξεργαστηκα το πρωι, και θεωρουσα οτι εχω τελειωσει, τις βλεπω τωρα και δεν μου αρεσουν.

Ενα θεμα ειναι να πετυχεις σε ολες το ιδιο αποτελεσμα, ενα αλλο θεμα ειναι "ποιο ειναι το σωστο WB?".

Kαμια ιδεα για το πως να κινηθω? Μιλαμε για περιπου 100 αξιοποιησιμες φωτογραφιες.
 

ncups

AVClub Addicted Member
9 February 2008
2,547
Κόρινθος
Σε παρόμοια περίπτωση (φωτογραφίες πρόχειρες από γάμο φίλου) με βοήθησε αρκετά το Lightroom.

Οι φωτογραφίες βέβαια ήταν όλες στο εσωτερικό της εκκλησίας με τους προβολείς ,χωρίς φλας και είχαν μια κιτρινωπή απόχρωση. Το Lightroom τις "άσπρισε" και το βρήκα πολύ ικανοποιητικό.

Στις εξωτερικές έκανα ελάχιστες αλλαγές. Ευνοήθηκα και από το φως (καλοκαίρι απόγευμα).

Αυτά για την μικρή μου εμπειρία. Σίγουρα οι υπόλοιποι θα σου πουν περισσότερα και με περισσότερες λεπτομέρειες.

Για μένα το σωστό WB είναι αυτό που δίνει τους πιο ρεαλιστικούς τόνους στη φωτογραφία. Άλλες φορές είναι ζήτημα δευτερολέπτων, άλλες ωρών.
 
Last edited:

vasada

Supreme Member
19 August 2007
4,616
Κόρινθος
H δυσκολια μου ειναι καταρχην "ποια ειναι η σωστη θερμοκρασια".

Και δευτερον πως πετυχαινεις στην πραξη ομοιομορφο αποτελεσμα, σε φωτογραφιες υποδιαφορετικες συνθηκες. Και φυσικα, απο οθονη σε οθονη, τα βλεπεις αλλιως.

Κατα τα αλλα με το προγραμμα της Canon μπορω να πετυχω αυτο που πρεπει.
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Εμ, δεν ήθελες να το ρυθμίσεις δυο λεπτά απο πριν!!!! χεχε
Έπρεπε να το πώ δεν άντεχα! :p :p :p

Το θέμα με τους διαφορετικούς φωτισμούς που αντιμετωπίζεις έχει κατα την άποψη μου τρεις λύσεις.
Η πρώτη και καλύτερη, απαιτεί απο πρίν να βάλεις μπλε ζελατίνα στα φώτα σου και να τραβήξεις με WB daylight. Αλλα τώρα είναι αργά για αυτό.

Η δεύτερη λύση είναι να κάνεις έναν συμβιβασμό στο πόσο μπλέ και πόσο πορτοκαλί θα φαίνονται αυτά που φωτίζονται απο τον διαφορετικό φως.

Η τρίτη είναι και η πιο φασαριόζικη αλλά αν υπάρχει μεγάλο πρόβλημα ίσως είναι η μόνη λύση. Να επιχειρήσεις να κάνεις τοπική διόρθωση.
Να ρυθμίσεις δλδ το WB σύμφωνα με τον κύριο φωτισμό (tungsten φαντάζομαι) και μετά στο Photoshop να "φέρεις" πίσω τις προβληματικές περιοχές.
Θα προτείνουν και οι πιό έμπειροι εργαλεία, αλλά εγώ θα δοκίμαζα ένα ή συνδιασμό απο τα παρακάτω, όλα σε ξεχωριστο layer και με μάσκα.
α.Διορθωση με τα Levels (Με το dropper για τιμές γκρι στις προβληματικές περιοχές)
β.Με Curves όπου μειώνεις την μπλέ καμπύλη στις προβληματικές φωτεινότητες και αυξάνεις την κόκκινη.
γ.Με Color Balance την ίδια δουλειά
δ.Με ελαφρύ desaturate σε εκείνες τις περιοχές, ή επιλεκτικά του μπλέ χρώματος
 

vasada

Supreme Member
19 August 2007
4,616
Κόρινθος
Εμ, δεν ήθελες να το ρυθμίσεις δυο λεπτά απο πριν!!!! χεχε
Έπρεπε να το πώ δεν άντεχα! :p :p :p

Το θέμα με τους διαφορετικούς φωτισμούς που αντιμετωπίζεις έχει κατα την άποψη μου τρεις λύσεις.
Η πρώτη και καλύτερη, απαιτεί απο πρίν να βάλεις μπλε ζελατίνα στα φώτα σου και να τραβήξεις με WB daylight. Αλλα τώρα είναι αργά για αυτό.

Η δεύτερη λύση είναι να κάνεις έναν συμβιβασμό στο πόσο μπλέ και πόσο πορτοκαλί θα φαίνονται αυτά που φωτίζονται απο τον διαφορετικό φως.

Η τρίτη είναι και η πιο φασαριόζικη.....

Ρε αφεντικο, και αν το ρυθμιζα, σε ποια κατασταση θα το ρυθμιζα? Στο φως της μερας η στο κιτρινο του προβολεα?

Εδω μιλαμε οτι σε διαφορετικα σημεια στην εκκλησια ειχε αλλο φως. Και το προβλημα δεν ειναι οτι στην ιδια φωτογραφια εχω διαφορετικες αποχρωσεις. Ευτυχως οχι.

Αλλα αναλογα με το που εχει τραβηχτει η φωτογραφια, εχω διαφορετικα χρωματα. Και αφενως δεν ξερω ποιο ειναι το "σωστο" ας πουμε και απο την αλλη, ποιος ειναι ο ασφαλης τροπος να τις φερεις ολες ιδιες.

Πιο κοντα στην πραγματικοτητα ειναι να υπαρχει μια κιτρινιλα, αφου αυτο ειναι που βλεπεις μεσα στην εκκλησια. Το να χαμηλωσεις πολυ τη θερμοκρασια (κατω απο 3000) ειναι πιο ωραιο στο ματι, αλλα δεν ειναι αυτο που βλεπεις.


Η μπλε ζελατινα στα φωτα, σε μισο λεπτο θα ειχε λιωσει απο τη ζεστη.
 

ncups

AVClub Addicted Member
9 February 2008
2,547
Κόρινθος
Ίσως αυτό βοηθάει :

Πριν:

attachment.php


Μετά:

attachment.php


Στην αρχή auto, μετά πείραγμα λίγο curves
 

Attachments

  • DSC_70623.jpg
    DSC_70623.jpg
    69.7 KB · Views: 87
  • DSC_7062456 copy.jpg
    DSC_7062456 copy.jpg
    58.5 KB · Views: 87
Last edited:

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Βασίλη σε πειράζω, προφανώς το πρόβλημα είναι οι διαφορετικοί φωτισμοί και όχι το οτι δεν το ρύθμισες απο πριν...

Τα φώτα ήταν συνεχή ή με φλασιές? Αν δεν κάνω λάθος και για τα συνεχή υπάρχει λύση απλά είναι με γυαλί και όχι ζελατίνα.

Η μόνη λύση που βλέπω είναι να κάνεις εναν συνδιασμό των λύσεων 2 και 3 που σου πρότεινα. Να βάλεις δλδ ένα WB με βάση τον κύριο φωτισμο σου λίγο πιο ζεστό απο το auto και μετά να διορθώσεις ελαφρά τις προβληματικές περιοχές. Αν είναι μικρές και χωρίς σημασία (φόντο) το ελαφρύ desaturate στο μπλέ μπορεί να δώσει λύση γρήγορα.

@Νίκο: Νομίζω οτι εδώ πήγες στο άλλο άκρο. Παραείναι μπλέ για το δικό μου μάτι, εγώ θα το έβαζα πιο ζεστό το λευκο εκεί.