Και εγώ όπως και ο Alex προτιμώ ενα κλικ "κιτρινίλα" ... νομίζω είναι πιό κοντα σε αυτό που αποτυπώνει η όρασή μου και δίνει και καλύτερη αίσθηση του περιβάλλοντος της εκκλησίας ... αλλιώς νομίζεις ότι είσαι σε μαγαζί με φωτα φθορισμού.
Στο παράδειγμα του Ncups σαφώς και είναι καλύτερο το διορθωμένο αλλά το μπλέ είναι μισό κλίκ ανεβασμένο σε σχέση με το ουδέτερο ... π.χ. στο νυφικό (207, 206, 211) ... εγώ θα το προτιμούσα ενα κλίκ ανάποδα (215, 213, 207).
Ετσι δείχνουν καλύτερα και οι επιδερμίδες που νομίζω είναι εξίσου σημαντικό θέμα με το χρώμα των ρούχων.
Στο θέμα με το WB που έχει η μηχανή οταν φωτογραφίζουμε, θεωρώ οτι πρέπει να είναι το σωστό για το κεντρικό θέμα (καλύτερα custom με λήψη σε λευκή σελίδα ή γκρί κάρτα).
Ασχετα αν αποθηκεύουμε σε RAW οπότε και διορθώνεται αξιόπιστα.
Διότι η ρύθμιση του WB επηρεάζει τον υπολογισμό της έκθεσης. Οταν φωτογραφίζουμε η μηχανή (στην ιδανική περίπτωση*) μετά την φωτομέτρηση πολλαπλασιάζει τις μετρημένες τιμές στα R,G,B κανάλια με τους συντελεστές του επιλεγμένου WB και απο το αποτέλεσμα αυτό προκύπτει το ιστόγραμμα για να δούμε αν θα είναι καμένο ή οχι ενα ή περισσότερα κανάλια οπότε αποφασίζεται η κατάλληλη ταχύτητα κλείστρου.
Για παράδειγμα οι συντελεστές σε φωτισμό πυρακτώσεως (2750Κ) είναι χονδρικά R:1.2 G:1.0 B:2.5 ενώ σε μεσημεριανό φωτισμό (5500Κ) ανάποδα (R:2.5 G:1.0 B:1.2). Εχοντας ρύθμιση Daylight σε περιβαλλον tungsten (ισχυρή κόκκινη συνιστώσα Χ μεγάλο συντελεστή) θα φανεί καμμένο το κόκκινο και θα οδηγήσει (άδικα) σε αποφαση υποέκθεσης με αποτέλεσμα θόρυβο. Ειδικά στο αδύναμο σε tungsten φωτισμό μπλέ κανάλι και μετά τον πολλαπλασιασμό Χ2,5 θα είναι και σχετικά εύκολα παρατηρήσιμος.
Αντίστοιχα δεν θα παρατηρηθεί τυχόν κάψιμο (ουσιαστικά υπερκορεσμός με αποτέλεσμα απώλεια τονικότητας) που μπορεί να υπάρξει σε δυνατά φωτισμένο μπλέ αντικείμενο-ύφασμα.
* Συχνά η αυτόματη φωτομέτρηση ασχολείται μόνο με το πράσινο κανάλι και είναι αξιόπιστη στην πλειονότητα των συνθηκών πλην ακραίων περιπτώσεων (πολύ θερμό ή πολύ ψυχρό φως, κορεσμένα - εντονα χρώματα).
Για το LightContitioning που αναφέρουν οι Alex & kotsidisJohn ώστε να ταιριάξουν καλύτερα οι θερμοκρασίες φυσικού-τεχνητού φωτισμού, υποψιάζομαι οτι μια μεσαία τιμη θερμοκρασίας είναι προτιμότερη (4000Κ). Είναι και πιό κοντά στο native του αισθητήρα (μικρότεροι συντελεστές WB) και άρα δίνει και ισορροπημένη έκθεση στα κανάλια R,B.
Κανα δυό φορές που δοκίμασα στο φλας με ζελατίνα πορτοκαλί (για ταίριασμα με tungsten φωτισμό) και ματζέντα (για να κατεβάσω την πρασινη συνιστώσα και να εκτεθεί καλύτερα το κόκκινο) είδα διαφορά.
Alex, είχες ανοιξει ενα σχετικό θέμα αν θυμάμαι καλά .. ας το αναζωπυρώσουμε.