ο χειρότερος φωτογράφος γάμων...

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,150
Bratislava
Αλλο το color cast που αλλοιωνει τα χρωματα και αλλο το WB στο οποίο δεν υπαρχει σωστο ή λαθος αλλα τι αποχρωση μας αρεσει...

Καθε φορα που θα επεξεργαζεσαι μια φωτογραφια, θα περνεις και διαφορετικο αποτελεσμα, ειδικα αν δοκιμαζεις διαφορετικες ρυθμισεις...

Αν και δεν μπορω να καταλαβω γιατι θελεις να εχεις ιδιο χρωματικο αποτελεσμα σε ολες, ετσι οπως τα λες σα λυση βλεπω να τις ομαδοποιησεις οσο γινεται χρωματικα, να κανεις batch proccess και μετα φινιρισμα μια μια...
 

ncups

AVClub Addicted Member
9 February 2008
2,547
Κόρινθος
Απάντηση: Re: ο χειρότερος φωτογράφος γάμων...

@Νίκο: Νομίζω οτι εδώ πήγες στο άλλο άκρο. Παραείναι μπλέ για το δικό μου μάτι, εγώ θα το έβαζα πιο ζεστό το λευκο εκεί.

Χμμ... πάντως δεν μου φάνηκαν (ούτε και στον φίλο μου) άσχημες.

Ευτυχώς πάντως που υπήρχε επαγγελματίας με φλας!!!
 

vasada

Supreme Member
19 August 2007
4,616
Κόρινθος
Αλλο το color cast που αλλοιωνει τα χρωματα και αλλο το WB στο οποίο δεν υπαρχει σωστο ή λαθος αλλα τι αποχρωση μας αρεσει...

Καθε φορα που θα επεξεργαζεσαι μια φωτογραφια, θα περνεις και διαφορετικο αποτελεσμα, ειδικα αν δοκιμαζεις διαφορετικες ρυθμισεις...

Αν και δεν μπορω να καταλαβω γιατι θελεις να εχεις ιδιο χρωματικο αποτελεσμα σε ολες, ετσι οπως τα λες σα λυση βλεπω να τις ομαδοποιησεις οσο γινεται χρωματικα, να κανεις batch proccess και μετα φινιρισμα μια μια...


Ακριβως, ειναι τι μας αρεσει. Στο παραδειγμα του Νικου θα προτιμουσα κατι αναμεσα, αλλα πιο κοντα στο ψυχρο.

Μια ομοιομορφια πρεπει να υπαρχει, δε μπορει η μια να ειναι κιτρινη και η αλλη μπλε.
 

ncups

AVClub Addicted Member
9 February 2008
2,547
Κόρινθος
Η φωτογραφία που έχει γίνει η μετατροπή πάντως, είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα.

Την κίτρινη δεν την είδαν καν

Τελικά, παίζουν ρόλο και οι προσωπικές προτιμήσεις.

Αν μπορείς, ανέβασε καμιά να δούμε
 

GoMaR

AVClub Enthusiast
22 January 2007
928
Καλλιθεα
ρε παιδια...αν ειναι σωστο βασει ιστογραμματος και σας φαινεται παραπανω μπλε τοτε η οθονη θα εχει προβλημα :p

η 2η εκδοχη του ncups ειναι και η σωστη σαφεστατα και πιο αντιπροσωπευτικη.
Το θεμα ειναι οτι η φωτογραφια με ΣΩΣΤΟ wb , ποσο θερμη η ψυχρη θες να την κανεις.
 

kotsidisjohn

AVClub Addicted Member
26 April 2008
2,030
Θεσ/νικη
Εκτος απο το ποιο WB μας αρεσει υπαρχει παντα κ το σωστο η λαθος.
Και αυτο ειναι το "πιστο". Το πραγματικο. Ας παρουμε για σημειο αναφορας πχ τα ρουχα. Πρεπει παντα ασχετα με τις φωτιστικες συνθηκες να υπαρχει πιστοτητα, σωστη χρωματικη αναπαραγωγη, να μπορεσουμε να δουμε στην οθονη κ στο χαρτι οτι βλεπαμε κ με το ματι μας.Ειναι βεβαια λιγο δυσκολο να γινει τελεια, ειτε λογω φωτισμου, ειτε λογω ρυθμισεων - εμπειριας ειτε λογω εξοπλισμου του ιδιου.

Στα φωτα μπαινουν ειδικα φιλτρα γυαλινα κ ακριβουτσικα οπου μετατρεπουν τα κελβιν απο 3200 που ειναι σε 5000 daylight ειτε σε 4000 K με μικρη απωλεια βεβαια στην ενταση.Πρεπει να προσαρμοσουμε το φως μας στο φως του περιβαλλοντος για να μην εχουμε ανομοιομορφιες οπως κ δυστυχως ετυχε να γινουν τελικα.(το ιδιο μπορει να γινει κ με ζελατινα στο φλασακι μας.)

Η καλυτερη λυση γι αυτην την περιπτωση ειναι να εξαγουμε απο το προγγραμα RAW μας 2 αρχεια με διαφορετικο WB , το ενα να ειναι σωστο το foreground πχ τα ατομα δηλαδη και το αλλο να ναι σωστο το background, το φοντο δηλαδη.Και μετα με διπλοεκθεση στο Photoshop η με μασκα απο 2 αρχεια να φερουμε μια σωστη φωτογραφια.Επιπονο αλλα ...οπως ειχε πει κι ο Alex Theodin αν ειχε γινει σωστα απ την αρχη δεν θα υπηρχε θεμα.

Οπως ειπε κι ο Hlias color cast ειναι πολυ πιθανο να υπαρχει παντα αλλα ειναι ασχετο με το σωστο WB.

Ανεβασε καποιες να δουμε τι γινεται ....
 

vasada

Supreme Member
19 August 2007
4,616
Κόρινθος
Kαλα τα λες.

Πλην ομως η πραγματικοτητα μεσα στην εκκλησια ειναι μια κιτρινιλα αρκετα εντονη. Κατα την επεξεργασια της φωτογραφιας ομως, αυθορμητα σου ερχεται να την αλλαξεις προς το λευκο.

Στο τελος επιλεγω αρκετα λευκη αποχρωση, χωρις να φαινεται αφυσικο.

Ετοιμαζω ολο το πακετο, λογικα μεχρι αυριο θα ειναι ετοιμο.
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Και εγώ όπως και ο Alex προτιμώ ενα κλικ "κιτρινίλα" ... νομίζω είναι πιό κοντα σε αυτό που αποτυπώνει η όρασή μου και δίνει και καλύτερη αίσθηση του περιβάλλοντος της εκκλησίας ... αλλιώς νομίζεις ότι είσαι σε μαγαζί με φωτα φθορισμού.

Στο παράδειγμα του Ncups σαφώς και είναι καλύτερο το διορθωμένο αλλά το μπλέ είναι μισό κλίκ ανεβασμένο σε σχέση με το ουδέτερο ... π.χ. στο νυφικό (207, 206, 211) ... εγώ θα το προτιμούσα ενα κλίκ ανάποδα (215, 213, 207).
Ετσι δείχνουν καλύτερα και οι επιδερμίδες που νομίζω είναι εξίσου σημαντικό θέμα με το χρώμα των ρούχων.

Στο θέμα με το WB που έχει η μηχανή οταν φωτογραφίζουμε, θεωρώ οτι πρέπει να είναι το σωστό για το κεντρικό θέμα (καλύτερα custom με λήψη σε λευκή σελίδα ή γκρί κάρτα).
Ασχετα αν αποθηκεύουμε σε RAW οπότε και διορθώνεται αξιόπιστα.
Διότι η ρύθμιση του WB επηρεάζει τον υπολογισμό της έκθεσης. Οταν φωτογραφίζουμε η μηχανή (στην ιδανική περίπτωση*) μετά την φωτομέτρηση πολλαπλασιάζει τις μετρημένες τιμές στα R,G,B κανάλια με τους συντελεστές του επιλεγμένου WB και απο το αποτέλεσμα αυτό προκύπτει το ιστόγραμμα για να δούμε αν θα είναι καμένο ή οχι ενα ή περισσότερα κανάλια οπότε αποφασίζεται η κατάλληλη ταχύτητα κλείστρου.

Για παράδειγμα οι συντελεστές σε φωτισμό πυρακτώσεως (2750Κ) είναι χονδρικά R:1.2 G:1.0 B:2.5 ενώ σε μεσημεριανό φωτισμό (5500Κ) ανάποδα (R:2.5 G:1.0 B:1.2). Εχοντας ρύθμιση Daylight σε περιβαλλον tungsten (ισχυρή κόκκινη συνιστώσα Χ μεγάλο συντελεστή) θα φανεί καμμένο το κόκκινο και θα οδηγήσει (άδικα) σε αποφαση υποέκθεσης με αποτέλεσμα θόρυβο. Ειδικά στο αδύναμο σε tungsten φωτισμό μπλέ κανάλι και μετά τον πολλαπλασιασμό Χ2,5 θα είναι και σχετικά εύκολα παρατηρήσιμος.
Αντίστοιχα δεν θα παρατηρηθεί τυχόν κάψιμο (ουσιαστικά υπερκορεσμός με αποτέλεσμα απώλεια τονικότητας) που μπορεί να υπάρξει σε δυνατά φωτισμένο μπλέ αντικείμενο-ύφασμα.

* Συχνά η αυτόματη φωτομέτρηση ασχολείται μόνο με το πράσινο κανάλι και είναι αξιόπιστη στην πλειονότητα των συνθηκών πλην ακραίων περιπτώσεων (πολύ θερμό ή πολύ ψυχρό φως, κορεσμένα - εντονα χρώματα).

Για το LightContitioning που αναφέρουν οι Alex & kotsidisJohn ώστε να ταιριάξουν καλύτερα οι θερμοκρασίες φυσικού-τεχνητού φωτισμού, υποψιάζομαι οτι μια μεσαία τιμη θερμοκρασίας είναι προτιμότερη (4000Κ). Είναι και πιό κοντά στο native του αισθητήρα (μικρότεροι συντελεστές WB) και άρα δίνει και ισορροπημένη έκθεση στα κανάλια R,B.
Κανα δυό φορές που δοκίμασα στο φλας με ζελατίνα πορτοκαλί (για ταίριασμα με tungsten φωτισμό) και ματζέντα (για να κατεβάσω την πρασινη συνιστώσα και να εκτεθεί καλύτερα το κόκκινο) είδα διαφορά.

Alex, είχες ανοιξει ενα σχετικό θέμα αν θυμάμαι καλά .. ας το αναζωπυρώσουμε.
 

NassosT

Supreme Member
17 June 2006
4,714
Αυτό ήταν το πολύ ενδιαφέρον σχετικό θέμα του Alex, αλλά θέλω να παρακαλέσω να προσπαθήσετε να κρατήσετε τη συζήτηση σε όσο το δυνατόν πιο απλουστευμένη μορφή, ωστε να μπορέσουμε να την παρακολουθήσουμε και οι λιγότερο μυημένοι στα τεχνικά θέματα.
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Στο οποίο χρωστάω ακόμα το συγκριτικό... Πρέπει να δώ αν πήρα μαζί μου κανένα φίλτρο διόρθωσης, αν έχω έστω και ένα θα το κάνω μέσα στις επόμενες ημέρες.
 

vasada

Supreme Member
19 August 2007
4,616
Κόρινθος
Ο πρωτος που ετρεξε να βοηθησει τραβηξε τις μηχανες εξω.

Προσωπικα πονεσα για το φακο τον ασπρο. Με ενα περασμα απο το σερβις υποθετω οτι σωθηκε. Οι μηχανες δεν πιστευω...