Optoma HD81 – Ένας προσιτός DLP1080...

18 June 2006
812
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΟΓΙΑΤΖΑΚΗΣ said:
Πάρε για παράδειγμα τον Optoma HD81. Π.χ., στην Αμερική «σοβαρό» κάδρο για προβολέα 1080 θεωρείται κάδρο τουλάχιστον 130-140 ιντσών ή και μεγαλύτερο. Πες μου όμως, πώς στο καλό να φωτίσεις σωστά ένα τέτοιο κάδρο με λάμπα 150-200 Watt; Ο Optoma φόρεσε λάμπα 300 Watt, με προοπτική να καλύψει το κοινό που θέλει να ανοίξει ένα μεγάλο κάδρο. Τώρα όμως εκφράζονται παράπονα για το μαύρο του. Πώς γίνεται να έχεις και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο; :confused:

Παιρνεις προβολεα με βαση τις δικες σου προδιαγραφες χωρου και σε ποιο ευρος(16-235)θελεις να παιζει καλα ο προβολεας σου.
Ολα σε αυτη την ζωη δεν μπορουμε να τα εχουμε...
Ειναι λαθος αυτο που λενε οτι ας εχει μεγαλη λαμπα σε Watt και εγω θα κλεινω την ιριδα....και αν πεση η λαμπα τοτε την ανοιγω και ερχομαι στα ισια.:flipout: ειναι καποιες μαιμουδιες οι οποιες απλως απαληνουν τον πονο και φυσικα αν δεν βλεπεις και προβληματα στην εικονα σου νομιζεις οτι ολα ειναι μια χαρα....αλλα τεσπα...ακομα θελουμε δουλεια.-bye-
Υπαρχουν πολλα πραγματα που θελουν δουλεια στα ψηφιακα.
 
Last edited:

Larry

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
20,873
ηδη γνωστο μαγαζι (ιντερνετικο ) δεχεται pre-order στα 5.500 usd δηλαδη περι τα 4000 ευρω
επισης δεχεται pre-order για τον SHARP 20000 στα 9.900 usd δηλαδη περι τα 7.200
και τελος εχει ετοιμοπαραδοτο το γνωστο μας RUBI στα 6800 usd δηλαδη κοντα στα 5000 ευρω
 

Larry

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
20,873
η αναφορα δεν εγινε με σκοπο την εισαγωγη αλλα για να παρουμε μια ιδεα τι πολεμος εχει να γινει στην κατηγορια 1080ρ τωρα το περι γραμμοφωνου δεν ειναι ασχημη ιδεα!!!!!!
 
17 June 2006
1,235
Μερικά ακόμα νέα...

Λοιπόν, το ερώτημα εάν ο Optoma HD81 υποστηρίζει τελικά τα 1080p/24fps (δηλ. το αρχικό σήμα που είναι αποθηκευμένο στα HD-DVD και bluray δισκάκια), φαίνεται ότι βρίσκει οριστική απάντηση, και τα δύο μέλη του αμερικάνικου forum που συμμετέχουν στις δοκιμές και την εξέλιξη του Optoma διαβεβαιώνουν ότι δέχεται κανονικά 1080p/24fps και κλειδώνει στα 1080p/48Hz, κάνοντας δηλαδή 2:2 pulldown.

Αναφέρεται επίσης από κάποιους ότι υπερτερεί στα σημεία έναντι του Ruby, αλλά αυτό πρέπει να το δούμε στην πράξη, η εμπειρία έχει δείξει ότι «Όπου ακούς για πολλά κεράσια... κράτα και μικρό καλάθι»!

Ένα άλλο ενδιαφέρον σημείο, κατά την άποψή μου, είναι τι οθόνη θα έπρεπε να επιλέξει κάποιος που θα διάλεγε τον Optoma σαν προβολέα. Φαίνεται από τις αναφορές μέχρις στιγμής, ότι η αχίλλειος πτέρνα του HD81 είναι το μαύρο του. Με το δεδομένο αυτό, συνδυασμένο με το ότι ο HD81 έχει άπλετο φως, θεωρώ ότι η γκρίζα οθόνη είναι μονόδρομος.

Επίσης πολύ μεγάλο ενδιαφέρον φαίνεται ότι παρουσιάζει η γκρίζα μπογιά της goo με κέρδος 0,7(!) για όλους τους λοξούς σαν και μένα, που επιμένουν να χρησιμοποιούν τον τοίχο τους! Πιστεύω ότι ο Optoma θα κεντούσε σε έναν τοίχο βαμμένο με τη συγκεκριμένη μπογιά: Θα έριχνε αρκετά τη φωτεινότητα του Optoma στις αρχικές θέσεις της ίριδας προς το ανοιχτό, βελτιώνοντας θεαματικά το προβληματικό μαύρο του, επιτρέποντας ταυτόχρονα στο λευκό να έχει αρκετή δύναμη, ώστε να μην «ψοφήσουν» τα φωτεινά πλάνα του!

Αυτές τις σκέψεις μοιράζομαι με τον Κώστα Κεφάλα, αλλά πάλι δεν συμφωνεί σχεδόν σε τίποτα και μου σπάει τα νεύρα! :twoguns: :grandpa:
 
Ίσως πρέπει να του κάνεις ένα τραπέζι σε καλό εστιατόριο. Μπορεί να συμφωνήσει.
Αήθεια γιατί ένα τόσο καινούργιο μοντέλο να έχει προβληματικό μαύρο;
Φταίει η φωτεινότητά του;
 

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,575
Καλημερα Μιχαλη.

Η απλη λογικη λεει ( αν και δεν ξερω αν αυτο φταιει τελικα ), οτι μεγαλυτερη αναλυση στα DLP , περισσοτερα pixel, περισσοτερα κενα μεταξι τους, χειροτερο μαυρο ..........

Θα δουμε πρωτα και μετα λεμε.........

Να θυμισω τις διαφορες μεταξι DC, DC2, DC2+ και DC3, οπως επισης οτι ολα αυτα εγιναν και βοηθησαν το μαυρο των 720 πανελ. Τα 1080?????
 
Last edited:
17 June 2006
1,235
Τα 300 Watt...

Μελίδης Μιχάλης said:
Ίσως πρέπει να του κάνεις ένα τραπέζι σε καλό εστιατόριο. Μπορεί να συμφωνήσει.
Αήθεια γιατί ένα τόσο καινούργιο μοντέλο να έχει προβληματικό μαύρο;
Φταίει η φωτεινότητά του;


Ακριβώς Μιχάλη. Ο Optoma φοράει λάμπα 300 Watt, έχοντας ως πρωταρχικό «target group» όλους εκείνους τους τρελούς (λέγε με Τάσο) που θέλουν να ανοίξουν 130, 140, 150 ακόμα και 200 ίντσες κάδρο. Τέτοια κάδρα θέλουν φως, αυτή είναι η πικρή αλήθεια. Φυσικά και ο συλλογισμός του Χρήστου είναι απόλυτα σωστός, περισσότερα καθρεφτάκια, περισσότερα κενά, άρα περισσότερη διαρροή φωτός.

Αλλά να ξεκαθαρίσουμε κιόλας κάτι. Όταν λέω προβληματικό μαύρο, εννοώ μαύρο που θα υπολείπεται εμφανώς σε σχέση με άλλους κορυφαίους μονότσιπους DLP στο συγκεκριμένο τομέα, όπως Marantz S4 και Optoma 79.
 

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,662
Αθήνα
Απάντηση: Τα 300 Watt...

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΟΓΙΑΤΖΑΚΗΣ said:
Όταν λέω προβληματικό μαύρο, εννοώ μαύρο που θα υπολείπεται εμφανώς σε σχέση με άλλους κορυφαίους μονότσιπους DLP στο συγκεκριμένο τομέα, όπως Marantz S4 και Optoma 79.

Καί τι πειράζει; Σε 6 μήνες θα το βελτιώσουν με τον HD82 και θα το διορθώσουν σε ένα χρόνο με τον HD83. -bye-
 
18 June 2006
812
Απάντηση: Μερικά ακόμα νέα...

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΟΓΙΑΤΖΑΚΗΣ said:
Αυτές τις σκέψεις μοιράζομαι με τον Κώστα Κεφάλα, αλλά πάλι δεν συμφωνεί σχεδόν σε τίποτα και μου σπάει τα νεύρα! :twoguns: :grandpa:

Δεν συμφωνω γιατι δεν εχω δει......
Σεβομαι ολες τις αποψεις αλλα αν δεν δω...δενννννν.............
Εξαλλου σου ειπα δυο τρια προβληματα που θα υπαρξουν.....
Η καθε προβολεας θελει και την οθονη του....-bye-
Aσε να ερθει ο optoma ....και αν τον δω,θα σου πω την αποψη μου....-bye-
 
17 June 2006
1,235
Απάντηση: Τα 300 Watt...

Μπάμπης Κολέζας said:
Καί τι πειράζει; Σε 6 μήνες θα το βελτιώσουν με τον HD82 και θα το διορθώσουν σε ένα χρόνο με τον HD83. -bye-


Στρατηγέ μου, μένει να το δούμε στη πράξη αυτό.

Πάντως θα πρέπει να πω ότι από ότι γράφει ο Guitarman (μόνο αυτός έχει τεστάρει και μετρήσει τον Optoma μέχρι στιγμής), η σταθερή ίριδα του Optoma σου δίνει τα μέσα να βελτιώσεις το μαύρο του, ρίχνοντας εντυπωσιακά τη φωτεινότητα ακόμα και σε λευκή οθόνη. Στη θέση 17 (ίριδα εντελώς κλειστή), το μαύρο του Optoma πλησιάζει εντυπωσιακά το μαύρο του Marantz S4 (0,006 fL) ρίχνοντας βέβαια τη φωτεινότητα πολύ, πιθανότατα με φωτεινά πλάνα που έχουν πλέον ψοφήσει.

Επίσης να πούμε ότι όσοι παίζουν με λευκούς τοίχους γύρω από την οθόνη, πιθανότατα δεν θα έχουν πρόβλημα με το μαύρο του Optoma, το μαύρο θα τους φαίνεται μια χαρά. Το πρόβλημα θα το έχουν όλοι οι λοξοί που παίζουν είτε σε bat cave (λέγε με Τάσο), είτε με masking γύρω από την οθόνη, μια και το μάτι μας έχει την τάση να συγκρίνει το μαύρο της αβύσσου που δίνει το masking με το ξεθωριασμένο γκρίζο που δίνει ο προβολέας.

By the way, στρατηγέ μου, λέω να σε πάρω τηλέφωνο σήμερα για να κανονίσουμε να έρθω με το σκληρό δίσκο παραμάσχαλα!
 

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,662
Αθήνα
Απάντηση: Τα 300 Watt...

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΟΓΙΑΤΖΑΚΗΣ said:
By the way, στρατηγέ μου, λέω να σε πάρω τηλέφωνο σήμερα για να κανονίσουμε να έρθω με το σκληρό δίσκο παραμάσχαλα!

Άρον τον δίσκο σου και περιπάτει ;)
 
17 June 2006
23,740
Αθήνα
Κι όμως Παναγιώτη ενώ η λογική λέει αυτό που λες (να σου φαίνεται γκρίζο το μαύρο , επειδή κάνει το μάτι άμμεση σύγκριση με το απόλυτο μαύρο γύρω από την οθόνη) στην πράξη τελικά αποδεικνύεται το αντίθετο.

Μην μου πεις ότι δεν έχεις "αισθανθεί" ότι έχεις καλύτερο μαύρο μετα masking εποχή; Και στον πιό άσχετο που έχω κάνει πείραμα με το που έβαζα μόνο την κάτω μπάρα κρύβοντας την γκρι μπαρα που περισσεύει από το 2.35:1 κάδρο, αμέσως από μόνοι τους ενθουσιάστηκαν από την διαφορά.
 
17 June 2006
1,235
ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΤΑΣΟΣ said:
Κι όμως Παναγιώτη ενώ η λογική λέει αυτό που λες (να σου φαίνεται γκρίζο το μαύρο , επειδή κάνει το μάτι άμμεση σύγκριση με το απόλυτο μαύρο γύρω από την οθόνη) στην πράξη τελικά αποδεικνύεται το αντίθετο.

Μην μου πεις ότι δεν έχεις "αισθανθεί" ότι έχεις καλύτερο μαύρο μετα masking εποχή; Και στον πιό άσχετο που έχω κάνει πείραμα με το που έβαζα μόνο την κάτω μπάρα κρύβοντας την γκρι μπαρα που περισσεύει από το 2.35:1 κάδρο, αμέσως από μόνοι τους ενθουσιάστηκαν από την διαφορά.


Δυστυχώς όχι Τάσο. Όπως ξέρεις έχω μασκάρει όλη τη γωνία του σαλονιού στην οποία προβάλλω, καθώς και με ρολό που κατεβαίνει την επάνω μπάρα για τις ταινίες 2,35:1.

Από τότε που το έκανα, στα πολύ σκοτεινά πλάνα (μιλάμε για τα πολύ πολύ σκοτεινά) το μαύρο μου φαίνεται εντελώς ξεφτίλα! Τίποτα δεν θα με ικανοποιούσε απόλυτα πλέον, εκτός από το μαύρο της αβύσσου, δηλ. το μαύρο που έχουν τα masking, δηλ. όνειρα θερινής νυκτός!!! :eek:
 
17 June 2006
1,235
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο για τον Optoma στο οποίο ξέχασα να αναφερθώ είναι η συμπεριφορά της αυτόματης ίριδας που διαθέτει, μην ξεχνάμε ότι ο Optoma HD81 είναι ο πρώτος DLP προβολέας που εφοδιάζεται με τέτοια ίριδα (εκτός από τη σταθερή των 17 θέσεων).

Λοιπόν, από ότι γράφει ο Guitarman, οι μηχανικοί της Optoma διάλεξαν διαφορετικό μονοπάτι από αυτό του Ruby. Ξέρουμε όλοι ότι το πρόβλημα είναι ότι η αυτόματη ίριδα δεν προλαβαίνει να προσαρμοστεί στα περάσματα από τα πολύ σκοτεινά πλάνα στα πολύ φωτεινά, με αποτέλεσμα να παρατηρούμε μια στιγμιαία αλλαγή της φωτεινότητας μέχρι να προσαρμοστεί η ίριδα, αλλά και να χάνονται κάποιες λεπτομέρειες.

Έτσι λοιπόν η αυτόματη ίριδα του Optoma δεν ανοίγει στιγμιαία στα φωτεινά πλάνα, αλλά σιγά σιγά, δηλαδή προοδευτικά! Όταν το πρωτοδιάβασα από τον Guitarman κόντεψαν να μου πέσουν τα μαλλιά, είμαι πολύ περίεργος να δω πως δουλεύει στη πράξη η αυτόματη ίριδα του Optoma. Σε πρώτη σκέψη πάντως, μου ακούγεται εντελώς αρνητικά, δεν θα δεχόμουν ποτέ μια εικόνα που αυξάνει τη φωτεινότητά της σιγά σιγά. To σίγουρο είναι πάντως ότι αρκετούς θα τους εντυπωσιάσει σε πρώτη ματιά η αυτόματη ίριδα του Optoma, άλλωστε και οι μετρήσεις το επιβεβαιώνουν: πετυχαίνει σχεδόν διπλάσια νούμερα contrast σε σχέση με όλες τις θέσεις της σταθερής ίριδας.
 
Last edited:
17 June 2006
23,740
Αθήνα
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΟΓΙΑΤΖΑΚΗΣ said:
Δυστυχώς όχι Τάσο. Όπως ξέρεις έχω μασκάρει όλη τη γωνία του σαλονιού στην οποία προβάλλω, καθώς και με ρολό που κατεβαίνει την επάνω μπάρα για τις ταινίες 2,35:1.

Από τότε που το έκανα, στα πολύ σκοτεινά πλάνα (μιλάμε για τα πολύ πολύ σκοτεινά) το μαύρο μου φαίνεται εντελώς ξεφτίλα! Τίποτα δεν θα με ικανοποιούσε απόλυτα πλέον, εκτός από το μαύρο της αβύσσου, δηλ. το μαύρο που έχουν τα masking, δηλ. όνειρα θερινής νυκτός!!! :eek:


Πάντως κι εγώ δεν νομίζω να δούμε ποτέ το μαύρο που βλέπουμε δίπλα από την οθόνη. Και δεν νομίζω να οφείλετε τελικά μόνο στον προβολέα. Είναι video σήμα, είναι κάτι γραμμένο εκεί που έχουμε γκρι μπάρες. Δεν νομίζω να μπορεί να γίνει πλήρως κατράμι. Να πλησιάζει ναι, αλλά το ίδιο όχι.
Με τα μάτια μου κι εσείς άλλωστε, θα έχετε δει ότι ακόμα και σε crt οι μπάρες μπάρες είναι γκρι! Νομίζω πάντα θα έχουμε ένα τόνο γκρι πιό ανοικτό σε σχέση με το μαύρο κατράμι των masking.
 

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,662
Αθήνα
Απ' ότι έχω δεί μέχρι τώρα, τα πολλά steps στην ίριδα σου δίνουν πολύ μεγάλη ευχέρεια ευελιξίας και χειρισμών σε διαφορετικό περιβάλον διαφορετικές εγγραφές καθώς και διαφορετικές καταστάσεις λάμπας.
Επίσης η αυτόματη ίριδα, στην περίπτωση που έχεις τη δυνατότητα μέσα απο το service menu να αυξομειώσεις τις ακραίες τιμές, μπορεί να σου δώσει καταπληκτικά αποτελέσματα.
 

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,662
Αθήνα
ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΤΑΣΟΣ said:
Πάντως κι εγώ δεν νομίζω να δούμε ποτέ το μαύρο που βλέπουμε δίπλα από την οθόνη. Και δεν νομίζω να οφείλετε τελικά μόνο στον προβολέα. Είναι video σήμα, είναι κάτι γραμμένο εκεί που έχουμε γκρι μπάρες. Δεν νομίζω να μπορεί να γίνει πλήρως κατράμι. Να πλησιάζει ναι, αλλά το ίδιο όχι.
Με τα μάτια μου κι εσείς άλλωστε, θα έχετε δει ότι ακόμα και σε crt οι μπάρες μπάρες είναι γκρι! Νομίζω πάντα θα έχουμε ένα τόνο γκρι πιό ανοικτό σε σχέση με το μαύρο κατράμι των masking.


Ακόμα και απόλυτο μαύρο να καταφέρεις κάποια στιγμή να πετύχεις με κάποιο προβολέα πολύ δύσκολα θα πετύχεις το μαύρο του masking αφού, συνήθως, το υλικό του αποροφά καλύτερα το φώς απο το υλικό της οθόνης.
 
Το απόλυτο μαύρο δεν επιτυγχάνεται σε λευκή οθόνη. Μόνο σε μαύρη.
Αν κλείσεις τα φώτα, στο εντελώς σκοτεινό δωμάτιο μετά από 3 λεπτά στο πλήρες σκοτάδι μόλις εξοικειωθεί το μάτι ξεχωρίζει την οθόνη αμυδρά.
Διότι είναι λευκή. Κάτι παίζει. Και το απειροελάχιστο φως αντανακλά επάνω στο λευκό της. Αντιθέτως τα σκούρα αποροφούν το φως.