"Παλιός" vs "νέος" ήχος ηχείων.

Stavros_Bartzokas

Senior Member
23 June 2006
542
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Απάντηση: "Παλιός" vs "νέος" ήχος ηχείων.

Πρεπει να ξεκαθαρίσουμε αν μιλάμε για Hi-Fi ή για Hi-End. Aν συγκρίνουμε τα Klipsch Heresy με κάποια νεότερα ίδιας κατηγορίας οι διαφορές είναι αμφιλεγόμενες.

Αλλά αν συγκρίνεις π.χ. τα ηχεία ραφιού 200-300 ευρώ (ένα βδομαδιάτικο) με τα αντίστοιχα JVC που μπόρεσα να πάρω (πάλι με ένα βδομαδιάτικο στην ίδια δουλειά) πριν 25 χρόνια θα καταλάβεις γιατί διαφορές μιλάμε. Το ίδιο για τον ενισχυτή Advance (700 Ευρώ) με τον αντίστοιχης τιμής και ισχύος Kenwood που είχα είναι η μέρα με τη νύχτα.

Το CD Player Sony που αγόρασα (τιμή δύο βδιμαδιάτικα) παίζει πολύ χειρότερα από ένα DVD Player Noname που παίρνεις από το Σουπερ Μαρκετ της αγοράς

Σ' αυτές τις κατηγορίες τιμής υπάρχει απιστευτη πρόοδος σχετικά με την ποιότητα ήχου που παίρνουμε

Όποιος διαφωνεί ας πάρει τα παλιά που έχω παρατημένα στην αποθήκη και ας μου δώσει κάποια καινούρια μισής, έστω, αξίας.

Συμφωνώ, όπως μπορείς να διαπιστώσεις...

- Θεωρώ πως τα ηχεία της πολύ χαμηλής κατηγορίας (μέχρι π.χ. 500-600 ευρώ), έχουν (συνολικά) βελτιωμένο ήχο, βοηθούμενα και από την (πιο μαζική) εφαρμογή ακριβότερης τεχνολογίας που προέρχεται από ακριβότερες "σειρές" ηχείων.

- Θεωρώ πως τα ακριβά ηχεία (π.χ. από 3000 ευρώ και επάνω - που μπορεί να είναι πολύ υψηλό ποσό για τον "απλό χομπίστα"), ξεφεύγοντας από τη μαζική παραγωγή και κατανάλωση (που αποφέρει τα χρήματα στις εταιρείες), αντιπροσωπεύουν, σε μεγάλο βαθμό, το "ηχόχρωμα" (ή "χαρακτήρα" ή ό,τι άλλο θέλετε) της εκάστοτε εταιρείας - όταν αυτή είναι (ας πούμε) "απαλλαγμένη από την (τόσο επείγουσα) ανάγκη εσόδων.

- Στην "κρίσιμη" ενδιάμεση κατηγορία (π.χ. 1000 - 3000 ευρώ), όπου πιστεύω πως κινείται το μεγαλύτερο κομμάτι του..."χομπίστα", ναι, θεωρώ πως (σε μεγάλο βαθμό) έχει υπερισχύσει μία άλλη επιδίωξη και όχι αυτή της προσφοράς του καλύτερου δυνατού ηχητικού αποτελέσματος (πάντα, με βάση τη δυνατότητα της εκάστοτε εταιρείας).
Σαφώς και υπάρχουν εξαιρέσεις (και αρκετές, πιστεύω) μα, δυστυχώς, δεν πλειοψηφούν...

Επαναλαμβάνω: ούτε παρελθοντολάγνος είμαι, ούτε επιθυμώ επιστροφή σε "πέτρινα χρόνια". Αλλά, το "νέο=καλύτερο", δεν το δέχομαι αβασάνιστα. Να το αποδείξει στην πράξη...
 

nbullamatsis

Supreme Member
11 February 2007
4,664
πειραιας
μια που μιλατε για αξιες δεν θελω να σας παω πολυ παλια, 13 χρονια πισω αξιες τιμοκαταλογου πηγη hitech 3/96 με μεσο μισθο περιπου 200.000δραχμες.
KLIPSCHORN 1.475.000
AS ARTEMIS 272.000 (220.000 πωληση rosewood)
SPENDOR LS 3/5A 310.000
MAGNEPAN MG20 2.950.000
MAGNEPAN M3.5 1.062.000
BOSE ACOUSTIMASS 5II 267.000
ANALYSIS OMEGA 1.200.000
ATC 50ACTIVE 1.750.000
ATC 100ACTIVE 2.150.000

Επιλεγμενα καποια τα οποια και σημερα διατηρουνται με ελαχιστες διαφορες σε κοστος και απόδοση
μετατρεψτε τα σε ευρωπουλα, σημερινο μισθο και τα συμπερασματα δικά σας.
αν μιλατε για πολυ πιο παλια...απλά τα πραγματα ηταν των ακρων, σημερα υπάρχουν περισσότερες επιλογες.
 

ΔημήτρηςΤοπ.

AVClub Addicted Member
11 March 2007
1,666
Απάντηση: Re: "Παλιός" vs "νέος" ήχος ηχείων.

Exoυν περάσει κατα καιρούς, πολλά ηχεία απο το σύστημά μου, όμως για 20+ χρόνια κράτησα τα ΚΕF 1O5II Reference series, τα οποία τα αντικατέστησα μετά απο πολύ ψάξιμο με τα TANNOY TD12.

Έίναι και τα δύο τα μεγάλα μοντέλα της σειράς και κατα κάποιον τρόπο πρωτοποριακά για την εποχή τους.

Τα έχω και τα δύο, σε άριστη κατάσταση και μπορώ εύκολα να τα βάλω να παίξουν στο ίδιο σύστημα.

Η μεγάλη διαφορά, για να μην πω η χαοτική διαφορά, είναι στην ταχύτητα και κατα δεύτερον στην περισσότερο καθαρή και μεγάλη εικόνα, υπέρ του καινούργιου φυσικά.
ωραιο θέμα και το πηρα μολις σημερα χαμπάρι !!

σαν κατοχος λοιπον του 105 και εγω καποτε, θα πω οτι τα ακρα που εχω σημερα με audiovector m3 kai gamut δεν τα ειχα με kef kai bryston.

ειμαι οπαδος του "σημερινου" ηχου ,συμφωνα με τον χαρακτηρισμο του νηματος, και πισω δεν γυριζω.

παρεπιπτωντος...σε καποιους μπορει να εχει, σε αλλους οχι σημασια..
δουλεψα 6 χρονια λυρικη σκηνη και 2 μεγαρο.
 

Macmod

AVClub Addicted Member
24 January 2008
2,539
Αθηνα / Ελλάδα
Τι είναι αυτά που λέτε βρε παιδιά, σοβαρά μιλάτε?!
Η τεχνολογία των ενισχυτών (που οδηγούν τα ηχεία), πλην των ψηφιακών,
είναι αρχαία, δεκαετίας 50 και 60. Τα ηχεία δε, ελάχιστα έχουν εξελιχθεί
από τότε μέχρι σήμερα, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, Τι παλιός και νέος
ήχος?! Η φιλοσοφία των κατασκευαστών έχει αλλάξει μόνο και οι πηγές!
 

Morfeas

Supreme Member
17 June 2006
3,508
Voula, Athens
Re: Απάντηση: "Παλιός" vs "νέος" ήχος ηχείων.

Τι είναι αυτά που λέτε βρε παιδιά, σοβαρά μιλάτε?!
Η τεχνολογία των ενισχυτών (που οδηγούν τα ηχεία), πλην των ψηφιακών,
είναι αρχαία, δεκαετίας 50 και 60. Τα ηχεία δε, ελάχιστα έχουν εξελιχθεί
από τότε μέχρι σήμερα, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, Τι παλιός και νέος
ήχος?! Η φιλοσοφία των κατασκευαστών έχει αλλάξει μόνο και οι πηγές!

Σωστό.
Αλλά ακριβώς αυτή η αλλαγή της φιλοσοφίας -κατασκευαστών ή καταναλωτών δεν ξέρω- έχει δημιουργήσει αυτό τον διαχωρισμό.
 

Macmod

AVClub Addicted Member
24 January 2008
2,539
Αθηνα / Ελλάδα
Με τον κίνδυνο να χαρακτηριστώ υπερβολικός, θα έλεγα λόγω αλλαγής
φιλοσοφίας κατασκευαστών που μοιραία επιρρεάζει και την αλλάγη
φιλοσοφίας των καταναλωτών!
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,755
Βόλος
Η επιστήμη υλικών έχει προοδεύσει. Και τα καλύτερα υλικά έχουν φέρει καίρια βελτίωση στον ήχο των μεγαφώνων.
 

Macmod

AVClub Addicted Member
24 January 2008
2,539
Αθηνα / Ελλάδα
ΟΚ, βεβαίως και η επιστήμη των υλικών έχει βοηθήσει τα ηχεία να βελτιώσουν
τον ήχο τους, όμως σε καμία περίπτωση δεν δημιουργείται τόσο μεγάλο χάσμα
ώστε να λέμε παλιός και νέος ήχος!!!
 

nbullamatsis

Supreme Member
11 February 2007
4,664
πειραιας
Επιλεγμενα καποια τα οποια και σημερα διατηρουνται με ελαχιστες διαφορες σε κοστος και απόδοση

εχω S37 του '86
24 ετών
φερτε ενα σημερινό ή να σας το δώσω να το ακούσετε
θα μπορούσε να ηταν ο ηχος του νέου μοντελου της χ
αλλά την διαφορά σημερα την ακούω με τα dac
 

vagelisbasiakos

New member
24 August 2009
8
Ναι, αλλά ότι του έλειπε σε μπάσο το είχε σε χρώμα... :BDGBGDB55:
Σαν κλασικιστής σε γούστα (μουσικά και χαι φιντελάδικα) θα ήθελα μια παρατήρηση τελικά.Ποιά σχολή ήχου μπορεί σε έστω και μεγάλο χώρο να αναπαραστήσει συμφωνική μουσική?
Μάλλον καμμία ακόμα...
 

Macmod

AVClub Addicted Member
24 January 2008
2,539
Αθηνα / Ελλάδα
Η απάντηση εδώ δεν έχει σχέση με το ποιά σχολή ήχου μπορεί ή δεν μπορεί,
αλλά αν είναι εφικτό με βάση τους νόμους της φυσικής!
 

Macmod

AVClub Addicted Member
24 January 2008
2,539
Αθηνα / Ελλάδα
Μιά μεγάλη συμφωνική ορχήστρα μπορεί να περιλαμβάνει πάνω απο 60 μουσικά όργανα και ειδικά σε φάσεις κορύφωσης
ο όγκος της πληροφορίας είναι τεράστιος γιά να μπορεί να αναπαραχθεί από ένα οποιοδήποτε ζεύγος ηχείων και αν
υπολογίσεις και τον παράγοντα χώρο συναυλίας με τα χαρακτηριστικά του, τότε χάνεται η μπάλα τελείως.
Μην έχουμε παραισθήσεις!!!
 
Last edited:

vagelisbasiakos

New member
24 August 2009
8
Re: Απάντηση: "Παλιός" vs "νέος" ήχος ηχείων.

Μιά μεγάλη συμφωνική ορχήστρα μπορεί να περιλαμβάνει πάνω απο 60 μουσικά όργανα και ειδικά σε φάσεις κορύφωσης
ο όγκος της πληροφορίας είναι τεράστιος γιά να μπορεί να αναπαραχθεί από ένα οποιοδήποτε ζεύγος ηχείων και αν
υπολογίσεις και τον παράγοντα χώρο συναυλίας με τα χαρακτηριστικά του, τότε χάνεται η μπάλα τελείως.
Μην έχουμε παραισθήσεις!!!
Καταλήγουμε λοιπόν στο λογικό συμπέρασμα οτι για τα κουαρτέτα και εν γένει μικρά σύνολα οι Αγγλοι δεν παίζονται( i love ATC)
 

acoustics

Senior Member
27 August 2007
642
Re: Απάντηση: "Παλιός" vs "νέος" ήχος ηχείων.

Μιά μεγάλη συμφωνική ορχήστρα μπορεί να περιλαμβάνει πάνω απο 60 μουσικά όργανα και ειδικά σε φάσεις κορύφωσης
ο όγκος της πληροφορίας είναι τεράστιος γιά να μπορεί να αναπαραχθεί από ένα οποιοδήποτε ζεύγος ηχείων και αν
υπολογίσεις και τον παράγοντα χώρο συναυλίας με τα χαρακτηριστικά του, τότε χάνεται η μπάλα τελείως.
Μην έχουμε παραισθήσεις!!!

Για παράδειγμα αυτό:

Moment_of_Glory_-_Scorpions.jpg
 

nikos_f3n

New member
12 October 2010
65
Δραμα
Παντος παιζουν ρολο και οι ενισχυτες, εβαλα τα ηχεια μου στον kenwood του πατερα μου 30ετιας περιπου και επεζαν γεματα, με ελευθερα μπασσα, ζεστα... τα εβαλα και στον 5.1 yamaha που παρελαβα την αλλη μερα και ο ηχος ηταν αμεσως ποιο λεπτομερης, τα μπασα χαθηκαν και επεζαν πολυ ποιο προσεχτικα, τα πριμα εγιναν πεντακαθαρα και γενικα νιωθεις οτι ακους μπασα,μεσαια,πριμα, οπως το λεω, χωρις να υπαρχει κατι ενδιαμεσα, μια συνεχεια απο την μια συχνοτητα στην αλλη... βεβαια τα μηχανηματα μου ειναι φτηνιαρικα απλα λεω την αποψη μου, ολα αλλαζουν οχι μονο τα ηχεια...
 

gkon961

Established Member
1 February 2011
165
Αθήνα
Εγώ ξέρω ότι σήμερα με 2 και κάτι μισθούς πήρα τα magneplanar 1.7 ενώ το '82 με μισθό κάπου 15.000 δρχ. ήθελα 5 μισθούς (72.000 είχαν) για να πάρω τα kef104ab, που με τα σημερινά δεδομένα είναι ..ας μη πω..

Από κει και πέρα, όλα τα άλλα είναι νάχαμε να λέγαμε...

Οσο για εκείνο που ειπώθηκε, ότι 'πού είναι οι πρωτοποριακές ιδέες (τύπου βατράχου citroen)',
προτιμώ την ψαγμένη πεπατημένη,
από τη παρακινδυνευμένη 'πρωτοποριακή'. Αυτές ας μείνουν στα εργαστήρια, ας δοκιμαστούν, όπως στη φόρμουλα 1 αντίστοιχα για το χώρο των αυτοκινήτων.

Τότε μας είχαν για 'του κασίδη το κεφάλι', για αυτό και οι 'πρωτοπορίες'! (ή η κάθε διεστραμμένη ιδέα να μας βρίσκει κορόιδα!)

τώρα πια, οι πρωτοπορίες έχουν ωριμάσει, δεν υπάρχει, δεν ΜΠΟΡΕΙ να υπάρξει κάτι πραγματικά καινοτόμο τη στιγμή που η βασική αρχή λειτουργίας των ηχείων είναι ίδια από την αρχή του προηγούμενου αιώνα.
Τι πια άλλο καινούργιο να βγει;

Το μόνο που περιμένω είναι να βρεθεί ένας τρόπος να πάλλεται ο αέρας χωρίς την ανάγκη μεγαφώνων/μεμβρανών και χωρίς την ανάγκη cross-over.

Ως τότε, θα μπορούμε μετά από 30 χρόνια από σήμερα, να θεωρούμε ως ´παλιό' τον σημερινό ήχο
και ως σύγχρονο, τον τότε!


Προτιμώ τον σημερινό λοιπόν, είναι πιο αληθινός.

Τότε, όπως στη κοινωνία υπήρχε πολύ υποκρισία σε όλα,
έτσι ήταν και τα ηχεία τους.. (κρύβανε, ωραιοποιούσαν),
γιατί ΔΕΝ ΗΞΕΡΑΝ ΑΛΛΙΩΣ...
 
Last edited: