ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΤΑΣΟΣ
Support Admin
Αρα Γιάννη, θεωρείς ότι το κριτήριο για ομαλή κίνηση είναι η κάμερα να γρφει σε 50p π.χ. σαν αυτή εδώ: PANASONIC AG-HMC41EU ;
Ωραία και καλά όλα αυτά αλλά έχουν μια σημαντική διαφορά: είναι στημένα εκ των προτέρων. Εσύ βάζεις ους κανόνες. Ξέρεις τι θα βγάλεις και κυρίως αν δεν σου πετύχει με την πρώτη, απλά το ξαναγυρνάς. Οπως κάνουν και στον κινηματογράφο άλλωστε.
Σε πραγματικές συνθήκες όμως λήψης με αστάθμητους παράγοντες, π.χ. να τραβάς σκηνές με αθλητικούς αγώνες ,τραβώντας σκηνές που είναι μοναδικές και δεν μπορούν να επαναληφθούν και δεν βάζεις εσύ του κανόνες, τι θα προτιμήσεις; την κινηματογραφική εικόνα ή την βιντεάδικη;
Είναι και τα δύο παραπάνω που αναφέρεις.Θέλω εδώ και καιρό να ρωτήσω κάτι (Off Topic) :
Γιατί το 95% των HD βίντεο που είναι ανεβασμένα στο VIMEO έχουν χάλια κίνηση (άσχετα με την ποιότητα της κάμερας). Αναφέρομαι σε λήψη χωρίς τρίποδο. Σε αντίθεση με τα SD που είναι πολύ ποιο ομαλά στην κίνηση.
Μήπως οφείλεται στην επεξεργασία που δέχονται τα αρχεία για να μπορούν να προβληθούν στο VIMEO, ή είναι γενικότερα ένα αδύνατο σημείο της Υψηλής Ανάλυσης;
Είναι και τα δύο παραπάνω που αναφέρεις.
Πάντως αν δεις το πρωτότυπο βίντεο, οι διαφορές δεν είναι τόσο μεγάλες, ιδίως με HDV κάμερες, αλλά και με τις περισσότερες σημερινές AVCHD.
Φυσικο ειναι να υπαρχει θολωμα στην κινηση, οσο η καμερα τραβαει σε interlaced. Μονο αν ειναι πολυ αργη η κινηση της καμερας, περιοριζεται το προβλημα.
Αυτό το επιβεβαιώνω. Ισχύει. Αλλά δυστυχώς σε πραγματικές συνθήκες λήψης, δεν μπορούμε να έχουμε αργή/ελεγχόμενη κίνηση της κάμερας.
Κάνει το παιδί ρυθμική γυμναστικη. Τι θα πεις; Κάντο σε slow motion για να μην θολώνει η εικόνα; :flipout::flipout::flipout:
Αυτό το επιβεβαιώνω. Ισχύει. Αλλά δυστυχώς σε πραγματικές συνθήκες λήψης, δεν μπορούμε να έχουμε αργή/ελεγχόμενη κίνηση της κάμερας.
Κάνει το παιδί ρυθμική γυμναστικη. Τι θα πεις; Κάντο σε slow motion για να μην θολώνει η εικόνα; :flipout::flipout::flipout:
Δηλαδή στην ΤΜ700, που τραβάει 50p, δεν είναι native;Φυσικο ειναι να υπαρχει θολωμα στην κινηση, οσο η καμερα τραβαει σε interlaced. Μονο αν ειναι πολυ αργη η κινηση της καμερας, περιοριζεται το προβλημα.
Θα ηθελα παντως να δω και καποια καμερα με native 50p. Μαλλον η επομενη που θα παρω, ετσι θα ναι...
Από που ρυθμίζεται το shutter speed; Σίγουρα πρέπει να είναι στο P (program) η καμερα. Αλλά από κει και πέρα;
Είναι και τα δύο παραπάνω που αναφέρεις.
Πρώτον τα βίντεο SD ανάλυσης καταγράφουν ολόκληρα, όλα τα καρέ που τραβάνε.
Αντίθετα μια κάμερα HDV που γράφει σε κασέτα προσπαθεί να καταγράψει στον ίδιο χώρο και με το ίδιο bitrate περιεχόμενο περισσότερων δεδομένων και υψηλότερης ευκρίνειας.
Για να το πετύχει αυτό κάνει συμπίεση, οπότε μόνο ένα στα 15 καρέ είναι ολόκληρο και τα υπόλοιπα μισά.Αυτό έχει επίπτωση στον τομέα της κίνησης.
Αν πάμε και στο AVCHD format, εκεί τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα, λόγω της μεγαλύτερης συμπίεσης (Μόνο η Panasonic έχει παρουσιάσει μέχρι τώρα με τη σειρά 700 bitrate 28 mbps).
Τώρα αν συνυπολογίσεις ότι τα βίντεο που ανεβαίνουν στο vimeo υφίστανται και επιπλέον επεξεργασία (και άρα συμπίεση), είναι λογικό σε HD δείγματα να παίρνεις κακή κίνηση, σε σχέση με τα SD.
Πάντως αν δεις το πρωτότυπο βίντεο, οι διαφορές δεν είναι τόσο μεγάλες, ιδίως με HDV κάμερες, αλλά και με τις περισσότερες σημερινές AVCHD.
Από αυτό και μόνο φαίνεται ο λόγος της λιγότερο ομαλής κίνησης στις HD κάμερες.Απλά ο decoder θά χρησιμοποιήσει τα δεδομένα απο τα διπλανά καρέ που είναι ίδια.