Γιαρίμης Ηλίας
Supreme Member
Re: Απάντηση: Panasonic HDC-HS700 & HDC-TM700
Aααα να γειάσου. Νομίζω οτι και αυτό απασχολέι τον Τασο αλλα όλοι ασχοληθήκαμε με την ομαλότητα της κίνησης.
Οπως έγραψε και ο Γιάννης ενα μέρος οφείλεται στην τεχνική λήψης (χρόνος κλείστρου).
Ο δεύτερος παράγοντας είναι η ευκολία συμπίεσης του υλικού σε σχέση και με τις ικανότητες του encoder. Mια ακίνητη εικόνα χρειάζεται πολύ μικρότερο bitrate. Ενας ομαλός τοίχος χρειάζεται πολύ λιγότερο bitrate από ένα κάδρο φουλ στα χόρτα και τα λουλούδια. Ενα κάδρο με ρηχό βάθος πεδίου (θολό φόντο) εκτός απο πιο καλιτεχνικό χρειάζεται και λιγότερο bitrate από το ίδιο κάδρο όλο νετ.
Το κακό είναι ότι στα 50Hz χρειάζεται μικρότερος χρόνος κλείστρου και αυτό σε χαμηλό φωτισμό σημαίνει Θόρυβο και κίνδυνο για "θολούρες" που οφείλονται στην αδυναμία του αλγόριθμου συμπίεσης.
Το bitrate 28Mbps γιά 1080p50 είναι καλό, στα ίδια και καλύτερα επίπεδα απο τα 17mbps του 1080ι50. Δεν χρειάζεται διπλάσιο στα 1080p50 vs 1080i50 διοτι υπάρχει πέναλτυ αποδοτικότητας του αλγορίθμου συμπίεσης (περίπου -20%) όταν συμπιέζει interlaced υλικό.
Το ζόρι έρχεται όταν υπάρχει θόρυβος. Ο θόρυβος είναι ο μεγαλύτερος εχθρός της συμπίεσης διότι (όπως και το grain στο φίλμ) είναι τυχαίος και δεν μπορεί να συσχετιστεί με διπλανά - προηγούμενα - επόμενα σημεία της εικόνας, είναι ασυμπίεστος.
Γιαυτό πρότεινα τοτε που γινόταν συζήτηση για κόντρα HDV - AVCHD να δοκιμαστούν και σε λήψη με κίνηση σε λεπτομερές θέμα (χόρτα - φύλλα) και με 2 διαφορετικές ταχύτητες κλείστρου.
Πάντως στα δείγματα που υπάρχουν στο νήμα απο την ΤΜ-700 στα 1080p50 θολούρες υπάρχουν είδικά σε αποτομες κινήσεις. Τώρα που οφείλονται .... μάλλον λιγο απόλα.
Δεν είναι η κίνηση το πρόβλημα... Το θόλωμα είναι το πρόβλημα.
Ειδικά όταν κινείται η κάμερα τα αντικείμενα θολώνουν και σε λήψη HD αυτό κάνει "μπάμ".
Aααα να γειάσου. Νομίζω οτι και αυτό απασχολέι τον Τασο αλλα όλοι ασχοληθήκαμε με την ομαλότητα της κίνησης.
Οπως έγραψε και ο Γιάννης ενα μέρος οφείλεται στην τεχνική λήψης (χρόνος κλείστρου).
Ο δεύτερος παράγοντας είναι η ευκολία συμπίεσης του υλικού σε σχέση και με τις ικανότητες του encoder. Mια ακίνητη εικόνα χρειάζεται πολύ μικρότερο bitrate. Ενας ομαλός τοίχος χρειάζεται πολύ λιγότερο bitrate από ένα κάδρο φουλ στα χόρτα και τα λουλούδια. Ενα κάδρο με ρηχό βάθος πεδίου (θολό φόντο) εκτός απο πιο καλιτεχνικό χρειάζεται και λιγότερο bitrate από το ίδιο κάδρο όλο νετ.
Το κακό είναι ότι στα 50Hz χρειάζεται μικρότερος χρόνος κλείστρου και αυτό σε χαμηλό φωτισμό σημαίνει Θόρυβο και κίνδυνο για "θολούρες" που οφείλονται στην αδυναμία του αλγόριθμου συμπίεσης.
Το bitrate 28Mbps γιά 1080p50 είναι καλό, στα ίδια και καλύτερα επίπεδα απο τα 17mbps του 1080ι50. Δεν χρειάζεται διπλάσιο στα 1080p50 vs 1080i50 διοτι υπάρχει πέναλτυ αποδοτικότητας του αλγορίθμου συμπίεσης (περίπου -20%) όταν συμπιέζει interlaced υλικό.
Το ζόρι έρχεται όταν υπάρχει θόρυβος. Ο θόρυβος είναι ο μεγαλύτερος εχθρός της συμπίεσης διότι (όπως και το grain στο φίλμ) είναι τυχαίος και δεν μπορεί να συσχετιστεί με διπλανά - προηγούμενα - επόμενα σημεία της εικόνας, είναι ασυμπίεστος.
Γιαυτό πρότεινα τοτε που γινόταν συζήτηση για κόντρα HDV - AVCHD να δοκιμαστούν και σε λήψη με κίνηση σε λεπτομερές θέμα (χόρτα - φύλλα) και με 2 διαφορετικές ταχύτητες κλείστρου.
Πάντως στα δείγματα που υπάρχουν στο νήμα απο την ΤΜ-700 στα 1080p50 θολούρες υπάρχουν είδικά σε αποτομες κινήσεις. Τώρα που οφείλονται .... μάλλον λιγο απόλα.