Να δύο φωτογραφίες, χωρίς καθόλου επεξεργασία. Είναι σαν να υπάρχουν κατακόρυφες λωρίδες με αμυδρές διαφορές φωτεινότητας, οι οποίες γίνονται αντιληπτές από κανονική απόσταση θέασης και όχι από κοντά. Να πω την αλήθεια μου φαίνεται ότι έχει υπάρξει βελτίωση σε σχέση με τις πρώτες ώρες λειτουργίας. Πάντως κατά τη θέαση τηλεοπτικού προγράμματος και ταινιών δεν υπάρχει πρόβλημα. [προς αποφυγή παρεξηγήσεων: οι κηλίδες κάτω αριστερά είναι σκόνη στο ccd της φωτογραφικής και το βινιετάρισμα στις γωνίες οφείλεται στον φακό]
View attachment 53766 View attachment 53767
Επίσης, επαναλαμβάνω ότι το μαύρο μου φαίνεται πιο σκούρο στο κέντρο της οθόνης απ' ότι στα άκρα. Θα μπορούσε η εντύπωση αυτή να προκαλείται λόγω του ότι στα άκρα της οθόνης υπάρχει ως στάθμη αναφοράς το κατάμαυρο πλαίσιο της τηλεόρασης; Ή μήπως είναι φυσιολογικό στα άκρα της οθόνης να υπάρχει κάποια διαρροή φωτός;
Το φαινόμενο της αυξομείωσης της φωτεινότητας σε υποφωτισμένες σκηνές και μάλιστα με μια αισθητή καθυστέρηση σε σχέση με τη ροή της ταινίας είναι πιο ενοχλητικό κατά τη θέαση με μαύρες μπάρες πάνω - κάτω, καθώς αυτές αλλάζουν φωτεινότητα πολύ πιο έντονα αλλά και πιο συχνά σε σχέση με τα σκούρα της ταινίας. Να πω ότι η κατάσταση βελτιώθηκε κάπως με τις εξής ρυθμίσεις: Professional 1 / Gamma: 2.6 / Φωτεινότητα: +3, με τις οποίες όμως θυσιάζεται εν μέρει το μαύρο. Αντιθέτως το φαινόμενο είναι στα φόρτε του με τις καλύτερες για τα γούστα μου ρυθμίσεις: THX / Αντίθεση: 38 / Φωτεινότητα: -4 / Χρώμα: 33, που μου δίνουν καλύτερο μαύρο αλλά και πιο "κοφτερή" εικόνα συνολικά. Θα μπορούσε να παίζει ρόλο η ονομαστική τιμή της φωτεινότητας; Μήπως είναι θέμα "video processing module" / "black drive algorithm"; Πραγματικά θα είχε μεγάλη αξία η άποψη του Μ. Καστρουνή, που παρατήρησε και αυτός την περίεργη συμπεριφορά της τηλεόρασης στις υποφωτισμένες σκηνές. Όποιος θέλει ας ρίξει μια ματιά εδώ: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1236475&page=9.Αν και σε περίοδο στρωσίματος, τόλμησα να δω την πρώτη μου ταινία: Inglourious Basterds από mkv 720p/24Hz, με πηγή το Pioneer FS500 ρυθμισμένο να κάνει strech σε 16/9, ώστε να μην έχω μαύρες μπάρες πάνω και κάτω.
Κατά τη θέαση της ταινίας διαπίστωσα αρκετές φορές αυτό που παρατήρησε και ο Μ. Καστρουνής:
"Θα πρέπει επίσης να σημειώσω ότι παρατηρήθηκε μια μικρή αυξομείωση της φωτεινότητας στα υποφωτισμένα πλάνα. Όσοι έχουν δει προβολέα με αυτόματη ίριδα καταλαβαίνουν τι εννοώ. Ίσως να φταίει το συγκεκριμένο κομμάτι. Θα είναι κάτι όμως που θα το ερευνήσω και θα σας το μεταφέρω."
Αυτό που παρατήρησα εγώ ήταν αύξηση της φωτεινότητας στα σκούρα, σε περιπτώσεις που υπήρχε πέρασμα από φωτεινό σε σκοτεινό πλάνο. Μάλιστα η αύξηση αυτή δεν γινόταν ταυτόχρονα με τη ροή της ταινίας αλλά με χρονική καθυστέρηση περίπου 1''. Να σημειώσω ότι έβλεπα σε THX mode με απενεργοποιημένα το eco mode και την εξοικονόμηση ενέργειας.
Ψάχνοντας να βρω τί γίνεται, άλλαξα τη ρύθμιση του Pionner, ώστε να μου δίνει τη native αναλογία κάδρου 2,35/1. Προς μεγάλη μου έκπληξη διαπίστωσα ότι η αύξηση της φωτεινότητας δεν συνέβαινε μόνο στην ταινία αλλά και στις μαύρες μπάρες πάνω και κάτω! Πολύ έντονο το φαινόμενο ήταν στη σκηνή με τη Shosanna πάνω στη σκάλα (φωτεινό πλάνο) να συνομιλεί με τον Zoller στον δρόμο (σκοτεινό πλάνο).
Για να αποκλείσω την πιθανότητα να είναι πρόβλημα του mkv, το έπαιξα σε lcd, όπου δεν παρατήρησα κάτι ανάλογο.
Η αλλαγή στη φωτεινότητα δεν είναι αισθητή όταν το περιβάλλον θέασης είναι σχετικά φωτεινό, πχ κατά την ημέρα ή με ανοιχτά κάποια φώτα το βράδυ στο σαλόνι. Δυστυχώς όμως είναι πολύ ενοχλητικό σε σκοτεινό περιβάλλον θέασης, δηλαδή όπως μου αρέσει να παρακολουθώ ταινίες.
Από μικρή έρευνα που έκανα στο δίκτυο ανακάλυψα ότι υπάρχουν παράπονα για το συγκεκριμένο θέμα (floating blacks). Έχει παρατηρήσει κανείς άλλος κάτι ανάλογο;
Να πω ότι μόλις ξεπέρασα τις 100 ώρες, οι 75 και βάλε από τις οποίες είναι με το break in dvd. Προσπαθώντας να φωτογραφήσω το "πρόβλημα" έχω πια την αίσθηση ότι στην πραγματικότητα δεν υπάρχει πρόβλημα. Η αλήθεια είναι ότι το πάνελ δεν μπορεί να φτάσει το επίπεδο του μαύρου του πλαισίου της τηλεόρασης. Έτσι μου δημιουργείται η εντύπωση γκριζαρίσματος στα άκρα. Στο κέντρο της οθόνης δεν υπάρχει στάθμη αναφοράς και έτσι το μάτι μου βλέπει περισσότερο μαύρο. Προφανώς για καλύτερο μαύρο θα πρέπει κανείς να κάνει το άλμα για την VT20, να περιμένει την V20 ή να το αναβάλει για του χρόνου. Να κάνω μόνο μία παρατήρηση: μου φαίνεται ότι αυτό που "ξανοίγει" το μαύρο είναι ένα είδος "βρασίματος" / "θορύβου" του πάνελ που εκπέμπει κάποια έστω και ελάχιστη ποσότητα φωτός. Έχω δίκιο;Ακόμα και στο THX mode για να δω μαύρο αναγκάζομαι μειώσω την φωτεινότητα. Και πάλι όμως η αίσθηση του μαύρου είναι μειωμένη ιδίως στα άκρα της τηλεόρασης, όπου τα μαύρα γκριζάρουν (clouding? διαρροή φωτός?). Θα έπρεπε το μαύρο στα άκρα του κάδρου ή οι μαύρες μπάρες πάνω και κάτω να πλησιάζουν το επίπεδο του μαύρου του πλαισίου της τηλεόρασης;
Κάτι τρέχει με την ομοιομορφία του πάνελ. Αυτό το διαπίστωσα με το break in dvd. Είναι φυσιολογικό να υπάρχουν στην οθόνη κατακόρυφες "ρίγες" όταν απεικονίζει μονοχρωματικές κάρτες; Να προσθέσω ότι το φαινόμενο είναι κυρίως αισθητό στις πράσινες κάρτες.
Αυτή η φωτογραφία που βρήκα στο internet δείχνει αρκετά καλά τί εννοώ:Σε σκηνές με panning εμφανίζονται πρασινίλες στην απεικόνιση της επιδερμίδας, ιδίως στα πρόσωπα. Είναι κάτι φυσιολογικό (πχ phosphor trails);
Παρατήρησα ότι αυτό συμβαίνει στον Alter και στον ΣΚΑΙ, όταν τα βλέπω από το Connx TV. Σε αναλογική λήψη μου φάνηκαν όλα καλά. Πώς γίνεται αυτό; Να πω ότι το Connx TV μου δίνει 720p/50Hz. Παίζει αυτό κάποιο ρόλο;Παρακολουθώντας ενημερωτική τηλεοπτική εκπομπή, και συγκεκριμένα ΣΚΑΪ μέσω Connx TV, διαπίστωσα ότι τρεμόπαιζε η λεζάντα στο κάτω μέρος της οθόνης. Επίσης διαπίστωσα έντονο τρέμουλο σε κάποιο αντικείμενο που υπήρχε πίσω από έναν συνομιλητή. Είναι φυσιολογικό κάτι τέτοιο; Να πω ότι δεν μου φάνηκε για flickering, αλλά μάλλον για ζήτημα απόπλεξης.
Το φαινόμενο της αυξομείωσης της φωτεινότητας σε υποφωτισμένες σκηνές και μάλιστα με μια αισθητή καθυστέρηση σε σχέση με τη ροή της ταινίας είναι πιο ενοχλητικό κατά τη θέαση με μαύρες μπάρες πάνω - κάτω, καθώς αυτές αλλάζουν φωτεινότητα πολύ πιο έντονα αλλά και πιο συχνά σε σχέση με τα σκούρα της ταινίας. Να πω ότι η κατάσταση βελτιώθηκε κάπως με τις εξής ρυθμίσεις: Professional 1 / Gamma: 2.6 / Φωτεινότητα: +3, με τις οποίες όμως θυσιάζεται εν μέρει το μαύρο. Αντιθέτως το φαινόμενο είναι στα φόρτε του με τις καλύτερες για τα γούστα μου ρυθμίσεις: THX / Αντίθεση: 38 / Φωτεινότητα: -4 / Χρώμα: 33, που μου δίνουν καλύτερο μαύρο αλλά και πιο "κοφτερή" εικόνα συνολικά. Θα μπορούσε να παίζει ρόλο η ονομαστική τιμή της φωτεινότητας; Μήπως είναι θέμα "video processing module" / "black drive algorithm"; Πραγματικά θα είχε μεγάλη αξία η άποψη του Μ. Καστρουνή, που παρατήρησε και αυτός την περίεργη συμπεριφορά της τηλεόρασης στις υποφωτισμένες σκηνές. Όποιος θέλει ας ρίξει μια ματιά εδώ: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1236475&page=9.
Eρώτηση προς κατόχους:
Έχετε παρατηρήσει ποτέ, σε εντελώς σκοτεινό δωμάτιο, όταν η τηλεόραση απεικονίζει 100% μαύρο, αν μετά από μερικά δευτερόλεπτα αυτό γίνεται πιο σκούρο (σαν να έχει δύο σκάλες δηλαδή, μία κανονική και μία λίγο πιο σκοτεινή);
Να πω ότι μόλις ξεπέρασα τις 100 ώρες, οι 75 και βάλε από τις οποίες είναι με το break in dvd. Προσπαθώντας να φωτογραφήσω το "πρόβλημα" έχω πια την αίσθηση ότι στην πραγματικότητα δεν υπάρχει πρόβλημα. Η αλήθεια είναι ότι το πάνελ δεν μπορεί να φτάσει το επίπεδο του μαύρου του πλαισίου της τηλεόρασης. Έτσι μου δημιουργείται η εντύπωση γκριζαρίσματος στα άκρα. Στο κέντρο της οθόνης δεν υπάρχει στάθμη αναφοράς και έτσι το μάτι μου βλέπει περισσότερο μαύρο. Προφανώς για καλύτερο μαύρο θα πρέπει κανείς να κάνει το άλμα για την VT20, να περιμένει την V20 ή να το αναβάλει για του χρόνου. Να κάνω μόνο μία παρατήρηση: μου φαίνεται ότι αυτό που "ξανοίγει" το μαύρο είναι ένα είδος "βρασίματος" / "θορύβου" του πάνελ που εκπέμπει κάποια έστω και ελάχιστη ποσότητα φωτός. Έχω δίκιο;
Αυτή η φωτογραφία που βρήκα στο internet δείχνει αρκετά καλά τί εννοώ:
View attachment 53801
Απ' όσο κατάλαβα πρόκειται για false countouring / purple snakes. Κατά τη γνώμη μου μάλλον εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την "ποιότητα" του σήματος με το οποίο τροφοδοτείται το πάνελ (κακή λήψη αναλογικού, κακή συμπίεση ψηφιακού). Να πω από την άλλη ότι πολύ έντονο είδα κάτι ανάλογο σε mkv (720p/24Hz) σε σκηνή γρήγορου panning με φλουταρισμένη επιδερμίδα στο πρώτο πλάνο. Αυτό που μου προκάλεσε μεγάλη απορία είναι ότι παγώνοντας την ταινία το τεχνούργημα χάθηκε. Πώς εξηγείται αυτό; Μήπως τελικά παίζει κάποιο ρόλο και ο παράγοντας phosphor trails;
Εμένα μου φαίνεται κάπως διαφορετικά. Σε 100% μαύρο δεν έχω παρατηρήσει κάτι. Τα FB εμφανίζονται κατά την εναλλαγή πλάνων. Και η εντύπωσή μου είναι πως υπάρχουν δύο "σκάλες": η κανονική και η λίγο πιο φωτεινή! Μάλιστα σε μία περίπτωση παρατήρησα και τρίτη ακόμα πιο φωτεινή σκάλα!Μάλλον αποτελεί φυσιολογική λειτουργία της συσκευής. Απ' ό,τι γράφεται στις σχετικές συζητήσεις κατόχων στο γερμανικό φόρουμ, αποτελεί ένα χαρακτηριστικό που είχαν οι Panasonic Plasma μέχρι και την 10η γενιά, το οποίο για κάποιο λόγο επανέφερε η εταιρεία στην φετινή 13η γενιά. Μετά και την αναφορά του Μανώλη σε αυτό το φαινόμενο, έθεσα την εξής ερώτηση στο νήμα:
αλλά μέχρι στιγμής μόνο εσύ φαίνεται να το παρατήρησες... :chinscratch:
Το "βράσιμο" υπάρχει μόνο στα μαύρα της ταινίας. Δηλαδή όταν στην ταινία υπάρχει μαύρο, από πολύ κοντά βλέπω να "χοροπηδάνε" χρωματιστές "κουκιδίτσες", εντελώς αθέατες από κανονική απόσταση θέασης. Χωρίς εισερχόμενο σήμα ή στις μαύρες μπάρες δεν υπάρχει βράσιμο. Να πω ακόμη ότι τα FB δεν έχουν να κάνουν με το "βράσιμο" αυτό, αλλά μου φαίνεται σαν να ανοίγει κάποιο φως πίσω από το πάνελ.Το πάνελ εννοείται πως δεν μπορεί να φτάσει το μαύρο του πλαισίου σε σκοτεινό δωμάτιο, μόνο σε αρκετά φωτεινές σκηνές σε ταινίες με μαύρες μπάρες μπορεί να δώσει αυτή την οριακή εντύπωση για τις μπάρες.
Θα ήθελα να μου διευκρινήσεις το εξής: το "βράσιμο" αυτό, το βλέπεις στις μπάρες όταν παρατηρείς το "floating blacks" ή στη φουλ μαύρη καρτέλα και αν το βλέπεις σε αυτήν, είναι ομοιόμορφο σε όλη την οθόνη ή υπάρχει μόνο στα άκρα;
Αν κατάλαβα καλά το false contouring σχετίζεται με την κίνηση. Γι' αυτό όταν παγώνω την εικόνα το φαινόμενο εξαφανίζεται.Το dynamic false contouring, δεν έχει καμμία σχέση με το phosphor trails, αλλά οφείλεται στον τρόπο με τον οποίο δημιουργούν τις διαβαθμίσεις του γκρι οι οθόνες Plasma, ομαδοποιώντας τον αριθμό των αναφλέξεων σε υποπεδία.
Τα υποπεδία, μπορεί να μας προσφέρουν απλούστερες ελεγκτικές διατάξεις, λόγω του μικρού τους αριθμού, αλλά οι ανισοκατανομές στον χρονισμό τους κάνουν το μάτι να "κλειδώνει" σε υποπεδία από διαφορετικά καρέ και να αντιλαμβάνεται λάθος χρώμα. Ειδικά σε μεγάλες επιφάνειες που κινούνται, αυτό το "κλείδωμα" γίνεται με τέτοιον τρόπο που δίνει την οπτική εντύπωση μειωμένου βάθους χρώματος για την διάρκεια της κίνησης.
Η λύση είναι να αυξήσουμε τον αριθμό των υποπεδίων, ώστε οι ανισοκατανομές στον χρονισμό να περιορίζονται. Το ιδανικό θα ήταν για βάθος χρώματος π.χ. 30bit, να έχουμε 1024 διαφορετικά υποπεδία, κάτι που όμως θα αύξανε σημαντικά τον βαθμό πολυπλοκότητας των ελεγκτικών διατάξεων, οι οποίες θα έπρεπε να μπορούν και να λειτουργήσουν με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα για να ανταπεξέλθουν. Περισσότερα μπορείς να διαβάσεις και εδώ.
Κάτι που δε φαίνεται, ίσως, από το άρθρο είναι το γεγονός της καλυτεύρευσης της εικόνας τηλεοπτικού σήματος μετά το σχετικό δικό μου πείραγμα.
Εμένα μου φαίνεται κάπως διαφορετικά. Σε 100% μαύρο δεν έχω παρατηρήσει κάτι. Τα FB εμφανίζονται κατά την εναλλαγή πλάνων. Και η εντύπωσή μου είναι πως υπάρχουν δύο "σκάλες": η κανονική και η λίγο πιο φωτεινή! Μάλιστα σε μία περίπτωση παρατήρησα και τρίτη ακόμα πιο φωτεινή σκάλα!
Αν είναι φυσιολογική λειτουργία γιατί δεν το έχουν παρατηρήσει και άλλοι κάτοχοι; Να πω ότι στην περίπτωσή μου είναι εμφανέστατο και το είδαν όλοι όσοι παρακολούθησαν την ταινία.
Θα ήθελα επίσης να ρωτήσω αν τα FB υπάρχουν και στα ακριβότερα μοντέλα του 2010.
Αυτό που αναφέρω είναι δεν έχει να κάνει με "μαύρο ηρεμίας".
Δηλαδή το μαύρο δεν αλλάζει μετά από κάποιο χρονικό διάστημα.
Απλά μέσα στην σκηνή και για ελάχιστο χρόνο, παρατήρησα, μια μικρή μείωση της φωτεινότητας. Γιαυτό κάνω μνεία σε αυτούς που έχουν δει προβολέα που κάνει χρήση αυτόματης ίριδας.
Το "βράσιμο" υπάρχει μόνο στα μαύρα της ταινίας. Δηλαδή όταν στην ταινία υπάρχει μαύρο, από πολύ κοντά βλέπω να "χοροπηδάνε" χρωματιστές "κουκιδίτσες", εντελώς αθέατες από κανονική απόσταση θέασης. Χωρίς εισερχόμενο σήμα ή στις μαύρες μπάρες δεν υπάρχει βράσιμο. Να πω ακόμη ότι τα FB δεν έχουν να κάνουν με το "βράσιμο" αυτό, αλλά μου φαίνεται σαν να ανοίγει κάποιο φως πίσω από το πάνελ.
Αν κατάλαβα καλά το false contouring σχετίζεται με την κίνηση. Γι' αυτό όταν παγώνω την εικόνα το φαινόμενο εξαφανίζεται.
Αλήθεια, το εισερχόμενο σήμα δεν παίζει κάποιο ρόλο; Ρωτώ γιατί σε κάποια κανάλια του Connx TV, τα οποία προφανώς έρχονται με πολύ κακή συμπίεση, είναι πολύ πιο έντονο.
Ακόμη θα ήθελα να ρωτήσω αν τα πιο ακριβά μοντέλα έχουν να προσφέρουν κάποια σημαντική βελτίωση επ' αυτού.
Δηλαδή δεν βλέπουμε το ίδιο φαινόμενο. Εγώ βλέπω αύξηση της φωτεινότητας που επηρεάζει και τις μαύρες μπάρες πάνω - κάτω και έρχεται με καθυστέρηση σε σχέση με τη ροή της ταινίας.Αυτό που αναφέρω είναι δεν έχει να κάνει με "μαύρο ηρεμίας".
Δηλαδή το μαύρο δεν αλλάζει μετά από κάποιο χρονικό διάστημα.
Απλά μέσα στην σκηνή και για ελάχιστο χρόνο, παρατήρησα, μια μικρή μείωση της φωτεινότητας. Γιαυτό κάνω μνεία σε αυτούς που έχουν δει προβολέα που κάνει χρήση αυτόματης ίριδας.
Κάτι που δε φαίνεται, ίσως, από το άρθρο είναι το γεγονός της καλυτεύρευσης της εικόνας τηλεοπτικού σήματος μετά το σχετικό δικό μου πείραγμα.
Με βάση τα πολύ κατατοπιστικά σχόλια - σχολεία του "καθηγητού" κ. JL, αυτό το οποίο απεικονίζεται είναι false contour, το οποίο είναι ορατό και με την εικόνα παγωμένη. Εγώ μιλώ κυρίως για dynamic false contour, που έχει να κάνει με την κίνηση και γι' αυτόν τον λόγο εξαφανίζεται όταν παγώνει η εικόνα. Προφανώς τα ακριβότερα μοντέλα θα έχουν καλύτερη συμπεριφορά, δεν έχουν όμως λύσει εντελώς τα προβλήματα αυτά. Αν κατάλαβα καλά για την πρώτη περίπτωση (FC) η λύση είναι το μεγαλύτερο βάθος χρώματος ενώ για τη δεύτερη (DFC) τα περισσότερα υποπεδία, δηλαδή μιλάμε για πιο εξελιγμένη γενιά πάνελ.False contour είδε το fullhd.gr και στην VT20:
Από εδώ: http://www.fullhd.gr/2008-03-14-21-37-34/in-depth-review/3789-panasonic-viera-tx-p50vt20-review.html
Βέβαια στην G20 είναι πιο έντονο:
http://www.fullhd.gr/2008-03-14-21-37-34/in-depth-review/3688-panasonic-viera-tx-p46g20-review.html