Περί μικρών και μεγάλων...

Setup ηχείων...


  • Total voters
    0
Απάντηση: ΠΕΡΙ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝ...

Κατι που ειδα στην ψηφοφορια δεν μου καθεται και συγκεκριμενα οι δυο τελευταιες ερωτησεις. Δηλαδη, Front Small-Center Large-Rear Small και Front Small-Center Small-Rear Large, νομιζω οτι δεν ισχυουν! Εαν τα front ειναι small, κανενα απο τα αλλα ηχεια δεν μπορει να ειναι large. Αναγκαστικά ολα, θα ειναι small. Εαν κανω λαθος διορθωστε με.

Κανονικά έτσι είναι όπως τα λές....απλά στην αρχή του θέματος θέλησα να βάλω όλες τις περιπτώσεις, και στην συνέχεια κατόπιν εορτής διαπίστωσα ότι οι δύο τελευταίες επιλογές δεν μπορούν να ισχύουν και αυτό γιατί νομίζω ότι κανένας av ενισχυτής δεν σου αφήνει τέτοια επιλογή.....δεν ξέρω εαν υπάρχει καμία εξαίρεση και γιά αυτό άφησα τις επιλογές.
 

master-x

New member
9 April 2009
41
Αντε ντε!!!
Απάντηση: ΠΕΡΙ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝ...

Οντως, δεν υπαρχει πολυκαναλος AV που να επιτρεπει τετοια επιλογη. Οι επεξεργαστες δουλευουν με την λογικη που ανθρωπος τους προγραμματισε. Και η λογικη λεει οτι κανενας δεν θα εβαζε ενα ζευγαρι ηχεια δαπεδου, που κατεβαινουν στους 30 κυκλους πισω και ενα ζευγαρι βασης, που κατεβαινουν στους 60 κυκλους μπροστα! Απλη αναφορα στο θεμα και τιποτα περισσοτερο, για να μην παρεξηγηθω.
 

master-x

New member
9 April 2009
41
Αντε ντε!!!
Απάντηση: ΠΕΡΙ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝ...

Σε προηγουμενο post, εγραψα οτι ακουω σε large+sub. Aυτο ισχυει σε ακροαση μουσικης και ειδικα απο SACD player. Οταν βλεπω ταινιες, τοτε large δηλωνω μονο τα front L-R. Απο την αλλη, πολλοι που ακουν σε χαμηλες εντασεις, 90-95 db, μπορουν να δηλωσουν ολα τα ηχεια large, εστω κι αν αυτα ειναι βασης, με καμπινα 15-20 λιτρων. Ειναι θεμα γουστου πιστευω, αλλα παιρνει και πολυ συζητηση!
 

Budda

Supreme Member
2 February 2009
3,734
Orc Village(Λουτσα)
Re: ΠΕΡΙ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝ...

Απο την στιγμη που υπαρχει σαμπ ,λεει το manual του 1909 ασχετως με το τι μπορει να δωσει το Audyssey να τα βαλουμε ολα σαν μικρα ,ετσι ωστε οι χαμηλες να δινονται μονο απο το σαμπ ,αν αφησουμε το μπροστινα μεγαλα θα παιρνουμε χαμηλες και απο τα μπροστινα και απο το σαμπ και ισως λογω delay και συγχρονισμου να μην εχουμε και το καλυτερο αποτελεσμα ,αυτα αν βοηθανε :ernaehrung004:
 
Απάντηση: Re: ΠΕΡΙ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝ...

Απο την στιγμη που υπαρχει σαμπ ,λεει το manual του 1909 ασχετως με το τι μπορει να δωσει το Audyssey να τα βαλουμε ολα σαν μικρα ,ετσι ωστε οι χαμηλες να δινονται μονο απο το σαμπ ,αν αφησουμε το μπροστινα μεγαλα θα παιρνουμε χαμηλες και απο τα μπροστινα και απο το σαμπ και ισως λογω delay και συγχρονισμου να μην εχουμε και το καλυτερο αποτελεσμα ,αυτα αν βοηθανε :ernaehrung004:

Θεωρητικά το περισσότερο σωστό και λόγω Thx είναι όλα δηλωμένα ως Large και αποκοπή του sub στα 80...κάτι που σηκώνει πολύ κουβέντα!!!
Προσωπικά το 80 δεν το έχω εφαρμόσει.Εχω δηλώσει 120 έτσι ώστε τα ηχεία μιά και μπορούν να είναι Large και στην πράξη!!!
 

Budda

Supreme Member
2 February 2009
3,734
Orc Village(Λουτσα)
Re: Απάντηση: Re: ΠΕΡΙ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝ...

Θεωρητικά το περισσότερο σωστό και λόγω Thx είναι όλα δηλωμένα ως Large και αποκοπή του sub στα 80...κάτι που σηκώνει πολύ κουβέντα!!!
Προσωπικά το 80 δεν το έχω εφαρμόσει.Εχω δηλώσει 120 έτσι ώστε τα ηχεία μιά και μπορούν να είναι Large και στην πράξη!!!

Κοιτα εχει και σε εμενα επιλογη στο σαμπ LFE+MAIN η σκετο LFE ,τα AudioSpectrum και χωρις σαμπ εκανα δουλεια ,δοκιμασα και ολα μεγαλα και να παιρνει το σαμππ LFE+MAIN ,το προβλημα με το να βαλεις τα μπροστινα σου μεγαλα οπως λεει η DENON θα ειναι οτι θα δινει χαμηλες το σαμπ και θα δινουν και μπροστινα και αν δεν συγχρονιζονται καλα δεν θα εχουμε καλο αποτελεσμα ,με ολα μικρα και την αποκοπη ειτε 80 ειτε 120 παιρνουμε χαμηλες μονο απο σαμπ χωρις να εχουμε προβληματα
 

master-x

New member
9 April 2009
41
Αντε ντε!!!
Απάντηση: ΠΕΡΙ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝ...

Γιατι η DENON επιμενει στο να ορισουμε ολα τα ηχεια small; Εγω παντως δεν εχω συναντησει σε κανεναν ενισχυτη AV, απο αυτους που ειχα η εχω, (και σε stereo αναπαραγωγη), προβλημα συγχρονισμου main-sub. Ακομα και απο δικαναλο προ-τελικο, που δεν μπορω να ορισω τα ηχεια, ο ηχος ειναι αριστα θα ελεγα συγχρονισμενος. Μου φαινεται πιο λογικη η περιπτωση, η DENON να προτεινει κατι τετοιο για τον συγκεκριμενο ενισχυτη, λογο αδυναμιας του τροφοδοτικου του σε δυσκολα φορτια, η προστασιας του. Αυτο το εχω ακουσει και για αλλους ενισχυτες, αλλα μικροτερης κατηγοριας!
 

Budda

Supreme Member
2 February 2009
3,734
Orc Village(Λουτσα)
Re: ΠΕΡΙ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝ...

Το ζητα το Audyssey του 1909 οχι η Denon ,αυτο παντως που μπορω να καταλαβω σαν λογικη( και θα μιλησω για τα δικα μου που ειναι μια μικρομεσαια κατασταση ),ειναι το οτι τα μπροστινα μου παιζουν απο 38ΗΣ,το κεντρικο απο 58ΗΖ τα πισω απο 72ΗΖ ,το σαμπ ξεκινα χαμηλοτερα απο ολα τα ηχεια μου ποιος ο λογος να αφησω καποια μεγαλα ;(μιλαω για ταινιες γιατι σε στερεο δεν χρειαζομαι σαμπ και παιζουν μεγαλα τα μπροστινα)
 

master-x

New member
9 April 2009
41
Αντε ντε!!!
Απάντηση: ΠΕΡΙ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝ...

Ειδα στην ψηφοφορια, μια ψηφο στο, Front Small-Center Large-Rear Small. Εαν διαβασει το post ο φιλος, πολυ θα ηθελα να εξηγησει πως το εχει καταφερει αυτο. Προφανως κατι μου ξεφευγει!:chinscratch:
 
Απάντηση: ΠΕΡΙ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝ...

Ειδα στην ψηφοφορια, μια ψηφο στο, Front Small-Center Large-Rear Small. Εαν διαβασει το post ο φιλος, πολυ θα ηθελα να εξηγησει πως το εχει καταφερει αυτο. Προφανως κατι μου ξεφευγει!:chinscratch:

Μάλλον απο ότι είδα πριν ο συγκεκριμένος φίλος μας είπε ότι έκανε λάθος στην ψηφοφορία.
 

argi

Banned
17 July 2006
7,032
salmonela
Απάντηση: Re: ΠΕΡΙ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝ...

Θεωρητικά το περισσότερο σωστό και λόγω Thx είναι όλα δηλωμένα ως Large και αποκοπή του sub στα 80...κάτι που σηκώνει πολύ κουβέντα!!!
Προσωπικά το 80 δεν το έχω εφαρμόσει.Εχω δηλώσει 120 έτσι ώστε τα ηχεία μιά και μπορούν να είναι Large και στην πράξη!!!
ολα τα ηχεια κατα thx δηλωνονται μικρα και κοβονται στους 80 κυκλους
τα πιο κατω μανιουαλ ειναι στα χειρα μου προς διαθεση οποιουδηποτε θελει να τα δει
jamo d6 thx utlra
jamo d7 thx utlra 2
klipsch 650 thx ultra 2
teufel 10 thx ultra 2

και το ιδο το σαιτ του λουκα λεει μικρα
και εξηγει το γιατι

το ιδιο και το audyssey labs

εδω κατα thx
http://thx.com/products/home/audio/shopping.html

και εδω κατα audyssey
Do you have a subwoofer in your system? Great. Then your speakers are small. Before you get all upset, read on. This is one of those audio myths whose time has come to be busted. To understand why, we need to talk about Bass Management.
In the early days of home theater it was thought that in order to reproduce the full movie surround experience at home it was necessary to place 5 large loudspeakers in the room. The reason for the size was the woofers. To play at theatrical reference levels and reproduce the deepest bass available in the content requires each speaker to have 12” or larger woofers. Let’s just say that this theory didn’t get very far in the real world.
A better and more practical approach came after studying human perception. The mechanisms that we use to determine the direction of arrival of sound depend on the frequency. At high frequencies the wavelength of sound is small and so sound coming from the side is shadowed by our head. That creates a level difference between the sound reaching the ear closest to the source and the ear on the other side. Our brain analyzes these level differences and produces an estimate of where the sound is coming from. But at lower frequencies, the wavelength of sound gets longer and our head is not large enough to produce a level difference at the two ears. Instead, we analyze the difference in time of arrival of sound at the two ears. Sound arrives first at the closest ear and we use that to determine the direction. But even that ability fails us below about 80 Hz. The wavelengths get very large and it was found in listening tests that 80 Hz is the frequency below which most people can not localize the direction of sound.
Taking advantage of this apparent “deficiency” in our hearing was what made home theater practical for millions of homes. Five satellite speakers of reasonable size could now be used because they no longer required large woofers. A subwoofer (or two) can reproduce the lower octaves and it can be placed out of sight since its content is not directional.

But there is also a practical advantage: directing the bass to a dedicated subwoofer channel with its own amplifier greatly improves the headroom in the main channels. The idea behind this was proposed in a Society of Motion Picture Engineers (SMPTE) meeting in 1987. The participants could not agree on the minimum number of channels required for surround sound on film. Various numbers were being shouted out until a voice was heard from the back: “We need 5.1”. Everyone’s head turned around to look at Tom Holman. He proceeded to explain what he meant: Take the low frequency content from all 5 channels and redirect it away from the satellite speakers to the subwoofer. If we do the math, then the content below 80 Hz is 0.004 of the audible 20,000 Hz bandwidth. But 5.004 didn’t sound as catchy so Tom rounded up to 5.1. By the way, don’t make the amateur mistake of calling it 5 dot 1. It is a decimal: 5 point 1.
Fast forward to the early 90s when the first DSP powered home theater receivers started to appear. Along with progress came complexity. Some industry forces believed that Bass Management should be an option that could be turned on and off by the consumer. That’s not necessarily a bad idea, but to make an informed decision requires much more knowledge about the system than what was available to the typical consumer. So, the Large and Small rule of thumb was established. The idea was to look at the size of your speakers and decide whether their woofers were “large enough” to reproduce the lowest octaves at the required levels. It was a noble thought, but looking at it 15 years later I believe that it has led to nothing but massive confusion. The poor consumer was led to believe that Large is somehow a good thing and was then left wondering why there was nothing coming out of their subwoofer.
Redirecting the bass to the subwoofer relieves the receiver amplifiers from having to work on reproducing the low frequencies and this greatly improves the headroom. If you happen to be using Audyssey MultEQ for room correction, you will achieve much better low frequency performance because the MultEQ subwoofer filters have 8x higher resolution than the filters in the other channels.
Here is a better rule: All speakers are Small. In today’s complicated AVR lingo that just means: If you have a subwoofer you should always turn bass management on. Always. Even if your receiver clings to the past and automatically sets your speakers to Large
 

argi

Banned
17 July 2006
7,032
salmonela
Απάντηση: ΠΕΡΙ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝ...

ξεχαστηκα εχω και το μανιουαλ του pioneer AX10
τον πρωτο av με thx
Το ιδιο αναφερει και αυτος
ηχεια μικρα 80 κυκλους
το σαμπ στους 80 κυκλους (στον ενισχυτη)
και τα σαμπ σε θεση thx το crossover
ή overcross αν δεν εχει
 
Απάντηση: ΠΕΡΙ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝ...

Argi...μισό γιατί γίνεται τελικά χαμός με το τι γράφει ο κάθε ένας κάθε φορά.Εχω στα αρχεία μου, αναφορά επίσημη απο έξω ότι κατά Thx τα ηχεία όλα θα πρέπει να είναι ακριβώς τα ίδια μεταξύ τους και ικανά να δηλωθούν ως μεγάλα, ενω το sub αποκοπή στα 80 Hz.
Το αρχείο βρίσκεται σε σκληρό στα χέρια ενός φίλου μου που τώρα λείπει διακοπές.....με την πρώτη ευκαιρία θα το δώσω εδω.
 

master-x

New member
9 April 2009
41
Αντε ντε!!!
Απάντηση: Re: ΠΕΡΙ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝ...

ολα τα ηχεια κατα thx δηλωνονται μικρα και κοβονται στους 80 κυκλους
τα πιο κατω μανιουαλ ειναι στα χειρα μου προς διαθεση οποιουδηποτε θελει να τα δει
jamo d6 thx utlra
jamo d7 thx utlra 2
klipsch 650 thx ultra 2
teufel 10 thx ultra 2

και το ιδο το σαιτ του λουκα λεει μικρα
και εξηγει το γιατι

το ιδιο και το audyssey labs

εδω κατα thx
http://thx.com/products/home/audio/shopping.html

και εδω κατα audyssey
Do you have a subwoofer in your system? Great. Then your speakers are small. Before you get all upset, read on. This is one of those audio myths whose time has come to be busted. To understand why, we need to talk about Bass Management.
In the early days of home theater it was thought that in order to reproduce the full movie surround experience at home it was necessary to place 5 large loudspeakers in the room. The reason for the size was the woofers. To play at theatrical reference levels and reproduce the deepest bass available in the content requires each speaker to have 12” or larger woofers. Let’s just say that this theory didn’t get very far in the real world.
A better and more practical approach came after studying human perception. The mechanisms that we use to determine the direction of arrival of sound depend on the frequency. At high frequencies the wavelength of sound is small and so sound coming from the side is shadowed by our head. That creates a level difference between the sound reaching the ear closest to the source and the ear on the other side. Our brain analyzes these level differences and produces an estimate of where the sound is coming from. But at lower frequencies, the wavelength of sound gets longer and our head is not large enough to produce a level difference at the two ears. Instead, we analyze the difference in time of arrival of sound at the two ears. Sound arrives first at the closest ear and we use that to determine the direction. But even that ability fails us below about 80 Hz. The wavelengths get very large and it was found in listening tests that 80 Hz is the frequency below which most people can not localize the direction of sound.
Taking advantage of this apparent “deficiency” in our hearing was what made home theater practical for millions of homes. Five satellite speakers of reasonable size could now be used because they no longer required large woofers. A subwoofer (or two) can reproduce the lower octaves and it can be placed out of sight since its content is not directional.

But there is also a practical advantage: directing the bass to a dedicated subwoofer channel with its own amplifier greatly improves the headroom in the main channels. The idea behind this was proposed in a Society of Motion Picture Engineers (SMPTE) meeting in 1987. The participants could not agree on the minimum number of channels required for surround sound on film. Various numbers were being shouted out until a voice was heard from the back: “We need 5.1”. Everyone’s head turned around to look at Tom Holman. He proceeded to explain what he meant: Take the low frequency content from all 5 channels and redirect it away from the satellite speakers to the subwoofer. If we do the math, then the content below 80 Hz is 0.004 of the audible 20,000 Hz bandwidth. But 5.004 didn’t sound as catchy so Tom rounded up to 5.1. By the way, don’t make the amateur mistake of calling it 5 dot 1. It is a decimal: 5 point 1.
Fast forward to the early 90s when the first DSP powered home theater receivers started to appear. Along with progress came complexity. Some industry forces believed that Bass Management should be an option that could be turned on and off by the consumer. That’s not necessarily a bad idea, but to make an informed decision requires much more knowledge about the system than what was available to the typical consumer. So, the Large and Small rule of thumb was established. The idea was to look at the size of your speakers and decide whether their woofers were “large enough” to reproduce the lowest octaves at the required levels. It was a noble thought, but looking at it 15 years later I believe that it has led to nothing but massive confusion. The poor consumer was led to believe that Large is somehow a good thing and was then left wondering why there was nothing coming out of their subwoofer.
Redirecting the bass to the subwoofer relieves the receiver amplifiers from having to work on reproducing the low frequencies and this greatly improves the headroom. If you happen to be using Audyssey MultEQ for room correction, you will achieve much better low frequency performance because the MultEQ subwoofer filters have 8x higher resolution than the filters in the other channels.
Here is a better rule: All speakers are Small. In today’s complicated AVR lingo that just means: If you have a subwoofer you should always turn bass management on. Always. Even if your receiver clings to the past and automatically sets your speakers to Large

Εγω απο την αλλη νομιζω οτι εχεις απολυτο δικιο. Ολα δηλωνονται αυτοματως small και το sub κοβει στους 80 κυκλους. Αυτο ομως ειναι χρησιμο μονο εαν καποιος εχει ηχεια, οπως τα συγκεκριμενα που αναφερεις και εχουν σταμπα THX. Αν δεν κανω λαθος η JAMO ηταν η πρωτη που εβγαλε τετοια ηχεια. Εαν βαλεις ηχεια περιφερειακα που δεν ειναι ας πουμε διπολα, δεν θα ακουσεις σωστα αυτο που θελει ο μηχανικος ηχου. Βεβαια, το ποσα δισκακια με THX κυκλοφορουν, ειναι αλλο θεμα. Δεν φτανει λοιπον μονο να εχει καποιος ενισχυτη με THX, αλλα ουτε και ηχεια. Για να ακουστει σωστα, πρεπει να εχει και δισκακια με THX εγγραφη!
Το audyssey απο την αλλη δεν χρειαζεται... δισκακι. Εχει αλλη φιλοσοφια.
 
Last edited:

argi

Banned
17 July 2006
7,032
salmonela
Απάντηση: Re: ΠΕΡΙ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝ...

Εγω απο την αλλη νομιζω οτι εχεις απολυτο δικιο. Ολα δηλωνονται αυτοματως small και το sub κοβει στους 80 κυκλους. Αυτο ομως ειναι χρησιμο μονο εαν καποιος εχει ηχεια, οπως τα συγκεκριμενα που αναφερεις και εχουν σταμπα THX. Αν δεν κανω λαθος η JAMO ηταν η πρωτη που εβγαλε τετοια ηχεια. Εαν βαλεις ηχεια περιφερειακα που δεν ειναι ας πουμε διπολα, δεν θα ακουσεις σωστα αυτο που θελει ο μηχανικος ηχου. Βεβαια, το ποσα δισκακια με THX κυκλοφορουν, ειναι αλλο θεμα. Δεν φτανει λοιπον μονο να εχει καποιος ενισχυτη με THX, αλλα ουτε και ηχεια. Για να ακουστει σωστα, πρεπει να εχει και δισκακια με THX εγγραφη!
Το audyssey απο την αλλη δεν χρειαζεται... δισκακι. Εχει αλλη φιλοσοφια.
το ποσα δισκακια κυκλοφορουν ειναι παντελως αδιαφορο
οι σφραγισμενοι κατα λουκα ενισχυτες (pro-av)εχουν επεξεργασια κατα thx sx
ή και thx ultra 2 cinema, αναλογα τη σφραγιδα.

Η γιαμο παρουσιασε πρωτη το 1992 ηχεια σφραγισμενα τα σινεμαστερ.

Η σφραγιδα στα δισκακια αφορουσαν αρχικα την επεξεργασια που ειχε δεχτει το δισκακι
Απο το 2002 και το reign of fire μπηκε και η πρωτη καλιμπρα ηχου-εικονας

τελος
εδω στο κεφαλαιο bass managment αναφερει μικρα
http://www.atlantictechnology.com/Upload/PDFs/manuals/current/8200_manual.pdf
οσο αφορα το οντισι μιας και το εφταξε -ανηκει στον χολμαν
στο μανιουαλ της μοναδας εχει μεγαλη αναφορα και προτασεις ρυθμισεων σχετικα με το thx
Aναφορικα στο thx lab συμφωνουν ανοιχτα με καποιες απο τις προτασεις του audyssey
 
Last edited: