Προστασία καταναλωτών στην Ελλάδα και στην Ε.Ε. - Εγγυήσεις προϊόντων

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Re: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. - ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Μιλώ για επιγενόμενη "βλάβη". Εάν ένα πίξελ από τα περίπου 1,5 εκατομμύρια μία οθόνης καεί στους 10 ή 11 μήνες, ο αγοραστής δεν καλύπτεται από την προστασία του Αστικού Κώδικα περί ευθύνης πωλητή. Βρίσκω όλως αμφίβολο μάλιστα και το εάν καλύπτεται ακόμη και εάν το πίξελ καεί πχ στο 3μηνο (αυτό μπορούμε να το συζητήσουμε οι νομικοί) -μιλώντας για 1 και μόνο πίξελ πάντα. (το ότι δυσλειτουργία ενός πίξελ είναι κάτι αρκετά σύνηθες και αποδεκτό για μία οθόνη αποδεικνύεται από το ότι πολλοί κατασκευαστές περιορίζουν την εγγύησή τους στα 3)
Όμως καλύπτεται από τις εγγυήσεις αρκετών κατασκευαστών ή αντιπροσώπων (το οποίο είναι πράγμα διάφορο της ευθύνης πωλητή κατά τον Αστικό Κώδικα), αυτό θέλω να πω.

Καταρχάς το πίξελ δεν το θεωρεί κανείς βλάβη, άρα ο 3043 δεν σε καλύπτει.
Τώρα, εάν μια εταιρία στο δίνει στην εγγύηση, και όταν εμφανιστεί αυτό ΔΕΝ στο καλύψει, τότε μπορείς να κάνεις αγωγή. Εκεί σε καλύπτει ο νόμος...
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Re: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. - ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Και το μαγαζάκι που πουλάει κάτω του κόστους ακόμη υποχρεούται να μου αντικαταστήσει το ελαττωματικό προιόν ή να μου δώσει πίσω τα λεφτά μου. Εκτός αν αναφέρεσαι σε περιπτώσεις πτωχεύσεων, εταιριών-φάντασμα κλπ.

Το μαγαζάκι στο 99,99% των περιπτώσεων θα σε αναγκάσει να κάνεις αγωγή. Η μεγάλη αλυσίδα θα το σκεφτεί περισσότερο, γιατί έχει κάποια φήμη να προστατέψει. Πάντα φυσικά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις...
 

underdog

Supreme Member
26 November 2007
6,744
Θεσσαλονίκη
Re: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. - ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Aπό την άλλη η μεγάλη αλυσίδα έχει και δικηγόρο με αντιμισθία....Γενικά είναι πού θα πέσεις....
 

AFam

AVClub Fanatic
11 September 2006
26,961
Re: Απάντηση: Re: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. - ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤ

Συμφωνώ με τα δικαιώματά σου σαν καταναλωτής...αυτό δηλαδή σημαίνει για εσένα πως την ίδια εξυπηρέτηση και ενδιαφέρον θα περιμένεις απο το κατάστημα της γειτονιάς σου με τζίρο ετήσιο γύρω στα 100k τον χρόνο και ίδιο απο πολυεθνική εκατοντάδων εκατομ. ???

1 μαγαζάκι με χαμηλά έσοδα και καθόλου υπαλλήλους αλλά με χαμηλές τιμές για να ανταγωνιστεί τους δίπλα αποτελεί για εσένα πιο έμπιστη πρόταση, απο τους δίπλα με το τεράστιο κατάστημα, τεχνικούς, γνώση, γκάμα αλλά και έξοδα συντήρησης, μισθούς, μεταφορικά δωρεάν!!! και μετόχους ????

Πολλές φορές ναι .....θα προτιμήσω το μίνι μάρκετ της γειτονιάς μου ...

και από την στιγμή που μου προσφέρει το ίδιο προϊόν (με την εγγύηση της αντιπροσωπείας) με την καλή μεγαλοεταιρεία με τους πολλούς μετόχους, δεν έχω κανένα λόγω να μην υποστηρίξω...
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Re: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. - ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Καταρχάς το πίξελ δεν το θεωρεί κανείς βλάβη, άρα ο 3043 δεν σε καλύπτει.
Τώρα, εάν μια εταιρία στο δίνει στην εγγύηση, και όταν εμφανιστεί αυτό ΔΕΝ στο καλύψει, τότε μπορείς να κάνεις αγωγή. Εκεί σε καλύπτει ο νόμος...

σίγουρα είναι απόκλιση από την ιδανική κατάσταση λειτουργίας. Ενδέχεται να θεωρηθεί ελάττωμα ακόμη και κατά την έννοια του ΑΚ, εάν πχ η οθόνη είχε διαφημιστεί ή παρουσιαστεί από τον πωλητή λίγο-πολύ ως "αθάνατη" (παράδειγμα λέω). Ας μην κολλάμε στο πίξελ, το έφερα ως παράδειγμα που ο αγοραστής μπορεί να καλυφθεί από την εγγύηση του προϊόντος αλλά όχι από τις διατάξεις του ΑΚ για την ευθύνη του πωλητή.
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Re: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. - ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Βασικά η εγγύηση έχει ουσία μόνο αν σου δίνει περισσότερα δικαιώματα από τον 3043/2002. Π.χ. On site support ή 3 χρόνια. Αλλιώς είναι πρακτικά άχρηστη.
 

koroivos1108

New member
16 April 2009
4
Re: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. - ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

θα ήταν εύκολο κάποιος να μου δώσει τα φώτα του σχετικά με το πρόβλημα που αντιμετωπίζω και εγώ σχετικά με την εγγύηση της τηλςόρασης μου:8-8-2007 αγόρασα τη sony bravia w2000 από Mediamarkt του Περιστερίου. Τότε η Sony έδινε ένα χρόνο εγγύηση (από Απρίλιο 2008 δίνει 2 και αυτή). Πριν 15 μέρες λοιπόν κάηκε το πάνελ της (το διαπίστωσε εξουσιοδοτημένο συνεργείο της Sony, 1300 ευρώ ζημιά, αγορά νέου πάνελ και εργατικά, δηλαδή πρέπει να την πετάξω), δηλαδή περίπου στον 1 1/2 χρόνο λειτουργίας της. Το κατάστημα μιλά ότι η τηλεόραση δεν έχει εγγύηση παρά τους νόμους για την εναρμόνιση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία αλλά και στο ΙΝΚΑ όταν τηλεφώνησα μου είπε το ίδιο πράγμα. Είναι σωστό αυτό ή πρέπει να το τραβήξω για να δικαιωθώ;
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Re: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. - ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Φοβάμαι ότι θα πρέπει να φτάσεις στα δικαστήρια για να δικαιωθείς...
Αν περιμένεις από οργανώσεις και κρατικές υπηρεσίες, δεν θα βγάλεις άκρη, λειτουργούν υπέρ των εταιριών την τρέχουσα χρονική περίοδο. Επίσης, ξεκίνα από το κατάστημα αγοράς...
 

margas ioannis

Senior Member
5 January 2009
489
florina
Απάντηση: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. - ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

sherton Εδω και δυο περιπου μηνες εστιλα στην sherton ενα tannoy dcc κεντρικο για αλαγη τουιτερ στην συσκευασια την εργοστασιακη μου ζητισαν 120 ευρο το στελνω και περνω τηλ. να πανε να το παρουν απο την μεταφορικη μου ηπανε οτι δεν μπορουν πληρονω κουριερ και το παει εκει παραλαμβανω το ηχειο εχοντας δωση πανω απο 200 ευρο και μολισ το ανιγω βλεπω το σουπερ τουιτερ τσαλακομενο περνω τηλ. με χιλια ζορια μου λενε οτι θα μου στιλουνε καινουριο και θα πλιροσω την κουριερ απο αγγλια σιμφονω και το ανιγω μπροστα στην κουριερ και ειναι τσαλακομενω περνω παλλυ τηλ. δεν το περνω απο την κουριερ το κανω επιστροφη και μου στελνουνε αλλο το οποιο δεν πεζει και εχω δωση 260 ευρο εεεεελεοοοςςςς
 

idtasos

New member
9 October 2009
47
EΓΓΥΗΣΗ LCD

H SAMSUNG ΕΧΟΥΝ ΕΓΓΥΗΣΗ ΜΕ ΠΑΡΑΛΑΒΗ-ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΠΙΤΙ?
ΟΙ ΑΛΛΕΣ ΜΑΡΚΕΣ (SONY, LG, KLP) TI EΓΓΥΗΣΗ ΕΧΟΥΝ?

ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΜΕ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 2 ΕΤΗ ΕΓΓΥΗΣΗ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΧΡΕΩΣΗ?
 

idtasos

New member
9 October 2009
47
Re: EΓΓΥΗΣΗ LCD

??? ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΙΣ ΡΩΤΑΩ
ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ Η SAMSUNG EXEI THN IDIA POLITIKI KAI STA MONITOR
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Re: EΓΓΥΗΣΗ LCD

http://www.msystems.gr/v_products.asp?v_Cat=2325&v_Item=9434

Eδω λεει εγγύηση on site. Kαι το εχω ξαναδιαβάσει κάπου

Στην ίδια σελίδα λέει και εγγύηση "ALMAN HELLAS - 210-2409150".
Δεν αναφέρει τον Φουρλή πουθενά, που σημαίνει ότι είναι εισαγωγή της ALMAN, και δική της εγγύηση...
 

Jargon

AVClub Enthusiast
10 February 2008
867
ΑΘΗΝΑ
Re: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. - ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Η Samsung έρχεται σπίτι και για της τηλεοράσεις! Εμένα ήρθαν και πήραν μια 52" 18μηνών χαλασμένη και μιας και ήταν μη επισκευάσιμη μου την άλλξαν με καινούριο μοντέλο και καλύτερο.

Για μενα οι μόνοι που σέβονται τους πελάτες τους.
 

stako

Established Member
19 June 2006
174
Re: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. - ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Τα δε δικαιώματα του αγοραστή είναι σαφή: υπαναχώρηση από τη σύμβαση (δηλαδή επιστροφή χρημάτων), επισκευή ή αντικατάσταση. Και αυτός που αποφασίζει τι από τα τρία θα συμβεί είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ο αγοραστής.

Είμαστε σίγουροι για αυτό? Για το ποιός αποφασίζει εννοώ... Γιατί ο νόμος (3043/2002) δεν είναι σαφής (δείτε το attachment που είναι screenshot από τον νόμο, δεν μπορώ να πάρω copy/paste).

Και εδώ λέει:

Ο Αστικός Κώδικας (άρθρο 540) προβλέπει πως ο αγοραστής έχει το δικαίωμα:
Α. Να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο
Β. Να μειώσει το τίμημα
Γ. Να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση

Δλδ δεν είναι σαφές ποιος επιλέγει αν επιλέγει ο αγοραστής αν θα γίνει αντικατάσταση ή επισκευή.

Το πρόβλημα μου είναι ότι πήρα για την εταιρεία ένα laptop το οποίο ήρθε με χαλασμένο δίσκο από την αρχή. Με το που το άνοιξα, ο δίσκος έκανε σαν χαλασμένος ανεμιστήρας και δεν μπούταρε ούτε για αστείο. Ζήτησα DOA και μου είπαν δεν το παρέχουν και θα το επισκευάσουν. Φυσικά δεν το δέχτηκα και τώρα ψάχνω να δω τι ισχύει νομικά γι αυτές τις περιπτώσεις.

Είναι υποχρεωμένοι να κάνουν DOA σε ΟΛΑ τα προϊόντα ή όχι? Επιλέγω εγώ αν θα γίνει αντικατάσταση, επιστροφή χρημάτων ή επισκευή ή είναι στην ευχέρεια του πωλητή να διαλέξει?

Είναι τελικά ένα θολό σημείο του νόμου ή όχι?
 

Attachments

  • EasyCapture1.jpg
    EasyCapture1.jpg
    52.6 KB · Views: 70
Last edited:

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Re: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. - ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Γιατί το θεωρείς θολό; Αφού ο νόμος σε αφήνει να πάρεις τα χρήματά σου πίσω...
 

stako

Established Member
19 June 2006
174
Re: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. - ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Μα δεν είναι ξεκάθαρο.....

Εκτός κι αν δεν καταλαβαίνω κάτι ή δεν έχω δει κάτι...