Προστασία καταναλωτών στην Ελλάδα και στην Ε.Ε. - Εγγυήσεις προϊόντων

polakis

AVClub Addicted Member
19 September 2008
2,792
Re: Panasonic Plasma VT50 : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Στην intertech μου ειπαν οτι ειμαι ο μονος που εχει γυρισει vt50 πισω με βλαβη. Εχει κανεις απο εσας που εχετε vt50, στειλει τηλεοραση πισω; Για να ξερω και τι μου λενε δηλαδη...
 

chek2fire

AVClub Enthusiast
1 January 2011
896
Re: Panasonic Plasma VT50 : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

και αυτό polakis που σου είπαν δεν έχει καμία σημασία με το γεγονός ότι οι δικές σου βγάζουν βλάβες. και πάλι και ο μοναδικός στον πλανήτη να είσαι με βλάβη στην συγκεκριμένη τηλεόραση θα πρέπει να την επισκευάσουν.
 

delpiero10

Established Member
30 May 2011
186
peristeri
Re: Panasonic Plasma VT50 : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

το κακο με μερικες μαρκες είναι ότι σε καποια συμβαντα χρησιμοποιυν το ρευμα και την πτωση του για να την βγαλουν καθαρη.
 

papasouzakias

Moderator
Staff member
13 May 2009
4,523
Νομικός οδηγός για τα δικαιώματά σας: Αγορά ελαττωματικού προϊόντος.

Έχει συμβεί σε όλους μας να αγοράσουμε ένα προϊόν και σύντομα να εμφανίσει προβλήματα στη λειτουργία του. Όταν, όμως, ζητήσουμε την επισκευή του χωρίς χρέωση, συμβαίνει ένα παράδοξο φαινόμενο: οι πωλητές και οι υπάλληλοι που ήταν τόσο χαμογελαστοί και καθησυχαστικοί κατά την αγορά του προϊόντος, αλλάζουν πλήρως πρόσωπο! Η πιο συνηθισμένη απάντηση τους είναι πως την τάδε λειτουργία ή το τάδε ελάττωμα «δεν το καλύπτει η εγγύηση». Αποτέλεσμα; Μας δίνουν τις εξής επιλογές: Είτε να πληρώσουμε για την επισκευή είτε να... ανεχθούμε την ελαττωματική λειτουργία εφ’ όρου ζωής.

Ωστόσο, δεν είναι μόνο αυτές οι επιλογές μας. Ο Αστικός Κώδικας από το 2002 εναρμονίσθηκε με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και μας παρέχει ορισμένα δικαιώματα. Αν και λίγοι άνθρωποι τα γνωρίζουν, στην πραγματικότητα μπορεί να τα ασκήσει ο καθένας από εμάς! Διαβάστε για αυτά, ασκήστε τα και προστατέψτε την τσέπη σας!


1. Πότε ένα προϊόν θεωρείται «ελαττωματικό»;

«Ελαττωματικό» θεωρείται ένα προϊόν, σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα, όταν δεν έχει τις «συμφωνημένες ιδιότητες». Αυτό με απλά λόγια σημαίνει πως όταν αγοράζουμε ένα αντικείμενο, ο πωλητής μας το περιέγραψε ή μας ανέφερε συγκεκριμένες λειτουργίες του ή το διαφήμισε στην τηλεόραση ή τοποθέτησε καρτελάκι επάνω του με τις ιδιότητες του κλπ. Όλες αυτές οι πληροφορίες θεωρούνται «συμφωνημένες ιδιότητες». Αν έστω και μία από αυτές δε λειτουργεί στην εντέλεια, το προϊόν είναι σύμφωνα με το νόμο «ελαττωματικό».


2. Σε ποιον πρέπει να απευθυνθώ αν το προϊόν που αγόρασα είναι ελαττωματικό;

Αν αγοράσατε ένα προϊόν και αποδείχθηκε ελαττωματικό, έχετε τα δικαιώματα του Αστικού Κώδικα. Αυτά μπορείτε να τα ασκήσετε μόνοι σας, προφορικά ή γραπτά, χωρίς να χρειάζεται δικηγόρος.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να επισκεφθείτε το κατάστημα αγοράς. Σύμφωνα με το νόμο, αυτοί είναι οι υπεύθυνοι να επανορθώσουν το ελάττωμα, γιατί αυτοί έχουν συνάψει τη «σύμβαση πώλησης» μαζί σας.

Αν για παράδειγμα αγοράσατε από τον Κωτσόβολο μία τηλεόραση Sony, αυτός που ευθύνεται για να επανορθώσει το ελάττωμα, είναι ο Κωτσόβολος, και όχι η Sony. Άρα, όταν μιλήσετε στους πωλητές στον Κωτσόβολο, αν αυτοί σας παραπέμψουν στη Sony, με την αιτιολογία ότι «ο κατασκευαστής παρέχει την εγγύηση και εμείς δεν φέρουμε καμία ευθύνη» αυτό είναι παράνομο! Ο λόγος είναι πως ο νόμος επιβάλλει σε οποιονδήποτε πουλάει κάτι, να αναλαμβάνει την ευθύνη για αυτό που πουλάει, ακριβώς επειδή κερδίζει μέσω αυτού.


3. Αν το προϊόν έχει «εγγύηση» σε ποιον πρέπει να απευθυνθώ;

Την εγγύηση συνήθως την παρέχουν οι κατασκευαστές των προϊόντων, πχ. η sony, η delonghi, η apple κλπ. Υπάρχει η παρανόηση πως αν ο κατασκευαστής μας παρέχει εγγύηση, είμαστε υποχρεωμένοι να απευθυνθούμε σε αυτόν, και όχι στο κατάστημα αγοράς. Αυτό είναι λάθος! Στην πραγματικότητα, η εγγύηση του κατασκευαστή λειτουργεί συμπληρωματικά, δηλαδή αποκτάτε ένα είδος «διπλής προστασίας»: έχετε το «δικαίωμα επιλογής» μεταξύ περισσότερων επιχειρήσεων που είναι και οι δύο υποχρεωμένες να επισκευάσουν το προϊόν.

Ας πάρουμε το παράδειγμα με την ελαττωματική τηλεόραση Sony που αγοράσατε από τον Κωτσόβολο. Έστω ότι ένα μήνα μετά την αγορά, η τηλεόραση δε λειτουργεί. Επιστρέφετε στον Κωτσόβολο και απαιτείτε να διορθώσουν την τηλεόραση, χωρίς να σας χρεώσουν τίποτα.

Αν σας παραπέμψουν στη Sony, εξηγείστε ευγενικά πως ο νόμος υποχρεώνει τον πωλητή, δηλαδή τον Κωτσόβολο, να διορθώσει το ελάττωμα. Το αν η Sony παρέχει μία έξτρα εγγύηση είναι θέμα άσχετο και απλά καθιστά εσάς πιο εξασφαλισμένους. Δεν αναιρεί τη νομική υποχρέωση του Κωτσόβολου να διορθώσει το ελάττωμα! Άρα, αν θέλει o Κωτσόβολος να κάνει χρήση της εγγύησης της Sony, μπορεί με δικά του έξοδα να στείλει την τηλεόραση στην αντιπροσωπεία της Sony. Εσείς, πάντως, δεν οφείλετε να πληρώσετε τίποτα απολύτως!


4. Τι δικαιώματα έχω αν αγόρασα ελαττωματικό προϊόν;

Ο Αστικός Κώδικας (άρθρο 540) προβλέπει πως ο αγοραστής έχει το δικαίωμα:

Α. Να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο

Β. Να μειώσει το τίμημα

Γ. Να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση

Με απλά λόγια, συνεχίζοντας το παράδειγμα με την τηλεόραση, πηγαίνετε στον Κωτσόβολο και απαιτείτε να διορθώσουν την τηλεόραση. Αν η διόρθωση δε λύνει το πρόβλημα, μπορείτε να απαιτήσετε να σας την αντικαταστήσουν, δηλαδή να σας δώσουν άλλη τηλεόραση ίδιας μάρκας και μοντέλου.

Αν ισχυρισθούν πως δεν υπάρχει καμία άλλη ίδια τηλεόραση στο κατάστημα, τότε θα ασκήσετε το «δικαίωμα μείωσης του τιμήματος». Αυτό σημαίνει πως έχετε τη δυνατότητα να απαιτήσετε να σας επιστρέψουν ένα τμήμα από τα χρήματα που καταβάλατε, ώστε η νέα αξία να ανταποκρίνεται στην ελαττωματική τηλεόραση.

Αν, όμως, δεν επιθυμείτε να κρατήσετε την ελαττωματική τηλεόραση τότε μπορείτε να ασκήσετε το λεγόμενο «δικαίωμα υπαναχώρησης» από τη σύμβαση. Αυτό σημαίνει πως μπορείτε να πείτε «δηλώνω πως υπαναχωρώ από τη σύμβαση» και να επιστρέψετε την τηλεόραση απαιτώντας να σας επιστρέψουν τα χρήματα.


5. Μέσα σε πόσο χρόνο πρέπει να ασκήσω αυτά τα δικαιώματα;

Στο σημείο αυτό υπάρχουν ίσως οι μεγαλύτερες παρανοήσεις. Ο νόμος δίνει προθεσμία 2 χρόνια για να ασκήσετε όλα τα παραπάνω δικαιώματα. Αυτό σημαίνει πως από το νόμο έχετε εγγύηση απέναντι στο κατάστημα αγοράς για δύο χρόνια!

Πολλά καταστήματα εκμεταλλεύονται την άγνοια των πολιτών και θέτουν διάφορες προθεσμίες που τους...συμφέρουν και οι οποίες είναι τελείως παράνομες. Πχ.«εγγύηση μόνο για ένα χρόνο», «επιστροφή του προϊόντος μέσα σε 14 μέρες για να σας το αντικαταστήσουμε» κλπ. Αν το κατάστημα ισχυρισθεί κάτι τέτοιο, με ψυχραιμία εξηγείστε πως ο νόμος σας παρέχει τα δικαιώματα για δύο χρόνια και απειλείστε να τους καταγγείλετε.

Τηλέφωνα για πιθανές καταγγελίες:

Γενική Γραμματεία Καταναλωτή Τηλ: 1520 www.efpolis.gr

Συνήγορος του Καταναλωτή Τηλ: 210 6460862 www.synigoroskatanaloti.gr/index.html

http://tvxs.gr/news/ελλάδα/νομικός-οδηγός-για-τα-δικαιώματά-σας-αγορά-ελαττωματικού-προϊόντος
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Δυστυχώς τα γραφόμενα στην παραπάνω ανάρτηση είναι λάθος. Δεν υπάρχει εγγύηση για 2 χρόνια, υπάρχει προστασία για 2 χρόνια για ελάττωμα που υπήρχε κατά την παράδοση. Όπως για παράδειγμα η U20 που έγραφε IFC χωρίς να έχει. Όχι όμως όπως "κάηκε το τροφοδοτικό". Το 2ο είναι εγγύηση, και μπορεί να είναι όσο θέλει ο εισαγωγέας.
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Το πόστ (που δεν είναι του papasouzakia, που απλά το έβαλε και δεν ευθύνεται για τις ανακρίβειες που περιέχει) είναι λάθος. Για τις λεπτομέρειες, όποιος ενδιαφέρεται διαβάζει τον 3043/2002 και τις τροποποιήσεις του.
(Και επειδή νομίζω ότι ασχολείσαι με σχετικό επάγγελμα, αν νομίζεις ότι αυτά που γράφτηκαν είναι σωστά, θα ήθελα να διαβάσω τα άρθρα του αστικού που στηρίζουν αυτή την άποψη...)
 

underdog

Supreme Member
26 November 2007
6,744
Θεσσαλονίκη
Τα εχω ξαναγραψει στο παρελθον με παραπομπες σε γνωμοδοτησεις του ΝΣΚ και ευρωπαικες οδηγιες, οποιος ενδιαφερεται ψαχνει.
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003

IOANNISTSA

AVClub Addicted Member
10 July 2012
2,147
Προστασία από τις πρακτικές του εμπορίου σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος.

Ο Αστικός Κώδικας μετά την εναρμόνισή του με την ευρωπαϊκή νομοθεσία ορίζει ότι μέσα στα πρώτα δύο χρόνια από την αγορά του προϊόντος κάθε κατασκευαστικό ελάττωμα επισκευάζεται δωρεάν, ενώ την ευθύνη απέναντι στον καταναλωτή έχει πρωταρχικά το κατάστημα αγοράς.
Η πρακτική των καταστημάτων να παραπέμπουν τους καταναλωτές στην αντιπροσωπεία είναι παντελώς παράνομη, όπως και οποιαδήποτε χρέωση όπως έξοδα αποστολής.

Όσο αγνοούμαι τα δικαιώματά μας ως Καταναλωτές παραμένουμε απροστάτευτοι απέναντι στην αυθαιρεσία των «Καταστημάτων».

Τα «Καταστήματα» βέβαια «σκαρφίζονται» δεκάδες δικαιολογίες, όπως το να κατηγορούν τον καταναλωτή για τη βλάβη ή να ισχυρίζονται ότι πέρασε η προθεσμία της εγγύησης. Ο καταναλωτής όμως οφείλει να παραμείνει ανένδοτος και εν ανάγκη να προβεί σε έγγραφη καταγγελία» σχολιάζει η κυρία Παναγιώτα Καλαποθαράκου, δικηγόρος και αντιπρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ. «Ας σημειωθεί δε ότι η συντριπτική πλειονότητα όσων τολμούν να υποβάλουν καταγγελία δικαιώνονται, καθώς η παρανομία είναι πασιφανής. Απλώς, τα καταστήματα προσπαθούν να εκμεταλλευθούν την άγνοιά μας για να μεγιστοποιήσουν το κέρδος τους» καταλήγει.

Ν. 3043/02 «Ευθύνη του πωλητή για πραγματικά ελαττώματα και έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων, τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και άλλες συναφείς διατάξεις»


Ελάττωμα ή βλάβη εντός δυο ετών από την Αγορά. (Ελάχιστη Εγγύηση Δυο Ετών)

Ζητούμε δωρεάν επισκευή ή αντικατάσταση

Έχετε δικαίωμα να ζητήσετε τη δωρεάν επισκευή και (αν αυτή αποβεί άκαρπη) την αντικατάσταση του προϊόντος με όμοιο (άρθρο 540 του Αστικού Κώδικα). Μην ανεχθείτε αλλεπάλληλες επισκευές που απλώς επιτρέπουν στα καταστήματα να κερδίζουν χρόνο.

3043540.jpg



Απαιτούμε επιστροφή χρημάτων

Αν παρά την επισκευή τα προβλήματα παραμένουν, έχετε δικαίωμα να δηλώσετε ότι «υπαναχωρείτε από την πώληση» και να απαιτήσετε την επιστροφή του τιμήματος. Η επιστροφή οφείλει να γίνει με τον ίδιο τρόπο που έγινε η πληρωμή, όχι με «πιστωτικά», «δωροκάρτες» ή άλλες... ευφάνταστες εφευρέσεις.

3043547.jpg



Απευθυνόμαστε μόνο στο κατάστημα πώλησης

Σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα, ο πωλητής είναι ο κατά νόμο υπόχρεος να επισκευάσει την ελαττωματική συσκευή, ακόμη και αν υπάρχει επιπλέον εγγύηση της κατασκευαστικής εταιρείας. Τα καταστήματα θα εκμεταλλευθούν την άγνοιά σας και θα σας παραπέμψουν στα κεντρικά ή στην αντιπροσωπεία, με την αιτιολογία ότι «αυτή δίνει την εγγύηση». Και όμως, η εν λόγω πρακτική πέρα από τα έξοδα και την ταλαιπωρία που συνεπάγεται είναι επίσης και... παράνομη!

3043537.jpg


Αρνούμαστε να πληρώσουμε έξοδα αποστολής

Αν το κατάστημα αγοράς αποφασίσει να στείλει τη συσκευή στην αντιπροσωπεία, με την αιτιολογία ότι εκεί υπάρχει «εξειδικευμένο σέρβις» ή ότι επιθυμεί να κάνει χρήση των προνομίων της εγγύησης, τα έξοδα αποστολής βαρύνουν σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα το κατάστημα και όχι τον καταναλωτή. Αν επιχειρήσουν να σας χρεώσουν απειλήστε με καταγγελία.

Δεν αποδεχόμαστε παράνομες προθεσμίες

Τα καταστήματα ηλεκτρονικών θέτουν κατά καιρούς διάφορες προθεσμίες (π.χ. «αντικαθιστούμε τις ελαττωματικές συσκευές αν επιστραφούν μέσα σε 14 ημέρες» ή «εγγύηση για έναν χρόνο» ). Αυτές δεν είναι δεσμευτικές για τον καταναλωτή, καθώς ο Αστικός Κώδικας (άρθρο 554) προβλέπει ότι για όλα ανεξαρτήτως τα ελαττωματικά προϊόντα η επισκευή γίνεται δωρεάν μέσα στα πρώτα δύο χρόνια. Αυτή η νόμιμη προθεσμία υπερισχύει οποιασδήποτε άλλης ρήτρας, ακόμη και αν αναγράφεται στα «ψιλά γράμματα» του συμβολαίου αγοράς.

3043554555.jpg


3043558.jpg


Δεν «τρομάζουμε» από προσχηματικές αιτιολογίες

Συνήθης πρακτική των καταστημάτων είναι να ισχυρίζονται ότι η βλάβη οφείλεται σε συμπεριφορά του καταναλωτή (π.χ. «το κινητό σας έπεσε στο πάτωμα» ή «εισήλθε υγρασία στο λάπτοπ σας» ). Οι εν λόγω αιτιολογίες είναι στην πλειονότητα τους προσχηματικές με σκοπό να αποφύγει το κατάστημα την ευθύνη για την επισκευή. Να θυμάστε ότι ο καταναλωτής δεν είναι υποχρεωμένος να αποδείξει την αιτία της βλάβης αλλά αντιστρόφως, σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα, τεκμαίρεται ότι το ελάττωμα είναι κατασκευαστικό, εκτός αν το κατάστημα αποδείξει ατράνταχτα ότι έφταιγε ο καταναλωτής.


Εγγύηση Ανταλλακτικών ή προϊόντων στα πλαίσια της Εγγύησης

Ο Νόμος 3043/02 (ΦΕΚ 192 ΑΚΌ/21-8-2002) στο Άρθρο 3, παράγραφος 4

3043a3p4.png



Ευθύνη του Παραγωγού για ελαττωματικά Προϊόντα

Άρθρο 5 του Ν. 2251/1994, όπως αυτός έχει τροποποιηθεί και ισχύει

22511994a6.jpg


Επίσης στο «Άρθρο 5, Παράγραφος 5» λέει εφαρμόζονται οι διατάξεις του ελληνικού δικαίου
που διέπουν την πώληση καταναλωτικών αγαθών κατά την έκταση που παρέχουν μεγαλύτερη προστασία στον καταναλωτή.

22511994a5p5.jpg
 
Last edited:

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Επίσης λάθος. Το πρόβλημα είναι ότι απομονώνει ο συγγραφέας συγκεκριμένα άρθρα και βάζει λέξεις που δεν υπάρχουν στον νόμο, όπως "βλάβη". Πριν τα άρθρα που παραθέτει, υπάρχουν και άλλα.
Για αρχή το 534, που ορίζει την υποχρέωση του πωλητή. Που είναι να παραδώσει το πράγμα με τις συνομολογημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα.
Μετά το 535 δίνει μερικές κύριες περιπτώσεις του πότε αυτό δεν εκπληρώνεται από τον πωλητή. Το 536 αφαιρεί δικαιώματα σε περίπτωση κακής εγκατάστασης αν αυτή δεν έγινε από τον πωλητή. Το 537 λέει ότι το πραγματικό ελάττωμα ή η έλλειψη μπορεί να διαπιστωθεί και αργότερα από την παράδοση. Για να πάμε στο 540, τι τι κάνει ο αγοραστής όταν διαπιστώσει ελάττωμα ή έλλειψη κατά την παράδοση.

Δυστυχώς, δεν φύτρωσε ένα 540 μόνο του, είναι συνέχεια των υπολοίπων, που θέτουν τα συμφραζόμενα...
Και αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης του άρθρου 599, που μιλά για εγγύηση, η οποία είναι συμπληρωματική με τα δικαιώματα του 3043...

Με λίγα λόγια: αν μπορείς να αποδείξεις ότι κάτι υπήρχε την στιγμή της παράδοσης, σε καλύπτει ο 3043. Αν όχι, σε καλύπτει ο νόμος περί εγγύησης.
 

underdog

Supreme Member
26 November 2007
6,744
Θεσσαλονίκη
Η κατα γραμμα ερμηνεια του νομου που επιχειρεις ειναι ατυχης. Ειναι προφανες οτι δεν διαθετεις την νομικη σκεψη και υποδομη για να κανεις γνωμοδοτησεις νομικου περιεχομενου οποτε καλυτερα αστο.
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Τι να πω. Μπορεί να μη με ενημέρωσαν καλά οι δικηγόροι στις 2 δίκες που είχα με βάση τον νόμο 3043. Ή να μου τα είπαν ολόσωστα, και εγώ να μην κατάλαβα. Επίσης μπορεί και η επίτροπος που την ρώτησα με βάση ποια οδηγία μίλησε για 2 χρόνια εγγύηση να μου άρχισε τις περιστροφές του τύπου "δεν είπε ακριβώς αυτό και άλλο εννοούσε", επειδή με έκοψε άσχετο.

Αλλά επειδή εγώ δεν είμαι του χώρου, θα χαρώ πολύ να λάβω από κάποιον του χώρου *απόφαση* δικαστηρίου για βλάβη με τον 3043. Όχι για κάτι που υπήρχε κατά την παράδοση, αλλά για βλάβη. Θα μου στείλεις κάτι; :smile:

Επίσης μαζί με εμένα δεν έχει καταλάβει καλά και το νομικό τμήμα της apple, που βρέθηκε στο στόχαστρο της ΕΕ με βάση δίκη στην Ιταλία, και αναγκάστηκε να ανεβάσει σχετική σελίδα (μιας και δίνει μόνο 1 χρόνο εγγύηση).

Στα περισσότερα κράτη-μέλη της ΕΕ, οι καταναλωτές μπορούν να υποβάλουν αξιώσεις μόνο για ελαττώματα που υπήρχαν κατά την παράδοση. Υπάρχουν ορισμένες εξαιρέσεις, όπως είναι η Δημοκρατία της Τσεχίας και η Ρουμανία. Η ευθύνη για την απόδειξη ότι το ελάττωμα υπήρχε κατά την παράδοση (συμπεριλαμβανομένων των λανθανόντων ελαττωμάτων), μεταφέρεται συνήθως στον καταναλωτή, μετά από μια περίοδο 6 μηνών από την ημερομηνία παράδοσης. Παραδείγματα χωρών όπου η ευθύνη για την απόδειξη δεν μεταφέρεται στον καταναλωτή αποτελούν η Δημοκρατία της Τσεχίας, η Πορτογαλία και η Ρουμανία.

Πάντως υπόσχομαι, μόλις μου στείλετε την απόφαση του δικαστηρίου, να ενημερώσω και την apple... :a0210:
 

underdog

Supreme Member
26 November 2007
6,744
Θεσσαλονίκη
Ως "πραγματικό ελάττωμα" χαρακτηρίζεται η ατέλεια του πράγματος που αφορά στην
ιδιοσυγκρασία ή την κατάσταση του πωληθέντος πράγματος κατά τον κρίσιμο χρόνο της
μεταθέσεως του κινδύνου στον αγοραστή και έχει αρνητική επίδραση πάνω στην αξία ή τη
χρησιμότητά του. Η προς το χειρότερο δηλαδή παρέκκλιση του πράγματος από την ομαλή αυτού
κατάσταση, η οποία οφείλεται κατά κανόνα στον ατελή τρόπο κατασκευής ή συσκευασίας καθώς
και στη χρησιμοποίηση κακής ποιότητας υλικών
και η παρέκκλιση αυτή έχει ως συνέπεια,
ανεξάρτητα από την αιτία που την προκαλεί, την αρνητική επίδραση επί της αξίας του πράγματος
ή της χρησιμότητας αυτού ενόψει των συμφωνηθέντων με τη σχετική σύμβαση πωλήσεως,
ανεξάρτητα από το αν ήταν φανερά ή όχι, ή εάν τα γνώριζε ή όχι ο πωλητής. Εξάλλου, ως
"ιδιότητα του πράγματος" θεωρείται όχι μόνον κάποιο συγκεκριμένο φυσικό γνώρισμα ή
πλεονέκτημα του πράγματος αλλά και οποιαδήποτε σχέση, η οποία από το είδος και τη διάρκειά
της επιδρά κατά την αντίληψη των συναλλαγών στην αξία ή στη χρησιμότητα του πράγματος.
Συνομολόγηση ιδιότητος του πωληθέντος πράγματος κατά την έννοια των πιο πάνω άρθρων
υπάρχει, όταν ο πωλητής προέβη σε δήλωση που έγινε αποδεκτή από τον αγοραστή, η οποία έχει
ως περιεχόμενο την ύπαρξη ορισμένων και συγκεκριμένων τεχνικών ιδιοτήτων ή προσόντων του
αντικειμένου της συμβάσεως και την ανάληψη ευθύνης του δηλούντος για την ύπαρξη των
ιδιοτήτων αυτών και τις συνέπειες της ελλείψεώς τους

ΑΠ. 1381/2013.

Επειδή έχεις κολλήσει με το χρόνο παράδοσης, δες τα τονισμένα.
Μια τβ που καίγεται σε 7 μήνες προφανώς και είχε ελάττωμα ΗΔΗ απο τον χρόνο παραλαβής.

Όσο για το εξάμηνο, αυτό απλό αποτελεί χρόνο εντος του οποιου ΤΕΚΜΑΙΡΕΤΑΙ οτι το ελάττωμα υπήρχε στην παράδοση,
ΟΧΙ χρόνο παραγραφής. Απλά μετά το εξάμηνο πρέπει ο καταναλωτής να αποδείξει ότι υπήρχε το ελάττωμα, υπό την έννοια
όχι ότι πχ ο ήχος δεν έπαιζε όταν του παρέδωσαν την τβ, αλλά ότι η βλάβη στον ήχο οφείλεται σε κατασκευαστικό ελάττωμα που ΠΡΟΦΑΝΩΣ
(ως κατασκευαστικο) υπήρχε τον χρόνο εκείνο.

Πιο απλά ΔΕΝ μπορώ να τα πω, ας ασχοληθεί άλλος συνάδελφος.
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Δεν διαφωνώ (πολύ) με αυτά που έγραψες στην τελευταία ανάρτηση (εγώ δεν μίλησα για εξάμηνο χρόνο παραγραφής - κάτι δεν διάβασες σωστά από αυτά που έγραψα).

Όμως, αυτά που γράφεις εδώ είναι σε *πλήρη* αναντιστοιχία με τις αναρτήσεις. Πώς χαρακτηρίζεις την ανάρτηση #164 ακριβέστατη, όταν περιέχει εκφράσεις
"Αυτό σημαίνει πως από το νόμο έχετε εγγύηση απέναντι στο κατάστημα αγοράς για δύο χρόνια!" και "θέτουν διάφορες προθεσμίες που τους...συμφέρουν και οι οποίες είναι τελείως παράνομες. Πχ.«εγγύηση μόνο για ένα χρόνο»";

Ο 3043 ισχύει μόνο για ότι εμφανιστεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο (που τεκμαίρεται ότι υπήρχε στην παράδοση) και ότι εμφανιστεί στην διετία, αλλά μπορείς να αποδείξεις ότι είναι κατασκευαστικό ελάττωμα. Η 1η περίπτωση μικρή σημασία έχει (η εγγυήσεις ξεκινούν συχνά από τον 1 χρόνο αλλά τέλος πάντων), και το 2ο είναι σημαντικό αν μπορείς να το αποδείξεις.

Εγγύηση 2 χρόνων δεν δίνει ο 3043, γενικά και αόριστα. Δεν σε καλύπτει αν σου χάλασε το τροφοδοτικό τον 13ο μήνα σε τηλεόραση με 12 μήνες εγγύηση. Εκτός αν έχεις τρόπο να αποδείξεις ότι είναι κατασκευαστικό ελάττωμα, πράγμα εξαιρετικά δύσκολο.
 

underdog

Supreme Member
26 November 2007
6,744
Θεσσαλονίκη
Το ποστ ειχε εκλαικευμενη την ουσια και το αποτελεσμα χωρις την νομικη διαδικασια ως αυτο.

Οι διαταξεις περι ευλογης διαρκειας των εγγυησεων και της διαρκειας ζωης των καταναλωτικων αγαθων σε συνδυασμο με την διετη παραγραφη οδηγουν σε πιθανολογηση της υπαρξης κατασκευαστικου ελαττωματος καθε φορα που ενα αγαθο σταματα να λειτουργει σωστα εντος της διετιας αυτης. Δεν απαιτειται δηλαδη οπως ισως νομιζεις αποδειξη με τεχνική εκθεση οτι το τροφοδοτικο η το πανελ ειχαν το ταδε συγκεκριμμενο ελαττωμα απο κατασκευης, αλλα περισσοτερο οτι δεν ευθυνεται ο αγοραστης η αλλο τυχαιο γεγονος.
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Παρόλα αυτά συμφώνησες με το παράνομο της εγγύησης του ενός έτους (οι μισές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και βάλε). :smile:

Ακόμα και αυτό που λες, είναι αμφίβολο, είναι μια εικασία. Σύμφωνα με τον νόμο, *πρέπει* να το αποδείξεις. Το τι θα δεχτεί ο δικαστής, είναι εντελώς άλλη υπόθεση.
(Το τυχαίο γεγονός πώς θα το αποδείξεις; Μπορεί να μην εκτιμάς την μελέτη που έχω κάνει στα σχετικά των εγγυήσεων, αλλά ξέρεις ότι όχι μόνο πρέπει να το αποδείξεις, αλλά να το κάνεις και με τρόπο που θα το καταλάβει και ο δικαστής - πράγμα όχι εύκολο σίγουρα.)

Και δεν έχει νόημα να συνεχίζουμε, με την επίκληση της εκλαΐκευσης ολοκληρώθηκε η κουβέντα για εμένα ως προς τα επιχειρήματα. Όμως αμαρτία να καλλιεργούμε φρούδες ελπίδες.
 

Ntinos P

AVClub Fanatic
26 June 2006
22,938
Καταλαβα τι δεν ισχυει (κατα τον petasis), αλλα δεν καταλαβα τι ισχυει...
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Εξακολουθω να συμφωνω με το παρανομο του ενος ετους.

Θες να κάνουμε μια αγωγή τότε στην σόνυ ή την άπλ; Αλλά να αναλάβω τα έξοδα μόνο αν κερδίσουμε; :flipout:
(Αστειεύομαι φυσικά, αλλά εξέτασε και την περίπτωση να μην είναι παράνομο αυτό που θεωρείς παράνομο.)

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Καταλαβα τι δεν ισχυει (κατα τον petasis), αλλα δεν καταλαβα τι ισχυει...

Ισχύει ότι μέσα στο 1ο εξάμηνο ότι και αν πάθει μια συσκευή ζητάς από τον πωλητή επισκευή, αντικατάσταση, μείωση τιμήματος ή αναστροφή της πώλησης.
Ισχύει ότι αν ανακαλύψεις ότι η συσκευή δεν έχει μια ιδιότητα που σου είχε πει ο πωλητής ότι την έχει μέσα σε 2 χρόνια από την αγορά, έχεις πάλι τα ίδια δικαιώματα.
Ισχύει ότι αν πάθει κάτι η συσκευή τα 2 πρώτα χρόνια που σου μοιάζει σαν κατασκευαστικό ελάττωμα πάλι έχεις τα ίδια δικαιώματα - όμως θα χρειαστεί τρέξιμο. Αν δεν δεχθεί ο πωλητής μπορεί να χρειαστεί να φτάσετε και σε αγωγή, και εκεί θα πρέπει κάπως να στηρίξεις ότι είναι κατασκευαστικό ελάττωμα.

Αυτά σε γενικές γραμμές, υπάρχουν και μερικές άλλες λεπτομέρειες... (π.χ. αν αγοράσεις σπίτι, όλα τα παραπάνω ισχύουν για 5 χρόνια).