Θα ήθελα να ρωτήσω περισσότερα σχετικά με αυτό που υπογράμμισα.
Ίσως λόγω του ότι δεν έχω μεγάλη εμπειρία με ευρυγώνιους με κάνει να μην μπορώ να το καταλάβω. Ας υποθέσουμε ότι οπτικά είναι ίδιοι (δεν είναι δυστυχώς όπως είδα στο σύνδεσμο, οι γωνίες του 14-35 δεν είναι και τόσο υποδειγματικές). Σκέφτομαι τα πιθανά σενάρια για έναν τέτοιο φακό που θα μπορούσαμε να εκμεταλλευτούμε το επιπλέον ένα στοπ. Ας πούμε στην περίπτωση μιας συναυλίας θα μπορούσαμε να παγώσουμε λίγο καλύτερα την κίνηση και να έχουμε περισσότερο bokeh. Σε ένα κλειστό χώρο ή μια εκδήλωση το ίδιο. Για το αρχιτεκτονικό θέμα όμως πως θα μας βοηθήσει;
Ας υποθέσουμε ότι επιλέγω χωρίς να υπάρχει το οικονομικό κριτήριο. Ο λόγος που εγώ κλίνω όμως στον 14-35 είναι το μέγεθος και το βάρος. Έχω στο μυαλό μου περισσότερο έναν φακό που θα μπορώ να χρησιμοποιήσω σε μια εκδρομή (ίσως και για κάτι σαν προσωπικό vlog) χωρίς το βάρος του 24-70, για εσωτερικούς χώρους και αρχιτεκτονική ή και φωτογραφία δρόμου. Για τις υπόλοιπες περιστάσεις έχω καλύτερες εναλλακτικές στα χέρια μου. Αν δε με ενδιαφέρει να παγώσω την κίνηση σε χαμηλό φωτισμό, έχω λόγο να φορτωθώ το βάρος του 15-35;
Η απάντηση σε αυτό που ρωτάς δεν είναι μονοσήμαντη , εξαρτάται από τις ανάγκες σου και τις παραχωρήσεις που θέλεις να κανεις
Σε αρχιτεκτονικό η επιλογή συνήθως ξεκινα από το ποσο ευρύς είναι πραγματικά ο φακός (γιατί πολλές φορές οι εταιρίες δεν δίνουν με ακρίβεια την κάλυψη) και μετα τσεκάρουμε ποια είναι η πραγματική απόδοση του φακού στις ευρυγώνιες εστιακές
Και όταν λέμε απόδοση είναι ένα συνολο από χαρακτηριστικά ξεκινώντας από το βασικότερο που είναι η γεωμετρία του φακού , γιαυτο και υπάρχουν και οι εξιδικευμενοι tilt shift φακοί , γιάτι αν είναι να διαλέξεις ένα φακό 14mm και λόγω διόρθωσης γεωμετριας να χάνεις 2 mm καλύτερα να επιλέξεις ένα καλύτερα διορθωμένο φακό.
Μετά την γεωμετρία τσεκάρεις την απόδοση του στα άκρα σε ανάλυση (επιθυμητό αλλά όχι κρίσιμο να είναι τοπ στα πιο ανοιχτά διαφραγματα), σε χρωματικές εκτροπές και σε flare από φωτεινές πηγες κλπ.
Αν τώρα εχεις σώμα με σχετικά καλή σταθεροποίηση σε αρχιτεκτονικό εσωτερικό θέμα δεν θα εχεις τόσο θέμα με το ενα στοπ , τα υπόλοιπα από πάνω είναι πολυ πιο βασικά κατά τη γνώμη μου
Βέβαια αν ο φακός έχει και καλή φωτεινότητα αυτό είναι το κερασάκι στην τούρτα αλλά σε όλες τις εταιρίες αυτό μεταφραζεται και σε μεγαλο βάρος και πιο μεγάλο κόστος.
Και εκεί μπαίνει το ζύγι και τα όρια σου.