ΟΚ ας προσπαθήσω να απαντήσω στα επιμέρους ερωτήματα.
Κατ' αρχήν από το πιο δύσκολο. Ποιος είναι καλός φακός. Σίγουρα ένα αρχικό κριτήριο είναι η κατασκευάστρια εταιρία του φακού. Αν και πλέον οι περισσότερες consumer κάμερες έχουν να λανσάρουν και ένα "βαρύ" όνομα στα οπτικά τους (η SONY έχει την Zeiss, η Canon ούτως ή άλλως είναι βαρύ όνομα από μόνη της και στους φακούς, η Panasonic έχει την Carl zeiss κλπ) εντούτοις όπως θα έχεις διαπιστώσει αν ρίξεις μια ματιά στα συγκριτικά που κάνουν τα παιδιά στο υποφόρουμ της φωτογραφίας, η πραγματική εκτίμηση ενός φακού φαίνεται μέσα από την πράξη. Επειδή δε οι κάμερες ενσωματώνουν zoom φακούς, υπάρχει και μια ανομοιογένεια ως προς τη συμπεριφορά του κάθε φακού σε διαφορετικες εστιακές αποστάσεις. Παρ' όλα αυτά, εγώ σε μια κάμερα του consumer επιπέδου, θα ήμουν καλλυμένος αν είχε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο οπτικό zoom (το ψηφιακό δεν θα πρέπει να μας αφορά καθόλου αν επιζητούμε πραγματικά την ποιότητα στις λήψεις μας) έχει αρκετά ανοιχτο διάφραγμα (άρα είναι και πιο φωτεινός) και κατασκευάζεται και από μια από τις προαναφερόμενες εταιρίες. Μεγάλο συν, το να έχει τον δακτύλιο εστίασης πάνω στο φακό και όχι στο πλάι σε μορφή ροδέλας, ή σε κάποιο jog που κάθε άλλο παρά εργονομικά δουλεύει.
Στο θέμα του σένσορα. Μεγάλος σε εμβαδόν. Σίγουρα τα MPixels είναι και αυτά ζητούμενα, αλλά το μεγάλο εμβαδόν θα δώσει πιο ακριβές νετάρισμα μιας και το βάθος πεδίου μικραίνει αισθητά. Έτσι στα προρταίτα σου μπορείς να έχεις το θέμα σου εστιασμένο και τα αντικείμενα εμπρός και πίσω από αυτό πολύ φλού. Προσωπικά θεωρώ ότι αυτό προσεγγίζει περισσότερο την κινηματογραφική αισθητική, και γι αυτό το έχω ψηλά στη λίστα μου. Αναφορικά με τα Mpixels, έχει σημασία να τσεκάρεις σε τι αναφέρονται. Αν αναφέρονται σε λήψη video ή μιλάμε για still photos. Υποψιάζομαι ότι κάποια νούμερα από αυτά που παραθέτεις αφορούν φωτογραφίες και όχι video. Σε κάθε περίπτωση υπάρχει η διάκριση των ονομαστικών και τον effective pixels σε ένα σένσορα. Εμείς πρέπει να κοιτάμε τα effective που είναι σχεδόν πάντα λιγότερα από τα ονομαστικά.
Format. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε το πιο φιλικό προς το χρήστη φορμάτ consumer HD όσον αφορά την επεξεργασία του μετά τη λήψη είναι το HDV. Μπορεί να μας παίρνει 1:1 σε χρόνο το caprture αλλά μετά όλα είναι πιο εύκολα σε σχέση με όλα τα άλλα φορματ που βασίζονται σε αλγόριθμους MPEG-4 (AVCHD, MP4 κλπ). Τώρα αν έχεις τετραπύρηνο επεξεργαστή και 4 GB Ram, μπορείς να τα δουλέψεις κι αυτά σχετικά άνετα.
Το gamma curve είναι ο τρόπος με τον οποίο καταγράφονται τα χρώματα στις διάφορες αποχρώσεις τους, καθώς και το εύρος του σένσορα όπως αυτά προκύπτουν από την περιβόητη καμπύλη Γάμμα (χαρακτηριστική καμπύλη λειτουργίας του σένσορα). Όσο πιο κοντά είμαστε στον τρόπο που γράφει την εικόνα του το φιλμ (χρώματα, κοντράστ, εύρος, lattitude) τόσο μου αρέσει περισσότερο η εικόνα μιας κάμερας. Αλλά αυτό είναι καθαρά υποκειμενικό. Άλλος μπορεί να θέλει τα χρώματα πιο vivid ή πιο υποτονικά.
Τέλος, για το service και ειδικά για Θεσσαλονίκη δεν έχω ιδέα. Αυτό που ξέρω είναι ότι Panasonic, Sony, Canon έχουν μεγάλες εταιρίες ως αντιπρόσωπους στην Ελλάδα. Για Sanyo και JVC δεν γνωρίζω.