ΟΚ με το σώμα. Για 80d λέω τελικά. Για φακούς τώρα;
Η 80D νομιζω ειναι εξυπνοτερη επιλογη απο την 7ρα (για ερασιτεχνη εστω και απαιτητικο) γιατι εναι καπου στα μισα λεφτα (η περιπου), ειναι πιο καινουργια και λενε οτι εχει και καλυτερο αισθητηρα, ενω κραταει το μεγεθος και την εργονομια και την αντοχη και τη μπαταρια της ακριβοτερης 7D.
Οποτε, οταν αποφασισεις το εστιακο μηκος που θελεις σε σταθερο φακο και τη χρηση που θα κανεις (φως, σκοταδια, τοπια, πιτσιρικια κτλ), κοιτας την τσεπη σου και αποφασιζεις αναλογα...
Συμφωνώ απολύτως με τον Τάσο και στις 3 επιλογές. Δυστυχώς η υπόθεση κάλυψης αθλητικών γεγονότων είναι η πιο δύσκολη περίπτωση. Το is βοηθά μόνο όταν ΔΕΝ κινείται το άτομο που στα αθλήματα συνήθως κινούνται και πολύ μάλιστα. Επομένως είναι πολύ πιο σημαντικό ένα στοπ περισσότερο παρά το is. Και βλέπω ότι ένας τέτοιος φακός στοιχίζει καινούριος περίπου 600-650 ευρώ. https://www.skroutz.gr/s/2281958/Tamron-SP-AF-70-200mm-F-2-8-Di-LD-IF-Macro-Canon.html
Φυσικά και όλοι θα πουν γκλουπ, ίσως να μην πάω τόσο ψηλά, ίσως είναι πολύ βαρύς, ίσως κάνω τη δουλειά μου με κάτι άλλο. Όταν όμως θα έχεις χάσει , θα έχεις θολή την μόνη καταπληκτική φάση που θα έχει κάνει το παιδί σου, και θα έλθει να σου πει "μπαμπά το έπιασες; το έχεις;" η απάντηση που θα δώσεις θα αξίζει όλα τα λεφτά. Με το ναι είσαι θεός, με το όχι είσαι τρέχα γύρευε.
Και προσωπικά θα έβαζα τα πολλά χρήματα στον τηλεφακό. Δηλαδή αντί να πάρω τον 10-18, 18-35, 70-200 4.0 ή 4.5-5.6 θα έπαιρνα 10-18 και 70-200 2.8 και θα κρατούσα τον 17-50 της tamron που ήδη έχεις.
Τον παραπάνω Ταμρον που ανέφερε ο Βλάσης (τον παλιό 70-200/2,8 πριν το VC) τον έχω, και αν και πολύ καλός στα οπτικά του, δεν θα τον συνιστούσα για ο,τιδήποτε έχει κίνηση λόγω αργής εστίασης. Σε τέτοιες περιπτώσεις μετράει περισσότερο η τελευταία (ιδίως εάν μιλάμε για συνθήκες μέτριου ή κακού φωτισμού) από το 2.8. Και ασφαλώς είναι αυτονόητα βαρύς ως 2.8 φακός. Χώρια που η κατασκευή είναι ένα κλικ κάτω από τους Σίγμα και δυο κλικ κάτω από τους L.
Επίσης σίγουρα δεν είναι "εκδρομικός" φακός. Αυτός ή οποιοσδήποτε 2.8 τηλεφακός. Θα το καταλάβεις όταν θα τον έχεις στη μηχανή κρεμασμένα από τον αυχένα σου για καμιά ώρα. Για εκδρομικό ακριβώς πήρα τον 70-300 (παρότι παλιότερα λόγω "αρχής" πήγαινα πάντα με το καλύτερο οπτικό), που τα 300mm μπορεί (ακόμη και σε κροπ) να χρειάζονται πού και πού. Εννοείται με f/5.6 τα εσωτερικά αθλητικά μάλλον τα ξεχνάς ή μαθαίνεις να αγαπάς το iso6400 (γιατί έτσι πάει, για το επιθυμητό 1/250 θέλεις iso1600 @f/2.8 -τυπικό κολυμβητήριο-, iso3200 @f/4, iso6400@ f/5.6)
Ναι, είχα δει συγκριτικό του VC με L IS και είχε καθυστέρηση όντως στην εστίασή του. Έκανε μάλιστα ένα πάγωμα προς το τέλος της εστίασης.
Μάλλον πρέπει να νοικιάσω έναν 70-200 f/4 IS να δω πως θα συμπεριφερθεί σε αυτά που θέλω. Κι εγώ επίσης...
Είναι σίγουρα καλύτερη λύση από τον 2.8 και λόγο βάρους! Μισό κιλό δεν το λες λίγο!
Ερώτηση, 1/250 είναι το επιθυμητό για πάγωμα ή από 1/500 και 1/1000 ας πούμε; Αλλά όσο πιο γρήγορα τόσο πιο φωτεινό φακό θέλει, σωστά...;
γνώμη μου παραμένει ότι ΠΡΕΠΕΙ να πας σε τηλεφακό ζουμ 2.8. Αν ο Τάσος λέει όχι σε TAMRON 2.8 λόγω αργής εστίασης απολύτως σεβαστό. Ομως ο SIGMA 70-200 2.8 OS APO στοιχίζει επίσης 900 ευρώ στην Ελλάδα. θα ήταν η επιλογή μου. Φυσικά αν μπορείς να φθάσεις στα 1000 τόσα των canon 70-200 2.8 να το κάνεις. Όμως θέλει πολύ προσοψή στα μεταχειρισμένα διότι σχεδόν όλοι προέρχονται από φωτορεπόρτερς που τους έχουν σκίσει. Μειονέκτημα επίσης ότι είναι άσπρος άρα θα φαίνεσαι παντού ως επαγγελματίας. Φυσικά αν θέλεις να φαίνεσαι επαγγελματίας σίγουρα θα έχεις κάποια εξτραδάκια σε κάλυψη αθλητικών γεγονότων από άλλους γονείς.
για τον sigma http://www.skroutz.gr/s/2225968/Sigma-70-200mm-F2-8-EX-DG-APO-OS-HSM-Canon.html
Για κολύμβηση θαρρώ πως θα σου κάνει δουλειά και το 1/250. Σε πιο γρήγορες καταστάσεις θέλεις και μεγαλύτερες ταχύτητες. Σκέψου ότι κάτι που κινείται με 30 χλμ/ώρα (πχ ένα ποδήλατο), στο 1/250 του δευτερολέπτου έχει ήδη διανύσει σχεδόν 4 εκατοστά. Εάν μιλάμε για σφιχτό πλάνο και ιδίως κίνηση κατά μήκος του καρέ, αυτό θα φανεί σαν θόλωμα. Να πιάσεις 1/1000 σε εσωτερικά σπορ το ξεχνάς... θέλεις είτε να πετύχεις εξαιρετικό φωτισμό, δλδ κάτι πέραν της παιδικής αθλητικής διοργάνωσης, είτε πάρα πολλά iso, ακόμη και εάν έχεις φακό 2.8. Μιλάμε για iso6400 και πάνω, δλδ εκτός των δυνατοτήτων της μηχανής που σχεδιάζεις να πάρεις.
--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---
Μπορείς επίσης να ψάξεις στο flickr και να πάρεις από τα exif μια ιδέα:
πχ με ένα πρόχειρο ψάξιμο βρήκα από τις πρώτες την παρακάτω:
Swimming by Balázs Mészáros, on Flickr
Έχει ληφθεί με 60D και τον 70-200/4 L IS, στο f/4, με iso2000 και σε 1/500, το οποίο μεταφράζεται σε EV 8 και 2/3, το οποίο είναι φωτισμός επιπέδου επίσημης αθλητικής διοργάνωσης (πιθανό να έχει πουσαριστεί και λίγο το αρχείο βέβαια). Για το τυπικό παιδικό, θα χρειαζόταν να ανεβείς 2/3 στοπ σε iso3200 (με αποτέλεσμα τουλάχιστον ισοδύναμο με το iso2000 της 60D, μην πω και καλύτερο), και να έριχνες άλλο 2/3 στοπ την ταχύτητα σε 1/320. Βλέπεις πάντως ότι 1/500 σε κολύμβηση, ακόμη και σε ΠΟΛΥ σφιχτό κάδρο, σου δίνει ικανοποιητικότατο πάγωμα. Σε λιγάκι πιο ανοικτό κάδρο μπορεί συνεπώς να σου κάνει και το 1/250, ε και λιγάκι πιο θολό να βγει (μην φανταστείς τεράστια διαφορά) δεν χάλασε ο κόσμος.