Πρώτες εντυπώσεις Sony VW-60

Lepton

Supreme Member
19 June 2006
5,346
Γλυφάδα
Το ακραίο παράδειγμα είναι για να καταλάβουμε με ποιον τρόπο μεταβάλλεται το φαινόμενο. Με νουμεράκια, λοιπόν:

Ο προβολέας στο λευκό του δίνει 1000cd, ενώ στο μαύρο 0.1cd.
Μία οθόνη 90" έχει επιφάνεια περίπου 2.25 τ.μ., ενώ μια 110", 3.24 τ.μ.
Το λευκό θα δίνει στην πρώτη 1000cd/2.25t.m. = 444 nits και στη δεύτερη 1000cd/3.24 τ.μ. = 308 nits.
Το μαύρο αντίστοιχα 0.1/2.25= 0.044 nits και 0.1/3.24=0.031 nits.

Contrast στην πρώτη περίπτωση: 444/0.044= 10000:1
Contrast στην δεύτερη περίπτωση: 308/0.031= 10000:1

Αν τώρα στα ιδανικά αυτά νούμερα προσθέσεις και ένα σταθερό αριθμό nits από το περιβάλλον, π.χ. ακόμα και 0.01 σε κάθε περίπτωση, θα δεις ότι το contrast πέφτει στο 8163:1 για τη μικρή οθόνη και 7553:1 για τη δεύτερη, άρα μειώνεται όσο μεγαλώνει η επιφάνεια προβολής.
 

Φίλιππος Φ.

Supreme Member
12 February 2007
3,910
Αθήνα
Re: Απάντηση: Πρώτες εντυπώσεις Sony VW-60

Το ακραίο παράδειγμα είναι για να καταλάβουμε με ποιον τρόπο μεταβάλλεται το φαινόμενο. Με νουμεράκια, λοιπόν:

Ο προβολέας στο λευκό του δίνει 1000cd, ενώ στο μαύρο 0.1cd.
Μία οθόνη 90" έχει επιφάνεια περίπου 2.25 τ.μ., ενώ μια 110", 3.24 τ.μ.
Το λευκό θα δίνει στην πρώτη 1000cd/2.25t.m. = 444 nits και στη δεύτερη 1000cd/3.24 τ.μ. = 308 nits.
Το μαύρο αντίστοιχα 0.1/2.25= 0.044 nits και 0.1/3.24=0.031 nits.

Contrast στην πρώτη περίπτωση: 444/0.044= 10000:1
Contrast στην δεύτερη περίπτωση: 308/0.031= 10000:1

Αν τώρα στα ιδανικά αυτά νούμερα προσθέσεις και ένα σταθερό αριθμό nits από το περιβάλλον, π.χ. ακόμα και 0.01 σε κάθε περίπτωση, θα δεις ότι το contrast πέφτει στο 8163:1 για τη μικρή οθόνη και 7553:1 για τη δεύτερη, άρα μειώνεται όσο μεγαλώνει η επιφάνεια προβολής.

Έχω μια ένσταση ...

με τα λίγα μαθηματικά που ξέρω, κάθε μια απο τις διαιρέσεις που κάνεις για το contrast είναι της μορφής (α / β) / (γ / β) όπου
α = τα candela του λευκού
β = εμβαδόν επιφάνειας προβολής (σε τ.μ.)
γ = τα candela του μαύρου

αλλά σύμφωνα με τον τύπο που χρησιμοποίησες το contrast είναι ανεξάρτητο του εμβαδού της επιφάνειας !!!!
(α / β) / (γ / β) = (α / β) ( ο παρονομαστής β εξαλείφεται ως κοινός)

Αυτός είναι και ο λόγος που το αποτέλεσμά σου είναι 10000 και στις 2 περιπτώσεις εμβαδού (1000 / 0,1 = 10000)

Ο σταθερός αριθμός έντασης φωτός σε nits απο το περιβάλλον που θα προσθέσεις θα πρέπει επίσης να σεβαστεί τον ίδιο τύπο, ιδίως αν η πηγή του είναι εστιακή και όχι διάχυτη.
Αλλά και διάχυτη να είναι, η προσέγγιση ότι μια διάχυτη πηγή φωτός αποτελείται από πολλές μεμονωμένες εστίες που βρίσκονται σε απόσταση μεταξύ τους ίση με ds (όπου ds = διαφορικό απόστασης) κάνει τελικά τον λόγο ίδιο !!! Το σύνολο τους δίνεται απο το άθροισμα όλων των ds, το οποίο στη προκειμένη περίπτωση θα είναι ένα ολοκλήρωμα της έντασης του φωτός ως προς ds.

Εν τέλει το μόνο που χάνεις είναι αντίθεση μεν, ανεξάρτητη του εμβαδού που προβάλλεις δε ...

Φίλιππος
 
Last edited:

panosxgr

Supreme Member
24 June 2006
8,604
Τι λετε βρε παιδια??? Τι ωρα σχολαμε? Θελω να παω να βρω και το καθηγητη να μου δωσει πτυχιακη! :flipout::flipout::grinning-smiley-043
 

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,825
Αθήνα
Τι λετε βρε παιδια??? Τι ωρα σχολαμε? Θελω να παω να βρω και το καθηγητη να μου δωσει πτυχιακη! :flipout::flipout::grinning-smiley-043

Μην τους κόβεις τώρα που ξεκίνησαν.... :grinning-smiley-043 Μ' αρέσουν αυτά..
 

-Γιώργος-

Supreme Member
19 June 2007
8,441
37°54'25''N-23°45'24''E
Αν και ο διαφορικός λογισμός δεν είναι το φόρτε μου, πιο λογικό μου ακούγεται αυτό που λέει ο Φίλιππος. Νομίζω πως η διαφορά έγκειται στο

"Αν τώρα στα ιδανικά αυτά νούμερα προσθέσεις και ένα σταθερό αριθμό nits από το περιβάλλον"

Αν υποθέσουμε πως έχουμε το ίδιο περιβάλλων φως και στις δύο περιπτώσεις, δεν είναι δυνατόν να έχουμε τον ίδιο αριθμό nits αφού η επιφάνεια είναι διαφορετική.

Σε κάθε περίπτωση πάντως δεν απαντήθηκε το ερώτημα που τέθηκε νωρίτερα και έχει να κάνει όχι με το μέγεθος της προβολής, αλλά με την απόσταση.
 

DimA

AVClub Addicted Member
24 June 2006
1,480
Πρακτικα νομιζω οτι το λευκο πρεπει να δινει μεγαλυτερη αισθηση απο το μαυρο.
Θεωρητικα,νομιζω οτι πρεπει να παρει κανεις υποψη δυο διαφορετικες μεταβλητες.Μια ειναι η μεταβολη της φωτεινοτητας με την αποσταση και η δευτερη ειναι η διαχειριση του μαυρου με την αποσταση.Δεν ειναι το ιδιο πραγμα και εκει θα υπαρχει μια διαφορα.Στον δικο μου CRΤ που εχει πολυ καλη διαχειριση του μαυρου,οταν τον πηγα πιο κοντα για να μικρυνω το καδρο,δεν αλλαξε τιποτα στο μαυρο(η τουλαχιστον ετσι μου φαινεται)αντιθετα το λευκο ειναι λιγο πιο φωτεινο.
 

Φίλιππος Φ.

Supreme Member
12 February 2007
3,910
Αθήνα
Re: Απάντηση: Πρώτες εντυπώσεις Sony VW-60

(α / β) / (γ / β) = (α / β) ( ο παρονομαστής β εξαλείφεται ως κοινός)

(α / β) / (γ / β) = (α / γ)

(ώρες ώρες είμαι πολύ απρόσεκτος !)

Για να το κλείσουμε όμως, πέρα απο τα του διαφορικού λογισμού, το πρόβλημα είναι πολύ πιο σύνθετο τώρα που το καλοσκέφτομαι, αλλά δεν έχει να κάνει τόσο με τη διάχυση όσο έχει να κάνει με το "χρωματισμό" του φωτός !
Δηλαδή, δεν μπορεί κανείς να έχει επαρκή πληροφορία αν το διαχεόμενο φώς είναι αυτό που λέμε "καθαρό λευκό" (όπως ας πούμε βγάζει μια λάμπα xenon) ή κάποια απόχρωσή του !

Πάντως, για σημειακή πηγή οποιουδήποτε φωτός διαχεόμενου ή μη, καθαρού λευκού ή μη, οι μετρήσεις contrast απο ίδια ακριβώς απόσταση από την πηγή στο ίδιο ακριβώς σημείο, θα είναι ακριβώς ίδιες !

(τέλος του :eek:fftopic:)

Φίλιππος
 

Lepton

Supreme Member
19 June 2006
5,346
Γλυφάδα
Γιώργο, το θέμα της απόστασης δεν παίζει ρόλο αν μιλάμε για την ίδια επιφάνεια. Ήταν ανακριβής διατύπωση. Αν ο ίδιος προβολέας προβάλλει στην ίδια επιφάνεια από δύο διαφορετικές αποστάσεις, δηλαδή με διαφορετικό zoom, η ποσότητα φωτός που δέχεται η επιφάνεια είναι η ίδια ή, αν δεν είναι, αυτό έχει να κάνει με τη συμπεριφορά του φακού.

Τώρα, σχετικά με το αν το περιβάλλον δίνει σταθερές cd ή σταθερά nits, πιστεύω ότι το περιβάλλον μπορεί να προσομοιωθεί με έναν απείρων διαστάσεων τοίχο από λάμπες χαμηλής έντασης. Δεν φωτίζουν όλες οι λάμπες την οθόνη! Κάποιες φωτίζουν έξω από αυτήν. Όμως, όσο μεγαλώνουμε την οθόνη, τόσο περισσότερες λάμπες την φωτίζουν. Έτσι, η φωτεινότητα σε nits μένει σταθερή.

Το ίδιο μας υπαγορεύει και η εμπειρία: Την ώρα που έχετε σβήσει τον προβολέα το πανί τυλίγεται στη θήκη του, το βλέπετε όλο και πιο φωτεινό; ;)

Υ.Γ. Προτείνω στους διαχειριστές της κατηγορίας να μεταφέρουν τα σχετικά μηνύματα σε άλλο θέμα.
 

Φίλιππος Φ.

Supreme Member
12 February 2007
3,910
Αθήνα
Re: Απάντηση: Πρώτες εντυπώσεις Sony VW-60

Υ.Γ. Προτείνω στους διαχειριστές της κατηγορίας να μεταφέρουν τα σχετικά μηνύματα σε άλλο θέμα.

+1 :2thumb22sup:

(δεν είναι το σωστό thread για τέτοια κουβέντα...)
 

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,575
Για να επανελθουμε στην κουβεντα λοιπον, με τα νουμερα που παρεθεσαν ο Νεκταριος απο τις μετρησεις του Μανωλη και ο Μανωλης απο τις μετρησεις στα αλλα παιδια, το ον οφ κοντραστ δηλαδη η δυναμικη περιοχη (βαση ορισμου) του 60αρη ειναι σαφως πολυ καλυτερη απο αυτην του ντιλα.
Ακομα και για το ον οφ ακριβεστερη θα ηταν η μετρηση αν γινοταν σε κατασταση bat cave αλλα εκτιμω οτι θα ειχε μικρες εως πολυ μικρες διαφορες (οσον αφορα το ον οφ κοντραστ παντα).

Αν μπορεσει ο Μανωλης να μας δωσει και μετρησεις ανσι κοντραστ θα δουμε και κατα ποσο αυτη η δυναμικη περιοχη του καθενος αποτυπωνετε σωστοτερα στο πανι και κατεπεκτασιν στα ματια μας . ( μονο συγκριτικα για τα μηχανηματα )

Βεβαια η μετρηση του ansi επιβαλεται να γινεται σε χωρο bat cave γιατι οι ανακλασεις του χωρου επηρεαζουν παρα πολυ το αποτελεσμα. Και σαν αριθμο και σαν αποτελεσμα στο πανι.
 
Last edited:

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,825
Αθήνα
Για να επανελθουμε στην κουβεντα λοιπον, με τα νουμερα που παρεθεσαν ο Νεκταριος απο τις μετρησεις του Μανωλη και ο Μανωλης απο τις μετρησεις στα αλλα παιδια, το ον οφ κοντραστ δηλαδη η δυναμικη περιοχη (βαση ορισμου) του 60αρη ειναι σαφως πολυ καλυτερη απο αυτην του ντιλα.

....νομίζω συγκρίνουμε μήλα με πορτοκάλια.
Από τη στιγμή που μπαίνει σε λειτουργία η αυτόματη ίριδα όλα αυτά πάνε περίπατο κι αυτό στο μάτι κάνει μπάμ.
Αυτό το 17,000:1 του on/off contrast σε συνθήκες θέασης πώς μεταφράζεται; Πόσο γίνεται; 6,000:1, 7,000:1 ... αν κρίνω από αυτό που βλέπω μάλλον πολύ λέω.
 

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,575
....νομίζω συγκρίνουμε μήλα με πορτοκάλια.
Από τη στιγμή που μπαίνει σε λειτουργία η αυτόματη ίριδα όλα αυτά πάνε περίπατο κι αυτό στο μάτι κάνει μπάμ.
Αυτό το 17,000:1 του on/off contrast σε συνθήκες θέασης πώς μεταφράζεται; Πόσο γίνεται; 6,000:1, 7,000:1 ... αν κρίνω από αυτό που βλέπω μάλλον πολύ λέω.

Μα νομιζω το ποσο γινεται σε συνθηκες θεασης σε ακριβες νουμερο, το παρεθεσε ο Νεκταριος παραπανω απο την μετρηση του Μανωλη.


Καποια στιγμη εξηγηστε μου τι εννοειται με την αυτοματη ιριδα . Ανακατευουμε τους ορους συνεχως και μπερδευομαστε χωρις λογο.
Τι σχεση εχει η αυτοματη ιριδα με τη δυναμικη περιοχη και το ον οφ κοντραστ τελικα ?
Το εχουμε ξεκαθαρισει?

Τελος δεν πιστευω οτι μπερδευουμε στη συγκριση κανενα ζαρζαβατικο. Το μηλο ειναι μηλο και το πορτοκαλι πορτοκαλι.
Στις περιγραφες ισως και να γινεται αυτο, αλλα μονον οταν δεν εχουμε καταλαβει οτι το μηλο ειναι κοκκινο και το πορτοκαλι πορτοκαλι! :grinning-smiley-043
 

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,825
Αθήνα
Μα νομιζω το ποσο γινεται σε συνθηκες θεασης σε ακριβες νουμερο, το παρεθεσε ο Νεκταριος παραπανω απο την μετρηση του Μανωλη.


Aυτό εννοείς;


Ευχαριστώ Ντίνο!

C/R (CONTRAST RATIO) 17.900:1
408 LUMENS
15.33 foot lamberts

Καλά δεν είναι? :SFGSFGSF:
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,925
Παλλήνη
Για να επανελθουμε στην κουβεντα λοιπον, με τα νουμερα που παρεθεσαν ο Νεκταριος απο τις μετρησεις του Μανωλη και ο Μανωλης απο τις μετρησεις στα αλλα παιδια, το ον οφ κοντραστ δηλαδη η δυναμικη περιοχη (βαση ορισμου) του 60αρη ειναι σαφως πολυ καλυτερη απο αυτην του ντιλα.
Ακομα και για το ον οφ ακριβεστερη θα ηταν η μετρηση αν γινοταν σε κατασταση bat cave αλλα εκτιμω οτι θα ειχε μικρες εως πολυ μικρες διαφορες (οσον αφορα το ον οφ κοντραστ παντα).

Αν μπορεσει ο Μανωλης να μας δωσει και μετρησεις ανσι κοντραστ θα δουμε και κατα ποσο αυτη η δυναμικη περιοχη του καθενος αποτυπωνετε σωστοτερα στο πανι και κατεπεκτασιν στα ματια μας . ( μονο συγκριτικα για τα μηχανηματα )

Βεβαια η μετρηση του ansi επιβαλεται να γινεται σε χωρο bat cave γιατι οι ανακλασεις του χωρου επηρεαζουν παρα πολυ το αποτελεσμα. Και σαν αριθμο και σαν αποτελεσμα στο πανι.

Απο αυτα που εγραψες και εσυ στο αλλο thread η δυναμικη περιοχη ισοδυναμει με το On/off contrast χωρις την χρηση οποιασδηποτε ιριδας (δυναμικης ή χειροκινητης). Θεωρω με απλα λογια οτι λεγοντας καλη δυναμικη περιοχη εννοουμε την δυνατοτητα ενος προβολικου μεσου να μπορει αφενος να αποδωσει καλα τα σκοτεινα πλανα χωρις να χανονται λεπτομερειες ή να υποφωτιζονται τα φωτεινα αντικειμενα σε μια σκοτεινη σκηνη, ενω ταυτοχρονα να μπορει να αποδωσει εξισου καλα τα φωτεινα πλανα χωρις να λειπει το απαιτουμενο φως και χωρις παλι να χανονται λεπτομερειες (πχ brightness compression στην προηγουμενη γενια Sony).
Το μεγαλυτερο Ansi contrast λεγεται οτι προσφερει μεγαλυτερο βαθος πεδιου/ ψευδαισθηση τρισδιαστατου σε σκηνες μεσουψηλης φωτεινοτητας,
εχει ομως διαφορους τροπους μετρησης (με διαφορα αποτελεσματα) και επισης ειναι σε αμεση συναρτηση/εξαρτηση με τον χωρο προβολης. Ο Greg Rogers εχει αναπτυξει δικο του set μετρησεων για το Ansi contrast το οποιο αποκαλει M-Ansi (modified Ansi Contrast).
 

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,575
Απάντηση: Re: Πρώτες εντυπώσεις Sony VW-60

Μπάμπης : ?
Τάσος : 11.900:1
Τάκης : 11.000:1
Φώτης : 13.100:1

Βλεποντας τα παραπανω νουμερα και μετα την κουβεντουλα με τα παιδια περι αποστασεως, εχω δυο ερωτηματα.

Το πρωτο εχει να κανει με την διαφορα του κοντραστ . Απο τα παραπανω σετ, αν εξαιρεσω του Τασου λογο ιδιομορφιας του χωρου του, τα αλλα δυο παιζουν σε σαλονι με τις ιδιες ιντσες οθονης, αλλα σε διαφορετικη αποσταση φακου πανιου. Λετε να λεει κατι ?

Το δευτερο ειναι λιγο πιο ξεκαρφωτο. Ποσο επηρεαζει η συγκλιση ενος μηχανηματος το κοντραστ του ?????? Εχω την εντυπωση οτι το επηρεαζει πολυ. Τι λετε ?
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,925
Παλλήνη
Απάντηση: Re: Πρώτες εντυπώσεις Sony VW-60

Βλεποντας τα παραπανω νουμερα και μετα την κουβεντουλα με τα παιδια περι αποστασεως, εχω δυο ερωτηματα.

Το πρωτο εχει να κανει με την διαφορα του κοντραστ . Απο τα παραπανω σετ, αν εξαιρεσω του Τασου λογο ιδιομορφιας του χωρου του, τα αλλα δυο παιζουν σε σαλονι με τις ιδιες ιντσες οθονης, αλλα σε διαφορετικη αποσταση φακου πανιου. Λετε να λεει κατι ?

Το δευτερο ειναι λιγο πιο ξεκαρφωτο. Ποσο επηρεαζει η συγκλιση ενος μηχανηματος το κοντραστ του ?????? Εχω την εντυπωση οτι το επηρεαζει πολυ. Τι λετε ?

1) Αν θυμαμαι καλα, οσο πιο πισω ειναι ο JVC τοσο καλυτερο κοντραστ εχει. Αρα λογικο ειναι να εχουμε διαφορετικα νουμερα κονραστ (αναλογα ποσο κοντα ή μακρια εχουμε τον προβολεα και αναλογα του ποσο zoom χρησιμοποιουμε- μπορει και να κανω λαθος παντως..)
2) Δεν νομιζω η συγκλιση να παιζει καποιο ρολο στο κοντραστ..
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,925
Παλλήνη
...και βεβαια το βασικοτερο:Στο Avs διαβασα οτι εχει παρατηρηθει διαφορετικη αποδοση του ιδιου προβολεα ανα κομματι (αλλος εχει πχ 11000:1 αλλος 15.000 :1). Ο Greg Rogers ειχε μετρησει στο δικο του κομματι κατι λιγοτερο απο 20.000 προς 1!!