Ψηφιακή αποκατάσταση ταινιών

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,815
Μεσευρώπη
Re: Απάντηση: Ψηφιακή αποκατάσταση ταινιών της Finos Film

Εχει περάσει αρκετος καιρος και οι ανακοινώσεις της finos για επανέκδοση των ταινιων της σε bluray μαλλον πήραν αναβολη επι αορίστου ( φαντάζομαι λογο οικονομικης κρισης).
Βεβαια κάποια δειγματα εχουν δοθει στην ελληνική τηλεοραση αφου συχνα πυκνα βλεπουμε ταινιες με το αυθεντικό τους καδρο και με πιο ζωντανά χρωμματα αλλα σίγουρα δεν είναι αυτό που περιμέναμε.
Υπαρχουν και άλλες ταινίες με πιο σημαντικές τις παράγωγες Δαμασκηνου Μιχαηλίδη που εχει αναλάβει τα τελευταία χρονια η Σπεντζος Φιλμ.
Αν και μεχρι τωρα η Σπεντζος εχει κανει κακο στις τηλεοπτικές εκδόσεις αυτων των ταινιών πρόσφατα εβγαλε στο YouTube ένα τρέιλερ από την ταινία του Γ. Τζαβελα Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα με σκοπο την επαναπροβολη της στις 10 Μαρτίου .
Το ενδιαφέρον είναι πως αυτή την φορα θα την δουμε έγχρωμη όπως δειχνει το παρακάτω βιντεο.

https://www.youtube.com/watch?v=wJzW3t0WVIc

Αυτο δεν είναι ψηφιακή αποκατάσταση, αυτό είναι βανδαλισμός. Η πρωτότυπη ταινία ήταν ασπρόμαυρη, έτσι τη γύρισε ο Τζαβέλας, έτσι έπρεπε να την αφήσουν, καμιά δουλειά δεν είχαν να προσθέσουν χρώματα.
 

Sotiris

Supreme Member
18 June 2006
4,015
Απάντηση: Ψηφιακή αποκατάσταση ταινιών της Finos Film

Το παρουσιάζεις σαν να ηταν επιλογή του Τζαβελα να το γυρισει σε ασπρομαυρο.
Αν το γυριζε σημερα και επελεγε το ασπρομαυρο, τοτε θα ηταν επιλογή του.
Τοτε ηταν απλα μονοδρομος
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,815
Μεσευρώπη
Re: Ψηφιακή αποκατάσταση ταινιών της Finos Film

Δεν είναι έτσι τα πράγματα. Ο Τζαβέλας είχε ασπρόμαυρο φιλμ και με αυτό δούλεψε και σύμφωνα με αυτό έκανε τις επιλογές του, για το κάδρο, τα ρούχα των ηθοποιών, τα σκηνικά, τα πάντα. Πιό πάνω γίνεται παρατήρηση για το χρώμα του ουρανού στη σκηνή, ο blue08 θα το ήθελε αλλιώς. Αυτές είναι επιλογές που τις κάνει ο σκηνοθέτης μαζί με το διευθυντή φωτογραφίας, με ποιό δικαίωμα τις κάνει τώρα ένας τυχαίος τεχνικός; Που δεν είναι καν Έλληνας για να ξέρει το χρώμα του ουρανού στην Αττική και του μάρμαρου των αγαλμάτων;Επιμένω, πρόκειται για βανδαλισμό.
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Re: Ψηφιακή αποκατάσταση ταινιών της Finos Film

Δεν ξέρω για εσάς, εγώ πάντως θα πάω να το δω κινηματογράφο... :silly:
 

vadergr

Super Moderator
Staff member
17 August 2007
27,479
Μεταμορφωση
Re: Ψηφιακή αποκατάσταση ταινιών της Finos Film

Δεν είναι έτσι τα πράγματα. Ο Τζαβέλας είχε ασπρόμαυρο φιλμ και με αυτό δούλεψε και σύμφωνα με αυτό έκανε τις επιλογές του, για το κάδρο, τα ρούχα των ηθοποιών, τα σκηνικά, τα πάντα. Πιό πάνω γίνεται παρατήρηση για το χρώμα του ουρανού στη σκηνή, ο blue08 θα το ήθελε αλλιώς. Αυτές είναι επιλογές που τις κάνει ο σκηνοθέτης μαζί με το διευθυντή φωτογραφίας, με ποιό δικαίωμα τις κάνει τώρα ένας τυχαίος τεχνικός; Που δεν είναι καν Έλληνας για να ξέρει το χρώμα του ουρανού στην Αττική και του μάρμαρου των αγαλμάτων;Επιμένω, πρόκειται για βανδαλισμό.

Αρχικα διαφωνουσα μαζί σου , αλλα αντιλήφθηκα την διαμαρτυρία σου οταν είδα το χρώμα του ουρανού οταν καθονται στο καφέ.
Κατα τα αλλα, δεν θεωρω την αποπειρα αποκαταστασης χρωματος ως βανδαλισμο , γιατι παρατηρώ οτι εχει γινει με γνωμωνα να διατηρηθεί ενα ρετρο/παστέλ υφος που ταιριάζει στη παλαιότητα της ταινιας.
Ισως καποιες επιλογές να μην ειναι οι πιο σωστές, αλλα δεν θεωρω (απο το δειγμα αυτό) , οτι το τελικό αποτέλεσμα ειναι προσβλητικό ή αταίριαστο.

Και μια ακόμη αποψη (δεν ξερω στέκει σαν διακιολογια σε αλλους εκτος απο εμενα) ...
Με τη σαβουρα που μας πλασάρει το "μοντερνο" ελληνικό σινεμα και η τηλεόραση , δεν θα ηταν κακή ιδεά να δουμε παλαιά αριστουργήματα με μια αλλη οπτική ...
 

supacoopa

AVClub Addicted Member
19 June 2006
2,411
Athens
Re: Ψηφιακή αποκατάσταση ταινιών της Finos Film

Χωραει πολυ συζητηση το αν ειναι θεμιτο να γινεται επιχρωματισμος σε Α/Μ ταινιες.

O Ted Turner καποτε ειχε βαλθει να επιχρωματισει παρα πολλα κλασσικα Α/Μ εργα (των οποιων ειχε αποκτησει τα δικαιωματα) και συναντησε σφοδρες αντιδρασεις που εφταναν μεχρι τις απειλες για την ζωη του! Τελικα εκανε αρκετες αλλα με εντελως αμφιβολο αποτελεσμα, τοσο λογω τεχνολογικων περιορισμων οσο και γιατι ηθελε να εχει την πληρη "καλλιτεχνικη διευθυνση" στην διαδικασια.

Κατα την γνωμη μου, αν ο επιχρωματισμος ειναι προσεγμενος (ιδανικα με την συμμετοχη καποιων συντελεστων του πρωτοτυπου) μπορει να λειτουργησει θετικα, στο να γνωρισει ενα νεο κοινο καποιες κλασσικες ταινιες. Αλλα παντα θα πρεπει να υπαρχει η δυνατοτητα να επιλεξει ο ιδιος ο θεατης, αν θα απολαυσει το εκαστοτε εργο στην αυθεντικη ή στην μεταγενεστερη (και πιο κολακευτικη στο "συγχρονο" ματι) εκδοχη του.
 

Blue08

AVClub Fanatic
24 April 2008
23,335
Utopia..
Re: Ψηφιακή αποκατάσταση ταινιών της Finos Film

Από την άποψη ότι και εγώ είμαι "περίεργος" πως θα ήταν η αίσθηση να δω έγχρωμα κάποια παλιά φιλμς Ελληνικά η ξένα..
βρίσκω ενδιαφέρουσα αυτή την προσπάθεια..
και όπως είπα παραπάνω νομίζω ότι η δουλειά που κάνανε στην Αμερική.. (όπου πιστεύω λογικά θα είχαν και κάποια καθοδήγηση..) είναι γενικά αρκετά καλή..

Από την άλλη ούτε ξέρουμε.. ούτε θα μάθουμε ποιά ήταν η άποψη του σκηνοθέτη για το θέμα ασπρόμαυρο-έγχρωμο,
αν και υπήρχαν δείγματα πριν από αυτήν..

Είναι η τελευταία δουλειά του όπως είδα..
https://el.wikipedia.org/wiki/Γιώργος_Τζαβέλλας

BTW έχω εδώ κάτι DVD με Χοντρό-Λιγνό σε ασπρόμαυρο και έγχρωμο! :cool:
(Σαφώς όμως όχι σε αυτό το επίπεδο.. ίσως και πιο δύσκολη η προσπάθεια..)
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,735
πετρουπολη
Απάντηση: Ψηφιακή αποκατάσταση ταινιών της Finos Film

Κατα την ταπεινη μου αποψη απο τη στιγμη που ο σκηνοθετης και ο διευθυντης φωτογραφιας της εποχης γυρισε την ταινια σε ασπρομαυρο φιλμ (ειτε απο αναγκη,ειτε απο αποψη) αυτο σημαινει οτι η συνθεση της φωτογραφιας της ταινιας (φωτισμος,καδρο) στηθηκε με βαση αυτο.
Οποτε για μενα ο εκ των υστερων τεχνητος χρωματισμος καταστρεφει την φωτογραφια και κατ'επεκταση την ατμοσφαιρα της ταινιας.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,815
Μεσευρώπη
Re: Απάντηση: Ψηφιακή αποκατάσταση ταινιών της Finos Film

Κατα την ταπεινη μου αποψη απο τη στιγμη που ο σκηνοθετης και ο διευθυντης φωτογραφιας της εποχης γυρισε την ταινια σε ασπρομαυρο φιλμ (ειτε απο αναγκη,ειτε απο αποψη) αυτο σημαινει οτι η συνθεση της φωτογραφιας της ταινιας (φωτισμος,καδρο) στηθηκε με βαση αυτο.
Οποτε για μενα ο εκ των υστερων τεχνητος χρωματισμος καταστρεφει την φωτογραφια και κατ'επεκταση την ατμοσφαιρα της ταινιας.

My words exactly.
 

nikx

Senior Member
12 January 2013
470
Re: Ψηφιακή αποκατάσταση ταινιών της Finos Film

Lol με καθυστερηση 30 ετων ηρθε και αυτη η διαφωνια Ελλαδα.
Εμενα παντως μου αρεσει το αποτελεσμα,ποσες φορες ειπα μακαρι τις γυρναγαν εξαρχης εγχρωμες.
 
19 June 2006
35,671
Απάντηση: Ψηφιακή αποκατάσταση ταινιών της Finos Film

Προσωπικά θα την χαρακτήριζα μια τολμηρή παρέμβαση, λόγω, ακριβώς της τεχνικής της φύσης. Δεν αλλάζει το σενάριο, δεν αλλάζει η σκηνοθεσία, δεν αλλάζει η μουσική, δεν αλλάζουν οι ηθοποιοί. Όλα είναι ακόμα εκεί. Ναι, μπορούμε να διακρίνουμε μερικά ''κάπως'' όπως το χρώμα του ουρανού, αλλά, θα έλεγα μικρό το κακό. Για μένα είναι ένα ωραίο touch που δεν φαιρεί τίποτα από την αρχική δημιουργία παρά προσθέτει μια ευχάριστη πινελιά. Βανδαλισμό χαρακτηρίζω τα remakes ή τις παπάτζες που κάνουν οι σκηνοθέτες σε αριστουργήματα σαν το Τρεκ. Ο φελλός, πρακτικά κατέστρεψε όλα όσα είχε στο μυαλό του και αποτύπωσε ο Ροντενμπέρυ. Αδιαφορώ αν ο Τζιν ήταν κακός για τις σημερινές μπίζνες. Μια φορά και έναν καιρό, τα φιλμ, εκτός από εισόδημα, θεωρούντο και δημιουργία. Σαν δημιουργία, λοιπόν, πρέπει να τους δείχνεις τον απαραίτητο σεβασμό ανεξαρτήτως του αν σου αρέσουν ή όχι.

Ο Κώστας και ο Πάνος τοποθετούν το ασπρόμαυρο γύρισμα στην ολότητα του φιλμ. Το θεωρούν κομμάτι της δημιουργίας, γι' αυτό χαλιούνται αν αλλάξει. Τους καταλαβαίνω, αλλά, όπως έγραψα και πιο πάνω, τουλάχιστον προσωπικά, δεν με ενοχλούν τέτοιες τεχνικές παρεμβάσεις. Π.χ. δεν θα με χάλαγε αν κάποια εταιρεία αναλάμβανε την αποκατάσταση του Νονού αφαιρώντας όλον τον σπαστικό κόκκο.
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Re: Απάντηση: Ψηφιακή αποκατάσταση ταινιών της Finos Film

Δεν ξέρω για εσάς, εγώ πάντως θα πάω να το δω κινηματογράφο... :silly:

Θα προτιμούσα Α/Μ και αυθεντικό κάδρο, αλλά από τη στιγμή που δίνεται η ευκαιρία να δω τη συγκεκριμένη ταινία σε αίθουσα, αποκατεστημένη, έστω κι έτσι, θα πάω...

...και θάβω αργότερα... :laugh:

Γιάννης Χατζηγεωργίου said:
Π.χ. δεν θα με χάλαγε αν κάποια εταιρεία αναλάμβανε την αποκατάσταση του Νονού αφαιρώντας όλον τον σπαστικό κόκκο.

Θολή παστελάδα θα καταλήξει η εικόνα του Νονού αν επιχειρίσει κανείς να το κάνει αυτό...

Πού να δεις τί κόκκο θα έχει σε 4Κ... :flipout:
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,735
πετρουπολη
Απάντηση: Ψηφιακή αποκατάσταση ταινιών της Finos Film

Ο Κώστας και ο Πάνος τοποθετούν το ασπρόμαυρο γύρισμα στην ολότητα του φιλμ. Το θεωρούν κομμάτι της δημιουργίας, γι' αυτό χαλιούνται αν αλλάξει. Τους καταλαβαίνω, αλλά, όπως έγραψα και πιο πάνω, τουλάχιστον προσωπικά, δεν με ενοχλούν τέτοιες τεχνικές παρεμβάσεις. Π.χ. δεν θα με χάλαγε αν κάποια εταιρεία αναλάμβανε την αποκατάσταση του Νονού αφαιρώντας όλον τον σπαστικό κόκκο.

Γιαννη το πως αποτυπωνεται το φως στο φιλμ εχει αμεσο αντικτυπο στην αφηγηση της ταινιας.Η ατμοσφαιρα δεν ειναι απλα μια πολυτελεια,ενα κερασακι στην τουρτα που στην τελικη μπορεις να κανεις και χωρις αυτη.
Εχει αμεση σχεση με το storrytelling,με αυτα που θελει να πει ο σκηνοθετης και να σου "περασει" η ταινια.
Για παραδειγμα το ασπρομαυρο φιλμ νουαρ του '40 δεν ηταν τιποτα αν δεν ειχε αυτο το φως και-κυριως- τις σκιες.Για να μην μιλησω για τα Horror της εποχης (το Cat People του Tουρνερ θα ηταν αλλη ταινια χωρις αυτο το φως).
Οι σκηνοθετες εκαναν την αναγκη (το ασπρομαυρο φιλμ) φιλοτιμια και κατ'επεκταση τεχνη εφευρισκοντας τροπους για να δουλεψει ο περιορισμος του χρωματος σε οφελος τους.
Προσθετοντας χρωμα δεν το κανεις πιο ελκυστικο,του αλλαζεις τον αδοξαστο.
Ισχυει και το αντιστροφο βεβαια.Το εγχρωμο φιλμ εχει τους δικους του κανονες για να το φωτισεις.Αν το κανεις ασπρομαυρο...χ@σε θεατρο.

Για αποκαταστασεις φιλμ σαν το παραδειγμα που εφερες ειμαι μαζι σου 100%.Οτι εχω δει σε τετοια δουλεια ειναι απιστευτο.
 

alfaalfa

AVClub Enthusiast
27 June 2006
1,279
Re: Ψηφιακή αποκατάσταση ταινιών της Finos Film

Ασφαλώς και από οπτική γωνία «τέχνης» η προσέγγιση του ασπρόμαυρου είναι τελείως διαφορετική κατάσταση . Αλλάζουν σχεδόν τα ΠΑΝΤΑ.

Αλλά επειδή , η συγκεκριμένη, είναι μία γνωστή υπέροχη σε όλους μας ταινία , που λειτουργεί παράλληλα και σαν μία χρονομηχανή στην αγαπημένη εποχή των 50ς (αλλά και περιοχή όπως ή Πλάκα) , μία προσεκτική προσθήκη χρώματος ίσως έχει ενδιαφέρον.
Πιθανόν να βασίζεται κα σε φωτογραφικό υλικό – σχέδια του σκηνογράφου ή και κοστούμια – σκηνικά – έπιπλα που μπορεί να σώζονται.

Πάντως σχετικά με την δύναμη και άποψη που κεντρίζει η ασπρόμαυρη κινηματογράφηση ή φωτογράφηση θα παραθέσω το εξής.

Ένα αγαπημένο μουσικό έργο είναι το “ Isle of Dead “ του Sergei Rachmaninoff . Είναι ένα μαγικό μουσικό έργο.
Πρόκειται για ένα συμφωνικό ποίημα που έγραψε ο Ραχμάνινοφ το 1908 .
Το έργο είναι μεν σκοτεινό , είναι μία αναφορά του Ραχμάνινοφ στον θάνατο , αλλά δεν είναι μηδενιστικό.

Ο Ραχμάνινοφ σε επίσκεψη του στο Παρίσι το 1907 είδε μία ασπρόμαυρη φωτογραφία του πίνακα του Bocklin «Το νησί των νεκρών» .
Η ασπρόμαυρη φωτογραφία-κόπια του έργου λειτούργησε σαν σπίθα έμπνευσης στον συνθέτη .
Το ενδιαφέρον είναι ότι όταν Ραχμάνινοφ είδε , ένα χρόνο αργότερα, τον ΙΔΙΟ τον έγχρωμο πίνακα απογοητεύτηκε και δήλωσε ότι αν είχε δει αρχικά τον πίνακα το πιθανότερο είναι ότι δεν θα είχε γράψει το μουσικό έργο.
 
20 June 2006
9,533
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Ψηφιακή αποκατάσταση ταινιών της Finos Film

Το παρουσιάζεις σαν να ηταν επιλογή του Τζαβελα να το γυρισει σε ασπρομαυρο.
Αν το γυριζε σημερα και επελεγε το ασπρομαυρο, τοτε θα ηταν επιλογή του.
Τοτε ηταν απλα μονοδρομος

Έτσι…
Το ότι η ταινία γυρίστηκε ασπρόμαυρη και μονοφωνική δεν σημαίνει ντε και καλα πως ηταν η επιλογή των δημιουργών
Μιλαμε για την δεκαετία του 50 που εκτος από τις τεχνολογικές - κινηματογραφικές ελλείψεις υπήρχαν και περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες.
Αυτές δυστηχως ηταν πολύ δύσκολο να αντιμετωπιστούν ακομα και απο τον μεγαλο Φινο που την δεκαετία του 60 μεν έβγαζε εγρωμες ταινιες αλλα πάσχιζε ακομα πιο πολυ όταν θελησε σε μια απο αυτες να παρουσιάσει στερεοφωνικό ηχο σε μια χωρα που δεν ειχε αίθουσα για να τον ακούσει ο κοσμος.
Στο Hollywood είναι συχνό φαινόμενο η αποκατάσταση η ακομα και η προσθήκη χαρακτηριστικών σε μια ταινια που γυρίστηκε με φτωχότερα μεσα .
Το ευχάριστο για αυτους είναι ότι σε αρκετες περιπτώσεις ο δημιουργός ζει ώστε να προσφέρει την αποψη του στην ανανεωμένη εκδοση της ταινιας του.
Αυτό βεβαια γιατι ο χρονος που μεσολαβεί δεν ειναι μισος αιώνας από την πρωτη προβολή.
Στον μισο αιώνα που περασε δυστυχώς οι δημιουργοί του εξαιρετικού Η γυνή να φοβήται τον άντρα, δεν ζουν πια αλλα αυτό ισως να μην είναι τοσο κακο, αφου ο χρονος έδωσε τον χρόνο στην τεχνολογία να ωριμάσει ώστε σε τέτοιους ειδους ανανεώσεις να μπορει να δοθεί υψηλού επιπέδου αποτέλεσμα.
Σε οτι αφορα το εγχειρημα η τεχνική δυνατότητα που υπαρχει σημερα είναι τέτοια που να με φοβίζει πολύ λιγοτερο από ότι παλιότερα αφου έχουμε δει να γινονται παπάδες πανω στο φιλμ .
Το ότι θα καθίσουν σε μια κονσόλα κάποιοί τεχνικοί δεν σημαίνει πως πρόκειται για ατομα που στερούνται οπτικής ικανότητας και καλλιτεχνικής αίσθησης και αρα ανικανοι να δωσουν ένα πειστικό αποτέλεσμα.
Αντιθέτως πρόκειται για ματια που μπορούν να δώσουν τα μέγιστα με την ευκολία που τους δινουν τα μεσα μετα από δεκατιες περιορισμών.
Το τρειλερ που εβγαλε η Σπεντζος δείχνει πως η φωτογραφία τα χρώματα και η γενικοτερη εικονα είναι στα πρότυπα της εποχης όπως ακριβώς τις γνωρίσαμε σε άλλες έγχρωμες ταινιες.
Με όλα αυτά δεν βλεπω τουλάχιστον προς το παρόν στο δίλεπτο βιντεο καποιο βανδαλισμό και λεω προς το παρον γιατι πιο ολοκληρωμένη αποψη θα εχω όταν την δω ολόκληρη στις 10 Μαρτίου στους κινηματογράφους (ελπίζω μαλιστα και σε στερεοφωνική μπάντα ηχου) .
Για μενα αυτή η επανέκδοση είναι μια ευκαιρία για σκηνικό Back to the Future αφου γεννημένος το 1973 δεν ειχα την τύχη να δω καμία από αυτές τις ταινίες σε μεγαλη αιθουσα και ας εχω μεγαλώσει με αυτές.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,815
Μεσευρώπη
Re: Απάντηση: Ψηφιακή αποκατάσταση ταινιών της Finos Film

Έτσι…
Το ότι η ταινία γυρίστηκε ασπρόμαυρη και μονοφωνική δεν σημαίνει ντε και καλα πως ηταν η επιλογή των δημιουργών
Μιλαμε για την δεκαετία του 50 που εκτος από τις τεχνολογικές - κινηματογραφικές ελλείψεις υπήρχαν και περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες.
Αυτές δυστηχως ηταν πολύ δύσκολο να αντιμετωπιστούν ακομα και απο τον μεγαλο Φινο που την δεκαετία του 60 μεν έβγαζε εγρωμες ταινιες αλλα πάσχιζε ακομα πιο πολυ όταν θελησε σε μια απο αυτες να παρουσιάσει στερεοφωνικό ηχο σε μια χωρα που δεν ειχε αίθουσα για να τον ακούσει ο κοσμος.
Στο Hollywood είναι συχνό φαινόμενο η αποκατάσταση η ακομα και η προσθήκη χαρακτηριστικών σε μια ταινια που γυρίστηκε με φτωχότερα μεσα .
Το ευχάριστο για αυτους είναι ότι σε αρκετες περιπτώσεις ο δημιουργός ζει ώστε να προσφέρει την αποψη του στην ανανεωμένη εκδοση της ταινιας του.
Αυτό βεβαια γιατι ο χρονος που μεσολαβεί δεν ειναι μισος αιώνας από την πρωτη προβολή.
Στον μισο αιώνα που περασε δυστυχώς οι δημιουργοί του εξαιρετικού Η γυνή να φοβήται τον άντρα, δεν ζουν πια αλλα αυτό ισως να μην είναι τοσο κακο, αφου ο χρονος έδωσε τον χρόνο στην τεχνολογία να ωριμάσει ώστε σε τέτοιους ειδους ανανεώσεις να μπορει να δοθεί υψηλού επιπέδου αποτέλεσμα.
Σε οτι αφορα το εγχειρημα η τεχνική δυνατότητα που υπαρχει σημερα είναι τέτοια που να με φοβίζει πολύ λιγοτερο από ότι παλιότερα αφου έχουμε δει να γινονται παπάδες πανω στο φιλμ .
Το ότι θα καθίσουν σε μια κονσόλα κάποιοί τεχνικοί δεν σημαίνει πως πρόκειται για ατομα που στερούνται οπτικής ικανότητας και καλλιτεχνικής αίσθησης και αρα ανικανοι να δωσουν ένα πειστικό αποτέλεσμα.
Αντιθέτως πρόκειται για ματια που μπορούν να δώσουν τα μέγιστα με την ευκολία που τους δινουν τα μεσα μετα από δεκατιες περιορισμών.
Το τρειλερ που εβγαλε η Σπεντζος δείχνει πως η φωτογραφία τα χρώματα και η γενικοτερη εικονα είναι στα πρότυπα της εποχης όπως ακριβώς τις γνωρίσαμε σε άλλες έγχρωμες ταινιες.
Με όλα αυτά δεν βλεπω τουλάχιστον προς το παρόν στο δίλεπτο βιντεο καποιο βανδαλισμό και λεω προς το παρον γιατι πιο ολοκληρωμένη αποψη θα εχω όταν την δω ολόκληρη στις 10 Μαρτίου στους κινηματογράφους (ελπίζω μαλιστα και σε στερεοφωνική μπάντα ηχου) .
Για μενα αυτή η επανέκδοση είναι μια ευκαιρία για σκηνικό Back to the Future αφου γεννημένος το 1973 δεν ειχα την τύχη να δω καμία από αυτές τις ταινίες σε μεγαλη αιθουσα και ας εχω μεγαλώσει με αυτές.

Ούτε και ο Ρεμπραντ επέλεξε να ζωγραφίσει τη Νυχτερινή Περίπολο με λαδομπογιές, αν ζούσε σήμερα μάλλον θα χρησιμοποιούσε ακρυλικά χρώματα. Και; Πρέπει να ξαναζωγραφίσουμε τον πίνακα;

Όλα τα έργα τέχνης δημιουργήθηκαν σε μιά συγκεκριμένη χρονική στιγμή με τα μέσα της εποχής και τους περιορισμούς τους. Οι καλλιτέχνες έκαναν το καλύτερο που μπορούσαν με τα μέσα αυτά, πολλές φορές μετέτρεψαν τις αδυναμίες αυτές σε πλεονέκτημα. Όποιος κάνει τόσο μεγάλες επεμβάσεις διατρέχει τον κίνδυνο να καταστρέψει μεγάλο μέρος αυτού που κάνει ένα έργο τέχνης μοναδικό.
 

Gal'en

Supreme Member
2 July 2012
8,729
Αθηνα
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ψηφιακή αποκατάσταση ταινιών της Finos Film

Αυτο δεν είναι ψηφιακή αποκατάσταση, αυτό είναι βανδαλισμός. Η πρωτότυπη ταινία ήταν ασπρόμαυρη, έτσι τη γύρισε ο Τζαβέλας, έτσι έπρεπε να την αφήσουν, καμιά δουλειά δεν είχαν να προσθέσουν χρώματα.

Θα συμφωνησω απολυτως με Κωστα και με superfly.
Να μπογιατισουμε με το καλο και καναν Πολιτη Κειν? Καναν Τριτο Ανθρωπο?
Δεκτη και εποιθυμητη η καθε προσπαθεια για restoration παλιων ασπρομαυρων ταινιων, αλλα ως εκει.
Αλλο να προσπαθει κανεις να φερει το υλικο στη μορφη που πρωτοπροβληθηκε και να αφαιρεσει τα σημαδια του χρονου, αλλο να του αλλαζει τον αδοξαστο.