Ψηφιακοί αισθητήρες - σωστή έκθεση/εστίαση

nicksoti

AVClub Addicted Member
14 April 2013
1,911
Re: Συσχέτιση αισθητήρων - φακών ...

Αγαπητέ teabot, στο 1ο επέτρεψέ μου, παίζουμε με τις λέξεις; Τι θα πει τα "εξισώνω"; Σε τι;

Το 2ο αδυνατώ να καταλλάβω τι εννοείς. Μου φαίνεται αδιανόητο να γράφεις κάτι τέτοιο, μάλλον στην διατύπωση κάτι έκανες λάθος.

teabot δεν είχα σκοπό να σε προσβάλλω ειλικρινά, αν κατάλλαβες κάτι τέτοιο κακώς το εξέλαβες, να βοηθήσω προσπάθησα με 3 παραδείγματα, τα 2 1α γραπτώς με.. αντίστροφη προσέγγιση, το 3ο με σχηματάκι, είναι προφανές για μένα ότι δεν έχεις κανανοήσει βασικά πράγματα έστω στην πρακτική τους πλευρά που ενδιαφέρει, και πάραυτα επιμένεις να βρεις λάθος δίχως να γράφεις τι ακριβώς θες να συγκρίνεις, ποιό το ζητούμενο, ποιά η απορία σου ακριβώς.

Αγνοείς νομίζω ακόμα και το f number τι σημαίνει. Εγώ δεν θα επιμείνω άλλο. Απλά η γνώμη μου είναι, έγραψα κάτι πρακτικό και νομιζω κοινώς αποδεκτό για αντιστοίχηση φακών σε 2 διαφορετικούς αισθητήρες με συγκεκριμένα ζητούμενα - παραδοχές με σκοπό να βοηθήσω. Αν δε σε κάλυψα εγώ και ούτε οι προηγούμενοι, είμαι σίγουρος κάποιος άλλος θα βρεθεί να λύσει τις απορίες σου.

P.S πραγματικά σου μιλώ αν εσύ με τόσο μα τόσο όμορφες φωτό στο flickr και 2500 posts εδώ μέσα δεν έχεις κάνει ποτέ τον κόπο να μάθεις πως ορίζεται το f stop, σου βγάζω το καπέλο γιατί έχεις απίστευτο μα απίστευτο ταλέντο που υπερκαλύπτει τα πάντα!
 
Last edited:

teobot

Supreme Member
18 December 2009
3,710
Re: Συσχέτιση αισθητήρων - φακών ...

Αγαπητέ teabot, στο 1ο επέτρεψέ μου, παίζουμε με τις λέξεις; Τι θα πει τα "εξισώνω"; Σε τι;

Το 2ο αδυνατώ να καταλλάβω τι εννοείς. Μου φαίνεται αδιανόητο να γράφεις κάτι τέτοιο, μάλλον στην διατύπωση κάτι έκανες λάθος.

teabot δεν είχα σκοπό να σε προσβάλλω ειλικρινά, αν κατάλλαβες κάτι τέτοιο κακώς το εξέλαβες, να βοηθήσω προσπάθησα με 3 παραδείγματα, τα 2 1α γραπτώς με.. αντίστροφη προσέγγιση, το 3ο με σχηματάκι, είναι προφανές για μένα ότι δεν έχεις κανανοήσει βασικά πράγματα έστω στην πρακτική τους πλευρά που ενδιαφέρει, και πάραυτα επιμένεις να βρεις λάθος δίχως να γράφεις τι ακριβώς θες να συγκρίνεις, ποιό το ζητούμενο, ποιά η απορία σου ακριβώς.

Αγνοείς νομίζω ακόμα και το f number τι σημαίνει. Εγώ δεν θα επιμείνω άλλο. Απλά η γνώμη μου είναι, έγραψα κάτι πρακτικό και νομιζω κοινώς αποδεκτό για αντιστοίχηση φακών σε 2 διαφορετικούς αισθητήρες με συγκεκριμένα ζητούμενα - παραδοχές με σκοπό να βοηθήσω. Αν δε σε κάλυψα εγώ και ούτε οι προηγούμενοι, είμαι σίγουρος κάποιος άλλος θα βρεθεί να λύσει τις απορίες σου.

P.S πραγματικά σου μιλώ αν εσύ με τόσο μα τόσο όμορφες φωτό στο flickr και 2500 posts εδώ μέσα δεν έχεις κάνει ποτέ τον κόπο να μάθεις πως ορίζεται το f stop, σου βγάζω το καπέλο γιατί έχεις απίστευτο μα απίστευτο ταλέντο που υπερκαλύπτει τα πάντα!

Η αληθεια ειναι οτι τεχνικα ποτε δεν με απασχολησε πως ακριβως μετριεται το διαφραγμα. Το μονο που με ενδιεφερε ειναι το πως επηρεαζει την εκθεση κ το βαθος πεδιου μου. Αφου σε ευχαριστησω για τα καλα λογια του ps σου να σε ρωτησω κατι χρησιμοποιωντας παλι τα νουμερα του παραδειγματος σου.
Εστω οτι εχουμε ff μηχανη με 100mm, f4, ταχυτητα 1/100 και ISO6400 κ την ενδειξη της εκθεσης στο 0 μηδεν. Δεν εχουμε ουτε υπερεκθεση ουτε υποεκθεση. Με τις ακριβως ιδιες ρυθμισεις στο ακριβως ιδιο περιβαλλον στο συστημα m4/3 αλλα με 50αρη φακο, θα εχουμε την ενδειξη της εκθεσης στο μηδεν, στο πλην ή στο συν;; Εγω λεω οτι θα ειναι στο πλην... Για να καταλαβεις τι εννοω με το οτι τα εξισωνεις, εχω καταλαβει οτι εννοεις οτι θα ειναι στο μηδεν κ στο m4/3
 

nicksoti

AVClub Addicted Member
14 April 2013
1,911
Re: Συσχέτιση αισθητήρων - φακών ...

Αν τον 50άρη τον έχεις στο f4, ναι πάλι μηδέν θα δείξει. Ακόμα και στο κινητό σου αν βάλεις ίδιες ρυθμίσεις έκθεσης.

Απλά θα έχεις μεγαλύτερο DOF και πολύ περισσότερο θόρυβο.

Αν θες το ίδιο DOF και περίπου τον ίδιο θόρυβο, τον γυρνάς σε f2 και το iso σε 1600.

Σκέψου το και ως εξής. Γι αυτό ορίστηκε το f number έτσι, ώστε να υπάρχει μια κοινή αναφορά για την έκθεση της φωτογραφίας σου (δηλ την φωτεινότητα/μονάδα επιφανείας, την ένταση) με δεδομένο f number ανεξαρτήτως φωτογραφικής μηχανής. Mε ίδιο iso και SS φυσικά.

Αν πχ μας ενδιέφερε να μιλάμε με βάση το... DOF, τότε οι φακοί θα έγραφαν τη διάμετρο του διαφράγματος. Εδώ και ο 100άρης f4 και ο 50άρης f2 θα έγραφαν πάνω 100/25 και 50/25. Ίδιο DOF δηλαδή.
 

nicksoti

AVClub Addicted Member
14 April 2013
1,911
Re: Συσχέτιση αισθητήρων - φακών ...

Mια διόρθωση στο τελευταίο μην μπερδέψω. ίδιο DOF για το σύστημα που έχει φτιαχτεί ο φακός έτσι; δηλ για FF ο 100άρης και m43 ο 50άρης. Aν κουμπώσει ο 100άρης στον m43 δεν ισχύει γιατί θα αλλάξει η απόσταση από το θέμα.
 

partisan

Supreme Member
3 June 2014
3,752
Re: Συσχέτιση αισθητήρων - φακών ...

βρε παιδες πολυ ξεφυγατε...
το θεμα ειναι το f
αν σε 4/3 το f ειναι 1.2 σε ff ειναι παλι 1.2
ενας 50αρις f/1.2 ff σε 4/3 ειναι 100αρις f/1.2
δεν αλαζει το f
ολα τα αλλα ειναι υποθεσεις,
αν δωσεις iso 6400 στην d600 απο τον θορυβο μονο εικονα δεν θα δεις:flipout:
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Re: Συσχέτιση αισθητήρων - φακών ...

Παρτιζανε, το είπαμε αυτο και εγω και ο nicksoti .. δεν αλλάζει ουτε το εστιακό μηκος ουτε το f/xx ενος φακού

αρα 50αρις f/1.2 παραμένει 50/f1.2 ότι αισθητήρα και αν του βάλεις .. δεν γινεται ουτε 100mm/f2.4 ουτε 100mm/f1.2

To ζήτημα είναι οτι το

- fxx σου δίνει την έκθεση δηλ. ποσοτητα φωτος ανα μοναδα επιφανείας ..

- ο θόρυβος δεν εξαρταται απο την έκθεση αλλά απο την συνολικη ποσοτητα φωτός. Δηλ. έκθεση Χ εμβαδο αισθητήρα

Γιαυτο ενας FF αισθητήρας χρειάζεται 4Χ λιγοτερη έκθεση για να βγάλει ιδιο θόρυβο με εναν 4/3

https://www.dpreview.com/reviews/im...&x=-0.21229774340671062&y=-0.7863514698813644
 

teobot

Supreme Member
18 December 2009
3,710
Re: Συσχέτιση αισθητήρων - φακών ...

Λοιπόν ευτυχώς για εμένα, κατάλαβα το λάθος μου το οποίο φυσικά κ δεν είχε να κάνει με αυτά που ξέρω σχετικά τη έκθεση αλλα σχετικά με αυτά που γνώριζα για τους αισθητήρες. Όταν λέμε κ διαβάζουμε παντού ότι ο FF αισθητήρας λογω μεγέθους έχει δύο στοπ διάφορα με τον m4/3, είχα την εντύπωση ότι χρειάζεται κ 2 φορες λιγότερο ΦΩΣ για να παρει την ίδια έκθεση. Αλλά τελικά η διαφορά μας είναι μόνο στον θόρυβο;;; Ε συγνώμη αλλά που να το καταλάβω όταν επανειλημμενα λέμε ότι το iso δεν παίζει ρόλο στην έκθεση, αλλά τελικά τα στοπ διαφοράς έχουν να κάνουν μόνο με τον θόρυβο στα επιμέρους iso ;; Σαν στοπ αντιλαμβανομαι την ποσοτητα φωτός. . 2 στοπ; 2 φορες παραπάνω φως. Κ είμαι 99 % σίγουρος ότι έχω δει επανειλημμενα σε reviews κτλ την έκφραση ότι λόγω ff θα χρειαστεί λιγότερη ταχύτητα έκθεσης πχ σε σχέση με Aps ή θα χρειαζόμασταν 1.4 στο Aps αντί 1.8 του FF. Κ φυσικά δεν εννοώ αντιστοιχία βάθους πεδίου αλλά παράγοντες έκθεσης.
Τουλάχιστον ελπίζω να βοηθήσουμε άλλους που θα διαβάσουν κ είχαν υποπέσει στο ίδιο σφάλμα.
 

nicksoti

AVClub Addicted Member
14 April 2013
1,911
Re: Συσχέτιση αισθητήρων - φακών ...

Από wikipedia:

In photography, exposure is the amount of light per unit area.

Δηλαδή όχι την ποσότητα φωτός που πέφτει στον αισθητήρα σχέτο. Ανά μονάδα επιφάνειας. Νομίζω το wikipedia μπορείς να το εμπιστευτείς.

https://cdn.photographylife.com/wp-content/uploads/2015/01/Nikon-FX-and-DX-Sensor.jpg

Δες την εικόνα, η πράσινη με την κόκκινη φωτό έχουν ίδια έκθεση αλλά η κόκκινη έχει συνολικά περισσότερο φως και λιγότερο θόρυβο.

Για ίδιους αισθητήρες, και να το μπερδέψεις δεν πειράζει γιατί έχουμε ίδιo συνολικό εμβαδό.

Σε συσχέτιση αισθητήρων - φακών που κάνουμε εδώ όμως...

Για τα άλλα που γράφεις, για ίδιες τιμές παραμέτρων έκθεσης ο FF αισθητήρας πράγματι συγκεντρώνει 4 φορές περισσότερο συνολικό φως οπότε έχει 4 φορές λιγότερο θόρυβο (και άλλα πολλά αλλά ας μείνουμε εκεί), 2 στοπ δηλαδή. Δεν έχει γράψει πουθενά κάτι διαφορετικό κανείς. Δεν έχεις όμως το ίδιο dof έτσι; Συγκρίνεις ανόμοιες φωτογραφίες.

Πριν κάναμε σύγκριση με διαφορετικό f για να έχουμε ίδιο dof. Είναι άλλο από αυτό που γράφεις, εντελώς διαφορετικό. Αν δεν κρατάμε τις ίδιες υποθέσεις/ζητούμενα θα γράφουμε σελίδες αμέτρητες δίχως συμπέρασμα!

Με λίγα λόγια για να συγκρίνουμε πρέπει να υπάρχει κοινό τουλάχιστο 1 χαρακτηριστικό της φωτογραφίας. Dof, εστιακή, θόρυβος, έκθεση ισοδύναμη εστιακή κλπ και να συμφωνήσουμε επίσεις τι θα συγκρίνουμε.
 
Last edited:

teobot

Supreme Member
18 December 2009
3,710
Re: Συσχέτιση αισθητήρων - φακών ...

Με λίγα λόγια για να συγκρίνουμε πρέπει να υπάρχει κοινό τουλάχιστο 1 χαρακτηριστικό της φωτογραφίας. Dof, εστιακή, θόρυβος, έκθεση ισοδύναμη εστιακή κλπ και να συμφωνήσουμε επίσεις τι θα συγκρίνουμε.

Νικ καταλαβα οτι εσυ με το παραδειγμα σου ηθελες να δειξεις πως παιρνουμε σχεδον πανομοιτυπο αποτελεσμα με φακους κ αισθητηρες διαφορετικου φορμα.
Εγω το πηγα αλλου οπως λες,αφηντας στην ακρη το βαθος πεδιου κ τον θορυβο κ εχοντας υποψιν οτι απο την στιγμη που ο ff συγκεντωνει παραπανω φως, φανταζομουν οτι θα χρειαζοταν κ λιγοτερη εκθεση. Δηλ οταν στο m4/3 εχεις σωστη εκθεση f4, ταχυτητα 1/125 ISO100 περιμενα οτι ο ff για να εχει την ιδια σωστη εκθεση θα του αρκουσε, με σταθερο f4 κ iso100, η ταχυτητα 1/30 για να εχει την ιδια σωστη εκθεση... Αυτη την συγκριση ειχα κατα νου
 

nicksoti

AVClub Addicted Member
14 April 2013
1,911
Re: Συσχέτιση αισθητήρων - φακών ...

Ναι ήταν το αρχικό ερώτημα αυτό.

Η "σωστή" έκθεση δεν αλλάζει με την φωτογραφική. και στη σύγκριση που έβαλες μικρότερη ταχύτητα κλείστρου στην FF, μάλλον ανάποδα ήθελες να τα γράψεις με το σκεπτικό σου, όχι 1/30 αλλά 1/500. Και πάλι όμως συγκρίνεις φωτογραφίες με διαφορετική έκθεση.
 

teobot

Supreme Member
18 December 2009
3,710
Re: Συσχέτιση αισθητήρων - φακών ...

Ναι ήταν το αρχικό ερώτημα αυτό.

Η "σωστή" έκθεση δεν αλλάζει με την φωτογραφική. και στη σύγκριση που έβαλες μικρότερη ταχύτητα κλείστρου στην FF, μάλλον ανάποδα ήθελες να τα γράψεις με το σκεπτικό σου, όχι 1/30 αλλά 1/500. Και πάλι όμως συγκρίνεις φωτογραφίες με διαφορετική έκθεση.

Ναι σωστά ανάποδα ήθελα να τα βάλω....Ζαλίστηκα

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Αλλα κ παλι εχουμε διαφορετικη εκθεση;; Τοτε πως γινεται πχ στο studio scene του dpreview να εχουμε για πχ για την A6500, την D750 κ την EM1 ιδιες ρυμισεις δηλ ISO 200, f5.6 και ISO200;

https://www.dpreview.com/reviews/im...2&x=0.5786430176352707&y=-0.20059701695522386

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Κ ιδια ταχυτητα 1/80 ηθελα να γραψω στο τελος
 

nicksoti

AVClub Addicted Member
14 April 2013
1,911
Re: Συσχέτιση αισθητήρων - φακών ...

1/500 με 1/125 δεν είναι διαφορετική έκθεση;

ps επειδή γράφουμε οι 2 μας 2 σελίδες τώρα με κίνδυνο να γίνει chat, ας σου απαντήσει αν θέλει και κάποιος άλλος, αν θες κάτι συγκεκριμένο μπορείς και μέσω pm.
 
Last edited:

teobot

Supreme Member
18 December 2009
3,710
Re: Συσχέτιση αισθητήρων - φακών ...

1/500 με 1/125 δεν είναι διαφορετική έκθεση;

ps επειδή γράφουμε οι 2 μας 2 σελίδες τώρα με κίνδυνο να γίνει chat, ας σου απαντήσει αν θέλει και κάποιος άλλος, αν θες κάτι συγκεκριμένο μπορείς και μέσω pm.

Το οτι δεν συμμετεχει αλλος δεν νομιζω να ειναι εναντια σε καποιον κανονισμο... Η ταχυτητα κλειστρου ειναι ενα απο τα στοιχεια που επηρεαζουν την συνολικη εκθεση βρε Νικο. Εγω μιλαω για την συνολικη. Ναι κ τελικα δινουν αλλη συνολικη εκθεση. Εγω λεω οτι περιμενα να χρειαζεται μικροτερη ταχυτητα κλειστρου, ενω δεν ισχυει. Κ στις 2 περιπτωσες χρειαζεται το 1/125, οπως φαινεται κ στο παραδειγμα του dpreview με το 1/80 :)
 

partisan

Supreme Member
3 June 2014
3,752
Re: Συσχέτιση αισθητήρων - φακών ...

εγω ακομα να καταλαβω τι ψαχνετε....:ADFADF1:
 

zxcv

AVClub Enthusiast
6 August 2008
931
Re: Συσχέτιση αισθητήρων - φακών ...

Λοιπόν ευτυχώς για εμένα, κατάλαβα το λάθος μου το οποίο φυσικά κ δεν είχε να κάνει με αυτά που ξέρω σχετικά τη έκθεση αλλα σχετικά με αυτά που γνώριζα για τους αισθητήρες. Όταν λέμε κ διαβάζουμε παντού ότι ο FF αισθητήρας λογω μεγέθους έχει δύο στοπ διάφορα με τον m4/3, είχα την εντύπωση ότι χρειάζεται κ 2 φορες λιγότερο ΦΩΣ για να παρει την ίδια έκθεση. Αλλά τελικά η διαφορά μας είναι μόνο στον θόρυβο;;; Ε συγνώμη αλλά που να το καταλάβω όταν επανειλημμενα λέμε ότι το iso δεν παίζει ρόλο στην έκθεση, αλλά τελικά τα στοπ διαφοράς έχουν να κάνουν μόνο με τον θόρυβο στα επιμέρους iso ;; Σαν στοπ αντιλαμβανομαι την ποσοτητα φωτός. . 2 στοπ; 2 φορες παραπάνω φως. Κ είμαι 99 % σίγουρος ότι έχω δει επανειλημμενα σε reviews κτλ την έκφραση ότι λόγω ff θα χρειαστεί λιγότερη ταχύτητα έκθεσης πχ σε σχέση με Aps ή θα χρειαζόμασταν 1.4 στο Aps αντί 1.8 του FF. Κ φυσικά δεν εννοώ αντιστοιχία βάθους πεδίου αλλά παράγοντες έκθεσης.
Τουλάχιστον ελπίζω να βοηθήσουμε άλλους που θα διαβάσουν κ είχαν υποπέσει στο ίδιο σφάλμα.

Και εγώ καταλάβαινα (επειδή το διάβασα σε τεστ), πως αν πάρω έναν φακό για FFμε f/2.8 για μελλοντική χρήση σε σώμα FF, αν τον έβαζα στην APS-C μου θα ήταν πιο σκοτεινός.(για τα 35mm που ενδιαφερόμουν μιλάω).
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Re: Συσχέτιση αισθητήρων - φακών ...

[/COLOR]Αλλα κ παλι εχουμε διαφορετικη εκθεση;; Τοτε πως γινεται πχ στο studio scene του dpreview να εχουμε για πχ για την A6500, την D750 κ την EM1 ιδιες ρυμισεις δηλ ISO 200, f5.6 και ISO200;

https://www.dpreview.com/reviews/im...2&x=0.5786430176352707&y=-0.20059701695522386

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Κ ιδια ταχυτητα 1/80 ηθελα να γραψω στο τελος

Teo .. αφου βγάλουμε το ISO από την συζήτηση διότι δεν αλλάζει την έκθεση

- Ιδιες ρυθμίσεις ταχυτητας, διαφράγματος μας δίνουν ίδια έκθεση ..
- Ιδια έκθεση δεν σημαίνει ντε και καλά ίδιος θόρυβος .. ο θόρυβος εξαρτάται απο την έκθεση Χ εμβαδο αισθητήρα (δηλ απο την συνολική ποσότητα φωτός)
ίδια έκθεση με ίδιο εμβαδο αισθητήρα = ίδιος θόρυβος .. ίδια έκθεση με 4Χ εμβαδο αισθητήρα = 1/4 θόρυβος .. 1/4 έκθεση με 4Χ εμβαδο = ίδιος θόρυβος

- Ο FF αισθητήρας χρειάζεται 1/4 της έκθεσης για να αποδόσει ίδιο θόρυβο με τον 4/3 ..
https://www.dpreview.com/reviews/im...2&x=-0.20945433822658158&y=-0.807715528254884

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Και εγώ καταλάβαινα (επειδή το διάβασα σε τεστ), πως αν πάρω έναν φακό για FFμε f/2.8 για μελλοντική χρήση σε σώμα FF, αν τον έβαζα στην APS-C μου θα ήταν πιο σκοτεινός.(για τα 35mm που ενδιαφερόμουν μιλάω).

Oχι δεν είναι πιο σκοτεινός .. απλά χάνει σε FOV και βγαζει περισσότερο θόρυβο με ίδια έκθεση.
 

teobot

Supreme Member
18 December 2009
3,710
Re: Συσχέτιση αισθητήρων - φακών ...

Teo .. αφου βγάλουμε το ISO από την συζήτηση διότι δεν αλλάζει την έκθεση

- Ιδιες ρυθμίσεις ταχυτητας, διαφράγματος μας δίνουν ίδια έκθεση ..

Ναι Ηλια ετσι. Ιδια εκθεση συμφωνω. Απλα νομιζα οτι σε ff η ιδια εκθεση, θα εδινε πιο φωτεινο αποτελεσμα, ας το πουμε ετσι. πραγμα που δεν ισχυει. Αυτο ηταν το λαθος μου ;)
 

tfcvb2

New member
5 January 2010
14
Re: Συσχέτιση αισθητήρων - φακών ...

Teo .. αφου βγάλουμε το ISO από την συζήτηση διότι δεν αλλάζει την έκθεση

- Ιδιες ρυθμίσεις ταχυτητας, διαφράγματος μας δίνουν ίδια έκθεση ..
- Ιδια έκθεση δεν σημαίνει ντε και καλά ίδιος θόρυβος .. ο θόρυβος εξαρτάται απο την έκθεση Χ εμβαδο αισθητήρα (δηλ απο την συνολική ποσότητα φωτός)
ίδια έκθεση με ίδιο εμβαδο αισθητήρα = ίδιος θόρυβος .. ίδια έκθεση με 4Χ εμβαδο αισθητήρα = 1/4 θόρυβος .. 1/4 έκθεση με 4Χ εμβαδο = ίδιος θόρυβος

- Ο FF αισθητήρας χρειάζεται 1/4 της έκθεσης για να αποδόσει ίδιο θόρυβο με τον 4/3 ..
https://www.dpreview.com/reviews/im...2&x=-0.20945433822658158&y=-0.807715528254884

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---



Oχι δεν είναι πιο σκοτεινός .. απλά χάνει σε FOV και βγαζει περισσότερο θόρυβο με ίδια έκθεση.

Καλη χρονια!!

Δλδ με βάση αυτο που λες αν παρω μια φωτογραφικη μηχανη με ενα 50αρι πχ φακο,την βαλω σε τριποδο,τραβηξω μια φωτο
και μετα καλύψω τον αισθητηρα ετσι ωστε να αφησω μονο μια περιοχη στο κεντρο ίση με το μισο του αισθητηρα
και τραβηξω μια δευτερη χωρις να αλλαξω τίποτα(διαφραγμα,ταχυτητα,αποσταση),η δευτερη θα εχει "2 stop" παραπάνω θόρυβο?
Με βαση την λογική δεν νομιζω.Το μονο που θα αλλαξει θα ειναι το field of view(καδρο) και τα megapixels.Τιποτα άλλο.
Και δεν γινεται αλλιως αφου κομματια απο την ιδια "προβολή" του φακού θα ειναι.

"έκθεση Χ εμβαδο αισθητήρα=συνολική ποσότητα φωτός" τί ακριβως εννοεις?Σε τί χρησιμευει η συνολική ποσότητα φωτός?

Το να βάζεις το εμβαδό του αισθητηρα σκέτο απλα σαν μέγεθος στην εξίσωση για τον θορυβο ειναι λάθος.
Ο αισθητηρας αποτελείται απο pixels και με βάση τα χαρακτηριστικά αυτων (μεγεθος,ηλεκτρονικα,κτλ) εχει σχέσει ο θόρυβος.
Το φώς πέφτει πανω στα pixel(αλογονίδια του αργύρου στο φίλμ) και η εικόνα δημιουργείται απο κάθε pixel ξεχωριστά.
Αμα πάρω ενα φιλμ 20χ25 (πχ) και του κόψω ένα μικρότερο κομματι,στο κομμάτι αυτο,δεν θα αλλαξουν τα χαρακτηριστικα του(ευαισθησια,κόκκος).
Στον σκοτεινό θάλαμο ακομα και 1 μέτρο αν θέλεις να τυπώσεις,δοκιμαστικα σε μικρες λωρίδες χαρτιού κανεις και το αποτέλεσμα ειναι ακριβώς το ίδιο.
Το εμβαδό σαν μεγεθος δεν έχει σχέση με την ποιότητα τις εικόνας.
Το φώς πέφτει πανω στα pixel(αλογονίδια του αργύρου στο φίλμ) και η εικόνα δημιουργείται απο κάθε pixel ξεχωριστά.

Με βάση αυτό, "ο θόρυβος εξαρτάται απο την έκθεση Χ εμβαδο αισθητήρα", αν θεωρητικά έχω εναν aps αισθητήρα και τον "επεκτείνω" να γινει full frame
και του προσθέσω ακόμα pixels,επειδη του μεγάλωσα το εμβαδον θα έχει λιγότερο θόρυβο.Δεν ισχύει ομως.Στα πρώτα πιξελς θα πέσει το ίδιο φως σαν να ηταν aps,απλα θα έχω επεκτέινει το field of view.
Στην ίδια εξισωση όμως αν δεν προσθεσω πιξελς αλλα "τραβήξω"τα ιδια και τα μεγαλώσω αναλογα τοτε ναι, θα ισχύει.
Ιδια εξισωση,διαφορετικα αποτελέσματα.
Ετσι το εμβαδο του αισθητήρα σαν μέγεθος δεν λεεί τίποτα και δεν πρεπει να μπαινει στην εξίσωση.
Αυτό θα μπορούσε να ισχύει μονο στην ιδανική περίπτωση οπου ειχαμε πίξελς με ακριβως ίδια χαρακτηριστικα μεταξυ τους,με μοναδικη διαφορα το μέγεθος και μονο αυτο,
και για ακριβως τον ίδιο αριθμο πιξελς για τους αισθητηρες(οπου στην ουσία θα εχουμε μικρος αισθητηρας μικρα πιξελς,μεγάλος αισθητήρας μεγαλα).

Παράδειγμα στην canon ME20F-SH έβαλαν τεράστια πίξελς σε ενα κανονικό αισθητήρα(full frame) και οχι "κανονικα" πίξελς σε μεγάλο σε μέγεθος αισθητήρα.