Ψηφιακοί αισθητήρες - σωστή έκθεση/εστίαση

19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Re: Ψηφιακοι αισθητηρες και σωστη εκθεση...

Ναι, αλλά παρόλα αυτά, αν έγω "συλλάβω" (capture :p) ένα gradient στον ουρανό με 10^12 bits υπερκθέτοντας δε θα έχω καλύτερο αποτέλεσμα ή αν θες περισσότερη πληροφορία αντί να χρησιμοποιήσει η μηχανή 10^10 bits? Μιλάμε πάντα στο χαμηλότερο ISO της μηχανής...

Στην πράξη πάντως οι φωτογραφίες που δοκιμάζω με Expose To The Right (ETTR) δείχνουν να έχουν πιο πλούσια χρώματα από αυτές με κανονική έκθεση. Βέβαια θέλει πολύ προσοχή να μη καούν τα πάντα ειδικά όταν η μηχανή σου δείχνει στο ιστόγραμμα ότι έχουν καεί αλλά ξέρεις ότι στο RAW έχεις ακόμα περιθώριο :)

Φυσικά όταν "θέλω" οπωσδήποτε τη φωτογραφία χρησιμοποιώ bracketing.
Ενδεικτικά συνήθως η μηχανή ειναι στο +2/3 EV αλλά πολλές φορές φτάνω και το +1 1/3 αν δεν έχει πολύ contrast η σκηνή...

10^12 δεν είναι bits είναι "tents". 2^12 είναι bits -bye-

Κάνε εναν κόπο και διάβασε τα άρθρα του Emil Martinec (το 2ο λινκ που έβαλα).

Θα καταλάβεις οτι λόγω του φωτονικού θορύβου είναι παραπανίσια τα 1000+ bit για την απεικόνιση των gradients του ουρανού, και οποιασδήποτε φωτεινής περιοχής, διότι ο θόρυβος λειτουργεί σαν dithering.
Aλλωστε σε αυτή την λογική βασίζεται και το gamma encoding που γίνεται στα 8bit jpeg όπου με 8 bit αναπαρίστανται περίπου 11 bit δυναμικής περιοχής (με gamma = 2.2) όπου με την λογαριθμική απεικόνιση έχουμε πυκνές τιμές στα σκοτεινά όπου χρειάζονται και αραιώνουν οσο πάμε στα φωτεινά χωρίς αντιληπτή μείωση ποιότητας. Το ίδιο γίνεται και στα non lossless Raw των nikon-Sony.
Το ότι βλεπεις και έχεις καλύτερο αποτέλεσμα δεν ωφείλεται στα περισσότερα bits αλλά στο καλύτερο SNR που παίρνεις λόγω της μεγαλύτερης έκθεσης.

Τα περισσότερα bits εχουν έννοια μόνο στα σκοτεινα και κυρίως στους τελευταίους αισθητήρες της Sony με την μεγάλη δυναμική περιοχή (ΝΕΧ5ν, Δ7000, Κ5). Εκεί στα σκοτεινά έχει σημαντικό ποσοστό ο ηλεκτρικός θόρυβος (στα φωτεινά είναι αμελητέος) καθώς ο φωτονικός μειώνεται. Οι αισθητήρες αυτοί έχουν πολύ χαμηλό ηλεκτρικό θόρυβο και σε συνδυασμό με τον μικρό φωτονικό θόρυβο ο συνολικός θόρυβος δεν επαρκεί να λειτουργήσει σαν dithering οπότε χρειάζονται πιο πυκνές τιμές αλλιώς παίρνουμε posterization.

Για ποιά μηχανή γράφεις που δεν έχεις πρόβλημα με +2/3 ??.
Πάντως αυτό που αντιμετωπίζεις μετα την αποδοχή του ETTR (η έκθεση στα τυφλά με +2/3ev) λύνεται με UniWB ώστε να βλέπεις ιστόγραμμα χωρίς WB αλλά το σωστό θα ήταν να έιχε εγγενώς η μηχανή raw ιστόγραμμα. Απορώ γιατί δεν το έχουν εφαρμόσει !!.
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Re: Ψηφιακοι αισθητηρες και σωστη εκθεση...

Πολύ καλό θέμα, κάπου τα έχουμε ξανασυζητήσει και ίσως θυμόσαστε το βασικό, ότι δηλαδή το πρώτο φωτεινότερο stop σε μια φωτογραφία περιέχει όση πληροφορία περιέχουν όλα τα υπόλοιπα μαζί, το δεύτερο όσο τα επόμενα και πάει λέγοντας. Ίσως αυτός είναι ο λόγος που πολλά νέα μοντέλα είναι προρυθμισμένα στο +1/3 ή και +2/3. Το έχω κάνει μόνος στην EP-1 από το εσωτερικό μενού με πολύ θετικά αποτελέσματα...

Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους ... περιέχει τις μισές διακριτές τιμές. Ομως οχι την μιση χρήσιμη πληροφορία.
Είναι ανοικονόμητο το να καταγράφεις τιμες σε πυκνότητα δεκαπλάσια απο την τυχαία διακύμανση (θόρυβο).
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,341
Αθήνα
Re: Ψηφιακοι αισθητηρες και σωστη εκθεση...

Επειδή δεν το κατέχω τεχνικά, γίνεται να το κάνεις πιό απλό? Αν γίνεται λέμε :smile:
 

drek

Senior Member
7 March 2010
489
Re: Ψηφιακοι αισθητηρες και σωστη εκθεση...

Επειδή δεν το κατέχω τεχνικά, γίνεται να το κάνεις πιό απλό? Αν γίνεται λέμε :smile:

Θα προσπαθήσω εγώ :p

Λοιπόν, έστω ότι εγώ είμαι ένας αγρότης και έχω μηλιές. Έχω βρεί λοιπόν ένα "μεσάζοντα" (ναι αυτούς λέω που φροντίζουν να ανεβαίνει αρκετα η τιμή των ελληνικών προϊόντων και αναγκαζόμαστε να αγοράζουμε εισαγώμενα).

Εγώ μπορώ να παράγω 100 κιλά μήλα την εβδομάδα. Ο μεσάζων μου έχει πεί ότι μπορεί να παίρνει από εμένα 150 κιλά μήλα την εβδομάδα.

Εγώ διαβάζω τα παραπάνω περί έκθεσης και πληροφορίας και αποφασίσω να υπερεκθέτω. Αυτό σημαίνει ότι στο καλάθι μου (αισθήτηρας) έχω πλέον 200 κιλά μήλα την εβδομάδα. Όταν έρθει ο μεσάζων (θόρυβος) μου λέει ότι θα πάρει μόνο (ουσιαστικά θα αφήσει να περάσουν) τα 150 από τα 200. Έτσι μου μένουν 50 κιλά για να σαπίσουν :)

Έτσι λόγω θορύβου δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί η extra πληφορορία. Παρόλα αυτά υπήρχε ένα κέρδος ( +50 χρήσιμα)

Ελπίζω να βοήθησα..
 

drek

Senior Member
7 March 2010
489
Re: Ψηφιακοι αισθητηρες και σωστη εκθεση...

10^12 δεν είναι bits είναι "tents". 2^12 είναι bits -bye-

Ouch... :p 2 εννοούσα !
Για ποιά μηχανή γράφεις που δεν έχεις πρόβλημα με +2/3 ??.
Πάντως αυτό που αντιμετωπίζεις μετα την αποδοχή του ETTR (η έκθεση στα τυφλά με +2/3ev) λύνεται με UniWB ώστε να βλέπεις ιστόγραμμα χωρίς WB αλλά το σωστό θα ήταν να έιχε εγγενώς η μηχανή raw ιστόγραμμα. Απορώ γιατί δεν το έχουν εφαρμόσει !!.

Canon 500D. Το δεν έχω πρόβλημα είναι σχετικό, θέλει προσοχή στην έκθεση. Πρόσπαθω όμως να είμαι προς τα δεξιά.

+1 για το Raw ιστόγραμμα.
 

pap-x

Senior Member
17 September 2007
540
Θεσσαλονίκη
Re: Ψηφιακοι αισθητηρες και σωστη εκθεση...

Πολύ ενδιαφέρον αυτό το θέμα. Μήπως θα μπορούσατε να εξηγήσετε λίγο παραπάνω το πλεονέκτημα του φιλμ και πως αυτό σχετίζεται με το παρόν θέμα?
Επίσης αυτή η τεχνική μπορεί να εφαρμοσθεί και σε 100 ISO ή στα 100 δεν υπάρχει διαφορά?
 

drek

Senior Member
7 March 2010
489
Re: Ψηφιακοι αισθητηρες και σωστη εκθεση...

Πολύ ενδιαφέρον αυτό το θέμα. Μήπως θα μπορούσατε να εξηγήσετε λίγο παραπάνω το πλεονέκτημα του φιλμ και πως αυτό σχετίζεται με το παρόν θέμα?
Επίσης αυτή η τεχνική μπορεί να εφαρμοσθεί και σε 100 ISO ή στα 100 δεν υπάρχει διαφορά?

Στα iso 100 έχεις το μεγαλύτερο κέρδος.

Το βασικό πλεονέκτημα του αρνητικού φίλμ είναι το πολύ μεγάλο δυναμικό εύρος. Όσον αφορά αυτή την τεχνική δεν έχει εφαρμογή στο φίλμ γιατί συμπεριφέρεται διαφορετικά όσο αυξάνεις την έκθεση σε σχέση με τον αισθητήρα μιας digital μηχανής. Εν ολίγοις δεν συλλαμβάνει περισσότερη πληροφορία (από ένα σημείο και μετά).
 

pap-x

Senior Member
17 September 2007
540
Θεσσαλονίκη
Re: Ψηφιακοι αισθητηρες και σωστη εκθεση...

Στα 100 ISO ουσιαστικά δεν έχουμε την καλύτερη συμπεριφορά στο θόρυβο αφού η μηχανή έχει την ελάχιστη ευαισθησία στο φως? Πώς γίνεται να βελτιωθει αυτό?

Επίσης όσον αφορά το φιλμ εννοούσα τι ακριβώς σημαίνει αυτή η καμπύλη: (αυτό προσπαθούμε να μιμηθούμε με αυτή την τεχνική?)

scurve.jpg
 
Last edited:
22 June 2006
34,779
NEO HRAKLEIO
Re: Ψηφιακοι αισθητηρες και σωστη εκθεση...

Κατι που ξεχναμε συνεχως, ειναι οτι στην ουσια οι συγχρονοι αισθητηρες ειναι ISOless!
Δεν αλλαζει δηλ. η ευαισθησια τους οσο ανεβαζουμε το iso .
Aπλα αλλαζει η ικανοτητα να διακρινουν το θορυβο απο την "κανονικη" πληροφορια...

Εκει βρισκεται και το μυστικο, γιατι πχ η nikon d700 εχει λιγο καλυτερη συμπεριφορα σε υψηλα iso απο τη Α580, παρολο που εχουν τον ιδιο αισθητηρα.
Εχουν διαφορετικους ψηφιο-αναλογικους μετατροπεις και διαφορετικο αλγοριθμο που παιρνουν τα δεδομενα απο τον αισθητηρα.


Ακομη και με ISO 3200 , αν γινει σωστη εκθεση (υπερεκθεση στην ουσια) , μπορουμε να εχουμε (υπο συνθηκες) καλυτερα αποτελεσματα (οσον αφορα κυριως το θορυβο) ακομη και απο ISO 800 !

Δειτε για παραδειγμα, ενα καρε απο βιντεο με την nex 5n , σε 1080 25p, se ISO 800 0 EV kai 3200 ISO +1.7 EV.

Aριστερα 800 , δεξια 3200 ISO !

attachment.php


Φυσικα, με την αυξηση του ISO εχουμε μικροτερη δυναμικη περιοχη, οποτε χρειαζεται προσοχη.
Αναλογα παντως τη περιπτωση , μπορουμε να εχουμε πολυ θετικα αποτελεσματα, αν υπερεκθεσουμε... αρκει να εχουμε το νου μας στο live histogram!
 

Attachments

  • Iso 800 vs 3200.jpg
    Iso 800 vs 3200.jpg
    30.6 KB · Views: 226
Last edited:

Xobistas

New member
30 May 2009
45
Athens
Re: Ψηφιακοι αισθητηρες και σωστη εκθεση...

... αρκει να εχουμε το νου μας στο live histogram!

Εδώ και καιρό αναρωτιέμαι ποιο είναι το ιδανικό ιστόγραμμα σε μια φωτογραφία? Πως πρέπει να είναι για να έχει η φωτογραφία σωστή έκθεση?
 
22 June 2006
34,779
NEO HRAKLEIO
Re: Ψηφιακοι αισθητηρες και σωστη εκθεση...

Πρεπει να ειναι οσο πιο απλωμενο γινεται, απο ακρη σ ακρη.
Φυσικα, αναφερομαστε παντα σε RAW εικονα και επεξεργασια μετεπειτα σε υπολογιστη.
Αν ακολουθησεις τη τακτικη που συζηταμε εδω, η φωτογραφια που θα παρεις με εκθεση προς τα δεξια , θα ειναι αρκετα "ξεπλυμενη" ... αλλα μετα σε καποιο προγραμμα επεξεργασιας θα την επαναφερεις ευκολα (με auto levels - auto tone κλπ).
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Re: Ψηφιακοι αισθητηρες και σωστη εκθεση...

................

a) Δηλαδή στα 100 φωτόνια έχουμε stdev 10 και άρα SNR 10 (θεωρείται η ελάχιστη αποδεκτή τιμή)
b) Στα 1000 φωτόνια έχουμε stdev 33,33 και SNR 33.33 (αριστο αποτέλεσμα)

Eγραφα βιαστικά και λιγο τα μπέρδεψα.

a) To SNR10 (20db) δεν είναι η ελάχιστη αποδεκτή τιμή αλλά αυτή που χρησιμοποιούν οι μηχανικοί που ασχολούνται με αισθητήρες σαν figure of merit απόδοσης στον χαμηλό φωτισμό. Δηλ. ποσα lux φωτισμού χρειάζεται ο αισθητήρας για να αποδόσει SNR 10/1.

Το ποιά είναι αποδεκτή φωτογραφικά τιμή SNR είναι και προσωπική προτίμηση αλλά οι περισσότεροι συγκλίνουν στα 12db (4:1).

Παράδειγμα από το http://theory.uchicago.edu/~ejm/pix/20d/tests/noise/noise-p2.html#SNR-DR

SNR 1:1 - 8:1

grad-DOI-1d3noise-8bit.gif


b) Eίχα στο μυαλό μια μελέτη που λέει οτι αριστη θεωρείται μια φωτο με SNR 32db και ανω. Με την έννοια οτι απο κεί και πάνω δεν γίνεται αντιληπτή η βελτίωση ποιότητας. Ξέχασα οτι αφορά db και το μοστράρισα.

32db μας κάνουν 40:1 και άρα χρειάζονται 1600 φωτοηλεκρόνια αν έχουμε μόνο φωτονικό θόρυβο, αν προσθέσουμε και PRNU (PixelResponseNonUniformity) κάπου 2000.
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,341
Αθήνα
Re: Ψηφιακοι αισθητηρες και σωστη εκθεση...

Επειδή το παρόν νήμα εξηγεί αναλυτικά τι ακριβώς συμβαίνει με το iso και ξεκαθαρίζει πολλές σχετικές "παρεξηγήσεις", έγινε sticky!
 

teobot

Supreme Member
18 December 2009
3,710
Re: Ψηφιακοι αισθητηρες και σωστη εκθεση...

Να ρωτησω κατι σχετικα με την διαχειριση της ETTR στο Lightroom. Εστω οτι εχουμε κανει σωστη ETTR εκθεση +1στοπ κ θελουμε να παρουμε το μεγιστο δυναμικο ευρος απο την ληψη μας. Σαν 1ο βημα θα επαναφερουμε την εκθεση στο LR με -1 exposure κ μετα θα ανοιξουμε ξανα τα shadows ή επειδη τα σκοτεινα εχουν ηδη σωστη εκθεση απλα θα χαμηλωσουμε την υπερεκθεση τοπικα;
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Re: Ψηφιακοι αισθητηρες και σωστη εκθεση...

@teo .. πρώτα φέρνεις του μεσαίους τόνους εκεί που θέλεις και μετά
- ξανοίγεις τα σκιερά (και με ETTR θα έχεις καλύτερο αποτέλεσμα λόγω λιγότερου θορύβου)
- κάνεις όσο highlight restoration μπορείς (εδω μπορεί να δυσκολευτείς ανάλογα ποσο πετυχημένο έγινε το ETTR ..)

Eπίσης μην μπερδεύεις την έκθεση με την φωτεινότητα ..
- το 1ο είναι η ποσότητα φωτός (φωτόνια) που πέφτει στον αισθητήρα ανα μονάδα επιφανείας και εξαρτάται μόνο απο
- το πόσο φως εκπέμπει το θέμα μας,
- πόσο απο αυτό το φως επιτρἐπει να περάσει το διάφραγμα,
- πόσο απο αυτο θα προλάβει να περάσει ανάλογα με την ταχύτητα κλείστρου.
Απο αυτό που μένει ανάλογα με την αποδοτικότητα του αισθητήρα .. 15% εως 23% (Α7S) είναι στις μέρες μας (υπολογίζω τα μοντελα της τελευταίας πενταετίας) .. παίρνουμε την καταγεγραμένη πληροφορία ανάμικτη με τον ηλεκτρικο θόρυβο που εισάγει στο συστημα η καθε μηχανη

- το 2ο η αποτύπωσή της δηλ. (καταγεγραμένο σημα + θόρυβος) Χ (ενίσχυση ISO ή exposure compensation) Χ επεξεργασία (καμπύλη τονικότητας, κοντραστ κλπ) -> ... .

Θα συνεννοηθούμε καλύτερα αν ανεβάσεις καναδυό ζευγάρια RAW (με και χωρίς ETTR στο βασικό και σε ενα σχετικά ψηλό ISO)
 

teobot

Supreme Member
18 December 2009
3,710
Re: Ψηφιακοι αισθητηρες και σωστη εκθεση...

Eπίσης μην μπερδεύεις την έκθεση με την φωτεινότητα ..
- το 1ο είναι η ποσότητα φωτός (φωτόνια) που πέφτει στον αισθητήρα ανα μονάδα επιφανείας και εξαρτάται μόνο απο
- το πόσο φως εκπέμπει το θέμα μας,
- πόσο απο αυτό το φως επιτρἐπει να περάσει το διάφραγμα,
- πόσο απο αυτο θα προλάβει να περάσει ανάλογα με την ταχύτητα κλείστρου.
Απο αυτό που μένει ανάλογα με την αποδοτικότητα του αισθητήρα .. 15% εως 23% (Α7S) είναι στις μέρες μας (υπολογίζω τα μοντελα της τελευταίας πενταετίας) .. παίρνουμε την καταγεγραμένη πληροφορία ανάμικτη με τον ηλεκτρικο θόρυβο που εισάγει στο συστημα η καθε μηχανη

- το 2ο η αποτύπωσή της δηλ. (καταγεγραμένο σημα + θόρυβος) Χ (ενίσχυση ISO ή exposure compensation) Χ επεξεργασία (καμπύλη τονικότητας, κοντραστ κλπ) -> ... .

Θα συνεννοηθούμε καλύτερα αν ανεβάσεις καναδυό ζευγάρια RAW (με και χωρίς ETTR στο βασικό και σε ενα σχετικά ψηλό ISO)

αν καταλαβα καλα εννοεις οτι εκθεση ειναι η διαδιακασια της αποτυπωσηςκ το ποσο φως θα περασει μεχρι να παρουμε την πληροφορια κ φωτεινοτητα το αποτελεσμα της εκθεσης.
οκ αλλα σαν εκθεση αναφερομαι στον ορο exposure που εχει πχ το LR. Εκει δεν μεταβαλουμε τιποτε απο αυτα που αναφερεις στον ορο εκθεση.
Εμενα κυριως με ενδιαφερει η επαναφορα πληροφοριας απο τα σκοτεινα (shadows) με τον λιγοτερο θορυβο, πραγμα το οποιο θεωρω πιο δυσκολο απο οτι να επαναφερεις τα highlights απο υπερεκθεση (φυσικα οχι καψιμο).
Οπως λες 2 raw θα ειναι το καλυτερο παραδειγμα :)
Ευχαριστω πολυ για τις διευκρινησεις
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Re: Ψηφιακοι αισθητηρες και σωστη εκθεση...

Εχεις δίκιο, εχουν παραποιηθεί οι έννοιες π.χ. τοσο με τον όρο "έκθεση" οσο και "δυναμική περιοχή" άλλο εννοεί ο ένας άλλο ο άλλος ..

Πάντως η φωτογραφική έκθεση έχει οριστεί εδω και ενα αιώνα ως .. https://en.wikipedia.org/wiki/Exposure_(photography)

Προφανώς η χρήση του ορου "exposure compesation" στους raw converters ειναι παραπλανητική οπως λάθος είναι και τα "τρίγωνα της έκθεσης" που εμπεριέχουν ως παράγοντα το ISO.

Θυμήσου οτι το exposure compensation στις μηχανές αλλάζει ή το διάφραγμα ή την ταχύτητα ή και τα δυο και όντως αλλάζει την ποσότητα φωτός. Θα έλεγα (αν δεν ήταν ήδη καθεστώς) οτι το "exposure compensation" στους raw converters θα έπρεπε να είναι linear correction ..
 

dstil

AVClub Addicted Member
29 December 2011
1,589
Αθήνα
Re: Ψηφιακοι αισθητηρες και σωστη εκθεση...

Νομίζω πως είναι και σε αυτό το θέμα το ίδιο μπέρδεμα.
Ο Γ.Σπυρου όταν μιλάει για έκθεση στα δεξιά συμπεριλαμβανει και το ISO. Και όντως σε κάποιες μηχανές σαν την σονυ α6000 αν πας το ιστογραμμα στα δεξιά, και ακόμα και αν το κάνεις αυτό με το ISO θα πάρεις καλύτερο αποτέλεσμα. Στη σονυ το ISO 100 έχει περισσότερο θόρυβο από ότι πιο υψηλα ISO πολλές φορές.
Αντίθετα αυτό που λέει ο Η.Γιαριμης είναι το ETTR που κανονικά αναφέρεται μόνο στην έκθεση χωρίς ISO.
Δύο διαφορετικές τεχνικές, που επειδή έχουν ίδιο αποτέλεσμα το λιγότερο θόρυβο, και ίδια εμφάνιση στο ιστογραμμα, μπερδεύει.
Αλλά κανονικά μιλάτε για δύο διαφορετικά πράγματα.
 

teobot

Supreme Member
18 December 2009
3,710
Re: Ψηφιακοι αισθητηρες και σωστη εκθεση...

Νομίζω πως είναι και σε αυτό το θέμα το ίδιο μπέρδεμα.
Ο Γ.Σπυρου όταν μιλάει για έκθεση στα δεξιά συμπεριλαμβανει και το ISO. Και όντως σε κάποιες μηχανές σαν την σονυ α6000 αν πας το ιστογραμμα στα δεξιά, και ακόμα και αν το κάνεις αυτό με το ISO θα πάρεις καλύτερο αποτέλεσμα. Στη σονυ το ISO 100 έχει περισσότερο θόρυβο από ότι πιο υψηλα ISO πολλές φορές.
Αντίθετα αυτό που λέει ο Η.Γιαριμης είναι το ETTR που κανονικά αναφέρεται μόνο στην έκθεση χωρίς ISO.
Δύο διαφορετικές τεχνικές, που επειδή έχουν ίδιο αποτέλεσμα το λιγότερο θόρυβο, και ίδια εμφάνιση στο ιστογραμμα, μπερδεύει.
Αλλά κανονικά μιλάτε για δύο διαφορετικά πράγματα.

Κ εγω ettr απο οτι εχω διαβασει απο εδω κ απο εκει δεν περιλαμβανει αυξηση του iso μιας κ σκοπος ειναι να μειωθει ο θορυβος. Αυτο που λες για θορυβο στο iso 100 το εχω προσεξει κ εγω αλλα μονο οταν πουσαρω +100 τα highlights αν κ στο 100αρη ISO περιμενα καλυτερη συμπεριφορα. Στα παραπανω ISO μηπως μπαινει αυτοματα καποιο ''πονηρο'' noise reduction;; :chinscratch:
 
22 June 2006
34,779
NEO HRAKLEIO
Re: Ψηφιακοι αισθητηρες και σωστη εκθεση...

αυτο που ειχα βαλει σα δειγμα ηταν σε βιντεο και οχι σε φωτο (και ειδικα RAW) ....το ISO κανονικα δεν ειναι παραγοντας εκθεσης.