Re: Απάντηση: Rega Planar vs Technics SL-1200 MKII
Αλλά ας μη παραθέτουμε μετρήσεις τύπου wow/flutter. Σε αυτά μετράει ο μέσος όρος ο οποίος λόγω σερβομηχανισμού δίνει πολύ καλές τιμές, αν δούμε όμως τον κινητήρα στη φωτογραφία θα δούμε λίγους πόλους που σημαίνει οτι η ταχύτητα δεν είναι επ ουδενί ομαλή. Αντίθετα στα πικάπ με ιμάντα και με μοτερ πολλών πόλων η ταχύτητα προσομοιάζει την ομαλή κυκλική εξαιρετικά στις περισσότερες περιπτώσεις.
Το τονισμένο είναι η περιγραφή αυτού που μετριέται ως Rumble.
Aπάντηση με παράθεση από άλλο πόστ.
"Aπό την ποιότητα του μοτέρ και της κατασκευής που το περιβάλλει, εξαρτάται άμεσα και το ραμπλ, χαρακτηριστικό που βλέπουμε πολύ συχνά στα προσπέκτους. Ο τόσο ενοχλητικός αυτός θόρυβος χαμηλής συχνότητας, παράγεται από τις δονήσεις μέσα στο ίδιο το πικάπ. Οι δονήσεις λαμβάνονται από την κεφαλή και συνοδεύουν σαν βαθύς βόμβος την μουσική, ιδιαίτερα στα χαμηλής έντασης περάσματα. Οι δονήσεις προέρχονται βέβαια από την περιστροφή του μοτέρ. Για συχνότητα περιστροφής της τάξεως των 1.500 στροφών ανά λεπτό, (όση περίπου είναι η συχνότητα περιστροφής των τετραπολικών επαγωγικών μοτέρ), το ραμπλ είναι της τάξεως των 25 HZ, συχνότητα που ακούγεται τις περισσότερες φορές προς μεγάλη θλίψη των μουσικόφιλων, όπως ακούγονται και οι αρμονικές της, οι συχνότητες δηλαδή της τάξεως των 50, 100, 150 HZ κλπ. Μία από τις μεθόδους για τον περιορισμό του ραμπλ, είναι και η χρησιμοποίηση μοτέρ πολυπολικού με μικρή ταχύτητα περιστροφής, της τάξεως των 200-600 στροφών ανά λεπτό. Το ραμπλ σε αυτήν την περίπτωση είναι κοντά στα 10HZ. Τιμή ακίνδυνη για την ακουστική μας απόλαυση, τόσο αυτή, όσο και οι κυριότερες αρμονικές της.
Ειδική κατηγορία αποτελούν τα πικάπ με άμεση οδήγηση, στα οποία η ταχύτητα περιστροφής είναι ακριβώς οι 33 1/3 και οι 45 στροφές ανά λεπτό. Σε αυτά χρησιμοποιούνται μοτέρ πολυπολικά και ελεγχόμενα με σερβομηχανισμούς, συνεχούς ή εναλλασσόμενου ρεύματος, με αποτέλεσμα το ραμπλ να είναι της τάξεως των 0,5 HZ, οπότε ούτε αυτό ούτε οι αρμονικές του φτάνουν στα ηχεία και τον ενισχυτή".