Στρώσιμο ηχείων

triangle

AVClub Enthusiast
2 July 2006
813
ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ
Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio said:
.Λοιπόν καθώς ξεκινά ένα ηχείο να παίζει και γενικά για τίς πρώτες 10-50 ώρες ΕΙΔΙΚΑ ΑΝ ΠΑΙΖΕΙ σε χαμηλές στάθμες συνέχεια (για αυτές τίς πρώτες ώρες ..) ..προσέξτε τώρα ...ΔΑΠΑΝΑ ή ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΕΙ έως και τήν τριπλάσια ισχύ γιά τίς ιδιες στάθμες (....στάθμες που πρόκειται να φέρει σε 100 ωρες με τήν μισή ή το 1/3 τής ισχύος ...) γιατί πολύ απλά ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΗΝ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΤΟΥ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ (*ηλεκτρική απόδοση*) και ειδικα ΣΤΑ ΑΚΡΑ ...(του ακουστικού Φασματος )
Μα αυτο ακριβος δεν εννοουμε στρωσιμο???????????κατι που δεν γινεται απ την αρχη και γινεται μετα απο καποιες ωρες?????????????μαλλον εννοεις οτι μπορουμε να επισπευσουμε το στρωσιμο σε πολλη πιο συντομο διαστημα??? η, οτι τα ηχεια στρωνονται πολλη πιο γρηγορα απ οτι πιστευουμε????? thanks για την αναλυση!!!!:grinning-smiley-043
 

ΘΕΟΘΑΝ

Senior Member
20 June 2006
577
Πολύ κακό για το τίποτα...

Παιδιά...το στρώσιμο των μεγαφώνων ΔΕΝ έχει την ίδια έννοια με το στρώσιμο των κινητήρων (άσε που και αυτό πλέον....).
ΔΕΝ υπάρχει κάνένας κίνδυνος καταστροφής ή μειωμένης μελλοντικής απόδοσης με το να παίξουν δυνατά (αλλά ΜΕΣΑ στο όριά τους) από την πρώτη στιγμή...
Η όλη ιστορία έχει σχέση με το "μαλάκωμα" των αναρτήσεων (σόρρυ κυρ πλανητάρχα για τον απλοικό όρο...:grinning-smiley-043 ), ώστε οι παράμετροι του μεγαφώνου να έρθουν στα προσχεδιασμένα όρια και οι παραμορφώσεις στο φυσιολογικό για τα δεδομένα μεγάφωνα....
Άφοβα λοιπόν μπορείτε να τα ....ξετινάξετε από την πρώτη μέρα....μάλλον καλό θα τους κάνετε...:award:
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
triangle said:
Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio said:
.Λοιπόν καθώς ξεκινά ένα ηχείο να παίζει και γενικά για τίς πρώτες 10-50 ώρες ΕΙΔΙΚΑ ΑΝ ΠΑΙΖΕΙ σε χαμηλές στάθμες συνέχεια (για αυτές τίς πρώτες ώρες ..) ..προσέξτε τώρα ...ΔΑΠΑΝΑ ή ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΕΙ έως και τήν τριπλάσια ισχύ γιά τίς ιδιες στάθμες (....στάθμες που πρόκειται να φέρει σε 100 ωρες με τήν μισή ή το 1/3 τής ισχύος ...) γιατί πολύ απλά ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΗΝ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΤΟΥ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ (*ηλεκτρική απόδοση*) και ειδικα ΣΤΑ ΑΚΡΑ ...(του ακουστικού Φασματος )
Μα αυτο ακριβος δεν εννοουμε στρωσιμο???????????κατι που δεν γινεται απ την αρχη και γινεται μετα απο καποιες ωρες?????????????μαλλον εννοεις οτι μπορουμε να επισπευσουμε το στρωσιμο σε πολλη πιο συντομο διαστημα??? η, οτι τα ηχεια στρωνονται πολλη πιο γρηγορα απ οτι πιστευουμε????? thanks για την αναλυση!!!!:grinning-smiley-043

Νομίζω οτι το ανέφερα και πρίν όπως και κάποιος φίλος , αν τα μεγάφωνα δέν ασκηθούν στίς διαδρομές τους , τότε και πολύ αργά θα στρώσουν ή μάλλον θα κινδυνεύουν να μήν στρώσουν και ποτέ εντελώς :ernaehrung004:

Και επανερχόμενος στήν αρχική ερώτηση (για το ΠΩΣ και σε ΠΟΣΟ χρονικό διάστημα χρειάζεται )

1) Τα μεγάφωνα στρώνουν εύκολα με ένα ημίτονο 10Hz μέσα σε 2-3 μέρες

2) Στρώνουν σχετικά εύκολα σε μεγάλες εντάσεις ΑΡΚΕΙ να μήν παραμορφώνουν (έλεγχος , ψαλιδισμός , κλπ)

3) Οχι δέν έχουν ανάγκη να φάνε κάποιες δεκάδες W απο τήν αρχή , αντίθετα ακλό θα τούς κάνει (που λέει και ο ΘεοΘάν πολύ σωστά ) , αρκεί να ισχύει το 2




PS
...@ triangle
με τήν ανάλυση περί κατανάλωσης ισχύος τίς πρώτες ώρες, φαίνεται εύκολα πώς όσο καυστερεί κανείς και φοβάται να στρώσει τα μεγάφωνα τών ηχείων , τόσο περισσότερες πιθανότητες να τρώνε για πολύ καιρό ΜΕΓΑΛΗ ΙΣΧΥ ...ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΤΗΝ ΕΥΙΑΣΘΗΣΙΑ ΤΟΥΣ ......\

...σχετικά με τα άλλα , παρακαλώ , anytime:ernaehrung004:
 

ΘΕΟΘΑΝ

Senior Member
20 June 2006
577
Λοιπόν....τακτική στρωσίματος μεγαφώνων, που αυτούσια μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για ηχεία...
CD test της Denon (αλλά φαντάζομαι και άλλα παρόμοια) περιέχει σήμα στάθμης 0db (προσοχή εδώ...), με ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗ συχνότητα από 5-22000ΗΖ με ρυθμό αύξησης 5sec/oκτάβα....
Με την βοήθεια του A-B repeat στο cd-player διαλέγουμε την περιοχή που μας ενδιαφέρει ήτοι από 5-60 περίπου ΗΖ....
Συνεχής αυτόματη επανάληψη με ισχύ ικανή να φέρει το μεγάφωνο λίγο πιο κατω από το Xmax της διαδρομής του που χοντρικά είναι γύρω στα +/- 4 χιλ. από την θέση ηρεμίας...Σε "βαριά" μεγάφωνα άφοβα μπορούμε να ανέβουμε μέχρι και το διπλάσιο...αλλά μην το παρακάνετε.... Τυχόν γκάπα-γκούπα της ανάρτησης απαγορεύονται δια ροπάλου...
Μετά από 3-4 ώρες την μια ημέρα, και άλλο τόσο την επόμενη, όλα έχουν γίνει "κουφέτο".....

Πέρα από το γρήγορο-εύκολο και σχεδόν αθόρυβο στρώσιμο, η μέθοδος είναι τρομερά αποκαλυπτική στο να "ξεγυμνώσει" πολλά από τα μειονεκτήματα φθηνών μεγαφώνων που αρχίζουν και "ξερνάνε" αρμονικές και θορύβους από την κακοσχεδιασμένη-φθηνή ανάρτηση...:ernaehrung004:

Αυτά όσο αφορά το μηχανικό "στρώσιμο"....Για το ηλεκτρονικό μέρος ....επιτρέψτε μου να έχω πολλές αμφιβολίες κατά πόσο χρειάζεται-υφίσταται ή είναι ακουστό....
 
Last edited:

Θοδωρής Κ.

AVClub Enthusiast
25 June 2006
915
Βόρεια
Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω έχω μια απορία, καλά όλα αυτά με το στρώσιμο και επίσης γνωστό ότι τα χαρακτηριστικά τον μονάδων μεταβάλλονται μετά το στρώσιμο από ότι ήταν πριν από αυτό ! Όμως τα χαρακτηριστικά αυτά παραμένουν σταθερά από εκεί και πέρα στην διάρκεια ζωής του ηχείου ? Και επειδή μιλάμε και για ελατήριο(αράχνη) …..ξεχειλώνει μετά από κάποια χρόνια??? Για να μην μπερδέψω κανέναν αναφέρομαι και μόνο στα μεγάφωνα, όχι σε πηνία, πυκνωτές, επαφές κλπ.. -bye-
 

ΘΕΟΘΑΝ

Senior Member
20 June 2006
577
Re: Απάντηση: Στρώσιμο ηχείων

Θοδωρής Κ. said:
Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω έχω μια απορία, καλά όλα αυτά με το στρώσιμο και επίσης γνωστό ότι τα χαρακτηριστικά τον μονάδων μεταβάλλονται μετά το στρώσιμο από ότι ήταν πριν από αυτό ! Όμως τα χαρακτηριστικά αυτά παραμένουν σταθερά από εκεί και πέρα στην διάρκεια ζωής του ηχείου ? Και επειδή μιλάμε και για ελατήριο(αράχνη) …..ξεχειλώνει μετά από κάποια χρόνια??? Για να μην μπερδέψω κανέναν αναφέρομαι και μόνο στα μεγάφωνα, όχι σε πηνία, πυκνωτές, επαφές κλπ.. -bye-

Παραμένουν ΣΧΕΤΙΚΑ σταθερά...αν και κάποια στιγμή το "κάθισμα" του spider (εσωτερικής ανάρτησης) και το συνεπαγόμενο ξεκεντράρισμα του κώνου, μαζί με την σταδιακή φθορά του υλικού του κώνου και της εξωτερικής ανάρτησης (ειδικά όταν μιλάμε για υλικά όπως χαρτί-foam) είναι οι παράγοντες που οδηγούν στον "θάνατο" του μεγαφώνου....Με τα μοντέρνα συνθετικά υλικά κώνων-αναρτήσεων το όριο αυτό έχει ανέβει κατά πολύ...
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
..@ φίλο μου ΘεοΘαν -bye-

μανα μου , έλα ένα απόγευμα σπίτι και απλά θα σου δείξω ένα εντελώς κουφό , αλλά ισχυρό επιχείρημα ..απλά θα ακούσουμε σε μιά συγκεκριμέη στάθμη ένα κομμάτι καμμια5-6 φορές και μετά χωρίς να πειράξω τίποτα θα ξεσφίξω μπόρνες και απλά θα τίς ξανασφίξω ..και θα αφήσω εσένα να αποφασίσεις αν ακούς διαφορά ή οχι
...σκεψου μετά απο αυτό τίς κολλήσεις που πρέπει να κρυσταλλώσουν (υπάρχει και σχετικό bulletin απο τήν national semiconductors )....

.. θα έχουμε και παγωτό και καφέ ....:grinning-smiley-043
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Re: Απάντηση: Στρώσιμο ηχείων

Θοδωρής Κ. said:
Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω έχω μια απορία, καλά όλα αυτά με το στρώσιμο και επίσης γνωστό ότι τα χαρακτηριστικά τον μονάδων μεταβάλλονται μετά το στρώσιμο από ότι ήταν πριν από αυτό ! Όμως τα χαρακτηριστικά αυτά παραμένουν σταθερά από εκεί και πέρα στην διάρκεια ζωής του ηχείου ? Και επειδή μιλάμε και για ελατήριο(αράχνη) …..ξεχειλώνει μετά από κάποια χρόνια??? Για να μην μπερδέψω κανέναν αναφέρομαι και μόνο στα μεγάφωνα, όχι σε πηνία, πυκνωτές, επαφές κλπ.. -bye-

...Χωρίς να αναφέρουμε μάρκες και τύπους , έχω μερικές μετρήσεις 10-15 ετων απο μονάδες και μερικές μετρήσεις 4-5 ετίας απο τουλάχιστον 15 μονάδες γούφερ και τουίτερ , κι ολα συνηγορούν σε αυτό που μολις έγραψε ο ΘεοΘαν

...γενικώς τα χαρτιά και οι σκληρές αναρτήσεις , μετά ποα 5 χρόνια , έχοπροβλήματα , ενώ σε μερικά μεγάφωνα φθηνα (και κανα δυό περιπτώσεις πιο ακρβά πέφτει το μαγνητικό σύστημα )..
κατα τα άλλα τα νέα υλικά και ειδικά οι νέες λεπτές αράχνες που είναι αιωρούμενες και αντιμετωπίσουν ιδιο φορτίο μπρός και πίσω δέν πέφτουν σχεδόν ποτέ , ή τουλάχιστον οχι πρίν τα 20-25 χρόνια

..και είναι και το άλλο , αλλάζουν μεν αργά κάποιες μετρήσιμες παράμετρο σε μερικές μονάδες (πιο παλιές και γενικώς οικονομικές) ,αλλά αυτό για να γίνει αντιληπτό απο το αυτί και ανάμεσα στα τόσα masking φαινόμενα ενός συστήματος /χώρου κλπ , δέν είναι εύκολο παρά μόνο οταν οι διαφορές ξεπεράσουν το 10-15%
 

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,450
Βέροια
Πάρα πολύ καλή συζήτηση και ενδιαφέρον θέμα που αφορά πολύ κόσμο.:grinning-smiley-043

Γι' αυτό τι θα λέγατε να μεταφερθεί στον τεχνικό τομέα της κατηγορίας, ώστε όποιος επιθυμεί να το ανασύρει προς ανάγνωση ευκολότερα?
 

Θοδωρής Κ.

AVClub Enthusiast
25 June 2006
915
Βόρεια
Απάντηση: Re: Στρώσιμο ηχείων

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio said:
..@ φίλο μου ΘεοΘαν -bye-

μανα μου , έλα ένα απόγευμα σπίτι και απλά θα σου δείξω ένα εντελώς κουφό , αλλά ισχυρό επιχείρημα ..απλά θα ακούσουμε σε μιά συγκεκριμέη στάθμη ένα κομμάτι καμμια5-6 φορές και μετά χωρίς να πειράξω τίποτα θα ξεσφίξω μπόρνες και απλά θα τίς ξανασφίξω ..και θα αφήσω εσένα να αποφασίσεις αν ακούς διαφορά ή οχι
...σκεψου μετά απο αυτό τίς κολλήσεις που πρέπει να κρυσταλλώσουν (υπάρχει και σχετικό bulletin απο τήν national semiconductors )....

.. θα έχουμε και παγωτό και καφέ ....:grinning-smiley-043


Εδώ πια έχουμε να κάνουμε και με παραφυσικά φαινόμενα!! :music-smiley-005: Νομίζω θα ήταν άριστο θέμα εκτός απο την κατηγορία και για την εκπομπή του Χαρδαβελα!!!(αστειεύομαι).Ευχαριστώ και για τις άμεσες απαντήσεις πιο πάνω. :grinning-smiley-043
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Re: Απάντηση: Re: Στρώσιμο ηχείων

Θοδωρής Κ. said:
Εδώ πια έχουμε να κάνουμε και με παραφυσικά φαινόμενα!! :music-smiley-005: Νομίζω θα ήταν άριστο θέμα εκτός απο την κατηγορία και για την εκπομπή του Χαρδαβελα!!!(αστειεύομαι).Ευχαριστώ και για τις άμεσες απαντήσεις πιο πάνω. :grinning-smiley-043


Εμ...δέν έχεις κι άδικο εκ πρώτης όψεως , ελα όμως που υπάρχει και τεκμηριωμένη εξήγηση :grinning-smiley-043

ΠΧ Λοιπόν , ένας τυπικός μέν απο πλευράς σχεδίασης , όμως πολύ ΚΑΛΟΣ απο πλευράς υλοποίησης , Τρανζιστοράτος με τοπολογία EF και 4-6 ημιαγωγά ανά κανάλι με κλασσική ανάδραση (26-29dB) και κλασσική απολαβή ανοικτού βρόχου 50-51dB , αφήνει ενεργό κέρδος κοντά στα 22-23dB και αντίσταση εξόδου περίπου 0.025 Ω (25mΩ) ..τουτέστιν Θεωρητικό Συντελεστή απόσβεσης 8/0.025 = 320 :violent-smiley-030:
....Αν δεχτούμε οτι οι μπόρνες τουείναι βαπορίσιες και καλοκολλημένες , ενώ τα καλώδια απο τήν πλακέτα , είναι και βιδωμένα και κολλημένα και ικανή διατομής , έχουμε μιά μικρή απώλεια τών 3-4mΩ μόνο μέρχι τίς μπόρνες ..οπό τε αυτομάτως το DF320 ---> γίνεται 275 ...δηλαδή μιά απώλεια 15-16% τσάκα τσάκα .....-bye-
Εδώ ξεκινάνε τα άλλα ωραία , ανάλογα με

1) το πόσο καθαρό είναι το καλώδιο (στο σημείο επαφής του)
2) Πόση επιφάνεια επαφής έχει με τήν μπόρνα
3) και πόση ροπή έχει στο σφίξιμο

διαμορφώνεται το τελικό DF Πρός τα ηχεία στα οποία ελπίζουμε οτι ολα πάνε καλά απο σφιξίματα , καθαριότητα , επιφάνεια κλπ .....

Οπότε .....για σκέψου τώρα τήν επαφή σε δυό επιφάνειες που η μία είναι η μπόρνα και η άλλη αποτελείται απο τούς κλώνους του πολύκλωνου αγωγού (αυτή είναι η καλή περίπτωση ...γιατί καθώς θα σφιχθεί διαδοχικά οι επιφάνειες θα πάρουν το σχήμα που θα υπαγορεύει η επαφή τους και το σφίξιμό τους) και οι άλλες περιπτώσεις που η επαφή θα γίνει με μπανάνες ή δίχαλα (σημειωτέον εδώ υπάρχει τουλάχιστον ΜΙΑ παραπάνω επαφή απο τήν άλλη περίπτωση με τον γυμνό αγωγό , οπότε ..οι απώλειες του DF είναι αισθητά μεγαλύτερες )

....συνεχιζοντας έχουμε και τα γαλβανικά φαινόμενα , ηλεκτρολυτικά φαινόμενα που λαμβάνουν χώρα (εδώ αν και έχω μετρήσεις , δέν είμαι σίγουρος ακόμα για τήν πορεία τών πρώτων 5 ημερών ......) , και τα οποία φυσικά ανάλογα με τήν απάπτυξη κάποιων , αλάτων ή άλλων ουσιών , άλλωτε αυξάνουν και άλλωτε μειώνουν τή αγωγιμότητα στο AC

Ετσι λοιπόν τελικά ερχόμαστε στο συμπέρασμα οτι ΟΣΟ ΠΙΟ ΣΦΙΚΤΑ είναι οριοθετημένες οι επαφές και όσο πιο ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ εχουν ...τόσο και καλύτερη αγωγιμότητα παρουσιάζουν με αποτέλεσμα να μεταφέρουν όσο περισσότερο χρήσιμο DF στο φορτίο ...Ναι ...αλλά το θεμα είναι οτι μόλις ξεσφίξεις και ξανασφίξεις , έχεις να αντιμετωπίσεις τα εξής ....

1)...θα πρέπει πάλι οι επειφάνεια επαφής να πάρει κάποιο σχήμα ...γιατί αποκλείεται να πέσει στα χνάρια τής πρώτης

2) και λόγο του 1) θα χρειααστούν φτού κι απο τήν αρχή να γίνουν κάποιες μικρές μεν , αλλα σχετιά υπολογίσιμες αλλαγές στίς ουσίες τών ηλεκτρολυτικών .γαλαβανικών φαινομένων ....


...Σημείωση 1 :
προσοχή εδώ δέν συζητάμε αν θα ακουστεί καλά ένα DF πχ 300 σε ένα συγκεκριμμένο φορτίο , σε ένα συγκεκριμμένο χωρο σε μιά συγκεκριμμένη στάθμη , εδώ μιλάμε για το αν τελικώς υπάρχει ακουστή αλλαγή και για ποιούς λόγους

....Σημείωση 2 :
Ναι μπορεί να μήν είναι απαραίτητο για να ακουστεί υποκειμενικά καλά κάτι και να αρέσει στο χ υποκείμενο ...να υπάρχει τεράστιο DF...όμως καθώς περνά ο καιρός και ο χομπίστας ασχολείται και βελτιώνει χώρο , στήσιμο , ικανότητες κλπ κλπ , τόσο περισσότερο καταλαβαίνει οτι ο ΕΛΕΓΧΟΣ , είναι μονόδομος
Συνέπεια μιάς καλής υλοιποίησης με ισχυρό τροφοδοτικό , καλή διαχείριση και σχετικά κραταιό DF , είναι ο Ελεγχος ...πυ σημαίνει με άλλα λόγια ...ΑΠΟΣΒΕΣΗ , ΧΑΜΗΛ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΗ , ΝΕΥΡΟ , ΕΝΤΑΣΕΙΣ , ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΑ


PS
σε μετρήσεις , διαπιστώθηκε εύκολα οτι λαμβάνουν χώρα απώλειες τής τάξης τών 10-20mΩ , 'η ακόμα χειρότερα , ανάλογα με τίς απροσεξίες ..κλπ κλπ
Αυτέ λοιπον σε ένα ενισχυτή του παραπάνω μεγέθους ....έχουν αποτέλεσμα να μειώσουν το DF Μέρχι και 60% !!!!! , σκεφθείτε δηλαδή οτι απο ολο το DF , μένει χρήσιμο το 1/3 αυτού ....κρίμα δέν είναι ...?????:slapface:
 
Last edited:

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Re: Απάντηση: Στρώσιμο ηχείων

Ακριβόπουλος Γιάννης said:
Πάρα πολύ καλή συζήτηση και ενδιαφέρον θέμα που αφορά πολύ κόσμο.:grinning-smiley-043

Γι' αυτό τι θα λέγατε να μεταφερθεί στον τεχνικό τομέα της κατηγορίας, ώστε όποιος επιθυμεί να το ανασύρει προς ανάγνωση ευκολότερα?

...Χμ ..πολύ καλή Ιδέα κε Διαχ. (άμα συμφωνούν κι άλλοι )-bye-

Ευχής έργον , και σίγουρα ενδιαφέρον θα ήταν να καταθεσουν και άλλοι φίλοι τίς εμπειρίες που είχαν γενικώς , ανεξάρτητα με το "αποτέλεσμα" και τα "πιστεύω τους"
 

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,450
Βέροια
Παλαιότερα είχα πάρει μεταχειρισμένο έναν επαγγελματικό τελικό.
Οι μπόρνες του ήταν "λειωμένες" εξωτερικά, γιατί τις έσφιγγαν με κλειδί (ή πένσα)!
 

Θοδωρής Κ.

AVClub Enthusiast
25 June 2006
915
Βόρεια
Συμπέρασμα : αφαιρούμε τελείως τις μπόρνες (και από το ηχείο και από τον ενισχυτή ) και κολλάμε στις πλακέτες απευθείας έτσι γλιτώνουμε από έναν πονοκέφαλο και πάμε για άλλους ! :ernaehrung004:
 
Θοδωρής Κ. said:
Συμπέρασμα : αφαιρούμε τελείως τις μπόρνες (και από το ηχείο και από τον ενισχυτή ) και κολλάμε στις πλακέτες απευθείας έτσι γλιτώνουμε από έναν πονοκέφαλο και πάμε για άλλους ! :ernaehrung004:

Αυτό το έκανα μια φορά και θα το ξανακάνω όταν θα έρθει ο δεύτερος μπέρι.
Το αρνητικό από τα ηχεία πάνε κατευθείαν στο αρνητικό του ενισχυτή χωρίς ενώσεις, μπόρνες κλπ κλπ.

Μπιλήβ μι. ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ! :music-smiley-005:
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Re: Απάντηση: Στρώσιμο ηχείων

Θοδωρής Κ. said:
Συμπέρασμα : αφαιρούμε τελείως τις μπόρνες (και από το ηχείο και από τον ενισχυτή ) και κολλάμε στις πλακέτες απευθείας έτσι γλιτώνουμε από έναν πονοκέφαλο και πάμε για άλλους ! :ernaehrung004:


Χμ...μάλλον για τήν συντριπτική πλειοψηφία χρηστών/χομπιστών οπτικο-ακουστικών συστημάτων , αυτό είναι τουλάχιστον αδύνατο αν οχι και επικίνδυνο

Εκείνο στο οποίο ήθελα να δώσω έμφαση , είναι η σημασία τής καλύτερης δυνατής επαφής ΟΠΟΥ κι αν αυτή λαμβάνει χώρα
Και ο μοναδικός τρόπος για να βελτιώσει κανείς στο έπακρο ή καλύτερα για να εκμεταλευτεί το σύστημά του (και τα χρήματα που έχει δώσει ) , είναι (πέρα απο το στήσιμο στο χώρο) να εξασφαλίσει ΚΑΘΑΡΕΣ , ΣΦΙΚΤΕΣ και ΙΚΑΝΗΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ ΕΠΑΦΕΣ (και στο ρεύμα , και στα interconenct και στα ηχεία κλπ)


Μερικές σκέψεις :
...είναι προφανές οτι περα απο τήν (High-Higher-Low-Lower END) κυκλωματική τοπολογία / σχεδίαση κάθε συσκευής , στήν οποία μεν μπορεί να έχουν γίνει μικρά θαύματα μηχανικής , αλλά είναι παρπάνω απο προφανές οτι δέν παύει να υπόκειται και αυτή και όλο το κύκλωμα , στούς βασικούς νόμους του Ηλεκτρισμού /Μαγνητισμού με οτι συνεπάγεται αυτό απο τήν αυξηση τής αντίστασης και συνεπώς τήν ελλάτωη της αγωγιμότητας (στο AC) και τήν "ανάκλασή" της ακουστικά στα φαινόμενα υστέρησης , κωδωνισμού , υπερύψωσης , κοντολογίς κακής ή ανεπαρκούς διαχείρισης ενέργειας κάθε γραμμής μεταφοράς πρός ή απο μιά εμπέδηση (δίθυρο δίκτυο κλπ κλπ)
Ετσι λοιπόν καλό για ολους μας είναι να καταλάβουμε μιά για πάντα οτι επειδή κάτι είναι HιFi ή HiEnd , δέν σημαίνει οτι ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΠΕΤΑΞΕΙΣ ή ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΕΙΣ , θα συνεχίσει να συμπεριφέρεται όπως στο εργαστήριο ή σε ένα DEMO ROOM ....
Φροντίδα του χρήστη και αν θέλετε ,ουσιαστικά , ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗ θα πρέπει να αποτελεί η σοβαρή και καλή συντήρηση /χρήση τών συσκευών αυτών

Ναι δέν λέω , πρώτα ο σκοπός , δηλαδή η μουσική ...
Αλλα αφού θεωρητικά και πρακτικά και οι συσκευές απο ενα σημείο και μετά , δέν είναι κονσουμεράδικες και επίσης η απόλαυση ΕΠΙ τής μουσικής που μπορεί να προσφέρει μιά άρτια συναρμογή είναι πού πιο πάνω απο τον μέσο όρο , γιατί να μήν γίνει πραγματικότητα για όλους ??? .... τήν στιγμη που στήν "σωστή/αποτελεσματική" αυτή πλευρά τής συντήρησης και του στησίματος, ΔΕΝ πρόκειται να δαπανηθούν χρήματα , παρά μόνο χρόνος , λίγο διάβασμα και πολύ μεράκι
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Re: Απάντηση: Στρώσιμο ηχείων

Κακαλιός Στέργιος said:
Αυτό το έκανα μια φορά και θα το ξανακάνω όταν θα έρθει ο δεύτερος μπέρι.
Το αρνητικό από τα ηχεία πάνε κατευθείαν στο αρνητικό του ενισχυτή χωρίς ενώσεις, μπόρνες κλπ κλπ.

Μπιλήβ μι. ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ! :music-smiley-005:

Ναί όντως μερικά πραγματα ακούγονται ..

Που να δείς φιλαράκ οταν κάποιος μαζέψει τα "0" απο παντού και υλοποιήσει αστέρι που δέν έχει διπλά μονοπατια , δηλαδή ολα τα AC 0 έχουν ξεχωριστούς δόμους και δέν υπάρχουν πιά φαινόμενα ανάκλασης ή αλλα φαινόμενα να τρέχουν για μισή ή ολόκληρη περίοδο δυό ρεύματα αντίροπα , Π.Χ. όπως ακριβώς συμβαίνει στο 90% τών ενισχυτικών που χρησιμοποιούν μιά μπάρα απο μεταλλο για να συνδέσουν το κεντρικό 0 τών ηλετρολυτικών του τροφοδοτικού..

Τέσπα κάποια στιγμή θα αναφερθούμε και σε αυτά ....-bye-
 

bocos

New member
12 July 2006
4
Ασχολουμαι με τον ηχο και γενικά με τα ηχεία πολλά χρόνια, εχω και στουντιο και πρώτη φορά ακουω ότι θέλουν στρώσιμο και τα ηχεία!
Για φαντάσου! Τι έχω να μάθω ακόμη!!
 

Θοδωρής Κ.

AVClub Enthusiast
25 June 2006
915
Βόρεια
bocos said:
Ασχολουμαι με τον ηχο και γενικά με τα ηχεία πολλά χρόνια, εχω και στουντιο και πρώτη φορά ακουω ότι θέλουν στρώσιμο και τα ηχεία!
Για φαντάσου! Τι έχω να μάθω ακόμη!!


Αυτό αγαπητέ φίλε εφόσον ασχολείσαι πολλά χρόνια με το αντικείμενο και έχεις κάποια εμπειρία δεν θα έπρεπε να το ακούσεις από κάποιον να σου το λέει αλλά να το ακούσεις από τα ίδια σου τα ηχεία ! Δηλαδή να ακούσεις κάποιες διαφορές πριν και μετά το διάστημα του! Άκουγες τελικά ? -bye-

Υ.Γ. Αν αγοραζες μεταχηρισμενα τοτε αλλαζει το πραμα!
 
Last edited: