Σύγχρονες ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Κάποιες από τις δικές μου προτιμήσεις είναι σε έργα που έχουν αναφερθεί σε προηγούμενες σελίδες όπως
Brahms συμφωνίες Gottingen Symph. Orch.- Milton
Weil no2, Shostakovich No5, Rotterdam Syph. Orch. Shani
Κάποια από τις ηχογραφήσεις του Savall σε Schubert ή Beethoven και του Antonini που κάνει τις συμφωνίες του Haydn.

Ξεχώρησα επίσης τις παρακάτω ηχογραφήσεις που παραθέτω φωτογραφικά με σειρά προτεραιότητας Ξεκινώντας με τον σπουδαίο Sibelius του Rouvali.

Rouvali.jpgSir Simon Rattle - Mahler Symphony No. 9 (Live) (2022).jpg

Ακολουθούν Αμερικανικές ορχήστρες με τον πάντα ενδιαφέροντα Honeck -Pitsburgh αλλά εδώ με Cleveland-Wesler Most και πολύ καλό Strauss.

Cleveland Orchestra & Franz Welser-Möst - Richard Strauss Three Tone Poems (2022).jpg

Τέλος με έργα που δεν ηχογραφούνται συχνά με πρώτο στην προτίμηση μου τον Martinu.

Radio-Sinfonieorchester Stuttgart des SWR, Roger Norrington - Martinů Symphonies Nos. 5 & 6 (2...jpgWeinberg.jpgSinfonieorchester Basel - Koechlin The Seven Stars' Symphony, Op. 132 (2022).jpg

Σίγουρα μου διαφεύγουν αρκετά.
 
Ξεχώρησα επίσης τις παρακάτω ηχογραφήσεις που παραθέτω φωτογραφικά με σειρά προτεραιότητας Ξεκινώντας με τον σπουδαίο Sibelius του Rouvali.

View attachment 220166
Μια και την ανέφερε ο Κώστας, δεν θυμάμαι αν έγραψα εδώ μέσα για αυτή την συγκλονιστική 9η με τον Rattle.

Ο Mahler για μένα είναι το κέντρο του σύμπαντος (αναγνωρίζοντας ότι αυτό ακαδημαϊκά μπορεί να είναι τελείως λάθος άποψη, και χωρίς να με ενδιαφέρει, δεν είμαι μουσικολόγος). Έχω δακρύσει ουκ ολίγες φορές, ζωντανά ή στο σπίτι μου. Με αυτή τη συγκεκριμένη όμως, έκλαιγα με λυγμούς. Ίσως είχε να κάνει και με το ότι με πέτυχε σε μια από τις δυσκολότερες στιγμές της ζωής μου φέτος το καλοκαίρι (λίγο πριν το χαμό του πατέρα μου, και όταν όλα ήταν πια λίγο-πολύ προδιαγεγραμμένα). Αλλά μέσα σ'αυτά τα 24 λεπτά του Adagio πέρασα από την άρνηση, την οργή, την συνειδητοποίηση, τη στενοχώρια, και τελικά την αγαλλίαση... σε αυτή τη σχετικά αναπάντεχη Db+ στο τέλος.

Μιλάμε φυσικά για μια μουσική που είχα ξανακούσει δεκάδες αν όχι εκατοντάδες φορές πριν, πάντα εκτιμώντας την ευφυία της γραφής της, αλλά ποτέ αγγίζοντας με έτσι. Ίσως να έφταιγε ο Rattle, ίσως αυτή η καταπληκτική ορχήστρα της BR που μετά τις ηχογραφήσεις του Jansons έχει πάρει ξεχωριστή θέση στο μυαλό μου, ίσως και η κοσμοϊστορικής σημασίας απώλεια (για τον δικό μου κόσμο, φυσικά), αλλά πιθανότατα, όλα αυτά μαζί.

Εν πάσει περιπτώσει, μην το προσπεράσετε για κανένα λόγο.
 

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,045
Αθήνα
Δεν θυμάμαι κάποιο έργο που ο Rattle να είναι στις πρώτες μου επιλογές. Η δεύτερη προσπάθειά του στην 9η, με την BPO, μάλλον κινήθηκε σε ρηχά νερά.
Μετά την τοποθέτηση του Ιάσονα, και πριν ακούσω ο ίδιος, έψαξα να δω τι λέει ο ξινός Hurwitz ο οποίος δεν έχει περί πολλού τον άγγλο μαέστρο.
Αφού λοιπόν κι αυτός είναι
πρέπει να διερευνηθεί περαιτέρω!

Ιάσονα, συλλυπητήρια για την απώλειά σου!
 
Δεν θυμάμαι κάποιο έργο που ο Rattle να είναι στις πρώτες μου επιλογές. Η δεύτερη προσπάθειά του στην 9η, με την BPO, μάλλον κινήθηκε σε ρηχά νερά.
Μετά την τοποθέτηση του Ιάσονα, και πριν ακούσω ο ίδιος, έψαξα να δω τι λέει ο ξινός Hurwitz ο οποίος δεν έχει περί πολλού τον άγγλο μαέστρο.
Αφού λοιπόν κι αυτός είναι
πρέπει να διερευνηθεί περαιτέρω!

Ιάσονα, συλλυπητήρια για την απώλειά σου!

Να είσαι καλά, είναι (όπως μου έλεγαν πριν, και τώρα επιβεβαιώνω) μια στιγμή σταθμός στη ζωή μας όταν χάνουμε τον γονιό μας. Το κενό είναι χαώδες, τρομακτικό, και δεν αναπληρώνεται ποτέ. Το μόνο που μένει είναι οι αναμνήσεις και η ευγνωμοσύνη.

Ο Rattle είναι σαν το κρασί, όσο μεγαλώνει μεταμορφώνεται. Ξαναζεί τη νιότη του στη Γερμανία. Τόσο που σκέφτομαι να κάνω το απονενοημένο διάβημα και να πάω να τον ακούσω στο Carnegie Hall που θα έρθει τον Μάιο να παίξει 6η με την BRSO. Απόσταση σα να λέμε Αθήνα-Λονδίνο (και αντίστοιχο κόστος), αλλά ποιος ακούει τη λογική;

Όσο για τον Hurwitz, άσχετα με το ότι συμφωνώ εν προκειμένω, δεν διαβάζω/παρακολουθώ ποτέ κριτικές, ειδικά δε από επαγγελματίες. Είμαι τελείως κατά όλου αυτού. Η μουσική είναι για την ακούμε οι ίδιοι και να λέμε ναι ή όχι με βάση αυτά που εμείς αναζητάμε, όχι κάποιοι "guru" (εντός και εκτός εισαγωγικών) να μας πουνε τι θα νιώσουμε.
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Ακολουθούν Αμερικανικές ορχήστρες με τον πάντα ενδιαφέροντα Honeck -Pitsburgh αλλά εδώ με Cleveland-Wesler Most και πολύ καλό Strauss.

View attachment 220167

Δυστυχώς ο Αυστριακός μαέστρος της ορχήστρας του Cleveland χειρουργήθηκε για κακοήθη όγκο και θα απέχει για μεγάλο διάστημα. Οι γιατροί πιστεύουν ότι θα αναλάβει πλήρως.
 

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,045
Αθήνα
...δεν διαβάζω/παρακολουθώ ποτέ κριτικές, ειδικά δε από επαγγελματίες. Είμαι τελείως κατά όλου αυτού. Η μουσική είναι για την ακούμε οι ίδιοι και να λέμε ναι ή όχι με βάση αυτά που εμείς αναζητάμε, όχι κάποιοι "guru" (εντός και εκτός εισαγωγικών) να μας πουνε τι θα νιώσουμε.
Συμφωνώ ότι η μουσική είναι για να την ακούμε εμείς οι ίδιοι και να μας ευχαριστεί ή όχι, βάσει των δικών μας κριτηρίων (σωστών ή λανθασμένων, αν στέκουν τέτοιοι χαρακτηρισμοί, για τέχνη μιλάμε άλλωστε). Προφανώς και δεν περιμένουμε κάποιους τρίτους να μας υποδείξουν τι να μας αρέσει. Ευχαρίστηση καθ'υπόδειξη δεν είναι ευχαρίστηση.
Όμως, προσωπικά, δεν απαξιώνω με ευκολία κάποιους ανθρώπους (κριτικούς) οι οποίοι έχουν ακούσει απείρως περισσότερες ερμηνείες από μένα (και απ'όλους μας, ας το παραδεχτούμε), και πολλοί απ'αυτούς στηρίζουν την άποψή τους με επιχειρήματα (μουσικολογικής, τεχνικής, ιστορικής φύσεως κλπ). Έχουν κι αυτοί τις προτιμήσεις έως εμμονές τους (πχ οι Άγγλοι μαέστροι για τον Gramophone), όπως κι εμείς ως ακροατές άλλωστε (γνωστή η απέχθεια αγαπητού μέλους για συγκεκριμένο γερμανό μαέστρο ;)). Τέλος πάντων, πάντα ψάχνω κριτικές, άλλοτε συμφωνώ, άλλοτε όχι.
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Green_Mansions_FilmPoster.jpeg
Το 1958 ο Villa Lobos συνέθεσε την μουσική για την ταινία Green Mansions στα ελληνικά Η κόρη της ζούγκλας . H Audrey Hepburn, ένα μοναχικό κορίτσι της ζούγκλας που μιλάει με τα πουλιά, ερωτεύεται έναν ταξιδιώτη τον Anthony Perkins. Η ταινία μάλλον πήγε άπατη όπως και τα λίγα λεπτά της μουσικής επένδυσης. Ο Villa Lobos επεξεργάστηκε την μουσική, προσέθεσε σοπράνο και χορωδία δημιουργώντας ένα συμφωνικό ποίημα, ένα ορατόριο που το ονόμασε Το Δάσος του Αμαζονίου.

Sao Paulo Symphony Orchestra, John Neschling - Villa-lobos Floresta do Amazonas (2010) [Hi-Res].jpg

Το έργο αποτελείται από 23 μέρη και είναι πλήρως ηχογραφημένο από τον John Neschling με την φιλαρμονική του Sao Paulo στην εταιρία BIS.

folder alpha.jpg
Στην παρούσα ηχογράφηση ο μαέστρος Simone Menezes επιλέγει και παρουσιάζει τα 11 μέρη.
Ένα ελκυστικό έργο ύμνος στην Βραζιλία και τον Αμαζόνιο από τα τελευταία αν όχι το τελευταίο του συνθέτη.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι εξαιρετικές φωτογραφίες του βραζιλιάνου Sebastiao Salgado στο συνοδευτικό βιβλιαράκι για να πιάσουμε και τους φωτογράφους της παρέας. Η βροχή μοιάζει με πυρηνικό μανιτάρι.


βροχή.jpgface .jpg
 

Attachments

  • Green_Mansions_FilmPoster.jpeg
    Green_Mansions_FilmPoster.jpeg
    18.4 KB · Views: 2

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
folder.jpg

Γαλλικά ερωτικά τραγούδια που καλύπτουν διάρκεια τριών αιώνων. Από το σύγχρονο C’est le temps de l’ amour Le temps des copains et de l’aventure της Francoise Hardy έως το <κάνουμε έρωτα δίπλα στην φωτιά> του Charpentier.

H mezzo Lea Desandre συνοδεύεται στο τραγούδι από το λαούτο του συντρόφου της Thomas Dunford. Το λαούτο έχει και κάποια solo ανάμεσα στα τραγούδια.

Κλείνω με ένα στοίχο από το τελευταίο τραγούδι της Ωραίας Ελένης του Offenbach.
Η φωτιά που καίει τις τρελές ψυχές μας,
Αλλοίμονο! αυτή η φωτιά δεν είναι ποια μέσα μας

Έκτακτο και καλή εγγραφή.
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,971
View attachment 222034

Γαλλικά ερωτικά τραγούδια που καλύπτουν διάρκεια τριών αιώνων. Από το σύγχρονο C’est le temps de l’ amour Le temps des copains et de l’aventure της Francoise Hardy έως το του Charpentier.

H mezzo Lea Desandre συνοδεύεται στο τραγούδι από το λαούτο του συντρόφου της Thomas Dunford. Το λαούτο έχει και κάποια solo ανάμεσα στα τραγούδια.

Κλείνω με ένα στοίχο από το τελευταίο τραγούδι της Ωραίας Ελένης του Offenbach.
Η φωτιά που καίει τις τρελές ψυχές μας,
Αλλοίμονο! αυτή η φωτιά δεν είναι ποια μέσα μας

Έκτακτο και καλή εγγραφή.

Πολύ ωραίος δίσκος. Ευχαριστώ που μου τον έμαθες με την παρουσίαση σου !


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Και εμένα μου είναι συμπαθής ο Nelsons και τον θεωρούσα από τους πλέον ελπιδοφόρους μαέστρους της νέας γενιάς.
Φαίνεται ότι ολοκλήρωσε και τον κύκλο Bruckner με την Gewandhaus όπως και τον κύκλο Shostakovich με την Boston.
Την συγκεκριμένη ηχογράφηση δεν την έχω ακούσει. Παλαιότερη ηχογράφηση του Bruckner που είχα ακούσει (νομίζω την 7η) δεν με είχε πείσει όπως με τον Shostakovich. Τόσο μεγάλες ορχήστρες δεν θα τον διάλεξαν βέβαια τυχαία για αυτό ας θεωρηθεί προσωπική μου άποψη.
 

Sonorus

Super Moderator
Staff member
28 August 2010
8,411
Θεσσαλονίκη
Επιτέλους μια νέα ηχογράφηση όλου του έργου του Scarlatti με ερμηνείες εφάμιλλες και σε λίγα σημεία καλύτερες από αυτές του τιτάνα Scott Ross.
3760127227212-front.jpg
Ακούγονται σαν συνταγή αντιβίωσης.
Από μια πρωί - μεσημέρι και βράδυ, κάθε μέρα έως ότου τελειώσουν:)
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,811
Μεσευρώπη
View attachment 222626
Όχι ακριβώς καινούργια κυκλοφορία αλλά αν για κάποιο λόγο δεν έχετε ακούσει την συγκεκριμένη ερμηνεία, πρέπει να το κάνετε άμεσα.
Το πιο ερωτικό Διπλό Κοντσέρτο που έχω ακούσει ποτέ. Αν ήμουν σύζυγος της Mutter θα ζήλευα. Πολύ.