Technics SL 12.... λιπανση αξονα πλατο

MakisM

Μέλος Σωματείου
12 May 2009
5,362
Η βάση φυσικά θα είναι εξωτερική με το τάδε υλικό ...
1) θα υπάρχουν δυο τρύπες δεξιά και αριστερά με την κατάλληλη ανοχή ώστε να είναι αλφάδι ...όταν προχωρήσουμε σε αυτήν την διαδικασία .
2) θα υπάρχει πάλι συγκεκριμένη ανοχή δεξιά και αριστερά (αυτό θα γίνει με φρέζα ) ώστε ο τάδε βραχίονας να είναι οκ με το θέμα της γεωμετρίας αν και εφόσον υπάρχει θέμα ,μα ούτε να τρακάρει στον υπάρχον .

Κατά την άποψη μου δεν θα υπάρξει θέμα με το σπείρωμα για τον απλούστατο λόγο δεν είναι πλαστικό ...Ίσα -ίσα θα έλεγα επειδή είναι από αλουμίνιο,απλά εδώ θα πρέπει να προσέξουμε την ποιότητα της βίδας (όχι όμως αλουμινένια ).
 

geovar

AVClub Addicted Member
24 February 2008
1,698
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Technics SL 12.... λιπανση αξονα πλατο

2 κιλά είδα τώρα στα specs γιατί δεν θυμόμουν

Ρωτάω γιατί ένα ματ από ορείχαλκο ίσως διπλασιάσει το βάρος που βλέπει το μοτέρ και ίσως το "κουράζει" με άγνωστα αποτελέσματα.
ΥΓ. Συνήθως δε (μάλλον πάντα) τα ματ είναι από Χαλκό όχι ορείχαλκο και στη πρωτοπορία ήταν η Micro Seiki.
 

MakisM

Μέλος Σωματείου
12 May 2009
5,362
Το πλάνο δεν είναι ακριβώς ματ .
Αλλά ένα ματ που θα γίνει σώμα με το υπάρχον πλατώ του Technics.
Φυσικά δεν είναι κάτι το πρωτοποριακό που θα κάνουμε εμείς έχει γίνει σε mk2 αλλά δεν γνωρίζουμε το πάχος που έχει κοπεί .
Τις ανοχές πάντως του μοτέρ μπορούμε να τις βρούμε εύκολα προσθέτοντας βάρος στο υπάρχον .
Γνωρίζουμε εξάλλου την υψηλή ροπή στην υλοποίηση που έχει γίνει .

Κάποιοι μάλιστα προτίμησαν το mk2 για να περιστρέφει το πλατώ αλλού πικαπ πολλών κιλών .

Πάντως όπως και να έχει ...
Έχω την εκτίμηση ότι στα καινούργια γενιάς πικαπ της Technics G και SP ...Το πλατό δεν μπορείς με τίποτα να το αντιγράψεις ,αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία .
 

geovar

AVClub Addicted Member
24 February 2008
1,698
Απάντηση: Re: Technics SL 12.... λιπανση αξονα πλατο

Μάκη δεν καταλαβαίνω:
- Τι πάει να πει " Το πλάνο δεν είναι ακριβώς ματ"
- Γράφεις : " Αλλά ένα ματ που θα γίνει σώμα με το υπάρχον πλατό του Technics" δηλαδή πως θα γίνει σώμα το (ορειχάλκινο?) ματ με το υπάρχον πλατό;;
- Γράφεις : " Τις ανοχές πάντως του μοτέρ μπορούμε να τις βρούμε εύκολα προσθέτοντας βάρος στο υπάρχον"
Πόσο επιπλέον βάρος υπολογίζεις να αντέξει το μοτέρ,πριν καεί, και μετά από ας πούμε 3-4 ώρες συνεχούς λειτουργίας;
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,078
Αγιοι Αναργυροι
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Technics SL 12.... λιπανση αξονα πλατο

Ρωτάω γιατί ένα ματ από ορείχαλκο ίσως διπλασιάσει το βάρος που βλέπει το μοτέρ και ίσως το "κουράζει" με άγνωστα αποτελέσματα.
ΥΓ. Συνήθως δε (μάλλον πάντα) τα ματ είναι από Χαλκό όχι ορείχαλκο και στη πρωτοπορία ήταν η Micro Seiki.

γι'αυτό δεν συμφωνώ για τα 3mm.
το ζόρι Γιώργο δεν θα είναι στα πηνία που δημιουργούν μαγνητικό πεδίο για να γυρίσει το πλατώ. το ζόρι θα το πάρει ο άξονας.
καλοφτιαγμένος είναι, αλλά μην το παρακάνουμε κιόλας.
στο chat αν θυμάμαι καλά είχαμε μια ανάλογη κουβέντα και το δοκίμασα με μια 6αδα μπύρες (λίγο κάτω απο 2κιλά δλδ) και το φρένο του πήγε περίπατο...
ξεκίνησε σχετικά γρήγορα και οι στροφές ήταν σταθερές. φρένο καπούτ...
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,078
Αγιοι Αναργυροι
μια διόρθωση για το βάρος του πλατώ που έγραψα πιο πάνω..
το ζύγισα σε ηλεκτρονική ζυγαρια και μου έδειξε 1475gr
δεν ξέρω τι specs είδα πριν....
 

MakisM

Μέλος Σωματείου
12 May 2009
5,362
Μην ξεχνάς την χρήση ως dj .

Κατάφερε να γυρίσει τα 2kg που του έβαλες χωρίς να χάνει στροφές +το 1 κιλό του σφιγκτήρα ;
Όσο προσθέτεις βάρος λογικό είναι να χάνεις το φρένο ...Εδώ και το γνήσιο λάστιχο με τα 5mm χάνει το φρένο ,θα πρέπει να παρέμβεις με κατσαβίδι να το ρυθμίσεις .
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,078
Αγιοι Αναργυροι
Μην ξεχνάς την χρήση ως dj .

Κατάφερε να γυρίσει τα 2kg που του έβαλες χωρίς να χάνει στροφές +το 1 κιλό του σφιγκτήρα ;
Όσο προσθέτεις βάρος λογικό είναι να χάνεις το φρένο ...Εδώ και το γνήσιο λάστιχο με τα 5mm χάνει το φρένο ,θα πρέπει να παρέμβεις με κατσαβίδι να το ρυθμίσεις .

το κλαμπ μου είναι μισό κιλό. τότε με την δοκιμή είχα μόνο μια 6ξάδα μπύρες κουτάκι.
δλδ 6x330ml=1980gr και ότι ζύγιζε το ματ.
2 κιλά και κάτι ψιλά.
με το φρένο κάτι έχεις παρανοήσει μου φαίνεται..
με το κατσαβίδι ρυθμίζεις το πόσο δυνατό φρένο θέλεις. αν γυρίσεις το τρίμερ τέρμα αριστερά, απλά δεν έχεις φρένο. όσο πιο δεξιά το πας,τόσο πιο δυνατό φρένο έχεις.
αν το παρακάνεις, το πλατώ στο stop θα γυρίσει πίσω για λίγο.
η ρύθμιση που είχα στη δοκιμή το φρένο ήταν στην τυπική θέση να σταματάει το πλατώ σχεδόν αμέσως. στην ίδια θέση είναι και τώρα με μισό κιλό κλαμπ και λειτουργεί άψογα.
με 2 κιλά όμως πάνω στο πλατώ δεν "φρέναρε". συνέχισε να γυρίζει.
άρα το βάρος ήταν πάνω απο τις δυνατότητες του συστήματος και δεν είχε νόημα να του δώσω περισσότερη ισχύ.
και ένα τελευταίο για τον Γιώργο πιο πολύ.. όταν γυρίζει το πλατώ, ακόμα και με το χέρι να το πιάσεις και να του δώσεις ανάποδη φορά, τίποτα δεν φθείρεται και δεν παθαίνει ζημιά.
δεν υπάρχουν γρανάζια ή ιμάντες.
 

geovar

AVClub Addicted Member
24 February 2008
1,698
Απάντηση: Re: Technics SL 12.... λιπανση αξονα πλατο

Πριν πολλά χρόνια Όταν είχα πρωτοπάρει το ΕΜΤ950 είχα ρωτήσει τον Ing. Dusch αν μπορώ να χρησιμοποιήσω κάποιο είδους κλαμπ των ~300γρ. Με απέτρεψε γιατί,είπε,δεν είχε τεθεί τέτοιο θέμα όταν σχεδιάστηκε το μοτέρ. Να σας δείξω το μοτέρ του 950 που ζυγίζει 2 κιλά;Όπως λέει ο Stefano Pasini . http://www.stefanopasini.it/EMT950_Motor.htm
Εν κατακλείδι λέω μήπως το να φορτωθεί το μοτέρ του 1200 με κάνα 2 κιλά επιπλέον είναι υπερβολή και αχρείαστη ίσως;
Κατέληξα στο πολύ ελαφρό ...https://imged.com/vintage-eon-research-pod-record-clamp-vg-condition-used-sparingly-5946967.html
Ίσα ίσα να οριζοντιώνει κάποιους "στραβούς" δίσκους.
 

Attachments

  • EMT 950 motor.jpg
    EMT 950 motor.jpg
    158.7 KB · Views: 42

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,078
Αγιοι Αναργυροι
διαφορετικής φιλοσοφίας το μοτέρ του ΜΚ Γιώργο.

εδώ* πατάει το πλατώ μαζί με ότι βάρος έχει πάνω του.
το μοτέρ (αν μπορείς να το πεις έτσι) δεν έρχεται σε επαφή ούτε με το πλατό, ούτε με το βάρος του.

όπως φαίνεται (ελπίζω), ο άξονας είναι "τεμπέλης".
δεν έχει επαφή με ρότορα/στάτορα σε αντίθεση με τα μοτέρ των ΕΜΤ/Thorens 125.
σαν τον πίσω τροχό ενός προσθιοκίνητου αυτοκινήτου ένα πράμα...
σαφώς και δεν χρειάζεται να του ρίξουμε 2 κιλά βάρος, αλλά μισό ή και λίγο παραπάνω δεν είναι κάτι τρομερό
*

IMG_20200412_142053[1].jpgIMG_20200412_142112[1].jpgIMG_20200412_142033[1].jpg
 

geovar

AVClub Addicted Member
24 February 2008
1,698
Απάντηση: Re: Technics SL 12.... λιπανση αξονα πλατο

Το βάρος του πλατό κάποια ρουλεμαν/μπούσες στη διαδρομή του άξονα φορτώνει και ίσως είναι υπολογισμένο να γυρίζει βάρος ~2κιλά; Αν το διπλασιάσεις που ξέρεις πόσο θα κρατήσει; Και ποιος μπορεί να απαντήσει,πειστικά,στο ερώτημα;<br>
Επίσης γιατί λες πως το μοτέρ του 950 είναι διαφορετικό; Όπως και του 1200 ο άξονας του "πατάει"στο κάτω μέρος του μοτέρ όπου η "ροδελα" που βλέπουμε είναι η βάση που ακουμπάει ο άξονας του μοτέρ και λιπαίνεται. Επίσης αν χρειαστεί να μεταφερθεί το πικαπ ξεβιδώνεις τη ροδέλα για να μη τυχόν καταστραφεί η επιφάνεια στην οποία ακουμπάει ο άξονας. Αν δε δεν την επαναφέρεις στη θέση της το μοτέρ δεν ξεκινάει.
 

Attachments

  • EMT 950 motor2.jpg
    EMT 950 motor2.jpg
    45.7 KB · Views: 68

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,078
Αγιοι Αναργυροι
Re: Απάντηση: Re: Technics SL 12.... λιπανση αξονα πλατο

Το βάρος του πλατό κάποια ρουλεμαν/μπούσες στη διαδρομή του άξονα φορτώνει και ίσως είναι υπολογισμένο να γυρίζει βάρος ~2κιλά; Αν το διπλασιάσεις που ξέρεις πόσο θα κρατήσει; Και ποιος μπορεί να απαντήσει,πειστικά,στο ερώτημα;<br>
Επίσης γιατί λες πως το μοτέρ του 950 είναι διαφορετικό; Όπως και του 1200 ο άξονας του "πατάει"στο κάτω μέρος του μοτέρ όπου η "ροδελα" που βλέπουμε είναι η βάση που ακουμπάει ο άξονας του μοτέρ και λιπαίνεται. Επίσης αν χρειαστεί να μεταφερθεί το πικαπ ξεβιδώνεις τη ροδέλα για να μη τυχόν καταστραφεί η επιφάνεια στην οποία ακουμπάει ο άξονας. Αν δε δεν την επαναφέρεις στη θέση της το μοτέρ δεν ξεκινάει.

λέω "είναι διαφορετικό" γιατί ο άξονας του 950 έχει πάνω του τον ρότορα. είναι κλειστού τύπου. άρα αν μπορούσες να τον φρενάρεις, όλο το μοτέρ θα ζεσταινόταν.
στο ΜΚ όχι. ξαναλέω ότι και ανάποδα με το χέρι να γυρίσεις το πλατώ, (ενώ είναι σε λειτουργία), δεν τρέχει τίποτα.
διευκρίνισέ μου αν το μοτέρ (του 950) δουλεύει συνέχεια όταν πατάς "stop" ή αν σταματάει-ξεκινάει με stop/start.

πειστικά στο ερώτημα "πόσο βάρος αντέχει ο άξονας του ΜΚ" , θα σου έλεγα εύκολα πάνω απο 3.
με λίπανση σαν αυτή του νήματος; κόβω και χέρι!
τα 2 clips που κρατάνε τον άξονα δεν είναι καθόλου αμελητέα. το πάνω δεν αφήνει τον άξονα να πατήσει στην βάση του συστήματος περισσότερο απο όσο πρέπει και το κάτω δεν αφήνει τον άξονα να βρει έξω.
η διαφωνία μου με τον Μάκη για το βάρος του μεταλλικού ματ, έχει να κάνει με την σωστή λειτουργία του (μαγνητικού) φρένου περισσότερο.
και φυσικά δεν χρειάζεται να πιέζεις άξονα τσάμπα και βερεσέ, άσχετα αν το αντέχει.
σαν φθορά μοτέρ, δεν υπάρχει κανένα θέμα.
 

MakisM

Μέλος Σωματείου
12 May 2009
5,362
Εκεί θέλω να καταλήξω .
Το φρένο το χάνεις ακόμη και με το λαστιχένιο ματ των 5mm.
Δεν μπορείς να το φέρεις τέλεια σε σύγκριση με το ματ που έχουμε βάλει .

Εντέλει το φρένο -stop επηρεάζει την ηχητική ποιότητα ;
Μας χρειάζεται το φρένο αν χάνει λίγο ; Σε ένα dj του χρειάζεται η ακρίβεια του φρένου .

Η oyaide με το αλουμινένιο ματ mj-12 που δίνει μαζί με το STB άραγε πόσο να ζυγίζουν ;
https://youtu.be/ATaSQqjR1fc
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,753
To MJ12 ζυγιζει 670 g.
Υπαρχουν δυο STB. To STB MS που ζυγιζει 200g χωρις βαριδια / 440 με ολα τα βαριδια και αναλογα με το ποσα βαριδια του βαζεις (40g εκαστο) μπορεις να επιλεξεις το τελικο του βαρος.
Το STB HW στα 240g χωρις βαριδια / 790 με ολα τα βαριδια και εκαστο βαριδιο για ρυθμισεις ζυγιζει 90g εκαστο.
Και τα δυο εχουν 6 περιφερειακα βαριδια συν το κεντρικο.

http://www.oyaide.com/ENGLISH/AUDIO/products_category/analog/pg634.html
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,078
Αγιοι Αναργυροι
http://www.solidstate-audio.com/index.php?main_page=product_info&products_id=6857
λέει shipping weight 1kg. άρα χωρίς συσκευασία κάτω ..αρκετά κάτω απο κιλό.
και πάλι θα πω ότι ούτε αυτό είναι τέλειο για τα δικά μας πλατώ.
το γιατί, ..έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου να το εξηγώ και πραγματικά, όποιος κατάλαβε, ..κατάλαβε.

το φρένο δεν το χάνεις ποτέ Μάκη. κάτσε ρύθμισέ το προσεκτικά και δεν θα'χεις θέμα!
αν το καπάκι σου κάτω απο το πλατώ είναι 1ης γενιάς και δεν βλέπεις το τρίμερ, βγάλτο και κάνε την ρύθμιση χωρίς αυτό.
απο τις 2 τρύπες του πλατώ έχεις πρόσβαση.
IMG_20200413_101450[1].jpg
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,078
Αγιοι Αναργυροι
Re: Απάντηση: Technics SL 12.... λιπανση αξονα πλατο

To MJ12 ζυγιζει 670 g.
Υπαρχουν δυο STB. To STB MS που ζυγιζει 200g χωρις βαριδια / 440 με ολα τα βαριδια και αναλογα με το ποσα βαριδια του βαζεις (40g εκαστο) μπορεις να επιλεξεις το τελικο του βαρος.
Το STB HW στα 240g χωρις βαριδια / 790 με ολα τα βαριδια και εκαστο βαριδιο για ρυθμισεις ζυγιζει 90g εκαστο.
Και τα δυο εχουν 6 περιφερειακα βαριδια συν το κεντρικο.

http://www.oyaide.com/ENGLISH/AUDIO/products_category/analog/pg634.html

thank U Master!! :grinning-smiley-043
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,753
Απάντηση: Re: Technics SL 12.... λιπανση αξονα πλατο

και εν τέλει Μάκη, όχι. η λειτουργία του φρένου ΔΕΝ επηρεάζει την ηχητική ποιότητα.

Γιατι να την επηρεασει ? Δεν εχει να κανει με την περιστροφη του πλατω οταν παιζεις δισκο.
 

MakisM

Μέλος Σωματείου
12 May 2009
5,362
Βρε την ρύθμιση του φρένου την ξέρω απλά ...
Το γνήσια ματ των 5 (λαστιχένιο ) δεν μπορείς να το φέρεις τέλεια (ελάχιστα χάνει )
Αντίθετα το ματ που έδινε για τους dj γνήσιο το φρένο σταματάει ακαριαία .

Εντέλει για να καταλήξουμε με την προσθήκη του χαλκού θα έχουμε ηχητική βελτίωση ;
Η θα κάνουνε μια τρύπα στο νερό .