Chris1967
Supreme Member
- 11 September 2010
- 4,222
Αν μπορώ και εγώ να προσθέσω κάτι...
Το ΑBS κάνει κάτι που ανθρώπινες αντιδράσεις δεν μπορούν να μιμηθούν... ανακαλύπτει πότε χάνεται η πρόσφυση του ελαστικού, απενεργοποιεί για κλάσμα δευτερολέπτου τα φρένα, και τα ξαναφήνει να πιάσουν.
Αυτός είναι και ο τρόπος που μαθαίνει και ένας οδηγός να κάνει, όταν μπλοκάρουν τα φρένα, δηλαδή αφήνει φρένο και ξαναπατά.
Ο λόγος που το κάνουμε αυτό είναι να εξακολουθήσουμε να έχουμε τον έλεγχο του αυτοκινήτου, διότι χωρίς πρόσφυση αυτό είναι αδύνατο.
Θα μου πείτε αν ξαναπατήσεις θα έχεις πρόσφυση?
Αν το οδόστρωμα είναι συνεχόμενα ολισθηρό τότε όχι, αλλά η συχνότητα εμπλοκής και απεμπλοκής των φρένων, καθορίζουν και τον έλεγχο που μπορεί να έχουμε εκείνη την στιγμή.
Αυτό όπως καταλαβαίνετε με το πόδι πάτα/άσε είναι αρκετά δύσκολο σε συνθήκες δρόμου.
Οπότε το ABS είναι ο πιο σημαντικός σύντροφος του οδηγού ώστε να επιτυγχάνει δύο πράγματα, να εξακολουθήσει να έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου του (να ακούει δηλαδή το τιμόνι), και να επιτυγχάνει το μέγιστο δυνατό φρενάρισμα ΠΑΝΤΟΤΕ όταν μιλάμε για ΑΣΦΑΛΤΟ ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ μορφής.
Επιπροσθέτως τα καινούργια αυτοκίνητα έχουν περεταίρω χρήση του ABS ώστε να μετατρέπεται και σε σύστημα ευστάθειας (ESP κλπ), αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.
Για τον φίλο που οδηγεί στην Αμερική στους πάγους, θεωρώ ότι είναι προτιμότερο να αγοράσει όταν μπορεί βέβαια, ένα πιο μοντέρνο όχημα με όλα τα βοηθήματα αυτά, διότι βοηθούν πολύ στην αποφυγή ατυχημάτων ακόμα και εάν κινείται κανείς μέσα στα πλαίσια του οποιουδήποτε KOK.
Η οδήγηση σε πάγο είναι ιδιαίτερη περίπτωση, και θέλει χρήση ελαστικών για πάγο (με καρφιά). Αλλά νομίζω ότι ο φίλος δεν ρώτησε αυτό... μάλλον εννοεί εαν το ABS ή χωρίς αυτό θα μπορέσει να οδηγεί ασφαλέστερα όταν συναντήσει ένα κομμάτι πάγου...
Η απάντηση μου είναι πως σε τέτοια περίπτωση ούτε το ABS θα τον βοηθήσει εκτός και εάν το όχημα έχει σύστημα ευστάθειας και μάλιστα με πρόγραμμα snow.
Στον πάγο σε φρενάρισμα σε ευθεία το αυτοκίνητο (χωρίς ABS) με μπλοκαρισμένο ελαστικά θα σταματήσει πιο σύντομα από ένα πανομοιότυπο αμάξι με τα ίδια λάστιχα με ABS.
Αυτό όμως δεν υπάρχει ποτέ σε πραγματικές συνθήκες και το αμάξι κινδυνεύει να πλαγιολισθήσει όποτε είναι προτιμότερο να έχουμε έλεγχο έστω και μειωμένο ΜΕ ABS παρά μέγιστη πρόσφυση και χωρίς έλεγχο.
Σε χωματόδρομους το φρενάρισμα με ABS επίσης μπορεί να μην είναι το μέγιστο δυνατό ανάλογα με το είδος του χώματος κλπ.
Αυτά ισχύουν με τα δεδομένα ελαστικά, και όταν εννοούμε μέγιστη πρόσφυση, εννοούμε των ελαστικών, είτε είναι φθαρμένα είτε είναι αγωνιστικά είτε χιονολάστιχα...το καθένα στο βαθμό που αυτό έχει.
Στην αγωνιστική οδήγηση ισχύουν άλλοι κανόνες, ανάλογα με το είδος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, του οχήματος (κατηγορία) κλπ... σε μια πίστα πχ ένα αμάξι με ή χωρίς ABS δύναται να κάνει τους ίδιους χρόνους, και ούτε το ένα ούτε το άλλο να έχει πρόβλημα από άποψη ασφάλειας... αλλά εκεί είναι πίστα με δεδομένες παραμέτρους... ακόμα και εκεί συμβαίνουν διάφορα ατυχήματα όταν αλλάζουν οι συνθήκες πρόσφυσης πχ. βροχή κλπ...είτε έχουν ή δεν έχουν ABS.
Υγ. Θεωρώ ότι σε οποιαδήποτε κατάσταση πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι οπότε συνιστώ στον φίλο να βρει ένα χώρο που να είναι παγωμένος και με ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΟΧΗ να δοκιμάσει πως συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο του... εννοώ με ασφάλεια χωρίς άλλα σταθμευμένα κλπ σε γήπεδο/πάρκινγκ πολύ μεγάλη αλλάνα... στην Αμερική υπάρχει πολύς χώρος...είναι πολύ φοβιστικό την πρώτη φορά που διαπιστώνεις την έλλειψη πρόσφυσης...
ακόμα καλύτερα να κάνει ένα σχολεία advanced driving...
Προσοχή πολύ πάντοτε.
Το ΑBS κάνει κάτι που ανθρώπινες αντιδράσεις δεν μπορούν να μιμηθούν... ανακαλύπτει πότε χάνεται η πρόσφυση του ελαστικού, απενεργοποιεί για κλάσμα δευτερολέπτου τα φρένα, και τα ξαναφήνει να πιάσουν.
Αυτός είναι και ο τρόπος που μαθαίνει και ένας οδηγός να κάνει, όταν μπλοκάρουν τα φρένα, δηλαδή αφήνει φρένο και ξαναπατά.
Ο λόγος που το κάνουμε αυτό είναι να εξακολουθήσουμε να έχουμε τον έλεγχο του αυτοκινήτου, διότι χωρίς πρόσφυση αυτό είναι αδύνατο.
Θα μου πείτε αν ξαναπατήσεις θα έχεις πρόσφυση?
Αν το οδόστρωμα είναι συνεχόμενα ολισθηρό τότε όχι, αλλά η συχνότητα εμπλοκής και απεμπλοκής των φρένων, καθορίζουν και τον έλεγχο που μπορεί να έχουμε εκείνη την στιγμή.
Αυτό όπως καταλαβαίνετε με το πόδι πάτα/άσε είναι αρκετά δύσκολο σε συνθήκες δρόμου.
Οπότε το ABS είναι ο πιο σημαντικός σύντροφος του οδηγού ώστε να επιτυγχάνει δύο πράγματα, να εξακολουθήσει να έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου του (να ακούει δηλαδή το τιμόνι), και να επιτυγχάνει το μέγιστο δυνατό φρενάρισμα ΠΑΝΤΟΤΕ όταν μιλάμε για ΑΣΦΑΛΤΟ ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ μορφής.
Επιπροσθέτως τα καινούργια αυτοκίνητα έχουν περεταίρω χρήση του ABS ώστε να μετατρέπεται και σε σύστημα ευστάθειας (ESP κλπ), αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.
Για τον φίλο που οδηγεί στην Αμερική στους πάγους, θεωρώ ότι είναι προτιμότερο να αγοράσει όταν μπορεί βέβαια, ένα πιο μοντέρνο όχημα με όλα τα βοηθήματα αυτά, διότι βοηθούν πολύ στην αποφυγή ατυχημάτων ακόμα και εάν κινείται κανείς μέσα στα πλαίσια του οποιουδήποτε KOK.
Η οδήγηση σε πάγο είναι ιδιαίτερη περίπτωση, και θέλει χρήση ελαστικών για πάγο (με καρφιά). Αλλά νομίζω ότι ο φίλος δεν ρώτησε αυτό... μάλλον εννοεί εαν το ABS ή χωρίς αυτό θα μπορέσει να οδηγεί ασφαλέστερα όταν συναντήσει ένα κομμάτι πάγου...
Η απάντηση μου είναι πως σε τέτοια περίπτωση ούτε το ABS θα τον βοηθήσει εκτός και εάν το όχημα έχει σύστημα ευστάθειας και μάλιστα με πρόγραμμα snow.
Στον πάγο σε φρενάρισμα σε ευθεία το αυτοκίνητο (χωρίς ABS) με μπλοκαρισμένο ελαστικά θα σταματήσει πιο σύντομα από ένα πανομοιότυπο αμάξι με τα ίδια λάστιχα με ABS.
Αυτό όμως δεν υπάρχει ποτέ σε πραγματικές συνθήκες και το αμάξι κινδυνεύει να πλαγιολισθήσει όποτε είναι προτιμότερο να έχουμε έλεγχο έστω και μειωμένο ΜΕ ABS παρά μέγιστη πρόσφυση και χωρίς έλεγχο.
Σε χωματόδρομους το φρενάρισμα με ABS επίσης μπορεί να μην είναι το μέγιστο δυνατό ανάλογα με το είδος του χώματος κλπ.
Αυτά ισχύουν με τα δεδομένα ελαστικά, και όταν εννοούμε μέγιστη πρόσφυση, εννοούμε των ελαστικών, είτε είναι φθαρμένα είτε είναι αγωνιστικά είτε χιονολάστιχα...το καθένα στο βαθμό που αυτό έχει.
Στην αγωνιστική οδήγηση ισχύουν άλλοι κανόνες, ανάλογα με το είδος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, του οχήματος (κατηγορία) κλπ... σε μια πίστα πχ ένα αμάξι με ή χωρίς ABS δύναται να κάνει τους ίδιους χρόνους, και ούτε το ένα ούτε το άλλο να έχει πρόβλημα από άποψη ασφάλειας... αλλά εκεί είναι πίστα με δεδομένες παραμέτρους... ακόμα και εκεί συμβαίνουν διάφορα ατυχήματα όταν αλλάζουν οι συνθήκες πρόσφυσης πχ. βροχή κλπ...είτε έχουν ή δεν έχουν ABS.
Υγ. Θεωρώ ότι σε οποιαδήποτε κατάσταση πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι οπότε συνιστώ στον φίλο να βρει ένα χώρο που να είναι παγωμένος και με ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΟΧΗ να δοκιμάσει πως συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο του... εννοώ με ασφάλεια χωρίς άλλα σταθμευμένα κλπ σε γήπεδο/πάρκινγκ πολύ μεγάλη αλλάνα... στην Αμερική υπάρχει πολύς χώρος...είναι πολύ φοβιστικό την πρώτη φορά που διαπιστώνεις την έλλειψη πρόσφυσης...
ακόμα καλύτερα να κάνει ένα σχολεία advanced driving...
Προσοχή πολύ πάντοτε.
Last edited: