Τελικά το ABS είναι ABSolutely αναγκαίο;

Chris1967

Supreme Member
11 September 2010
4,222
Αν μπορώ και εγώ να προσθέσω κάτι...

Το ΑBS κάνει κάτι που ανθρώπινες αντιδράσεις δεν μπορούν να μιμηθούν... ανακαλύπτει πότε χάνεται η πρόσφυση του ελαστικού, απενεργοποιεί για κλάσμα δευτερολέπτου τα φρένα, και τα ξαναφήνει να πιάσουν.

Αυτός είναι και ο τρόπος που μαθαίνει και ένας οδηγός να κάνει, όταν μπλοκάρουν τα φρένα, δηλαδή αφήνει φρένο και ξαναπατά.

Ο λόγος που το κάνουμε αυτό είναι να εξακολουθήσουμε να έχουμε τον έλεγχο του αυτοκινήτου, διότι χωρίς πρόσφυση αυτό είναι αδύνατο.

Θα μου πείτε αν ξαναπατήσεις θα έχεις πρόσφυση?

Αν το οδόστρωμα είναι συνεχόμενα ολισθηρό τότε όχι, αλλά η συχνότητα εμπλοκής και απεμπλοκής των φρένων, καθορίζουν και τον έλεγχο που μπορεί να έχουμε εκείνη την στιγμή.

Αυτό όπως καταλαβαίνετε με το πόδι πάτα/άσε είναι αρκετά δύσκολο σε συνθήκες δρόμου.

Οπότε το ABS είναι ο πιο σημαντικός σύντροφος του οδηγού ώστε να επιτυγχάνει δύο πράγματα, να εξακολουθήσει να έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου του (να ακούει δηλαδή το τιμόνι), και να επιτυγχάνει το μέγιστο δυνατό φρενάρισμα ΠΑΝΤΟΤΕ όταν μιλάμε για ΑΣΦΑΛΤΟ ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ μορφής.

Επιπροσθέτως τα καινούργια αυτοκίνητα έχουν περεταίρω χρήση του ABS ώστε να μετατρέπεται και σε σύστημα ευστάθειας (ESP κλπ), αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.

Για τον φίλο που οδηγεί στην Αμερική στους πάγους, θεωρώ ότι είναι προτιμότερο να αγοράσει όταν μπορεί βέβαια, ένα πιο μοντέρνο όχημα με όλα τα βοηθήματα αυτά, διότι βοηθούν πολύ στην αποφυγή ατυχημάτων ακόμα και εάν κινείται κανείς μέσα στα πλαίσια του οποιουδήποτε KOK.

Η οδήγηση σε πάγο είναι ιδιαίτερη περίπτωση, και θέλει χρήση ελαστικών για πάγο (με καρφιά). Αλλά νομίζω ότι ο φίλος δεν ρώτησε αυτό... μάλλον εννοεί εαν το ABS ή χωρίς αυτό θα μπορέσει να οδηγεί ασφαλέστερα όταν συναντήσει ένα κομμάτι πάγου...

Η απάντηση μου είναι πως σε τέτοια περίπτωση ούτε το ABS θα τον βοηθήσει εκτός και εάν το όχημα έχει σύστημα ευστάθειας και μάλιστα με πρόγραμμα snow.

Στον πάγο σε φρενάρισμα σε ευθεία το αυτοκίνητο (χωρίς ABS) με μπλοκαρισμένο ελαστικά θα σταματήσει πιο σύντομα από ένα πανομοιότυπο αμάξι με τα ίδια λάστιχα με ABS.

Αυτό όμως δεν υπάρχει ποτέ σε πραγματικές συνθήκες και το αμάξι κινδυνεύει να πλαγιολισθήσει όποτε είναι προτιμότερο να έχουμε έλεγχο έστω και μειωμένο ΜΕ ABS παρά μέγιστη πρόσφυση και χωρίς έλεγχο.

Σε χωματόδρομους το φρενάρισμα με ABS επίσης μπορεί να μην είναι το μέγιστο δυνατό ανάλογα με το είδος του χώματος κλπ.

Αυτά ισχύουν με τα δεδομένα ελαστικά, και όταν εννοούμε μέγιστη πρόσφυση, εννοούμε των ελαστικών, είτε είναι φθαρμένα είτε είναι αγωνιστικά είτε χιονολάστιχα...το καθένα στο βαθμό που αυτό έχει.

Στην αγωνιστική οδήγηση ισχύουν άλλοι κανόνες, ανάλογα με το είδος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, του οχήματος (κατηγορία) κλπ... σε μια πίστα πχ ένα αμάξι με ή χωρίς ABS δύναται να κάνει τους ίδιους χρόνους, και ούτε το ένα ούτε το άλλο να έχει πρόβλημα από άποψη ασφάλειας... αλλά εκεί είναι πίστα με δεδομένες παραμέτρους... ακόμα και εκεί συμβαίνουν διάφορα ατυχήματα όταν αλλάζουν οι συνθήκες πρόσφυσης πχ. βροχή κλπ...είτε έχουν ή δεν έχουν ABS.

Υγ. Θεωρώ ότι σε οποιαδήποτε κατάσταση πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι οπότε συνιστώ στον φίλο να βρει ένα χώρο που να είναι παγωμένος και με ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΟΧΗ να δοκιμάσει πως συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο του... εννοώ με ασφάλεια χωρίς άλλα σταθμευμένα κλπ σε γήπεδο/πάρκινγκ πολύ μεγάλη αλλάνα... στην Αμερική υπάρχει πολύς χώρος...είναι πολύ φοβιστικό την πρώτη φορά που διαπιστώνεις την έλλειψη πρόσφυσης...

ακόμα καλύτερα να κάνει ένα σχολεία advanced driving...

Προσοχή πολύ πάντοτε.
 
Last edited:

Chris1967

Supreme Member
11 September 2010
4,222
Να προσθέσω κάτι σημαντικό είναι ότι με ABS ΔΕΝ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΤΟ ΠΟΔΙ ΑΠΟ ΤΟ ΦΡΕΝΟ... και με το τιμόνι αποφεύγουμε τα/το εμπόδια/ο, ή μέχρι να σταματήσει το αμάξι.

Χωρίς ABS αφήνουμε και ξαναπατάμε μέχρι να ξαναποκτήσουμε πρόσφυση (να έχουμε τιμόνι) ή να σταματήσει το όχημα.
 
Γενικά δε νομίζω να χρειαστεί να οδηγήσω σε extreme συνθήκες, οι δρομοι καθαριζονται πολυ συστηματικά. Απλά, αρχές Οκτώβρη, και σήμερα ξύπνησα με -3 βαθμούς. Οπότε όλο και κάπου θα βρεθεί πάγος.

Βρήκα ένα Prius του 2002 με 4000... πολλά μίλια μεν (150Κ), αλλά καλοεξοπλισμένο, σε καλή κατάσταση, και Toyota. Αυτό που με προβληματίζει είναι αν η μπαταρία του υβριδικού έχει αρκετό μέλλον μπροστά της, και πόσο κοστίζει η αλλαγή. (Το ότι μιλάμε για ένα απο τα πιο ασχημα αυτοκίνητα παραγωγής στην ιστορία, το προσπερνάω, για χάρη των λειτουργικών πλεονεκτημάτων :D)
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,778
Βόλος
Το αυτοκίνητο χωρίς ABS σταματάει γρηγορότερα από το ABS μόνο σε δύο συνθήκες: στο χιόνι και στο χαλίκι. Κι αυτό γιατί το χιόνι και το χαλίκι συσσωρεύονται μπροστά από το μπλοκαρισμένο ελαστικό επιβραδύνοντας το όχημα. Στις αλλες περιπτώσεις ABS και πάλι ABS.
 

skysound

Supreme Member
28 January 2007
6,855
Θεσσαλονίκη
Re: Απάντηση: Τελικά το ABS είναι ABSolutely αναγκαίο;

Μια φορά θα το χρειαστείς!!

Ναι...... Και εγω απο την εμπειρια μου θεωρω
οτι το ABS ειναι για την δυσκολη ωρα.
Δυο φορες αποδειχτηκε σωτηριο, διατηρωντας
τον ελεγχο του αυτοκινητου αν και ημουν σε φρεναρισμα πανικου.
Ειναι αποτελεσματικοτερο, με καλα και καινουργια ελαστικα.
(Πετυχαινει δλδ μειωμενες αποστασεις φρεναρισματος)
 

Chris1967

Supreme Member
11 September 2010
4,222
Το αυτοκίνητο χωρίς ABS σταματάει γρηγορότερα από το ABS μόνο σε δύο συνθήκες: στο χιόνι και στο χαλίκι. Κι αυτό γιατί το χιόνι και το χαλίκι συσσωρεύονται μπροστά από το μπλοκαρισμένο ελαστικό επιβραδύνοντας το όχημα. Στις αλλες περιπτώσεις ABS και πάλι ABS.

Πράγματι σε γενικές γραμμές ισχύουν αυτά (ΚΑΙ στον πάγο), αλλά ο ρόλος του ΑBS και στις δύο περιπτώσεις, είναι σωτήριος, και ας μην εξασφαλίζει την γρηγορότερη ακινητοποίηση του οχήματος, διότι εξασφαλίζει τον έλεγχο.

Αυτό το γεγονός που αναφέρεις έχει γίνει αφορμή να αμφισβητείται η χρησιμότητα του.

Σε πραγματικές συνθήκες ΠΑΝΤΟΤΕ το ABS εξασφαλίζει ασφάλεια στον απλό καθημερινό οδηγό, ακόμα και αν δεν κινείται το όχημα σε άσφαλτο.

Φυσικά κανένα σύστημα δεν μπορεί να αντικαταστήσει την σύνεση που οφείλει να δείχνει ο οδηγός του οχήματος προς τις οδηγικές συνθήκες, ταυτόχρονα με την υπακοή στον εκάστοτε ΚΟΚ, ούτε την αδιαφορία προς τους νόμους της φυσικής (ορμή, ταχύτητα, βαρύτητα κλπ...).
 

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,450
Βέροια
500 ABS να έχεται στον καλό... πάγο, γιοκ... φρένο, γιοκ κατευθυντικότητα, γιοκ τα πάντα.
Μόνο η αλυσίδα κάνει και τα καρφολάστιχα.
Ευτυχώς τα εντελώς γυαλί σημεία είναι συνήθως μικρά σε μήκος και τα διαδέχεται πατημένο χιόνι και τανάπαλιν.
 

AS Mocca

Supreme Member
19 June 2006
4,805
Athens
Σε γραμμές τρένου ή ανωμαλιών στο οδόστρωμα (συνήθως χαλασμένη, ζαρωμένη άσφαλτος από φρεναρίσματα φορτηγών) κοντά στα φανάρια στο δεξί διάζωμα, το ABS δεν ακινητοποιεί το αυτοκίνητο !
Για αυτό προσοχή και να έχετε κόψει ήδη με κατεβάσματα ταχυτήτων στο κιβώτιο την ταχύτητα του αυτοκινήτου σας, διότι θα βρεθείτε προ εκπλήξεων, όσοι δε το έχετε πάθει ακόμα.
 
Τελικά στριμώχτηκα λίγο παραπάνω και κατάφερα να αγοράσω ένα (φαινομενικά πάντα) πιο καλό αμάξι, ένα Beetle του 2006, με όλα τα καλούδια (ABS, ESP, κλπ)...που ξεκίνησε από πολύ ψηλά, και παζαρεύτηκε λίγο πάνω απ'το αρχικό μου budget.

Οπότε, καταχρώμαι για μια ακόμη φορά τις γνώσεις σας και τη διάθεσή σας για βοήθεια, για να σας ζητήσω τη γνώμη σας για λάστιχα (καθώς ήταν το μοναδικό του πρόβλημα, κατά τα άλλα μοιάζει αξιόμαχο).

Μιλάμε για 4 λάστιχα ΑΠΛΑ. Δεν τρέχω (όπως και κανείς στην Αμερική), δεν κάνω ειδικές διαδρομές και καταβάσεις βουνών, ούτε κόντρες, ούτε τίποτα. Απλά πάω δουλειά, βγαίνω το βράδυ, και κάνα supermarket. Απλά όλα αυτά τα κάνω σε θερμοκρασίες από -10-0 το χειμωνα και από 10-30 το καλοκαίρι.

Μιλάμε πάντα για all weather λάστιχα, για κάποιο λόγο εδώ όλοι τέτοια χρησιμοποιούν (και επίσης δεν υπάρχει σάλιο για να'χουμε δύο σετ).

Τι θα προτείνατε; Μιλάμε για διαστάσεις 205/55/R16
 
Last edited:

toliskot

Supreme Member
20 February 2012
4,465
Ραφήνα
Αφού δεν έχεις απαιτήσεις και τα θέλεις απλά για καθημερινή χρήση, πάρε τα πιο οικονομικά, μόνο να είναι καινούρια. (Να προσέξεις την αναγραφόμενη ημερομηνία πάνω στο λάστιχο, εβδομάδα - χρόνος, να μην είναι παλαιότερο των έξι μηνών)
 

soch

AVClub Addicted Member
29 March 2010
2,667
Re: Απάντηση: Τελικά το ABS είναι ABSolutely αναγκαίο;

Maestro κόψε τον λαιμό σου να βρεις αμάξι με abs.. Μια φορά θα το χρειαστείς!!

+1. Στον 20ο αιώνα δεν θα έπρεπε να μπαίνουν καν τέτοια διλήμματα.
 

kblachos

Μέλος Σωματείου
18 February 2009
17,134
ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ
Τι θα προτείνατε; Μιλάμε για διαστάσεις 205/55/R16

Αλήθεια, τι λάστιχα κυκλοφορούν εκεί; Tα γνωστά brands (Michelin, Bridgestone, Pirelli κ.λ.π.) ή έχουν και τίποτα εγχώριες βιομηχανίες άγνωστες στην Ευρώπη;
 

Chris1967

Supreme Member
11 September 2010
4,222
Αφού δεν έχεις απαιτήσεις και τα θέλεις απλά για καθημερινή χρήση, πάρε τα πιο οικονομικά, μόνο να είναι καινούρια. (Να προσέξεις την αναγραφόμενη ημερομηνία πάνω στο λάστιχο, εβδομάδα - χρόνος, να μην είναι παλαιότερο των έξι μηνών)

+1
 

PETRAN

AVClub Fanatic
20 June 2006
11,063
in orbit
Πόσα κυβικά είναι το beetle?
Αν μπορείς να μαζέψεις λίγο το πλάτος του ελαστικού θεωρώ οτι θα κάνεις οικονομία στην κατανάλωση..
 

Chris1967

Supreme Member
11 September 2010
4,222
Σίγουρα έχεις δίκιο αλλά εκεί δεν τρέχουνε (λόγω Σερίφη) με αποτέλεσμα να μην έχει τόσο πρόβλημα το 205 στην κατανάλωση (η μεγαλύτερη επιβάρυνση κατανάλωσης στα ελαστικά είναι η μετωπική επιφάνεια, σε υψηλές ταχύτητες, παρά η τριβή κύλισης)... καλύτερα να μείνει στην εργοστασιακή διάσταση και να τα έχει καλά φουσκωμένα (καλύτερα να έχεις την μέγιστη πίεση που σου δίνει ο κατασκευαστείς (για υψηλές ταχύτητες φόρτωμα, και ας πας αργά), έτσι θα δει καλές καταναλώσεις και το αμάξι θα είναι στα εργοστασιακά πλαίσια... άλλωστε να κατέβει ένα νούμερο δεν θα κάνει τεράστια διαφορά.

Επίσης για καλύτερη κατανάλωση όσο λιγότερη τάρα (μην κουβαλάς άχρηστα πράγματα μαζί σου... ένα σώβρακο και μια οδοντόβουρτσα αρκεί για παν ενδεχόμενο :flipout:) ... και αν δεν σου χρειάζεται μην γεμίζεις τελείως το ρεζερβουάρ... αυτά τα λιγότερα κιλά που κουβαλάς θα έχουν αποτέλεσμα λίγο καλύτερη κατανάλωση.
 
Last edited:

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Εγώ δεν είμαι τόσο φαν των allweather ελαστικών... Έχω την εντύπωση οτι είναι για όλα μέτρια. Εμείς εδώ έχουμε παρόμοιες θερμοκρασίες με σένα, χειμώνα -15 με +10 και καλοκαίρι +10 με +35 (...) και όλοι έχουν δυο σετ. Οι γερμανοί βέβαια είναι φρίκια με την ασφάλεια. Αλλά το ελαστικό είναι ίσως το πιο σημαντικό πράγμα όταν μιλάμε για πάγο. Μιας και μπήκες που μπήκες στην διαδικασία, θα σου πρότεινα να κάνεις το έξτρα βήμα και να πάρεις και ένα καλό ελαστικό. Κοίτα τα διάφορα τεστ και διάλεξε ένα στην χρυσή τομή επίδοσης και τιμής. Εγώ χθές έβαλα τα χειμερινά, και όσο και αν με πόνεσε πήγα για το πάνω ράφι, γιατί η ασφάλεια στον δρόμο δεν είναι το σημείο που θέλω να κάνω συμβιβασμούς. Κάνω βέβαια και πολλά χιλιόμετρα καθημερινά σε δύσκολες συνθήκες τον χειμώνα, οπότε έχω και άλλες απαιτήσεις. Αλλά ακόμα και μόνο στην πόλη να κινούμε όπως εσύ δεν θα έβαζα τπτ κινέζικα κιας γλίτωνα έναν μισθό.
 

tolisspi

Supreme Member
3 May 2009
3,754
ΚΟΡΙΝΘΟΣ
Βρε παιδια, το αυτοκινητο δεν θα το βαλει σε πιστα...
...σε λιγο θα του πουμε να πηγαινει μονο με την ρεζερβα, το λαδι μηχανης στο 1/3 του κανονικου, να βγαλει ολα τα καθισματα και να βαλει πλαστικες καρεκλες, να βαλει 13αρες ζαντες, να βγαλει την λαμαρινα και να βαλει ανθρακονημα, να αδυνατισει και να διαλεγει ανορεξικες γκομενες....