The Kenwood KΑ 305 Adventure

31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
Here is a fun project .

Μου ηρθε η ορεξη να παρω ενα ΚΑ 305 old και all time classic και να δω που μπορω να τον φτασω ....Πετυχε ? ΝΑΙ !!! Αξιζε τον κοπο και το κοστος ? προφανως ΟΧΙ .. ποτε το μηχανημα αυτο δεν θα γινει high end ....Ομως αυτο δεν πειραζει Το αποτελεσμα δικαιωσε δυο μερες δουλεια που εκοψε αυτη η μοντα για να γινει και εχω στα χερια μου ενα γλυκο απλο και συμβατικο μηχανακι που επαξια μπορει να συγκριθει με οποιοδηποτε σημερινο μηχανημα της κατηγοριας του και ασχετα αν θελει καποιος να το αγορασει ( ισως το βαλω αγγελια ) η το κρατησω για μενα ειμαι σιγουρος οτι θα με συντροφευει με γλυκα χρωματα και ηπια ακουσματα για πολλα χρονια ( απο την αλλη σκεφτομαι να μεινει μαζι μου για μερικες μερες ακομα και να αποκτησει και ενα καλυτερο burn in οπου αν καταφερω να βρω καταλληλα ηχειακια για αυτον ισως βρει τον δρομο του στο δωματιο της κορης μου ... μολις 9 Μηνων αν παρει εγκριση απο το τοπικο συμβουλιο {συζυγος} .... :worshippy: )


Παρακατω θα παραθεσω μια λιστα με τις βελτιωσεις που εκανα το οποιο περα απο την ακουστικη αποψη και εντυπωση πιθανον να ενδιαφερει καποιους να μαθουν τα πως και τα γιατι ....

--0.33/50V ceramic multilayer LOCAL DECOUPLING 15+15v ( δεν υπηρχε )
bypass + decoupling βελτιωνει τα ψηλα μεταβατικα και βοηθαει στην απορριψη σαβουρας που υπαρχει στην τροφοδοσια ( μεγαλη προσοχη θελει η επιστροφη στην γειωση

--1000mfd /25V 105 15+15v stabilization (αυξηθηκε απο 220 )
οι αυξημενες χωρητικοτητες βοηθανε σε καθαροτερα ρευματα στις μοναδες που τροφοδοτουν

1,0mfd /63v wima MKS (σε αντικατασταση ηλεκτρολυτικων εισοδου )
--Σαφως ενα τετοιος πυκνωτης εισοδου εχει πολυ πιο ταχεια και γραμμικη συμπεριφορα και δεν δημιουργει ολισθηση φασεως σε συγκριση με εναν απλο ηλεκτρολυτικο

--100pf /500v / silver mica 2% (σε αντικατασταση κεραμικου - φιλτρο εισοδου )
Οι πυκνωτες υψηλης ποιοτητας εκτος απο ακριβεια που παρεχουν στο φιλτρο εχουν σταθεροτερη συμεπριφορα ειδικοτερα στις υψηλες συχνοτητες σε σχεση με απλους κεραμικους

--0.33/50V ceramic multilayer τροφοδοσια διαφορικου ( δεν υπηρχε )
bypass + decoupling βελτιωνει τα ψηλα μεταβατικα και βοηθαει στην απορριψη σαβουρας που υπαρχει στην τροφοδοσια

--0.1mfd /63V wima MKS (τοπικο decoupling κολλητα στα τρανσιστορ εξοδου )
bypass + decoupling βελτιωνει τα ψηλα μεταβατικα και βοηθαει στην απορριψη σαβουρας που υπαρχει στην τροφοδοσια λειτουργουν ομως πολυ καλυτερα με δικια τους επιστροφη στην γειωση και οσο πιο κοντα στα εξοδου γινεται

--0.33/50V ceramic multilayer LOCAL DECOUPLING 15+15v tone control ( δεν υπηρχε )
bypass + decoupling βελτιωνει τα ψηλα μεταβατικα και βοηθαει στην απορριψη σαβουρας που υπαρχει στην τροφοδοσια

--15,000 mfd στην τροφοδοσια του ενισχυτη
οι αυξημενες χωρητικοτητες βοηθανε σε καθαροτερα ρευματα στις μοναδες που τροφοδοτουν και ειδικοτερα οταν μιλαμε για σχεδον τριπλασιασμο της χωρητικοτητας για το σταδιο εξοδου

--1,0 wima mks 63V bypass στους κεντρικους ηλεκτρολυτικους
bypass + decoupling βελτιωνει τα ψηλα μεταβατικα και βοηθαει στην απορριψη σαβουρας που υπαρχει στην τροφοδοσια

--2200mfd /35v 105 στην τροφοδοσια του phono stage .
οι αυξημενες χωρητικοτητες βοηθανε σε καθαροτερα ρευματα στις μοναδες που τροφοδοτουν

--3K3 bleed resistors φορτια στο τροφοδοτικο phono stage
Ολα τα κυκλωματα τοπικης σταθεροποιησης πανε πολυ καλυτερα οταν εχουν και καποιο ωμικο φορτιο στην εξοδο τους γενικοτερα ειναι μια βελτιωση που προσφερει στην καθαροτητα του ρευματος αλλα και στην ταχεια εκφορτιση των αυξημενων πυκνωτων για γενικοτερη προστασια της σταθεροποιησης

--Μετακινηση zobel στην εξοδο
Τα παραγωγα του zobel ειναι συνηθως υψισυχνα ...και βρωμικα ...το θελουμε μακρυα απο την πλακετα του ενισχυτη ...πολυ καλυτερα στην εξοδο πανω στις μπορνες

--Τοποθετηση ατομικης διαφορικης γειωσης στο zobel
Με την ιδια λογικη ειναι μαλλον λαθος να επισρεφεις στην γη τις βρωμιες του zobel απο το ιδιο καλωδιο που τροφοδοτεις τα ηχεια ...καλυτερα με ξεχωριστο

--καταργηση διαδρομης βυσματος ακουστικων ( επαναδρομολογηση )
Ακουστικα τελος για αυτο το μηχανημα δεν ηθελα να λειτουργει το βυσμα των ακουστικων και ως διακοπτης ηχειων επιρρεαζει πολυ ασχημα το cross talk καναλι με καναλι ακομα χειροτερα με τα πλακε τετραδα καλωδια που ειχε ο κατασκευαστης

--Αντικατασταση σε ολα τα jumper με επαργυρο 0,75
Θεωρησα οτι 0,4 καλωδιο για jumperaki ηταν μαλλον ψιλο ....

---Αλλαγη τρανσιστορ εξοδου
Τα τρανσιτορ ειναι by far obsolete οποτε η καλσσικη λυση 1943 5200 μαμα toshiba Φανος κλπ .

--Τοποθετηση ρυθμιστικων ρευματος ηρεμιας
Το μηχανημα δεν εχει ρυθμιστικα ... μονο στανταρ αντιστασεις εβαλα ρυθμιστικα ωστε να μπορω να επιλεξω ποση πολωση θα βαλω .

---Αντικατασταση διαφορικου ( ηταν παρατερος καναλι με καναλι )
τα τρανσιστορ ηταν διαφορετικα ισως να ειχαν αλλαχτει σε καποια επισκευη βρηκα ακριβως τα ιδια μαμα και τα αλλαξα και τα τεσσερα ( αφου αγορασα 20 για να μπορω να ματσαρω )

--Θερμικη συζευξη διαφορικου
Συνηθως μειωνει το offset προσφερει πιο γραννικη συμεπριφορα και γενικοτερα σωστοτερη λειτουργεια ....μαζι με το ματσαρισμα προσφερει ενα kick παραπανω σε μπασσα ενω παραλληλα προσφερει μακραν πιο σφιχτο και αναλυτικο μπασσο

--Τοποθετηση bypass WIMA mks 100nf /63V στον bootstrap
το συγκεριμενο κυκλωμα δεν εχει πηγη ρευματος για τον VAS ( Voltage amplifier stage ) Την πηγη ρευματος προςομειωνει ενας πυκνωτης και δυο αντιστασεις ενα bypass εκει προσφερει στην ταχυτητα αποκρισης ενα τσικ

--Αντικαταση τελεστικου 4558 με 5532
Σαφως το 5532 ειναι καλυτερο απο το 4558 και ειμαι καλυμενος για αυτο το μηχανημα να μεινω εκει και οχι σε καποιον εξωτικο τελεστικο

---Καταργηση ηλεκτρολυτικου πυκνωτη εξοδου ολοκληρωμενου ( προενισχυτης τονων )
Δεν υπαρχει λογος επαναληψης υπαρχει στην εισοδο του ενισχυτη και προφανως βρισκεται εκει σε περιπτωση βλαβης του ολοκληρωμενου ....

--Υψηλης ποιοτητας πυκνωτες σε ολο το κυκλωμα των τονων
--Καταργηση ολων των πλακε καλωδιων αντικατασταση με ομοαξωνικα
Μισω στα μηχανηματα μου την συνακροαση αλλα και την υπερπηδηση προσπαθω με καλα καλωδια και σωστη δομηση να τα μειωσω οσο γινεται πιο κατω τα πλακε κομπιουτεριστικα καλωδια ειναι οτι χειροτερο για σηματα ηχου

--Αντικατασταση βυσματων εισοδου με επιχρυσα .
Γκλαμουρια αλλα και αντοχη σε μας που αλλαζουμε 27 Πηγες σε μια ημερα

---Θωρακιση στο καλωδιο τροφοδοσιας προενισχυτη
Βρηκα οτι καπου εμπαζε λιγο θορυβο και προσθεσα την Θωρακιση και πηγε πολυ καλυετρα

---Κατασκευη πραγματικου star ground
Μην ξεχναμε οτι μιλαμε για τελη 70 οποτε το star ground και το που ωφελει δεν ειχε ακομα εδρεωθει ...καταλοιπο απο τις λαμπες τα περισσοτερα τοτε επαζαν all ground με γειωσεις γυρω γυρω στο πλαισο

--συστρεμενα καλωδια εξοδου
προσφερουν μειωμενη υπερπηδηση και συνακροαση και συχνα λειοτυργουν σαν ενα επιπλεον zobel στο συνολο του κυκλωματος

---Ενα βυσμα τροφοδοσιας IEC ισως κανα δυο αλλα ψιλα που ξεχασα και μπολικη αγαπη ....

Τα αποτελεσματα ...
---Κερδισε 20 κηζ ευρος ακομα χωρις να μειωθει το επιπεδο ασφαλειας
---Μειωθηκαν κατα πολυ συνακροαση και υπερπηδηση
---Αποκτησε καλυτερο κυκλωμα τονων πολυ πιο ακριβες και πιο αληθινο
---Το ευρος και το σωμα αυξηθηκαν σημαντικα
---Προφανως βελτιωθηκε και η ταχυτητα του
---Γενικα ενα πολυ μαζεμενο σοβαρο ησυχο και γλυκο μηχανημα

enjoy the pics

DSC00679.JPG


DSC00680.JPG



DSC00684.JPG



DSC00685.JPG
 
10 July 2006
5,257
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: THE KENWOOD KA 305 ADVENTURE

εχω δυο ερωτησεις
τι εννοουμε βελτιωθηκε η ταχυτητα του;
και τι ειναι το zobel;

Ένα συγγενές μοντέλο του, ο KA-405, ήταν ο πρώτος μου ενισχυτής. Φημιζόταν γιά την ταχύτητά του γιατί στο τροφοδοτικό του είχε παράλληλους ηλεκτρολυτικούς και γρήγορη απόκριση στις απαιτήσεις ρεύματος. Ήμουν πολύ ευριστημένος (...τότε) αφού "κουνούσε" τα technics sb-4500, bose 301 & audio spectrun s-37II
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
Re: THE KENWOOD KA 305 ADVENTURE

Η ταχυτητα ενος μηχανηματος σαν αυτο μπορει να βελτιωθει απο την ποιοτητα των υλικων οπου ποσο ρευμα και ποσο γρηγορα θα παραδοθει στην εξοδο ειναι σημαντικο και απο δυο στοιχεια του κυκλωματος τα οποια καθοριζουν την ταχυτητα . Οι αλλαγες εκει σε ποιοτητα των εξαρτηματων αλλα και στις τιμες μπορουν να αλλαξουν την ταχυτητα πλην ομως αλλαζουν και τα ορια ασφαλειας του μηχανηματος .

Ενας σουπερ ταχυς ενισχυτης ειναι πολυ πιο ευκολο να αρχισει να ταλαντωνει απο μονος του πραγμα που συντομα θα τον οδηγησει στην καταστροφη αλλα επισης ενας σουπερ ταχυς ενισχυτης δεν ειναι κατλληλος για ""σπασιματα ""και δυσκολα φορτια ...Ο ταχυς ενισχυτης απευθυνεται σε εναν ακροατη που θα τον σεβαστει θα ακουει σε ηπιες εντασεις με αναλογα ηχεια και δεν θα κανει παρτυ με αυτο το μηχανημα .

Ο χρυσος κανονας του ηχου λεει οτι οσο κερδιζεις σε ποιοτητα χανεις σε ασφαλεια

To zobel ειναι απλα ενα φιλτρο στην εξοδο και δεν θα λειτουργησει παρα μονον οταν ο ενισχυτης οδηγηθει με πολυ υψηλο ηχητικο σημα χωρις κανενα φορτιο στην εξοδο, εαν ξεφυγει καποιο υψισυχνο παραγωγο απο τον ενισχυτη και αρχισει να δημιουργει καποια μορφη ασταθειας στην εξοδο και συχνα οταν το φορτιο ειναι πολυ χωρητικο και τα καλωδια πολυ μακρια .

Σκοπος του ειναι να εκτρεψει οτι απο αυτα τα πραγματα το ταχυτερο δυνατον στην γη για να μην δημιουργησουν προβλημα στο σταδιο εξοδου οπου υπαρχει αμμεση επαφη αλλα και στα σταδια εισοδου μεσω της αναδρασης.

Σαφως το να τα εκτρεψεις στο καλωδιο της γης οπου τροφοδοτεις το ιδιο το ηχειο ειναι σχεδον μια τοπικη ανδραση και παντα εχει καλυτερο αποτελεσμα η επιστροφη του zobel να εχει καθαρη δικια του επιστροφη στην βρωμικη γειωση του τροφοδοτικου .

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
Re: Απάντηση: Re: THE KENWOOD KA 305 ADVENTURE

Ένα συγγενές μοντέλο του, ο KA-405, ήταν ο πρώτος μου ενισχυτής. Φημιζόταν γιά την ταχύτητά του γιατί στο τροφοδοτικό του είχε παράλληλους ηλεκτρολυτικούς και γρήγορη απόκριση στις απαιτήσεις ρεύματος. Ήμουν πολύ ευριστημένος (...τότε) αφού "κουνούσε" τα technics sb-4500, bose 301 & audio spectrun s-37II


Πραγματι ειναι ακριβως ετσι αλλα η τοπολογια του 305 ειναι σαφως πιο αρχαια ...αυτο τον καθιστα καταλληλο για ευκολες μετατροπες και χωρις προβληματα πλην ομως η ισχυς του παντα θα ειναι χαμηλη για να διατηρηθει ενα αξιοπρεπες επιπεδο ασφαλειας .

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
Re: THE KENWOOD KA 305 ADVENTURE

---Τον αφησα ολη την νυχτα σε τεχνητο φορτιο να παιζει σε μια μετρια σταθμη κυριως για burn in .... σημερα το πρωι τον βρηκα ζεστο ( φυσικα) αλλα στην κυριολεξια επαιζε παρα πολυ ομρφα ...Παρολο οτι δεν εχει την ιδια ταχυτητα και ευρος με τον δικο μου ενισχυτη που ακουω καθημερινα εχει ενα τσικ πιο προβολικα μεσαια χωρις αυτο να ειναι σε βαρος ολων των υπολοιπων .

Τελικα μαλλον αξιζε τον κοπο ...

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 

kontr

AVClub Addicted Member
31 August 2008
1,889
Μελισσια
Re: THE KENWOOD KA 305 ADVENTURE

ασε που θα βγάλει άλλα τόσα χρόνια και παραπάνω. είναι κρίμα να πετάγονται κάποια μηχανήματα που έχουν ζωή ακόμη.
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
Re: THE KENWOOD KA 305 ADVENTURE

Να κανουμε add ενα new function ???

Εαν καποιον τον ενδιαφερει μπορω να τον διαθεσω για ακροαση οπου μεσα στην Αττικη θα τον παραδωσω κιολας στον χωρο με μονες προυποθεσεις να γραψει την αποψη του στο νημα αλλα και να προσεξει την εξωτερικη κατασταση ωστε να μην τον κανουμε χαλια .


Οποιον ενδιαφερει ας γραψει εδω

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 

vlahoskwn

Senior Member
26 January 2012
361
ΜΑΛΕΣΙΝΑ
Re: THE KENWOOD KA 305 ADVENTURE

μια ερωτηση σακη αν εχουμε εναν ενισχυτη ο οποιος δεν εχει εχει ρυθμιστηκα για το την πωλωση και αλαξουμε τα τραντζιστορ ρυθμιζεται αυτοματα η πρεπει να κανουμε κατι;
και ποιο ειναι καλυτερο;
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
Re: THE KENWOOD KA 305 ADVENTURE

σε ταξη Αβ ολοι οι ενισχυτες εχουν ρυθμιστικα πολωσης ...εξαιρεση αποτελουν ορισμενα sansui / pioneer τα οποια αντι για ρυθμιστικα εχουν σταθερες αντιστασεις μια και ο Ιαπωνας εχει αριστη γνωση και χρηση σε οτι αφορα τις ανοχες των εξαρτηματων εκεινης της εποχης οποτε κατα την αποψη του δεν χρειαζεται απολυτως καμμια ρυθμιση .

Σε περιπτωση αλλαγης τρανσιστορ εξοδου αντικαθιστουμε την αντισταση με ενα ρυθμιστικο .

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 

kanakiani

New member
7 February 2010
94
SALAMIS
Re: Απάντηση: Re: THE KENWOOD KA 305 ADVENTURE

Ένα συγγενές μοντέλο του, ο KA-405, ήταν ο πρώτος μου ενισχυτής. Φημιζόταν γιά την ταχύτητά του γιατί στο τροφοδοτικό του είχε παράλληλους ηλεκτρολυτικούς και γρήγορη απόκριση στις απαιτήσεις ρεύματος. Ήμουν πολύ ευριστημένος (...τότε) αφού "κουνούσε" τα technics sb-4500, bose 301 & audio spectrun s-37II
Ο 405 όχι απλά κουνάει τα περισσότερα ηχεία αλλά τα "σκίζει":music-smiley-005:
Και έχει και το οφθαλμόλουτρο του....
 
10 July 2006
5,257
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: THE KENWOOD KA 305 ADVENTURE

Ο 405 όχι απλά κουνάει τα περισσότερα ηχεία αλλά τα "σκίζει":music-smiley-005:
Και έχει και το οφθαλμόλουτρο του....

Ο φωτισμός στα VUμετρα είναι ηδονικός !
Την μέρα δείχνει να κιτρινίζει ελαφρα, ενώ στα σκοτεινά γαλαζίζει :music-smiley-005:
 
Κε Πετρόπουλε δεν έχω ΑΠΟΛΥΤΩΣ καμία ιδέα περί DIY και ηλεκτρονικών (το νήμα το άνοιξα κατά λάθος), αλλά πρέπει να σας πω ένα μπράβο για αυτό που έχετε κάνει με το μηχανάκι αυτό. Μακάρι να ήμουν κοντά να τον έπαιρνα εγώ για ακρόαση.
 

petert

New member
18 October 2007
43
Νέα Σμύρνη
Καλησπέρα, πως λύνεις το θέμα της αλλαγής των πυκνωτών τροφοδοσίας που συνήθως έχουν καλύτερο esr και συνήθως βάζουμε και μια γέφυρα που και αυτή είναι πιο γρήγορη όσον αφορά στο μεγάλο transient; Περίπλοκο το είπα ε; Θέλω να πω, δεν χρειάζεσαι soft start σε σχέση με το παλιό αργό τροφοδοτικό. 15000 δεν είναι πολλά για τον Kenwood αλλά σε ανακατασκευή κάποιου πιο μεγάλου ενισχυτή τι γίνεται; Δεν ρίχνεις ασφάλειες;
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
Δεν ειμαι παντα συμφωνος με τις γρηγορες διοδους σε τροφοδοτικα αναλογικων ενισχυτων ...Μπορω να σου παραθεσω την αποψη μου που ειναι μαλλον διαφορετικη απο την δικη σου και να κανουμε μια συζητηση πανω σε αυτο . Απο την αλλη το συνολικο κυκλωμα να λειτουργουσε χωρις σοφτ σταρτ θα λειτουργησει επισης ακομα και αν ανεβουν οι πυκνωτες απο τα 2χ4700 στα 2χ15000.

Αν καποιος ερχοταν και μου ελεγε οτι θελει να βαλει 100,000 mundorffarad σε εναν KA 305 θα του ελεγα : ""Παρτο και φυγε""

Κατα την αποψη μου παντως γενικοτερα δεν ειμαι φιλος στις υπερβολες ...μια λογικη αυξηση σε ενα μηχανημα να την σηκωνει το μηχανημα οι μετασχηματιστες ΚΛΠ τοτε ΝΑΙ και μεχρι εκει οι υπερβολες δεν βοηθανε παρα μοναχα στο μυαλο του ακροατη ( τουλαχιστον στα συμβατικα μηχανηματα ταξης ΑΒ ) .

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος

( Διαβασε την παρουσιαση στο νημα του ROTEL 993 που μολις τελειωσε η επισκευη του που εχει συνολικα 60,000 για τρια καναλια των 200 βαττ δυο απλες γεφυρες και ξεκιναει μαμισια χωρις σοφτ σταρτ . )

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος