Δέν έχεις άδικο. Η αλλαγή του τρόπου ζωής και των ρυθμών της έχουν επιφέρει τεράστιες αλλαγές στον τρόπο κατανάλωσης της μουσικής και στην ποσότητα που αυτή καταναλώνεται αλλα έχουν επιβαλει μαζί μετη εύκολη με τον έναν ή τον άλλο τρόπο πρόσβαση τεράστια άλλαγή στον τρόπο ή άν θές ποιότητα που αυτή καταναλώνεται.
Η απαξίωση δέν εννοείται ως προς τον αριθμό των ανθρώπων που την καταναλώνουν αλλα στο πόσο την εκτιμούν την απολαμβάνουν και εμπεδώνουν πραγματικά και εν τέλει είναι πρόθυμοι να πληρώσουν κάτι λίγο για αυτόν τον λόγο. Όλοι την θέλουν για παρηγοριά στις τις υπερωρίες στο γραφείο, για παρέα στο τρένο και στο γυμναστήριο για ενημέρωση και παρεάκι στο αυτοκίνητο ή το συγύρισμα τις Κυριακές. Ακόμα περισσότεροι μάλιστα την αναζητούν αφου χωρίς να το καταλαβαίνουν λειτουργεί ως παυσίπονο "φάρμακο" στις καθημερινές κακουχίες.
Για τους ίδιους λόγους όμως πολύ λιγότεροι την απολαμβάνουν όπως της αρμόζει. Αριστουργήματα χάνονται πάνω στα νεύρα ενός κολημένου υπολογιστή αργά το απόγευμα ή της απίστευτης κίνησης, μυνήματα αισθήσεις και αισθήματα μουδιάζουν και θολώνουν στην ένταση και το οφθαλμόλουτρο του γυμναστηρίου ή την κούραση ενώ πρέπει πάσει θυσία να συνεχίσουμε. Σε αυτό έρχεται και η μετρίως μέτρια για να μην πώ τίποτα άλλο ποιότητα των fm και του τσάμπα spotify νε επιδεινώσει την κατάσταση αφου και σε στιγμές ηρεμίας το μύνημα δεν φτάνει στον προορισμό του αφού έχει ισοπεδωθεί. Μάλιστα το youtube προσφέρει τις περισσότερες φορές καλύτερη ποιότητα απο τις άλλες δύο "τσάμπα" πλατφόρμες.
Συνεπώς μπορεί όντως περισσότερος κόσμος να ακούει μουσική λόγω έυκολης πρόσβασης, πολύ λιγότερος όμως την απολαμβάνει πραγματικά ή αφιερώνει τον χρόνο να την "απορροφήσει". Η ποιότητα δέν είναι το πάν μάλιστα όσοι είμαστε απο τριάντα και πάνω με κακογραμμένες κασέτες μεγαλώσαμε, οι περισσότεροι, δηλαδή ποιότητα πολύ πολύ χειρότερη απο το Youtube.
H ποιότητα όμως την σημερινή εποχή της έτσι κιαλλιώς δεδομένης πρόσβασης στα μέσα θα μπορούσε υπο κάποιες συνθηκες να κινητοποιήσει το ενδιαφέρον δημιουργώντας περισσότερους νέους μουσικόφιλους που μπορεί να μην αγοράζουν σιντί αλλα αγοράζουν εισητήρια και θα πλήρώνουν καννα ψιλο για το καλύτερο στο οποίο θα έχουν "κακομάθει" ωστε να νιώσουν την "αληθινή εμπειρία". Τα αυτιά είναι εκει έξω και περιμένουν.. και η προοπτική του ψηφιακού ραδιοφώνου υπερυψηλής πιστότητας έχει σίγουρα απο κάθε άποψη τεράστια προοπτική κάτι που δεν υπάρχει χρόνος να αναλυθεί και για να είμαι ειλικρινής δεν χρειάζεται.
Kαι εννοείται δεν μιλάμε για κουάντ ντι ες ντί και λοιπά ιερά δισκοπότηρα των ψωνισμένων. Μιλάμε όμως για κάτι ξεκάθαρα αντιληπτο ποιοτικά και απολύτως κατανοητο και προσβάσιμο πρακτικά. Δεν ξέρω πως το λένε ή αν έχει ήδη όνομα αλλα όποιος το πετύχει και καταφέρει να το πουλήσει θα κονομήσει πολύ χρήμμα.
Δές το αλλιώς.Ήδη όλοι μπορούν να δουν ποδοσφαιρικούς αγώνες σε στρίμικγκ κάκιστης ποιότητας απο γνωστές άγνωστες ρώσικες προελεύσεις. Όλο και περισσότεροι φίλιθλοι όμως πληρώνουν για να τους δουν "σωστά" στην τηλεόραση τους σε HD mpeg4 για ένα μικρό τίμημα τον μήνα. Aφού έγινε εκεί γιατί όχι και αλού; και δέν νομίζω το mpeg4 να μην έχει καθόλου licencing..
--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---
και ειναι απολυτως λογικο. τι να τα κανουν τα MQA αν δεν υπαρχουν αυτα που θελουν να ακουσουν και αν η υλοποιηση και χρηση ειναι δυσκολη και απαιτει ειδικο ή ακριβο εξοπλισμο για να να γινει αντιληπτη η διαφορα στην ποιοτητα.
Το πρώτο ειναι και ο λόγος που εγώ έκοψα την συνδρομή μου αφού για να ακούσω αυτά που θέλω στρεφόμουν όλο και περισσότερο στην δική μου ψηφιακή βιβλιοθήκη. Το δεύτερο σίγουρα αν είναι το MQA να αφορά μόνο "σπέσιαλ" κυκλοφορίες μικρών σκανδιναβικών εταιριών και όμορφές ατάλαντες κυρίες που ηχογραφούν τα πλαταγίσματα της γλώσσαw τους με κάθε λεπτομέρεια τότε θα πατώσει σέ ένα μήνα το πολύ. Και εγώ λόγω περιέργειας θα πληρώσω κάννα μήνα και μετα θα επιστρέψω στην μουσική που ακουω πραγματικά η οποία είναι κατα 90% redbook χωρίς να ξανακοιτάξω πίσω..