Εξακολουθώ να διαφωνώ γιατί έτσι είναι σαν να λες ότι για συγκεκριμένες συχνότητες κάνει το μεγαλύτερο μεγάφωνο, ενώ η δουλειά γίνεται καλύτερα με μικρότερο.
Κάπως έτσι εφευρέθηκαν τα tweeter για τις υψηλές συχνότητες.
Από ένα σημείο και κάτω το propagation γίνεται παντοκατευθυντικό, δηλαδή το ηχείο δεν διαδίδει τον ήχο κατευθυντικά αλλά παντοκατευθυντικά. Στην περίπτωση των upfiring ηχείων λοιπόν και μόνο για την περίπτωση αυτή, όπως εξ' άλλου φαίνεται και από το σχεδιασμό της συντριπτικής πλειοψηφίας των ηχείων για τη δουλειά αυτή, η απόδοση των χαμηλών συχνοτήτων περνάει σε δεύτερη μοίρα.
Και όχι μόνο αυτό, αλλά ειδικά επειδή οφείλει να ακολουθεί την απόκριση κατά Dolby, το βάρος που θα πρέπει να δοθεί στο ηχείο είναι στις υψηλές συχνότητες και όχι στις χαμηλές.
Η άλλη συζήτηση που αφορά τα height και τα overhead, εκεί που είναι πιο κλασικά τα πράγματα δηλαδή, και πάλι για να καταλήξουμε κάπου πρέπει να λάβουμε υπ' όψη όλες τις συνιστώσες του ηχείου, γνωστές άλλωστε ως παράμετροι Thiele/Small.
Ειδικά σε αυτό το σημείο υπάρχουν μεγάλες παρανοήσεις, που ξεκινάνε από το μέγεθος του γούφερ και καταλήγουν σε συμπεράσματα ότι όλα τα μεγάφωνα είναι ίδια και όλα τα ηχεία είναι ίδια, ενώ συμβαίνει το εντελώς αντίθετο.
Γι' αυτό κι εγώ έχω έδώ ηχείο με 8άρι μεγάφωνο που έχει χειρότερο μπάσο από ηχείο με πενταμισάρι μεγάφωνο και χαμογελάω όταν βλέπω τη σιγουριά του ακροατή ότι εκείνο με το οκτάρι θα έχει καλύτερο και περισσότερο μπάσο, μέχρι να ξεκινήσουν να παίζουν τα ηχεία.
Στα upfiring λοιπόν ακριβώς επειδή δεν υπάρχει λόγος να ασχοληθεί το ηχείο με συχνότητες που δεν θα λειτουργήσουν δια ανάκλασης, δεν χρειάζεται και να έχει απόκριση στο κάτω άκρο.
Αλλά όπως έγραψα και πριν, τα upfiring είναι ένας συμβιβασμός σε σχέση με τα height και overhead, αλλά σε σχέση με καθόλου ηχεία πληροφορίας ύψους είναι καλύτερα. Αυτό λέει και η Dolby βασικά.