Μαύρα Διαμάντια: Καλές ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής σε βινύλιο.

Εδώ ένας ωραίος που παρέλαβα από ebay Γερμανίας


f4e8f0975eb1e18d60916d2ecd1a14fc.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
Να υποθέσω ότι είναι η γνωστή ψηφιακή ηχογράφηση του 1978 με τα αληθινά κανόνια ; Την είχα αγοράσει σε CD κάπου στις αρχές του 1990 και οι κανονιές ήταν ηχογραφημένες στη μέγιστή επιτρεπτή στάθμη (0 dbfs). Η ηχογράφηση της ορχήστρας είχε μια "τραχύτητα" με τονισμένες μεσοϋψηλές συχνότητες, ίσως λόγω των τεχνικών περιορισμών των ψηφιακών ηχογραφήσεων της εποχής.

Αν υπήρχε εκείνη την εποχή το εξελιγμένο σύστημα αποθορυβοποίησης Dolby SR και ένα δικάναλο Studer A820 το αποτέλεσμα θα ήταν εξαιρετικό. Πάντως στη έκδοση σε CD οι κανονιές μπορούσαν να καταστρέψουν άνετα τα woofer των ηχείων σου αν έπαιζες το συγκεκριμένο κομμάτι σε υψηλή ένταση.
 
Εγω πριν δύο χρόνια κάλεσα μια εταιρεία στο Παλαιό Φάληρο μέσω website mitsubishiservice και έκαναν και τα δύο air condition του σπιτιού "λαμπίκο". Από τις εσωτερικές μονάδες έβγαλαν τα πάντα έξω στο μπαλκόνι και τα έπλυναν με κάποια χημικά. Καθάρισαν και όλα τα εσωτερικά μέρη κάθε μονάδας αφού είχαν ήδη αφαιρέσει το evaporator και τη φτερωτή για πλύσιμο στο μπαλκόνι. Εμεινα πολύ ευχαριστημένος από την ποιότητα δουλειάς. Σημειώνω ότι ο καθαρισμός έγινε από ομάδα δύο τεχνικών.
 
Να υποθέσω ότι είναι η γνωστή ψηφιακή ηχογράφηση του 1978 με τα αληθινά κανόνια ; Την είχα αγοράσει σε CD κάπου στις αρχές του 1990 και οι κανονιές ήταν ηχογραφημένες στη μέγιστή επιτρεπτή στάθμη (0 dbfs). Η ηχογράφηση της ορχήστρας είχε μια "τραχύτητα" με τονισμένες μεσοϋψηλές συχνότητες, ίσως λόγω των τεχνικών περιορισμών των ψηφιακών ηχογραφήσεων της εποχής.

Αν υπήρχε εκείνη την εποχή το εξελιγμένο σύστημα αποθορυβοποίησης Dolby SR και ένα δικάναλο Studer A820 το αποτέλεσμα θα ήταν εξαιρετικό. Πάντως στη έκδοση σε CD οι κανονιές μπορούσαν να καταστρέψουν άνετα τα woofer των ηχείων σου αν έπαιζες το συγκεκριμένο κομμάτι σε υψηλή ένταση.
ναι ,και εχω και το cd της telarc
 
Συνεχίζοντας τις ανασκαφές παλιών δίσκων γραμμοφώνου παρέλαβα εχθές από Αμερική ένα δίσκο που κυκλοφόρησε το 1924 με την ορχήστρα εγχόρδων της Victor. Ηταν σύνηθες εκείνη την εποχή να προσλαμβάνουν μόνιμους μουσικούς οι μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες της εποχής όπως η Capitol Records, η Victor Talking Machine κλπ. Το κομμάτι έχει τίτλο Out of the Dusk to You. Δεν είναι κάποιο ιδιαίτερα γνωστό κομμάτι, μου έκανε όμως εντύπωση ότι κατάφερα να βρώ από εκείνη την εποχή ένα δίσκο σε υπεράριστη κατάσταση σε πολύ λογική τιμή που κάπου είχε παραπέσει και δεν υπέστη ποτέ τη φθορά των μηχανικών γραμμοφώνων με τις ατσάλινες βελόνες με βάρος ανάγνωσης περίπου 120 gr.

Θυμίζω ότι έως και το 1925 οι ηχογραφήσεις ήταν καθαρά μηχανικές με την ορχήστρα να παίζει πολύ κοντά σε ένα τεράστιο χωνί για να γίνει η χάραξη του δίσκου. Η απόκριση συχνότητας στη καλύτερη περίπτωση από 150 Hz έως 6.000 Hz. Ομως κατά τη γνώμη το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό για ένα δίσκο shellac που ηχογραφήθηκε με τη μέθοδο αυτή και εκδόθηκε πριν απο 100 χρόνια. Μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο από εδώ.

Οπως και στη προηγούμενη ηχογράφηση του Bruno Walter έχω αφαιρέσει με τις ελάχιστες δυνατές παρεμβάσεις τα σποραδικά scratches του δίσκου.

Out_of_the_Dusk_Victor_String_Orchestra.jpg
 
Συνεχίζοντας τις ανασκαφές παλιών δίσκων γραμμοφώνου παρέλαβα εχθές από Αμερική ένα δίσκο που κυκλοφόρησε το 1924 με την ορχήστρα εγχόρδων της Victor. Ηταν σύνηθες εκείνη την εποχή να προσλαμβάνουν μόνιμους μουσικούς οι μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες της εποχής όπως η Capitol Records, η Victor Talking Machine κλπ. Το κομμάτι έχει τίτλο Out of the Dusk to You. Δεν είναι κάποιο ιδιαίτερα γνωστό κομμάτι, μου έκανε όμως εντύπωση ότι κατάφερα να βρώ από εκείνη την εποχή ένα δίσκο σε υπεράριστη κατάσταση σε πολύ λογική τιμή που κάπου είχε παραπέσει και δεν υπέστη ποτέ τη φθορά των μηχανικών γραμμοφώνων με τις ατσάλινες βελόνες με βάρος ανάγνωσης περίπου 120 gr.

Θυμίζω ότι έως και το 1925 οι ηχογραφήσεις ήταν καθαρά μηχανικές με την ορχήστρα να παίζει πολύ κοντά σε ένα τεράστιο χωνί για να γίνει η χάραξη του δίσκου. Η απόκριση συχνότητας στη καλύτερη περίπτωση από 150 Hz έως 6.000 Hz. Ομως κατά τη γνώμη το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό για ένα δίσκο shellac που ηχογραφήθηκε με τη μέθοδο αυτή και εκδόθηκε πριν απο 100 χρόνια. Μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο από εδώ.

Οπως και στη προηγούμενη ηχογράφηση του Bruno Walter έχω αφαιρέσει με τις ελάχιστες δυνατές παρεμβάσεις τα σποραδικά scratches του δίσκου.

View attachment 253750
Φοβερή η συμβουλή της ετικέτας "For best results use Victrola Tungs-tone needles". Κάποιος παράκουσε το Tungsten (βολφράμιο) και παρήγαγε αυτό το αριστούργημα!
 
Φοβερή η συμβουλή της ετικέτας "For best results use Victrola Tungs-tone needles". Κάποιος παράκουσε το Tungsten (βολφράμιο) και παρήγαγε αυτό το αριστούργημα!
Το βολφράμιο είναι ένα από τα πιο σκληρά μέταλλα στη φύση. Το βάρος ανάγνωσης 120 gr των μηχανικών γραμμοφώνων της εποχής θα ήταν αρκετό για να καταστρέψει τα αυλάκια ενός δίσκου βινυλίου παίζοντας τον μόνο μια φορά. Ομως το υλικό κατασκευής των δίσκων της εποχής (shellac) άντεχε για αρκετά παιξίματα μέχρι να παραδώσει πνεύμα. Το σκηνικό αλλάζει πολύ γρήγορα από το 1927 όπου οι ηχογραφήσεις πλέον γίνονται με ηλεκτρικούς λαμπάτους ενισχυτές και εμφανίζονται στην αγορά τα πρώτα πικάπ "έπιπλο" με ενισχυτή και ηχείο.

Οσον αφορά την ετικέτα του δίσκου πιστεύω ότι η λέξη Tungs-Tone είναι η εμπορική ονομασία της Victor για τις βελόνες που κατασκεύαζε εκεινή την εποχή ώστε να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό.

Tungstone.jpg
 
Last edited:
Το βολφράμιο είναι ένα από τα πιο σκληρά μέταλλα στη φύση. Το βάρος ανάγνωσης 120 gr των μηχανικών γραμμοφώνων της εποχής θα ήταν αρκετό για να καταστρέψει τα αυλάκια ενός δίσκου βινυλίου παίζοντας τον μόνο μια φορά. Ομως το υλικό κατασκευής των δίσκων της εποχής (shellac) άντεχε για αρκετά παιξίματα μέχρι να παραδώσει πνεύμα. Το σκηνικό αλλάζει πολύ γρήγορα από το 1927 όπου οι ηχογραφήσεις πλέον γίνονται με ηλεκτρικούς λαμπάτους ενισχυτές και εμφανίζονται στην αγορά τα πρώτα πικάπ "έπιπλο" με ενισχυτή και ηχείο.

Οσον αφορά την ετικέτα του δίσκου πιστεύω ότι η λέξη Tungs-Tone είναι η εμπορική ονομασία της Victor για τις βελόνες που κατασκεύαζε εκεινή την εποχή ώστε να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό.

View attachment 253753

φοβερό υλικό και με πολύ μεγάλο ειδικό βάρος

 
Προχτές έφυγε πλήρης ημερών ο μεγάλος πιανίστας Alfred Brendel. Τιμής ένεκεν ανεβάζω εδώ δυο δίσκους του, έναν από το ζενίθ της καριέρας του (το κοντσέρτο του Brahms) και έναν από την αρχή ( με τη μουσική του Schubert). Καλό του ταξίδι.


PXL_20250618_185937328.MP.jpgPXL_20250619_100441827.MP.jpg
 
Σήμερα θα σας ταξιδέψω για μια ακόμα φορά πίσω στο χρόνο με μια ηχογράφηση του 1927 από την Victor / His Master's Voice. Πρόκειται για το πρώτο μέρος του Rhapsody of Blue του George Gershwin ηχογραφημένο με την ορχήστρα του Paul Whiteman που ήταν γνωστός και ως The King of Jazz. Στο πιάνο παίζει ο συνθέτης George Gershwin. Είμαστε στο 1927 και από τις αρχές του 1926 οι ηχογραφήσεις γίνονται πλέον με τη χρήση μικροφώνων, λαμπάτων προενισχυτών και ηλεκτρομαγνητικών κεφαλών χάραξης. Η απόκριση συχνότητας βελτιώνεται σημαντικά αγγίζοντας τα 12.000 Hz και η παραμόρφωση μειώνεται αισθητά.

Rhapsody_in_Blue.jpg

Την ηχογράφηση την κατεβάζετε από εδώ. Καλή ακρόαση.
 
Μια ακόμη ηχογράφηση από τον Κοριολανό του Μπετόβεν (Α μέρος) περίπου της ίδιας εποχής με αυτή του Bruno Walter από τη συμφωνική ορχήστρα της Μιννεάπολης, υπό τη διεύθυνση του Δημήτρη Μητρόπουλου. Δεν κατάφερα να βρώ την ακριβή ημερομηνία ηχογράφησης. Αν κάποιος το γνωρίζει ας συμπληρώσει το puzzle. Ο δίσκος που βρήκα είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Ο πρώην κάτοχος εξ' Αμερικής πρέπει να ήταν μερακλής και με αξίολογο ηχοσύστημα.

Coriolan_Overture_Dim_Mitropoulos.jpg

Το αρχείο το κατεβάζετε από εδώ.
 
Μια ακόμη ηχογράφηση από τον Κοριολανό του Μπετόβεν (Α μέρος) περίπου της ίδιας εποχής με αυτή του Bruno Walter από τη συμφωνική ορχήστρα της Μιννεάπολης, υπό τη διεύθυνση του Δημήτρη Μητρόπουλου. Δεν κατάφερα να βρώ την ακριβή ημερομηνία ηχογράφησης. Αν κάποιος το γνωρίζει ας συμπληρώσει το puzzle. Ο δίσκος που βρήκα είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Ο πρώην κάτοχος εξ' Αμερικής πρέπει να ήταν μερακλής και με αξίολογο ηχοσύστημα.

View attachment 254623

Το αρχείο το κατεβάζετε από εδώ.
Θα κοιτάξω στη δισκογραφία του, μήπως γράφει κάτι σχετικό.
 
Μια ακόμη ηχογράφηση από τον Κοριολανό του Μπετόβεν (Α μέρος) περίπου της ίδιας εποχής με αυτή του Bruno Walter από τη συμφωνική ορχήστρα της Μιννεάπολης, υπό τη διεύθυνση του Δημήτρη Μητρόπουλου. Δεν κατάφερα να βρώ την ακριβή ημερομηνία ηχογράφησης. Αν κάποιος το γνωρίζει ας συμπληρώσει το puzzle. Ο δίσκος που βρήκα είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Ο πρώην κάτοχος εξ' Αμερικής πρέπει να ήταν μερακλής και με αξίολογο ηχοσύστημα.

View attachment 254623

Το αρχείο το κατεβάζετε από εδώ.
10.01.1940, σύμφωνα με την επανέκδοση της LYS.Screenshot_20250629-140753.png
 
Πολύ ενδιαφέρουσα ανασκαφή. Το εν λόγω CD το έχεις στα χέρια σου; Θα ήταν ενδιαφέρον να συγκρίνουμε τις δύο διαφορετικές εκδόσεις. Συνήθως σε αυτές τις επανεκδόσεις της εποχής χρησιμοποιούσαν τις αυθεντικές μήτρες από τα αρχεία των δισκογραφικών εταιρειών εφόσον είχαν αρχειοθετηθεί. Εχεις δυνατότητα να κάνεις extract το αρχείο από το cd πχ μέσω Audacity ή άλλου προγράμματος ; (πρέπει να έχεις κάποιο PC ή Laptop με CD Rom)
 
Οι ηχογραφήσεις του Gershwin και του Μητρόπουλου έχουν ιστορική αξία αλλά είναι πολύ κακές ηχογραφήσεις για έναν σύγχρονο ακροατή.
Πρόσφατα αγόρασα τα παρακάτω σε αρχεία dsd 128 από την εταιρία HD tracks.
Παρά την επεξεργασία από τα original tapes
Τις σημαντικές εταιρίες πρώτης ηχογράφησης
Το ότι είναι μεταγενέστερες ηχογραφήσεις
δεν έμεινα ευχαριστημένος από το ηχητικό αποτέλεσμα πόσο μάλλον από ηχογραφήσεις του 1940.

Title: Bruckner: Symphony No. 5
Artist(s): Hans Knappertsbusch & The Vienna Philharmonic Orchestra
Source used for Transfer: London 4 track tape
Recording Info: June 3-6, 1956 at Sofiensaal, Vienna
Producer: Peter Andry
Engineer: James Brown

Title: Bruckner Symphony No. 8 in C minor - First Published Version 1892
Revised By Josef Schalk
Artist(s): Hans Knappertsbusch conducts the Munich Philharmonic Orchestra
Recording Info: Transferred from a 15ips tape
Recorded 1963 by Westminster Records

Αυτά δεν έχουν να κάνουν με την ευγενική διάθεση να μοιραστεί κάποιος ιστορικές ηχογραφήσεις.
 
Πολύ ενδιαφέρουσα ανασκαφή. Το εν λόγω CD το έχεις στα χέρια σου; Θα ήταν ενδιαφέρον να συγκρίνουμε τις δύο διαφορετικές εκδόσεις. Συνήθως σε αυτές τις επανεκδόσεις της εποχής χρησιμοποιούσαν τις αυθεντικές μήτρες από τα αρχεία των δισκογραφικών εταιρειών εφόσον είχαν αρχειοθετηθεί. Εχεις δυνατότητα να κάνεις extract το αρχείο από το cd πχ μέσω Audacity ή άλλου προγράμματος ; (πρέπει να έχεις κάποιο PC ή Laptop με CD Rom)


edit: Η εταιρεία Dante Lys ήταν γνωστή για τό ότι εξέδιδε ηχογραφήσεις απο δίσκους γραμμοφώνου ή βινύλια για τα οποία είχαν λήξει τα πνευματικά δικαιώματα στην Ευρώπη.

Δεν έχω στα χέρια μου το cd αυτό, κατέβασα σε αρχείο την πρόσφατη έκδοση της Sony/RCA με όλες τις επίσημες ηχογραφήσεις του Μητρόπουλου σε καινούρια ρημάστερ και νομίζω ότι είμαι καλυμμένος. https://www.jpc.de/jpcng/classic/de...VrEk5RMjftQpCasZLoGHC1F0gnZV22j8aAjcMEALw_wcB
 
Last edited:
Οι ηχογραφήσεις του Gershwin και του Μητρόπουλου έχουν ιστορική αξία αλλά είναι πολύ κακές ηχογραφήσεις για έναν σύγχρονο ακροατή.
Πρόσφατα αγόρασα τα παρακάτω σε αρχεία dsd 128 από την εταιρία HD tracks.
Παρά την επεξεργασία από τα original tapes
Τις σημαντικές εταιρίες πρώτης ηχογράφησης
Το ότι είναι μεταγενέστερες ηχογραφήσεις
δεν έμεινα ευχαριστημένος από το ηχητικό αποτέλεσμα πόσο μάλλον από ηχογραφήσεις του 1940.

Title: Bruckner: Symphony No. 5
Artist(s): Hans Knappertsbusch & The Vienna Philharmonic Orchestra
Source used for Transfer: London 4 track tape
Recording Info: June 3-6, 1956 at Sofiensaal, Vienna
Producer: Peter Andry
Engineer: James Brown

Title: Bruckner Symphony No. 8 in C minor - First Published Version 1892
Revised By Josef Schalk
Artist(s): Hans Knappertsbusch conducts the Munich Philharmonic Orchestra
Recording Info: Transferred from a 15ips tape
Recorded 1963 by Westminster Records

Αυτά δεν έχουν να κάνουν με την ευγενική διάθεση να μοιραστεί κάποιος ιστορικές ηχογραφήσεις.
Γενικά οι μεταφορές της HDtracks δε με έπεισαν ποτέ. Αγόρασα μερικά αρχεία τους παλιά, αλλά δε μου άρεσαν ούτε εμένα.