Μαύρα Διαμάντια: Καλές ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής σε βινύλιο.

Εγώ ακόμα δεν έχω κάποιο σπουδαίο πλατώ ελλείψει κατάλληλου χώρου. Αν ανήκεις στη κατηγορία αυτών που τους αρέσει να πειραματίζονται με το βινύλιο αξίζει να ρίξεις μια ματιά στο phono stage Moonriver 505, δημιουργία του Ελληνοσουηδού Γιώργου Πολυχρονίδη. Εχει πάρει άριστες κριτικές. Διαθέτει 4 εισόδους phono, balanced και unbalanced εισόδους/εξόδους, stereo/mono switch και ισοστάθμιση για δίσκους 78 στροφών. Πρακτικά μπορεί να ταιριάξει με οποιαδήποτε κεφαλή MM ή MC που κυκλοφορεί στην αγορά.
 
Εγώ ακόμα δεν έχω κάποιο σπουδαίο πλατώ ελλείψει κατάλληλου χώρου. Αν ανήκεις στη κατηγορία αυτών που τους αρέσει να πειραματίζονται με το βινύλιο αξίζει να ρίξεις μια ματιά στο phono stage Moonriver 505, δημιουργία του Ελληνοσουηδού Γιώργου Πολυχρονίδη. Εχει πάρει άριστες κριτικές. Διαθέτει 4 εισόδους phono, balanced και unbalanced εισόδους/εξόδους, stereo/mono switch και ισοστάθμιση για δίσκους 78 στροφών. Πρακτικά μπορεί να ταιριάξει με οποιαδήποτε κεφαλή MM ή MC που κυκλοφορεί στην αγορά.
Φανταστικό μηχάνημα, όντως. Αν κερδίσω το Τζόκερ...
 
Εγώ ακόμα δεν έχω κάποιο σπουδαίο πλατώ ελλείψει κατάλληλου χώρου. Αν ανήκεις στη κατηγορία αυτών που τους αρέσει να πειραματίζονται με το βινύλιο αξίζει να ρίξεις μια ματιά στο phono stage Moonriver 505, δημιουργία του Ελληνοσουηδού Γιώργου Πολυχρονίδη. Εχει πάρει άριστες κριτικές. Διαθέτει 4 εισόδους phono, balanced και unbalanced εισόδους/εξόδους, stereo/mono switch και ισοστάθμιση για δίσκους 78 στροφών. Πρακτικά μπορεί να ταιριάξει με οποιαδήποτε κεφαλή MM ή MC που κυκλοφορεί στην αγορά.
Ίσως το πιο αξιόλογο phono stage αυτή την στιγμή στην ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ αγορά είναι το Echo Diastasis PH-79 Reference του ...εντελώς δικού μας κ. Γιώργου Λουτρίδη από την Λάρισα. Εάν θεωρείτε αυτό που λέω υπερβολικό τίποτα πιο απλό από το να το ακούσει κάποιος δίπλα στο οποιοδήποτε phono stage της επιλογής του... Ενδεικτικά και άκρως περιεκτικά τα αναγραφόμενα στο διθυραμβικό τεστ της 6-3-2025 στο Mono & Stereo του κ. Matej Isak (https://www.monoandstereo.com/echo-diastasis-ph-79-reference-phono-stage/)
 
Ίσως το πιο αξιόλογο phono stage αυτή την στιγμή στην ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ αγορά είναι το Echo Diastasis PH-79 Reference του ...εντελώς δικού μας κ. Γιώργου Λουτρίδη από την Λάρισα. Εάν θεωρείτε αυτό που λέω υπερβολικό τίποτα πιο απλό από το να το ακούσει κάποιος δίπλα στο οποιοδήποτε phono stage της επιλογής του... Ενδεικτικά και άκρως περιεκτικά τα αναγραφόμενα στο διθυραμβικό τεστ της 6-3-2025 στο Mono & Stereo του κ. Matej Isak (https://www.monoandstereo.com/echo-diastasis-ph-79-reference-phono-stage/)
Υπάρχει κάποια αντιπροσωπεία ή κατάστημα που μπορεί κάποιος να το δει; Εχει ο κατασκευαστής κάποιο δικό του website ;
 
Πάντως είναι λιγο τσουχτερή η τιμή. Κάπου στα 11.000 €. Ο Moonriver είναι στα 5.000 €.
Πριν 10 χρόνια περίπου βγήκε η πρώτη σειρά της Echo Diastasis, γύρω στα 3.000 ευρώ το κομμάτι. Μετά βγήκε η σειρά v1 , στην ίδια κατηγορία τιμής. Ουδέποτε υπήρξε ενδιαφέρον από Έλληνες χομπίστες για μια μικρή φίρμα στη Λάρισα. Η σειρά v2 είναι σε άλλο επίπεδο, και άλλη κατηγορία τιμής, και η παραγωγή περιορισμένη.
 
Πάντως είναι λιγο τσουχτερή η τιμή. Κάπου στα 11.000 €. Ο Moonriver είναι στα 5.000 €.
Την τιμή του Echo Diastasis PH-79 Reference για αυτό που είναι και προσφέρει προσωπικά τη κρίνω απολύτως φυσιολογική να μην πω …φιλική. Ελάχιστα phono stage στην παγκόσμια αγορά υπερπολλαπλάσιας τιμής πετυχαίνουν ακρίβεια RIAA της τάξης του 0,05% ή και ….ΛΙΓΟΤΕΡΟ (μετρημένη παρακαλώ και όχι απλά στα χαρτιά) αμετάβλητη σε συχνοτικό εύρος από 20Hz έως 100Khz. Καθότι η ακρίβεια RIAA είναι αυτή που εγγυάται ότι το phono stage δουλεύει ως τέτοιο και όχι ως ισοσταθμιστής αυτό που προσφέρει το Echo Diastasis PH-79 Reference είναι απλά ανεκτίμητο σε ότι αφορά αναπαραγωγή δίσκων βινυλίου. Για να μην μακρηγορούμε, καθότι δεν θέλω να θίξω άλλον κατασκευαστή, προτρέπω, όποιον ενδιαφέρεται να το ακούσει, να το κάνει δίπλα στο οποιοδήποτε phono stage της επιλογής του (εννοείται ανεξαρτήτου τιμής), σε όποιο σύστημα ο ίδιος επιλέξει και με όποια ηχογράφηση θελήσει... Σε ότι με αφορά ποτέ μέχρι σήμερα δεν έχω κάνει καλύτερη (σε ακουστό αποτέλεσμα) αγορά συσκευής μουσικής αναπαραγωγής …
 
Την τιμή του Echo Diastasis PH-79 Reference για αυτό που είναι και προσφέρει προσωπικά τη κρίνω απολύτως φυσιολογική να μην πω …φιλική. Ελάχιστα phono stage στην παγκόσμια αγορά υπερπολλαπλάσιας τιμής πετυχαίνουν ακρίβεια RIAA της τάξης του 0,05% ή και ….ΛΙΓΟΤΕΡΟ (μετρημένη παρακαλώ και όχι απλά στα χαρτιά) αμετάβλητη σε συχνοτικό εύρος από 20Hz έως 100Khz. Καθότι η ακρίβεια RIAA είναι αυτή που εγγυάται ότι το phono stage δουλεύει ως τέτοιο και όχι ως ισοσταθμιστής αυτό που προσφέρει το Echo Diastasis PH-79 Reference είναι απλά ανεκτίμητο σε ότι αφορά αναπαραγωγή δίσκων βινυλίου. Για να μην μακρηγορούμε, καθότι δεν θέλω να θίξω άλλον κατασκευαστή, προτρέπω, όποιον ενδιαφέρεται να το ακούσει, να το κάνει δίπλα στο οποιοδήποτε phono stage της επιλογής του (εννοείται ανεξαρτήτου τιμής), σε όποιο σύστημα ο ίδιος επιλέξει και με όποια ηχογράφηση θελήσει... Σε ότι με αφορά ποτέ μέχρι σήμερα δεν έχω κάνει καλύτερη (σε ακουστό αποτέλεσμα) αγορά συσκευής μουσικής αναπαραγωγής …
Τζάμπα γράφεις...έχω γράψει πολλές φορές εδώ μέσα για το συγκεκριμένο μηχάνημα, και όσες φορές μέλος εκδήλωσε ενδιαφέρον για phono stage το ανέφερα. Ποτέ κανείς δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον-ίσως γιατί η Λάρισα πέφτει μακριά...
 
Την τιμή του Echo Diastasis PH-79 Reference για αυτό που είναι και προσφέρει προσωπικά τη κρίνω απολύτως φυσιολογική να μην πω …φιλική. Ελάχιστα phono stage στην παγκόσμια αγορά υπερπολλαπλάσιας τιμής πετυχαίνουν ακρίβεια RIAA της τάξης του 0,05% ή και ….ΛΙΓΟΤΕΡΟ (μετρημένη παρακαλώ και όχι απλά στα χαρτιά) αμετάβλητη σε συχνοτικό εύρος από 20Hz έως 100Khz. Καθότι η ακρίβεια RIAA είναι αυτή που εγγυάται ότι το phono stage δουλεύει ως τέτοιο και όχι ως ισοσταθμιστής αυτό που προσφέρει το Echo Diastasis PH-79 Reference είναι απλά ανεκτίμητο σε ότι αφορά αναπαραγωγή δίσκων βινυλίου. Για να μην μακρηγορούμε, καθότι δεν θέλω να θίξω άλλον κατασκευαστή, προτρέπω, όποιον ενδιαφέρεται να το ακούσει, να το κάνει δίπλα στο οποιοδήποτε phono stage της επιλογής του (εννοείται ανεξαρτήτου τιμής), σε όποιο σύστημα ο ίδιος επιλέξει και με όποια ηχογράφηση θελήσει... Σε ότι με αφορά ποτέ μέχρι σήμερα δεν έχω κάνει καλύτερη (σε ακουστό αποτέλεσμα) αγορά συσκευής μουσικής αναπαραγωγής …
Έχει νόημα η μέτρηση της RIAA στα 100.000Hz;;
 
Έχει νόημα η μέτρηση της RIAA στα 100.000Hz;;
Το νόημα είναι ότι στο συγκεκριμένο phono stage η ακρίβεια RIAA παραμένει της τάξης του 0,05% σε όλο το προαναφερόμενο εύρος. Θα με ρωτήσεις αυτό τι σημαίνει; Σίγουρα σημαίνει κορυφαία σχεδίαση σε ανώτατο επίπεδο και επίσης καμμία υποβάθμιση του σήματος σε ένα τεράστιο ηχητικό φάσμα... Αγαπητέ geovar τι νόημα έχουν τα λόγια, μπορούμε να γράφουμε μιλάμε για ώρες. Καθότι συμφορουμίτης ανέφερε παραπάνω ότι γράφω τζάμπα - με τον οποίο συμφωνώ απόλυτα - η μόνη μου προτροπή (για να μην καταναλώνω το χωροχρονό σας και καταναλώνομαι) είναι με όποιο τρόπο μπορέσεις να το ακούσεις κάτω από όποια συνθήκη επιλέξεις. Επίσης μπορείς και να το προσπεράσεις... Εγώ ευτυχώς για μένα διάλεξα να μην το κάνω...
 
Αγαπητοί συμφορουμίτες εγώ προσωπικά νοιώθω ικανοποίηση που δύο από τα κορυφαία phono stages της παγκόσμιας αγοράς έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από ελληνικά χέρια. Δεν είχα ποτέ το κατάλληλο χώρο και το budget να παίξω με ακριβά πλατώ και phono stages, συνεπώς θα μου ήταν πολύ δύσκολο να κάνω επιλογή ανάμεσα σε δύο κορυφαία μηχανήματα.

Μερικά πράγματα που ξεχώρισα στον Moonriver 505 κατά τη δική μου άποψη είναι η balanced έξοδοι για σύνδεση με επαγγελματικούς εγγραφείς DSD, η δυνατότητα επιλογής χωρητικότητας και αντίστασης εισόδου για να μπορείς να ταιριάξεις πρακτικά οποιαδήποτε κεφαλή MM ή MC της αγοράς και η επιλογή ισοστάθμισης για δίσκους 78 στροφών.

Κλείνοντας θα ήθελα να κάνω αναφορά στον εξαίρετο λαμπάτο προενισχυτή Phono Nagra PL-P που ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του με τροφοδοσία από καθαρό ρεύμα DC μέσω επαναφορτιζόμενων μπαταριών. Δεν κατασκευάζεται πλέον από τη Nagra και ακόμα και να βρείς κάποιο κομμάτι μεταχειρισμένο σε καλή κατάσταση πρέπει να πληρώσεις 6.000 - 7.000 € για να το αποκτήσεις.
 
Σήμερα που είχα λίγο ελεύθερο χρόνο ετοιμάσα το δεύτερο μέρος από τον Κοριολάνο, όπως προανέφερα πρόκειται για ηχογράφηση του 1939 με την London Symphony Orchestra και διευθυντή ορχήστρας τον Bruno Walter. Είναι ενδιαφέρον ότι το συγκεκριμένο έργο χωράει στις δύο πλευρές ενός δίσκου 78 στροφών διαμέτρου 12". Το κατεβάζετε από εδώ.

Coriolan_Bruno_Walter.jpg
 
Έχει νόημα η μέτρηση της RIAA στα 100.000Hz;;
Εξαρτάται σε ποια κατηγορία θηλαστικών ανήκει κάποιος. Οι γάτες για παράδειγμα μπορούν να ακούσουν συχνότητες έως και 80.000 Hz.

Audiophile_Cat.jpg
 
Αγαπητοί συμφορουμίτες εγώ προσωπικά νοιώθω ικανοποίηση που δύο από τα κορυφαία phono stages της παγκόσμιας αγοράς έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από ελληνικά χέρια. Δεν είχα ποτέ το κατάλληλο χώρο και το budget να παίξω με ακριβά πλατώ και phono stages, συνεπώς θα μου ήταν πολύ δύσκολο να κάνω επιλογή ανάμεσα σε δύο κορυφαία μηχανήματα.
3 είναι τα κορυφαία phono stages που έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από ελληνικά χέρια .
τα 2 που συζητάτε και το NVO SPA 2 του Ανδρέα Χατζημηνά. (δεν ξέρω αν έγραψα σωστά το επώνυμο)
και αυτό (λίγο - πολύ) είχε την αντιμετώπιση του Echo Diastasis στην εδώ κοινότητα


Μερικά πράγματα που ξεχώρισα στον Moonriver 505 κατά τη δική μου άποψη είναι η balanced έξοδοι για σύνδεση με επαγγελματικούς εγγραφείς DSD, η δυνατότητα επιλογής χωρητικότητας και αντίστασης εισόδου για να μπορείς να ταιριάξεις πρακτικά οποιαδήποτε κεφαλή MM ή MC της αγοράς και η επιλογή ισοστάθμισης για δίσκους 78 στροφών.

Κλείνοντας θα ήθελα να κάνω αναφορά στον εξαίρετο λαμπάτο προενισχυτή Phono Nagra PL-P που ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του με τροφοδοσία από καθαρό ρεύμα DC μέσω επαναφορτιζόμενων μπαταριών. Δεν κατασκευάζεται πλέον από τη Nagra και ακόμα και να βρείς κάποιο κομμάτι μεταχειρισμένο σε καλή κατάσταση πρέπει να πληρώσεις 6.000 - 7.000 € για να το αποκτήσεις.
(y)
 
Σήμερα που είχα λίγο ελεύθερο χρόνο ετοιμάσα το δεύτερο μέρος από τον Κοριολάνο, όπως προανέφερα πρόκειται για ηχογράφηση του 1939 με την London Symphony Orchestra και διευθυντή ορχήστρας τον Bruno Walter.
Να ψάξω στη δισκοθήκη, νομίζω ότι το έχω σε βινύλιο από το '80.