Μαύρα Διαμάντια: Καλές ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής σε βινύλιο.

Ίσως να ήταν μαζί με κάποια-ες οβερτούρες που συνηθίζεται στα cd. H 6η συμφωνία διαρκεί 44 λεπτά που χωράει άνετα σε μονό βινύλιο.
Το άπλωμα σε δύο αντί ένα βινύλιο μπορεί να είναι και εν μέρη πλασματικό όταν γεμίζεις την μισή επιφάνεια.

Bohm Mozart Requiem.jpg
 
Σωστά 44 λεπτά η 6η. Το διπλό cd έχει μαζί την 9η. Αλλά στα 44 λεπτά η 6η του Bohm δεν είναι και η πιο γρήγορη...
 
Το άπλωμα σε δύο αντί ένα βινύλιο μπορεί να είναι και εν μέρη πλασματικό όταν γεμίζεις την μισή επιφάνεια.

View attachment 247511
Έχει λογική αυτό..
Η γωνία ανάγνωσης "δυσκολεύει" από εκεί και προς το κέντρο...
 
Έχει λογική αυτό..
Η γωνία ανάγνωσης "δυσκολεύει" από εκεί και προς το κέντρο...

Χμ δεν νομίζω Βλαδίμηρε. Ξέρω ότι οι βραχίονες παράλληλης μετατόπισης δεν έχουν πλεονέκτημα έναντι των ακτινικών σχετικό- άσχετο με αυτό που γράφεις και που είναι σωστό.

Η μια εικόνα είναι επανεκτύπωση original source τρίτη πλευρά Requiem Mozart Bohm διάρκειας 12 λεπτών με χάραξη στο μισό βινύλιο.
Η δεύτερη εικόνα είναι επανεκτύπωση Pro-ject πρώτη πλευρά Beethoven No6 Bohm διάρκειας 12,10 λεπτών με χάραξη σε όλη την πλευρά.
Δεν είναι καλύτερο αυτό που κάνουν στην pro-ject έναντι των original source που καλύπτουν όλη την πλευρά με αραιότερη χάραξη? Ηχητικά το αποτέλεσμα είναι καλύτερο.

requiem Mozart.jpg


Beethoven 1st.jpg
 
Last edited:
Ναι, οι παράλληλοι βραχίονες δεν έχουν "ακτίνα ανάγνωσης", ή μάλλον έχουν αλλά είναι πάντα σωστή και δεν αλλάζει αφού είναι ευθύγραμμη.

Ναι, αφού έχουν την ίδια χρονική διάρκεια οι εκτυπώσεις , φυσικά είναι καλύτερη η αραιή που "πιάνει" όλη την επιφάνεια του δίσκου.. απλά δεν είχα καταλάβει ότι πρόκειται για το ίδιο κομμάτι και προσπάθησα να δώσω μια λογική εξήγηση..
οκ, όχι ίδιο "κομμάτι" αλλά ίδια χρονική διάρκεια...
 
Υποθέτω ότι στην έκδοση της Deutsche Grammophon επέλεξαν σκόπιμα να μη χρησιμοποιήσουν τα εσωτερικά αυλάκια του δίσκου λόγω της χαμηλότερης γραμμικής ταχύτητας που επηρρεάζει αρνητικά την αναγνωσιμότητα (tracking) των υψηλώς συχνοτήτων. Οπως γνωρίζετε οι δίσκοι βινυλίου έχουν σταθερή γωνιακή ταχύτητα περιστροφής 33,3 στροφών ανά λεπτό ή 200 μοίρες/δευτερόλεπτο. Συνεπώς όσο μεγαλύτερη η απόσταση των αυλακιών από τον άξονα περιστροφής του δίσκου τόσο μεγαλύτερη η γραμμική ταχύτητα και καλύτερο το tracking στις υψηλές συχνότητες.

Θα τεθεί όμως το ερώτημα τι γίνεται με τη δυναμική περιοχή εφόσον περιορίζουμε την απόσταση μεταξύ των αυλακιών για να χωρέσουν σε μικρότερη επιφάνεια ; Εδω μάλλον η απάντηση είναι η χρήση του "εξυπνου" τόρνου χάραξης των Emil Berliner Studio που ρυθμίζει την απόσταση μεταξύ των αυλακιών ανάλογα με την ένταση του ηχητικού περιεχομένου ώστε να εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την διαθέσιμη επιφάνεια χάραξης. Η τεχνική αυτή παρουσιάζεται αναλυτικά στο παρακάτω video:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Υποθέτω ότι στην έκδοση της Deutsche Grammophon επέλεξαν σκόπιμα να μη χρησιμοποιήσουν τα εσωτερικά αυλάκια του δίσκου λόγω της χαμηλότερης γραμμικής ταχύτητας που επηρρεάζει αρνητικά την αναγνωσιμότητα (tracking) των υψηλώς συχνοτήτων. Οπως γνωρίζετε οι δίσκοι βινυλίου έχουν σταθερή γωνιακή ταχύτητα περιστροφής 33,3 στροφών ανά λεπτό ή 200 μοίρες/δευτερόλεπτο. Συνεπώς όσο μεγαλύτερη η απόσταση των αυλακιών από τον άξονα περιστροφής του δίσκου τόσο μεγαλύτερη η γραμμική ταχύτητα και καλύτερο το tracking στις υψηλές συχνότητες.

Θα τεθεί όμως το ερώτημα τι γίνεται με τη δυναμική περιοχή εφόσον περιορίζουμε την απόσταση μεταξύ των αυλακιών για να χωρέσουν σε μικρότερη επιφάνεια ; Εδω μάλλον η απάντηση είναι η χρήση του "εξυπνου" τόρνου χάραξης των Emil Berliner Studio που ρυθμίζει την απόσταση μεταξύ των αυλακιών ανάλογα με την ένταση του ηχητικού περιεχομένου ώστε να εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την διαθέσιμη επιφάνεια χάραξης. Η τεχνική αυτή παρουσιάζεται αναλυτικά στο παρακάτω video:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Έχεις πολύ δίκιο Χρήστο !
το μεγαλύτερο πρόβλημα στα εσωτερικά αυλάκια είναι η μειωμένη δυναμική περιοχή και όχι η "κακή" γωνία ανάγνωσης στους ακτινωτούς βραχίονες.
άλλωστε ακτινωτοί βραχίονες με μεγάλο ενεργό μήκος έχουν μικρότερο πρόβλημα με την γωνία ανάγνωσης στα τελευταία τρακς.. αλλά όλοι "υποφέρουν" από την χαμηλότερη γραμμική ταχύτητα στο εσωτερικό του δίσκου, ακόμα και οι παράλληλης μετατόπισης.
 
  • Like
Reactions: superfly
Τα ποια αραιά αυλάκια επιτρέπουν μεγαλύτερη δυναμική περιοχή. Αν και δεν πρέπει να το παρακάνουν, πρέπει να μπορεί να το ακολουθεί και η βελόνα!
Στους αντίποδες, διπλό βινύλιο είχε και τις 4 συμφωνίες του Μπράμς με τον Wand! Προσέξτε τη διάρκεια της πρώτης πλευράς. Περιττό να σας πω πόσο χαμηλά ήταν γραμμένος!
s-l1600.png
 
Οπότε, στην ανατύπωση 6ης Beethoven 6η-Bohm έχουμε μια αντιπαράθεση Rainer Maillard της Original Source με τον Georg Burdicek της Tonzauber και της Musicverein (Pro-ject βινύλιο).

Πέραν των πολύ δια σαφηνιστικών γραφομένων από γνώστες* για αναγνωσιμότητα βραχιόνων και κεφαλών χάραξης δίσκων, απλούστερο είναι η συγκριτική ακρόαση των δύο ανατυπώσεων.
*του φίλτατου Βλαδίμηρου και του @AUDIOINSPECTOR που δεν γνωρίζω αλλά εκτιμώ τις γνώσεις και την ευγένεια του γραπτού λόγου.
 
Οπότε, στην ανατύπωση 6ης Beethoven 6η-Bohm έχουμε μια αντιπαράθεση Rainer Maillard της Original Source με τον Georg Burdicek της Tonzauber και της Musicverein (Pro-ject βινύλιο).

Πέραν των πολύ δια σαφηνιστικών γραφομένων από γνώστες* για αναγνωσιμότητα βραχιόνων και κεφαλών χάραξης δίσκων, απλούστερο είναι η συγκριτική ακρόαση των δύο ανατυπώσεων.
*του φίλτατου Βλαδίμηρου και του @AUDIOINSPECTOR που δεν γνωρίζω αλλά εκτιμώ τις γνώσεις και την ευγένεια του γραπτού λόγου.
εγώ έδωσα "τα εύσημα" στον AUDIOINSPECTOR για την παρατήρησή του.. είχα λησμονήσει την μειωμένη δυναμική περιοχή στα μέσα αυλάκια λόγω χαμηλότερης γραμμικής ταχύτητας.
στους δίσκους 45σαλ (για παράδειγμα) το πρόβλημα είναι μικρότερο αφού η ταχύτητα περιστροφής είναι μεγαλύτερη.. πόσες φορές έχουμε "εντοπίσει" την καλύτερη ποιότητα ήχου σε αυτούς σε σχέση με τους 33,3 ;;
όσες φορές βάζω κανά σιγκλάκι 45σαλ , λέω "τι είναι τούτο ;;; σκοτώνει" !! :LOL:
 
Αυτή πρέπει να είναι η μοναδική ηχογράφηση του μεγάλου Eugen Jochum με την Συμφωνική Ορχήστρα της Βοστώνης. Κάποιοι θα τον γνωριζουν ώς το μαέστρο μιας θρυλικής ηχογράφησης των Carmina Burana. O δίσκος περιέχει δύο εξαιρετικές ερμηνείες δύο στάνταρ έργων. Φίλος με σπουδαία γνώση του ρεπερτορίου θεωρεί την Ημιτελή του Jochum ως την καλύτερη όλων των εποχών. Δεν ξέρω για καλύτερη ολων των εποχώνα, αλλά σίγουρα είναι κορυφαία. Ο ήχος είναι πολύ καλός αν και όχι αναφοράς. Η ηχογράφηση χαίρει μεγάλης εκτίμσησης στην Ιαπωνία, εκδιδεται συνεχώς σε CD, SHM-CD, SACD και ότι αλλο φορμά εφευρίσκουν οι Ιάπωνες μηχανικοί για να ξεζουμίσουν τις ίδιες και τις ίδιες μαγνητοταινίες. Στη Δύση είναι σχεδόν άγνωστη, μια φορά εκδόθηκε σε CD το 2002 για να εξαφανιστεί σχεδόν αμέσως. Το βινύλιο βρίσκεται εύκολα στο discogs και κοστίζει μερικά ευρώ. Άραγε θα το δούμε στη σειρά Original Source;
PXL_20250223_114506175.jpg
 
Αυτή πρέπει να είναι η μοναδική ηχογράφηση του μεγάλου Eugen Jochum με την Συμφωνική Ορχήστρα της Βοστώνης. Κάποιοι θα τον γνωριζουν ώς το μαέστρο μιας θρυλικής ηχογράφησης των Carmina Burana. O δίσκος περιέχει δύο εξαιρετικές ερμηνείες δύο στάνταρ έργων. Φίλος με σπουδαία γνώση του ρεπερτορίου θεωρεί την Ημιτελή του Jochum ως την καλύτερη όλων των εποχών. Δεν ξέρω για καλύτερη ολων των εποχώνα, αλλά σίγουρα είναι κορυφαία. Ο ήχος είναι πολύ καλός αν και όχι αναφοράς. Η ηχογράφηση χαίρει μεγάλης εκτίμσησης στην Ιαπωνία, εκδιδεται συνεχώς σε CD, SHM-CD, SACD και ότι αλλο φορμά εφευρίσκουν οι Ιάπωνες μηχανικοί για να ξεζουμίσουν τις ίδιες και τις ίδιες μαγνητοταινίες. Στη Δύση είναι σχεδόν άγνωστη, μια φορά εκδόθηκε σε CD το 2002 για να εξαφανιστεί σχεδόν αμέσως. Το βινύλιο βρίσκεται εύκολα στο discogs και κοστίζει μερικά ευρώ. Άραγε θα το δούμε στη σειρά Original Source;
View attachment 247749

Tου πότε είναι η ηχογράφηση Κώστα;
 
Χρονολογικά είναι μέσα στις "προδιαγραφές" των original source, αν είχε γραφτεί τετρακαναλικά τότε πολύ πιθανόν να το δούμε.
Αν είχε γραφτεί στερεοφωνικά τότε μάλλον όχι.
Είναι και ο λόγος που πιθανότατα δεν θα δώ και την 5η του Μπετόβεν από τον Kleiber, η οποία λέγεται ότι σε αντίθεση με την 7η ηχογραφήθηκε σε απλό στέρεο και άρα εκτός του σκοπού των original source.
 
Χρονολογικά είναι μέσα στις "προδιαγραφές" των original source, αν είχε γραφτεί τετρακαναλικά τότε πολύ πιθανόν να το δούμε.
Αν είχε γραφτεί στερεοφωνικά τότε μάλλον όχι.
Είναι και ο λόγος που πιθανότατα δεν θα δώ και την 5η του Μπετόβεν από τον Kleiber, η οποία λέγεται ότι σε αντίθεση με την 7η ηχογραφήθηκε σε απλό στέρεο και άρα εκτός του σκοπού των original source.
To Requiem του Mozart με τον Böhm είναι του 1971, παρόλα αυτά είναι κι αυτό στην Original Source. Λες να έγραφαν απο τότε τετρακαναλικά; Δε νομίζω. Νομίζω ότι πλεον επανεκδίδουν ότι ηχογραφήση θεωρουν ότι μπορεί να βελιτωθεί με remastering, ασχέτως του πως ηγοχραφήθηκε αρχικά.
 
To Requiem του Mozart με τον Böhm είναι του 1971, παρόλα αυτά είναι κι αυτό στην Original Source. Λες να έγραφαν απο τότε τετρακαναλικά; Δε νομίζω. Νομίζω ότι πλεον επανεκδίδουν ότι ηχογραφήση θεωρουν ότι μπορεί να βελιτωθεί με remastering, ασχέτως του πως ηγοχραφήθηκε αρχικά.
Αρχικά η σειρά βγήκε για να αποκαταστήσει τις τετρακαναλικές ηχογραφήσεις του 70.
Δεν ξέρω αν τις έχουν εξαντλήσει κιόλας και συνεχίζουν στις στερεοφωνικές αλλά....από το στόμα σου και στου Θεού το αυτί....
 
Να κι ένα κελεπούρι: Οι 11 τελευταίες συμφωνίες του Μότσαρτ με την Ορχήστρα Δωματίου της Μόσχας και τον Rudolf Barshai. Εξαιρετικές ερμηνείες, πολύ μπροστά από την εποχή τους σε πολύ καλό ήχο. Στο discogs το βρίσκεις για κάτω από 3 ευρώ (!). Το κερασάκι; Δεν υπάρχουν σε CD, ή αν υπάρχουν είναι τόσο σπάνιες που είναι σα να μην υπάρχουν, εκτός από την Αρ.41, που είναι θρυλική.
PXL_20250223_123302878.MP.jpg
 
  • Like
Reactions: vlad66 and superfly
...Eugen Jochum...Κάποιοι θα τον γνωριζουν ώς το μαέστρο μιας θρυλικής ηχογράφησης των Carmina Burana.
Δικαίως! Πρόκειται για κλασική ερμηνεία με σπουδαίους σολίστες.
Ο Eugene Jochum όμως έχει δώσει επίσης σπουδαίες ερμηνείες σε Bruckner, Brahms, αλλά και Beethoven. Επίσης ένα εξαιρετικό Das Lied von der erde.
 
Αυτή πρέπει να είναι η μοναδική ηχογράφηση του μεγάλου Eugen Jochum με την Συμφωνική Ορχήστρα της Βοστώνης. Κάποιοι θα τον γνωριζουν ώς το μαέστρο μιας θρυλικής ηχογράφησης των Carmina Burana. O δίσκος περιέχει δύο εξαιρετικές ερμηνείες δύο στάνταρ έργων. Φίλος με σπουδαία γνώση του ρεπερτορίου θεωρεί την Ημιτελή του Jochum ως την καλύτερη όλων των εποχών. Δεν ξέρω για καλύτερη ολων των εποχώνα, αλλά σίγουρα είναι κορυφαία. Ο ήχος είναι πολύ καλός αν και όχι αναφοράς. Η ηχογράφηση χαίρει μεγάλης εκτίμσησης στην Ιαπωνία, εκδιδεται συνεχώς σε CD, SHM-CD, SACD και ότι αλλο φορμά εφευρίσκουν οι Ιάπωνες μηχανικοί για να ξεζουμίσουν τις ίδιες και τις ίδιες μαγνητοταινίες. Στη Δύση είναι σχεδόν άγνωστη, μια φορά εκδόθηκε σε CD το 2002 για να εξαφανιστεί σχεδόν αμέσως. Το βινύλιο βρίσκεται εύκολα στο discogs και κοστίζει μερικά ευρώ. Άραγε θα το δούμε στη σειρά Original Source;
View attachment 247749
Πολύ ωραίος δίσκος, καλοάκουστος.
Πες ότι το έβγαλε η σειρά original source σε βινύλιο To έχει βγάλει εδώ και χρόνια σε sacd για την Universal Ιαπωνίας.

@superfly Όλα τα βγάζουν και τα δικάναλα γιαυτό αναφερόμαστε, όσο μπορούμε, μεμονωμένα σε κάθε κυκλοφορία.