Κατασκευή μικρού ταχύπλοου ξύλινου σκάφους

καλησπερα. Δεν ειχα δει το τελευταίο μήνυμα, συγνωμη που δεν απαντησα.
Η προοδος είναι μικρη αλλα ας την παρουσιάσω...

Μερικές λεπτομέρειες πριν "κλεισει" το σκάφος
ανοίχτηκε τρύπα στο πίσω μέρος, όπου απο εκεί θα φεύγουν όλα τα καλώδια της εξωλέμβιας προς τα μπροστα (χειριστήριο, μπαταρία, ντίζα τιμονιού κλπ)

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg
 
Επόμενη εργασία η κόλληση του πίσω ντουλαπιού. Πρωτα έπρεπε να κολληθούν περιμετρικά ξυλάκια που θα πατήσει πάνω το κόντρα πλακέ

19.jpg
20.jpg
21.jpg
22.jpg
23.jpg

Το κόντρα πλακέ κόπηκε στο laser στο παρακάτω σχήμα



24.jpg

25.jpg

Επομενη εργασία η κόλλησή του.

27.jpg
28.jpg
29.jpg
 
  • Like
Reactions: vlad66 and nikfor
Αφού κολλήθηκε κόλλησα και το δεύτερο καμπύλο ξύλο πάνω απο το κόντρα πλακέ που θα κάτσει πάνω το "κατάστρωμα"

30.jpg

31.jpg

Τελευταία εργασία πρίν την κόλληση των κόντρα πλακέ του πάνω μέρους του σκάφους ήταν το άνοιγμα δύο οπών για να περνάει η ντίζα του συστήματος. διεύθυνσης. Δεν εχω κρατήσει φωτογραφία απο το τελικό αποτέλεσμα. Η διάμετρος είναι περίπου 20mm.

32.jpg



Ωρα για τα κοντρα πλακέ στο πάνω μέρος του σκάφους.



Για το deck θα κολληθεί κόντρα πλακε οκουμέ 6mm και απο πάνω μασίφ ξυλεία sipo ή sapele.


Υστερα απο αρκετή σκέψη και λόγω του ότι το κόντρα πλακέ που είχα είχε συγκεκριμένες διαστάσεις με τα κοψίματα που είχα κάνει αποφάσισα να κολληθούν 5 κομμάτια. Ενα πίσω, δύο στο κέντρο (αριστερά - δεξιά) και δύο μεγάλα μπροστά.
Καποιες φωτογραφίες τι;ς έχω ξαναανεβασει μαλλον.

34.jpg

35.jpg

37.jpg

42.jpg

44.jpg

45.jpg

46.jpg
 
  • Like
Reactions: vlad66 and healler
49.jpg

50.jpg


Ξεκίνησα την κόλληση απο το πίσω μέρος. Πιάστηκε στην ακριβή θέση και ανοίχτηκαν μικρές τρύπες με τριπάνι 2mm σε αρκετά σημεία. Στη συνέχεια, μπήκε χαρτοταινία για να μη τρέξει κόλλα και απλώθηκε αυτή στα μέρη που θα κολληθεί. Πολύ προσεκτικά είχα μεταφέρει στο μπροστινό μέρος τα σημεία της κόλλησης για να ξέρω που θα μπουν οι βίδες.

Το ιδιο το τρυπάνι μπήκε μεσα στις τρύπες που είχαν ανοιχτεί για να κρατήσει το κόντρα πλακέ στη θέση του και στη συνέχεια βιδώθηκε. Για να έχουν ελάχιστη επαφή οι βίδες με την εποξική ρητίνη έβαλα πλαστικές ροδέλες. Οι βίδες μετά απο λίγες ώρες πρέπει να στρίψουν ελάχιστα για να σπάσει η κόλλα και να μη κολλήσουν έστω και με αυτή τη μικρή επαφή που έχουν με τη ρητίνη.

51.jpg

52.jpg

53.jpg

54.jpg

55.jpg

Όπως φαίνεται στην τελευταία φωτογραφία το κόντρα πλακε δεν πήγε μέχρι το τέλος του σκάφους. Στο τέλος, επείδη θα φαινόταν το κόντρα πλακε άσχημο, θα μπει φιλετάκι απο sipo.

56.jpg

57.jpg

58.jpg
 
  • Like
Reactions: skysound and vlad66
Ίδια διαδικασία για το μεσαίο κομμάτι αλλά με δύο ξύλα. Ένα αριστερά και ένα δεξιά.

59.jpg

60.jpg

61.jpg

62.jpg

63.jpg

Επείδη στο μπροστινό μέρος των κεντρικών κόντρα πλακε είναι το κάθισμα αποφάσισα και εδω να βάλω ενα φιλετάκι απο μασίφ ξυλεία.
64.jpg

65.jpg
 
  • Like
Reactions: vlad66
Πριν πάω στο μπροστινό μέρος άνοιξα μια τρύπα στο πίσω μέρος του κόντρα πλακέ απο την οποία θα βγαίνει η ντίζα του χειριστηρίου και στη συνέχεια μορφοποίησα εντελώς τα μεσαία κομμάτια απο την εσωτερική μεριά που θα μπουν οι πόρτες του ντουλαπιού.

66.jpg

67.jpg

68.jpg

70.jpg

Συνέχεια έχει το μπροστινό κομμάτι. Το βασικό στο μπροστινό μέρος είναι να κοπούν όσο πιο τέλεια γίνεται στην ένωσή τους στο κέντρο. Έγινε και εγώ η ίδια διαδικασία. Εδώ υπάρχει η ιδιομορφία ότι θα πρέπει να μπει πρώτα η δέστρα μπροστά και μετά να μπει υλικό για την άνωση του σκάφους, ωστε να μη με δυσκολέψει μετά, λόγω του περιορισμένου χώρου εργασίας. Στο μπροστινό μέρος του σκάφους τα κόντρα πλακέ έχουν αρκετά μεγάλη καμπύλη. Αποφάσισα να μη βάλω μόνο βίδες αλλά να βάλω αρκετα βάρη ώστε να βοηθήσω το ξύλο να κάτσει πάνω στα ξύλα του σκελετού. Αυτο θα το κάνω με πολλά βαρύδια ψαρέματος, αλτήρες αλλα και σακιά με άμμο

71.jpg

72.jpg

73.jpg

74.jpg

Μεχρι εδω .... Δεν εχω κολλήσει ακόμα αν και είαι σχεδον έτοιμος....
Μπονους φωτογραφία το σερφ. Στα ακρα δεν εχει ακομα μορφοποιηθεί. Θελει μορφοποιηση πολυ τριψιμο και μετά τα υαλουφάσματα....

467460700_969528275235197_4100714540926990322_n.jpg
 
Καλησπέρα. Έχω μια για αυτό το λόγο. Αλλά είναι πολλά κιλά και μικρό μέγεθος. Μάλλον είναι υπερβολή για να μπουν πολλές. Αυτή θα μπει εκεί που χρειάζεται μεγαλύτερη πίεση.
 
  • Like
Reactions: vlad66
🤣😂🤣🤣😂😂🤣😂😂🤣😂🤣

Το μόνο που έκανα ήταν να κολληαω το μπροστινό μισο. Από το τελευταίο μήνυμα έχω πάει στο εργαστήριο μια φορά για δύο ώρες

Ίδια φωτογραφία με την τελευταία δηλαδή με μερικές επιπλέον βίδες.

Έδωσα όμως σε ένα ναυπηγείο ξύλινων σκαφών το πλατύ μαδερι που πρέπει να κοπεί και φυσικά δε γίνεται να κοπεί σε μια απλή κορδέλα. Πλάτος 30 εκατοστά. Δεν το έχω πάρει ακομα.
Εργαστηριο δε πήγα αλλά έχω σκεφτεί πως θα γίνει η επόμενη δουλειά. Κυρίως πως θα μετρήσω για να κόψω τα κομματια. Θα τα αναλύσω όταν έρθει η ωρα
 
Κοιτα...
Δεν μας νοιαζει αν θα ειναι ετοιμο....
Δηλαδη μας νοιαζει, και πολύ θα το καμαρωσουμε (και θα το φτυσουμε να μην το ματιάσουμε) οταν γινει...
Αλλα μας αρεσει να το βλεπουμε να ετοιμαζεται (που αλλου θα δουμε συγκεντρωμένα τοσα βαρίδια, τοσους σφιγκτηρες????)
Πλακα κανω
Πολύ το περιμενουμε.
 
  • Haha
Reactions: ggeorge
Αχ εγώ να δεις πόσο πολύ το θέλω να τελειωσει
Κι αυτό και το επόμενο που μάλλον θα αναβληθεί λόγω της μικρής.... (Και λόγω χρόνου και λόγω κόστους)
Και είναι πολύ πιο ωραιο!!!
Θα δούμε βέβαια.... 😉
ebihen-16-01.jpg

Έκπληξη.
Είμαι εργαστήριο
Έτοιμος ο πάτος εσωτερικά για να μην πατάμε πάνω στη γάστρα
IMG_20250412_163338.jpg
 
Καλησπέρα. Δεν υπάρχει μεγάλη πρόοδος, αλλά πλέον έχουμε βάρκα που καταλαβαίνεις πως θα είναι.
Κολλήθηκε και το δεύτερο κόντρα πλακέ μπροστά και ολοκληρώθηκε επομένως το πρώτο στρώμα του "καταστρώματος"

Screenshot_2025-06-03-23-00-15-636_com.miui.gallery.jpg

Κολλήθηκε με την ίδια διαδικασία αλλά μπήκαν περισσότερες βίδες καθώς δε μπορούσαν να μπουν σφιχτήρες στην ένωση. Αποφάσισα να αφήσω μέσα μερικές βίδες στα σημεια που υπήρχε πολύ πίεση για να μην έχουμε κανένα ατύχημα. Όχι φυσικά να ξεκολλήσει το κόντρα πλακέ από την υπόλοιπη βάρκα καθώς η εποχική ρητίνη είναι πολύ δυνατή. Αυτό που φοβήθηκα είναι μην ξεκολλήσουν τα φύλλα του κόντρα πλακέ μεταξύ τους. Δύσκολο φαντάζομαι αλλά τι βάρος έχουν 5 βίδες; Εννοείται silicon bronze
Γέμισα τα κενά των υπολοίπων βιδων με ρητίνη. Και αυτή η ρητίνη ίσως να παίζει το ρόλο των βιδων καθώς πιάνει και τα δύο κολλημένα μέρη. Στη συνέχεια ετριψα για να γίνει λείο το κόντρα πλακέ και έφαγα λίγο στο κέντρο γιατί έκαναν μια μικρη μύτη εκει για να γινει καμπυλο.

Αφού τελείωσε αυτή η διαδικασία πήρα λίγο σε κάποια σημεία το πολύ κόντρα πλακέ που περίσσευε.

Screenshot_2025-06-03-22-59-08-924_com.miui.gallery.jpg

Με το φοβερό εργαλείο που έφτιαξα σημάδεψα το τελείωμα του σκάφους περιμετρικά με τον εντελώς λάθος μαρκαδόρο, λόγω πάχους μύτης. Θα γίνει σωστή αποτύπωση όταν φτιαχτεί και το εργαλείο για το εσωτερικό μέρος του περιμετρικού ξύλου. Στο πίσω μέρος χρησιμοποίησα την καμπύλη που έχει το κατάστρωμα στο τελείωμα του.
Screenshot_2025-06-03-23-00-04-559_com.miui.gallery.jpg
Screenshot_2025-06-03-22-59-34-015_com.miui.gallery.jpg

συνέχεια έχουν τα μαόνια όταν τα πάρω από το ναυπηγείο που τα πήγα για κόψιμο.
 
Πολυ ωραιο γινεται.
Μου θυμιζει αρκετα, τα ταχυπλοα που βλεπαμε στις ταινιες του James Bond
Συναρπαστικο ειναι βεβαια και το πολυετες ταξιδι της κατασκευης και σε ευχαριστουμε που το παρακολουθουμε μαζι.(y)
 
  • Love
Reactions: ggeorge
Καλησπέρα. Μια μικρή πρόοδος.

Αγόρασα την ξυλεία για τα εσωτερικά του καταστρώματος. Βρήκα πολύ ανοιχτόχρωμο μαόνι. Και παράλληλα πήρα την κομμένη ξυλεία από το ναυπηγείο. Το εξωτερικό του καταστρώματος θα γίνει από ένα μαδέρι πλάτους 30 εκατοστων ώστε να μην κολληθούν πολλά ξύλα. Ελπίζω να καταφέρω να ενώσω μόνο δύο σε κάθε πλευρά (δείτε παρακάτω τις φωτογραφίες)

Screenshot_2025-06-28-16-23-22-340_com.miui.gallery.jpg
Screenshot_2025-06-28-16-23-20-198_com.miui.gallery.jpg

Screenshot_2025-06-28-16-22-44-318_com.miui.gallery.jpgScreenshot_2025-06-28-16-22-40-733_com.miui.gallery.jpgScreenshot_2025-06-28-16-22-36-235_com.miui.gallery.jpgScreenshot_2025-06-28-16-22-31-218_com.miui.gallery.jpg