Νομίζω ότι το οικολογικό κόστος εξώρυξης είναι στα πράγματα που γνωρίζει ένας γεωλόγος;
Αυτό λέει ότι η μπαταρία χάνει 2% της απόδοσής της κάθε χρόνο
- Αν δεν είναι σε υψηλές ή χαμηλές θερμοκρασίες (που στην Ελλάδα τα 40άρια τα έχουμε στην τσέπη μας κάθε χρόνο)
- Αν την κρατάς μεταξύ 20% και 80% (δηλαδή να χρησιμοποιείς το 60% της μπαταρίας)
- Αν δεν κάνεις γρήγορες φορτίσεις
- Αν δεν την φορτίζεις συχνά, δηλαδή να περιμένεις να πάει στο 20% για να τη φορτίσεις μέχρι το 80%.
Έλα, μεταξύ μας, αυτά το πολύ πολύ να τα προσέχουμε για κανένα χρόνο. Αλλά ας το πάμε έτσι.
Ένα μέσο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σήμερα έχει αρχική, ονομαστική εμβέλεια περίπου 400 χιλιομέτρων.
Ακόμη και να τηρείς ευλαβικά τους κανόνες τους και να προσεύχεσαι να μην κάνει κρύο στην Ελλάδα γιατί κρύο δεν έκανε ποτέ (για τη ζέστη βλέπουμε, θα αγοράσουμε εξοχικό στα Ζαγοροχώρια για την πάρτι του).
Σε 10 χρόνια, μια μπαταρία με αρχική εμβέλεια 400 χλμ. αναμένεται να έχει εμβέλεια περίπου 320 χλμ. (υπολογίζοντας απώλεια 20%).
Σε 15 χρόνια, η εμβέλεια θα μειωθεί περίπου στα 280 χλμ. (υπολογίζοντας απώλεια 30%).
Άρα:
Για ένα καινούργιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο (400 χλμ. ονομαστική εμβέλεια), η χρησιμοποιήσιμη εμβέλεια είναι περίπου 240 χλμ. (60% των 400 χλμ.).
Σε 10 χρόνια, με την υποβάθμιση της μπαταρίας, η πραγματική χρησιμοποιήσιμη εμβέλεια θα είναι περίπου 192 χλμ. (60% των 320 χλμ.).
Σε 15 χρόνια, η πραγματική χρησιμοποιήσιμη εμβέλεια θα μειωθεί περαιτέρω στα 168 χλμ. (60% των 280 χλμ.).
Είναι βιώσιμο τέτοιο αυτοκίνητο;
Στην Κόρινθο θα πηγαίνεις και θα ψάχνεις για δωμάτιο να το αφήσεις να φορτίσει το βράδυ με την ησυχία του.
Ή θα θεωρήσουμε ξαφνικά τις BMW και τα Tesla αμάξια πόλης;