Αυτοκινητιστικά νέα

Μ αρέσει που κάνετε ανάλυση των ορίων.
ΚΑΘΑΡΑ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΟ ΜΕΣΟ είναι τα ανεξήγητα χαμηλά όρια σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.
Όπως συμβαίνει και σε άλλες χώρες βέβαια.
Καθυστερημένη η ανάρτηση μου, αλλά εκτός της απόλυτου σύμφωνης γνώμης μαζί σου,θα ήθελα να ήξερα γιατί συμφωνούν οι εραστές των χαμηλών ορίων με αυτά.
Είναι σαν αυτό το παλιό που λέγαν ότι άμα το αμάξι δεν έχει καλά φρένα,βάλε μια πιο δυνατή κόρνα 🫨
 
Συμπληρώνω....
Τι αυτοκίνητο οδηγούν και θεωρούν ότι σε μια καμπή της Ιόνιας οδού,100 χιλιομέτρα την ώρα είναι η πρέπουσα ταχύτητα.
Ακομα και η κουβαριστρα το smart,στρίβει με ασφάλεια σε αυτά τα χιλιόμετρα.
Ένα κάρο φορές έχω πάει Γιάννινα και όταν πάω με 110 γιατί με πιάνουν οι τσιγγουνιες μου, ΌΛΕΣ οι καμπές μου φαίνονται ευθεία.
Με αυτοκίνητο κοντά 20τιας.
Ένα βράδυ που γύριζα αεροπορία γιατί ΈΠΡΕΠΕ ,πουθενά δεν ανησύχησα με τόσα οσα χλμ πάνω από το όριο.
Ο σωστός οδηγός και άνθρωπος,τα όρια τα βάζει μόνος του.
Όταν έχει κίνηση 3μερου ακόμα και τα 110 του ορίου, είναι έγκλημα με τους χαζοχαρούμενους που κυκλοφορούν.
Στην Ιεράπετρα σωστά βάλανε 50 στην επαρχιακή,γιατί μυαλό δεν βάζουν οι τοπικοί καφροι αν δεν τους ξεσκίσουν στα πρόστιμα.
Έτσι μάθανε και το κράνος , αλλά τι να το κάνεις αν το έχεις (σχεδόν όλοι) λυμένο??
Ας φροντίσουμε την σωστή εκπαίδευση των οδηγών και μετά μιλάμε για τα αστεία και φοροεισπρακτικα όρια.

(στα παραπάνω δεν συμπεριλαμβάνονται τα τυπακια και οι θείες,που όταν ξεπεράσουν τα 80 ιδρώνουν οι παλάμες τους...αυτοί και τα 30 θα τα θεωρήσουν πρέποντα)
 
Με την αδεια σας 😌......


Bεβαια ...... ειναι εξαγγελια.
Ομως εχει την χρησιμοτητα της και αυτη.
Small moves Ellie ........ small moves ! 🥸
Ανοησίες.

Με 500 Wh/kg, για να δώσει 3000km αυτονομία με ας πούμε το χαμηλό 15KWh/100km που πετυχαίνει ένα Model 3 με 110km/h, θες 30*15=450KWh. Δηλαδή μία μπαταρία 900 κιλά. Όμως με μπαταρία 900 κιλά μόνο για τα cells, το αυτοκίνητο θα είναι 3 τόνους. Και φυσικά αν είναι 3 τόνους δε μπορεί να πετύχει κατανάλωση 15KWh/100km, οπότε τελικά πρέπει να είναι ακόμα μεγαλύτερη και ακόμα πιο βαριά.
Επίσης, για να φορτίσει μία μπαταρία 450KWh σε 5 λεπτά, έστω και στο 10%-80%, δηλαδή 315 KWh σε 5 λεπτά, θες φορτιστή 4MW.

Οπότε ναι, πρόκειται περί ανοησιών. Αν και όταν φτάσουμε τα 500Wh/kg, θα έχουμε μπαταρίες των 100KWh σχετικά ελαφριές, το αυτοκίνητο θα έχει ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση από τις 15KWh/100km του Model 3 και θα έχει αυτονομία 700km που είναι υπέρ αρκετό.
 
  • Wow
Reactions: SR-71
Φαντάζομαι η Χαβάη το έχει υπολογίσει αυτό και δεν πρόκειται να βγάλει μια μπαταρία 900 κιλών , που όντως δεν έχει νόημα γιατί είναι φαύλος κύκλος.
Υποτίθεται οι solid state θα έχουν το τρίπτυχο της τεχνολογίας που λείπει τώρα: μεγάλες χωρητικότητες, μικρό βάρος και γρήγορες φορτίσεις.
 
Τα 500Wh/kg είναι εφικτά. Τα 3000km range και 4MW φόρτισης είναι οι χαζομάρες. Μία μπαταρία 100KWh, ακόμα και 150KWh είναι πιθανή. 450 όχι.
 
Μα αυτό σημαίνει όταν λενε εξέλιξη και πρόοδο. Αν ήταν να βγαίνουν προϊόντα με βάση τα υπάρχοντα δεδομένα δεν θα υπήρχε το νόημα της λέξης εξέλιξη .
Μπορεί να έχουν βρει καμία πατέντα τεχνολογία που δεν μπορεί να εξηγηθεί με την υπάρχουσα λογική.
Πόσα πράγματα έχουμε πει στην ζωή μας "αποκλείεται" και μετά τα βλέπουμε να γίνονται πράξη.
Κάτσε να δούμε τι θα δείξουν. Μπορεί να είναι κάτι πρωτοποριακό μπορεί και φανφάρες.
 
Τα 500Wh/kg είναι εφικτά. Τα 3000km range και 4MW φόρτισης είναι οι χαζομάρες. Μία μπαταρία 100KWh, ακόμα και 150KWh είναι πιθανή. 450 όχι.
Ποτέ μη λες ποτέ. Ότι έχουμε δεν το έχουμε μόνο επειδή είναι αποκλειστικά τεχνολογικά εφικτό, αλλά επειδή είναι και οικονομικά εφικτό. Αν δεις τι υπάρχει σε χρήση σε στρατιωτικές εφαρμογές ή εφαρμογές διαστήματος που το κόστος έχει διαφορετική βαρύτητα στην τελική απόφαση θα δεις πόσα ακόμη θα μπορούσαμε να έχουμε, αλλά δεν έχουμε.
Μικρό παράδειγμα ελαφρά σχετικό. Οι ΗΠΑ, πάνω από 10 χρόνια τώρα έχουν σύστημα που φορτίζει drone σε χρήση με Laser χωρίς να χρειάζεται το drone να κατέβει για 24ωρα. Υπάρχει λειτουργική τεχνολογία για να φορτίζουν τα αυτοκίνητα από την άσφαλτο καθώς πηγαίνουν - είναι οικονομική η τεχνολογία για τις ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες που έχουμε αλλά όχι για τα αυτοκίνητά μας. Και χίλια δυο άλλα παραδείγματα.
Ο σωστός τρόπος σκέψης είναι αν έχουμε τεχνολογία ή συνδυασμό τεχνολογιών που να μας επιτρέπει την υλοποίηση της τελικής εφαρμογής. Δεν μας νοιάζουν τα τεχνικά μιας τεχνολογίας τόσο πολύ.
 
Λέω ποτέ και πως είναι χαζομάρα γιατί δεν έχει νόημα. Θέλει κανείς αυτοκίνητο με 3000km αυτονομία; Για ποιο λόγο; Και 1 ευρώ να κοστίζει παραπάνω είναι τελείως άχρηστο σαν δυνατότητα. Απλώς έχουμε ένα διαγωνισμό PR για το ποιος την έχει πιο ... μεγάλη (την αυτονομία).

Μια μπαταρία 150KWh που θα ζυγίζει 300 κιλά είναι το end of game γιατί ακόμα και ένα μεγάλο μη αεροδυναμικό SUV θα μπορεί να κάνει 600km. Αν είναι και φθηνή να παραχθεί τότε θα την έχουν όλοι. Αν παραμείνει ακριβή, τότε θα βολευτούμε και με μικρότερες αυτονομίες.

Η δε φόρτιση έχει συγκεκριμένα όρια. Ήδη στο 1MW μιλάμε για υδρόψυκτα καλώδια μεγάλου πάχους κτλ. Μερικά πράγματα δε γίνεται να ξεπεραστούν λόγω ορίων της φυσικής. Δε γίνεται να έχεις ένα νορμάλ καλώδιο και να περνάει 4MW από μέσα του.

Η επαγωγική φόρτιση από το δρόμο ναι είναι εφικτή. Αλλά δε λύνει κανένα υπαρκτό πρόβλημα. Το πρόβλημα του range υπάρχει μόνο στη φαντασία αυτών που δεν έχουν οδηγήσει ηλεκτρικό σε δρόμους με έστω καλή κάλυψη ταχυφορτιστών. Και είναι πολύ πιο οικονομικό να γεμίσεις το τόπο φορτιστές από το να κατασκευάσεις επαγωγικούς δρόμους.
 
Όπως είπα και πιο πριν...
Ο σωστός τρόπος σκέψης είναι αν έχουμε τεχνολογία ή συνδυασμό τεχνολογιών που να μας επιτρέπει την υλοποίηση της τελικής εφαρμογής. Δεν μας νοιάζουν τα τεχνικά μιας τεχνολογίας τόσο πολύ.
Το τεχνικο-οικονομικά βέλτιστο είναι αυτό που κυνηγάμε.
 
Λέω ποτέ και πως είναι χαζομάρα γιατί δεν έχει νόημα. Θέλει κανείς αυτοκίνητο με 3000km αυτονομία;

δεν θα με χάλαγε καθόλου ακόμα και βενζίνης !
πόσο μάλλον σε ένα ηλεκτρικό....


Για ποιο λόγο; Και 1 ευρώ να κοστίζει παραπάνω είναι τελείως άχρηστο σαν δυνατότητα. Απλώς έχουμε ένα διαγωνισμό PR για το ποιος την έχει πιο ... μεγάλη (την αυτονομία).

μερικές φορές (όπως τώρα) δεν πιστεύω στα μάτια μου με αυτά που διαβάζω
 
Λέω ποτέ και πως είναι χαζομάρα γιατί δεν έχει νόημα. Θέλει κανείς αυτοκίνητο με 3000km αυτονομία; Για ποιο λόγο; Και 1 ευρώ να κοστίζει παραπάνω είναι τελείως άχρηστο σαν δυνατότητα. Απλώς έχουμε ένα διαγωνισμό PR για το ποιος την έχει πιο ... μεγάλη (την αυτονομία).
Δηλαδή θα υπάρξει άνθρωπος που θα του πουν "μπορείς να φουλάρεις/φορτίζεις το αυτοκίνητο μια φορά το μήνα με μια ελάχιστη επιβάρυνση" και θα πει "όχι προτιμώ να φουλάρι/φορτίζω μέρα παρά μέρα". ΟΚ...
 
Γιατί; Μπορείς να κάνεις 3 χιλιάδες χιλιόμετρα χωρίς στάση;
Το θέμα είναι να βρίσκεις εύκολα και παντού φορτιστή.
 
  • Like
Reactions: avpap
Παιδες, ειμαι και εγω καυλωμενος με απειρες εμβελειες ..... αλλα να θυμισω οτι ..... το λινκ αφορα ΕΞΑΓΓΕΛΙΑ της Huawei.
Δεν ξερω αν καποιος εδω μεσα δουλευει σε τοσο μεγαλη εταιρεια (και μαλιστα αιχμης) και να ειπε στο τμημα marketing
"οχι, ουτε 500 χλμ δεν μπορουμε να υποσχεθουμε". Θα τον κανουν ...... σουβλιστο στα καρβουνα (οι μαρκετιστες !!!!)
 
Και μόνο που δεν θα υποχρεώνεσαι να κάνεις στάση σε συγκεκριμένα σημεία και να μη σε νοιάζει ο προγραμματισμός της, είναι μεγάλη υπόθεση.
Πρακτικά εξαλείφεται ο περιορισμός αυτός. Θα πρέπει να προσπαθήσεις πολύ για να μείνεις δηλαδή στο δρόμο σε οποιαδήποτε διαδρομή.
Είμαι υπέρ σε οτιδήποτε απελευθερώνει από τέτοια δεσμά.
 
Ναι αλλα Λεωνιδα ........ πρεπει να βοηθανε και οι φυσικοι νομοι (της χωρητικοτητας ηλεκτρικου φορτιου σε δεδομενο ογκο).
Oυτε εμενα μ'αρεσαν αυτα που εγραψε ο Athlon στην #10205 ..... αλλα ...... δεν οριζω τους φυσικους νομους !
 
Ναι αλλα Λεωνιδα ........ πρεπει να βοηθανε και οι φυσικοι νομοι (της χωρητικοτητας ηλεκτρικου φορτιου σε δεδομενο ογκο).
Oυτε εμενα μ'αρεσαν αυτα που εγραψε ο Athlon στην #10205 ..... αλλα ...... δεν οριζω τους φυσικους νομους !

Δεν μας ενδιαφέρει αυτό. Μας ενδιαφέρει το trickle down technology που μεταφράζεται σε αυτονομία του ενός τρίτου πες από αυτό, σε καθημερινά φτηνά αυτοκινητάκια.

Γιατί με 20 χιλιάρικα αυτή τη στιγμή έχεις άνετα αυτονομία 650-700 χιλιόμετρα σε ένα θερμικό mild hybrid ακόμα και με βαρύ πόδι, ενώ με τα ίδια χρήματα σε ηλεκτρικό έχεις κάτω από τα μισά.

Αν λοιπόν αυτό το trickle down γίνει πραγματικότητα στο ένα τρίτο, τότε τελειώνει και η... παντόφλα της φόρτισης.