Αυτοκινητιστικά νέα

Φυσικά ο αντίλογος είναι ποιος θα δει τα παράνομα όρια σε τμήματα οδών ταχείας κυκλοφορίας όπως όλη την Ιονία που σχεδόν πουθενά δεν έχει όριο 130, έχει σε πολλά σημεία όρια της τάξης των 80 κμ/ώρα χωρίς από όσο γνωρίζω να έχει ακολουθηθεί η διαδικασία για να μειωθούν τα όρια από τα 130.
Επειδή η Ιόνια οδός είναι δρόμος ταχείας κυκλοφορίας είναι "παράνομο" το να έχει όριο 110km/h στη μεγάλη ανηφόρα/κατηφόρα από Φιλιππιάδα - Ιωάννινα; Πολύ σωστό είναι το όριο στα 110km/h σε εκείνο το δρόμο. Είναι "παράνομο" να έχει όριο 100km/h στη μεγάλη καμπύλη στο ύψος της Αμφιλοχίας; Μήπως στην Εγνατία πριν τη σήραγγα Μαλακασίου που έχει όριο 80km/h λόγω στροφής μεγάλης κλίσης είναι κι αυτό "παράνομο"; Δε στέκει αυτό που λέτε, τα όρια έχουν μπει για να προστατεύουν τους οδηγούς και πολύ σωστά έχουν μπει. Το ίδιο και εντός των σηράγγων που έχουν όριο 80km/h και κανείς δε το τηρεί. 130km/h μόνο σε απόλυτη ευθεία με μεγάλη ορατότητα και χωρίς μεγάλη κλίση. Γιατί αν είναι κατηφόρα και πας με 130km/h σταματάς σε πολύ μεγαλύτερη απόσταση από το να πήγαινες με την ίδια ταχύτητα στην ευθεία.
 
Επειδή η Ιόνια οδός είναι δρόμος ταχείας κυκλοφορίας είναι "παράνομο" το να έχει όριο 110km/h στη μεγάλη ανηφόρα/κατηφόρα από Φιλιππιάδα - Ιωάννινα; Πολύ σωστό είναι το όριο στα 110km/h σε εκείνο το δρόμο. Είναι "παράνομο" να έχει όριο 100km/h στη μεγάλη καμπύλη στο ύψος της Αμφιλοχίας; Μήπως στην Εγνατία πριν τη σήραγγα Μαλακασίου που έχει όριο 80km/h λόγω στροφής μεγάλης κλίσης είναι κι αυτό "παράνομο"; Δε στέκει αυτό που λέτε, τα όρια έχουν μπει για να προστατεύουν τους οδηγούς και πολύ σωστά έχουν μπει. Το ίδιο και εντός των σηράγγων που έχουν όριο 80km/h και κανείς δε το τηρεί. 130km/h μόνο σε απόλυτη ευθεία με μεγάλη ορατότητα και χωρίς μεγάλη κλίση. Γιατί αν είναι κατηφόρα και πας με 130km/h σταματάς σε πολύ μεγαλύτερη απόσταση από το να πήγαινες με την ίδια ταχύτητα στην ευθεία.
Περιγράφεται διαδικασία στο νόμο βάσει της οποίας πρέπει να γίνει μελέτη και μετά να βγει υπουργική απόφαση. Και 60 και 70 μπορούν να βάλουν όριο. Όμως από όσο γνωρίζω δεν έχει τηρηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία για άλλη μια φορά και έχουν μπει με άλλη διαδικασία τα όρια μη προβλεπόμενη. Αυτό είναι το πρόβλημά μου. Είμαι σίγουρος ότι αν γίνει σωστή μελέτη θα υπάρξουν σίγουρα και άλλα τμήματα με 120-130 και επίσης θα υπάρχουν και διπλά όρια σε περίπτωση βροχής όπως προβλέπει τη δυνατότητα ο ΚΟΚ και υπάρχουν ταμπέλες πχ στο Αθήνα - Κόρινθος. Τα διπλά όρια ειδικά για τη Δυτική Ελλάδα είναι μονόδρομος σε περίπτωση βροχής.
Τα όρια έχουν προφανώς λόγω ύπαρξης, αλλά η θέσπισή τους πρέπει να γίνεται με κριτήρια ασφάλειας και όχι εισπρακτικά για να φτιάξουμε ωραία σημεία για μπλόκα και είσπραξη.
 
Είναι τόσο εμφανές ότι τα όρια συχνά είναι άσχετα με τις συνθήκες... Μένουν τα όρια των παλιών δρόμων μετά που φτιάχνεται ο καινούργιος, ας πούμε.
Και πώς σας φαίνεται το 80 στις εθνικές έξω από τις τουαλέτες;
Κάποιος επικίνδυνος έτρεχε με με τελική φορώντας τελειωμένα λάστιχα και προκάλεσε ατύχημα. Ε, και, φταίει το όριο αυτό;
Από την άλλη, ποιος έφτιαξε τουαλέτες χωρίς επαρκείς λωρίδες επιτάχυνσης και επιβράδυνσης σε ανηφόρες και κατηφόρες με κλίση 10%;
 
Βρήκα ένα παλαιότερο αρθράκι
Ρώτησα και το ChatGPT και είπε ότι δεν βρήκε υπουργική απόφαση για μείωση των ορίων (οκ αυτό μπορεί να είναι ανακριβές). Αλλά αν ισχύει αυτό που λέει ο παραπάνω, τότε είναι για κλάμματα η κατάσταση...δεν έχει παραδωθεί ο δρόμος, τα όρια είναι χωρίς μελέτη και γενικώς παράνομα εφόσον δεν έχει ακολουθηθεί η διαδικασία που περιγράφεται στους νόμους.
 
  • Like
Reactions: athlon6401
Περιγράφεται διαδικασία στο νόμο βάσει της οποίας πρέπει να γίνει μελέτη και μετά να βγει υπουργική απόφαση. Και 60 και 70 μπορούν να βάλουν όριο. Όμως από όσο γνωρίζω δεν έχει τηρηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία για άλλη μια φορά και έχουν μπει με άλλη διαδικασία τα όρια μη προβλεπόμενη. Αυτό είναι το πρόβλημά μου. Είμαι σίγουρος ότι αν γίνει σωστή μελέτη θα υπάρξουν σίγουρα και άλλα τμήματα με 120-130 και επίσης θα υπάρχουν και διπλά όρια σε περίπτωση βροχής όπως προβλέπει τη δυνατότητα ο ΚΟΚ και υπάρχουν ταμπέλες πχ στο Αθήνα - Κόρινθος. Τα διπλά όρια ειδικά για τη Δυτική Ελλάδα είναι μονόδρομος σε περίπτωση βροχής.
Τα όρια έχουν προφανώς λόγω ύπαρξης, αλλά η θέσπισή τους πρέπει να γίνεται με κριτήρια ασφάλειας και όχι εισπρακτικά για να φτιάξουμε ωραία σημεία για μπλόκα και είσπραξη.
Ομολογώ δε το γνώριζα πως υπάρχει συγκεκριμένη νομική διαδικασία για να τεθούν τα όρια. Οπότε λέτε πως τα όρια τα έβαλαν αυθαίρετα χωρίς να ρωτήσουν κανέναν.

Παρ' ολ' αυτά, το τμήμα Φιλιππιάδα - Ιωάννινα θεωρώ πως σωστά έχει όριο τα 110km/h , το ίδιο και για το τμήμα στη μεγάλη καμπή της Αμφιλοχίας που έχει 100km/h. Τώρα αν στην ευθεία από Μεσολόγγι μέχρι τον κόμβο Κουβαρά έπρεπε να έχει 130km/h αντί για 120km/h ή αν από Κουβαρά ως την καμπή Αμφιλοχίας έπρεπε να έχει και πάλι 130km/h αντί για 110 το δέχομαι.
 
Ομολογώ δε το γνώριζα πως υπάρχει συγκεκριμένη νομική διαδικασία για να τεθούν τα όρια. Οπότε λέτε πως τα όρια τα έβαλαν αυθαίρετα χωρίς να ρωτήσουν κανέναν.

Παρ' ολ' αυτά, το τμήμα Φιλιππιάδα - Ιωάννινα θεωρώ πως σωστά έχει όριο τα 110km/h , το ίδιο και για το τμήμα στη μεγάλη καμπή της Αμφιλοχίας που έχει 100km/h. Τώρα αν στην ευθεία από Μεσολόγγι μέχρι τον κόμβο Κουβαρά έπρεπε να έχει 130km/h αντί για 120km/h ή αν από Κουβαρά ως την καμπή Αμφιλοχίας έπρεπε να έχει και πάλι 130km/h αντί για 110 το δέχομαι.
O νόμος λέει πως πρέπει ο ανάδοχος να φτιάξει ένα δρόμο προδιαγραφών 130 κμ/ώρα παντού. Προφανώς αν υπάρχουν συγκεκριμένα σημεία με τεχνικές δυσκολίες κλπ που θα απαιτούσαν τρελή αύξηση του προϋπολογισμού για να επιτευχθεί, θα έχουμε μικρότερα όρια. Αλλά πρέπει πρώτα να τεκμηριώσει ο συμβασιούχος τι έκανε, να παραληφθεί το έργο, να περάσουν οι απαραίτητες μελέτες για τα όρια ταχύτητας και τελικά να δημοσιευθούν σε ΦΕΚ ως υπουργική απόφαση. Μετά ναι και 60 να έχει. Στην Περιφερειακή του Υμηττού για παράδειγμα έχει σημεία με 60 που δεν είναι παράλογα. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι πρέπει να τεκμηριώνεται η απόφαση για ΜΕΙΩΣΗ του ορίου από τα 130 και όχι η αύξηση μέχρι τα 130.
Επίσης ο ΚΟΚ έχει πολλές δυνατότητες για άλλα όρια για φορτηγά (πχ σε κατηφόρες) σε συνθήκες βροχής κλπ. Άρα δεν φταίει το κανονιστικό πλαίσιο, αλλά η μη ακολούθησή του.

Θα δούμε και άλλα πολύ ωραία στον ΒΟΑΚ που για να μην χαθούν ψήφοι θα υπάρχουν επιδοτούμενα διόδια...
 
Ομολογώ δε το γνώριζα πως υπάρχει συγκεκριμένη νομική διαδικασία για να τεθούν τα όρια. Οπότε λέτε πως τα όρια τα έβαλαν αυθαίρετα χωρίς να ρωτήσουν κανέναν.

Παρ' ολ' αυτά, το τμήμα Φιλιππιάδα - Ιωάννινα θεωρώ πως σωστά έχει όριο τα 110km/h , το ίδιο και για το τμήμα στη μεγάλη καμπή της Αμφιλοχίας που έχει 100km/h. Τώρα αν στην ευθεία από Μεσολόγγι μέχρι τον κόμβο Κουβαρά έπρεπε να έχει 130km/h αντί για 120km/h ή αν από Κουβαρά ως την καμπή Αμφιλοχίας έπρεπε να έχει και πάλι 130km/h αντί για 110 το δέχομαι.

Τα όρια ως εχουν ειναι μια απόλυτη αποτυχία. Και οταν αυτο ειναι τόσο διαυγές, καταλήγουν να μην τηρούνται.

Το φιλιππιαδα Ιωάννινα εχει μεγαλύτερη επικινδυνοτητα από τις κλειστές καμπές των Τεμπών που εχουν 130; Όχι.

Η Αττική οδός που εχει σε τμήματα της 80 και η Συγγρού χωρίς λωρίδες επιτάχυνσης 90, προέκυψε μετά από κάποια λογική αναλυση;

Η περιφερειακή Υμηττού 70 και ο ΒΟΑΚ 80 στα τμήματα με μια λωρίδα;

Διάβασα πως στον νέο ΚΟΚ τα όρια στους αυτοκινητοδρομους θα πανε στα 140χλμ, μακάρι.
 
Μ αρέσει που κάνετε ανάλυση των ορίων.
ΚΑΘΑΡΑ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΟ ΜΕΣΟ είναι τα ανεξήγητα χαμηλά όρια σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.
Όπως συμβαίνει και σε άλλες χώρες βέβαια.
 
Το φιλιππιαδα Ιωάννινα εχει μεγαλύτερη επικινδυνοτητα από τις κλειστές καμπές των Τεμπών που εχουν 130; Όχι.
Και επειδή ανήκει στην ίδια εταιρία, μερικά χιλιόμετρα βορειότερα στην Πιερία που ο δρόμος γίνεται 3 λωρίδες, το όριο είναι 120 και 110.
Επίσης, η ταχύτητα σχεδιασμού του αυτοκινητοδρόμου ΔΕΝ είναι 130km/h. Είναι 160km/h. Το όριο 130 μπαίνει γιατί πρέπει να υπάρχει περιθώριο ασφαλείας.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

LTRA RARE Cars in Suspended Animation for Future Generations - EXCLUSIVE ACCESS | Barn Find Hunter​


Hagerty


Για τους μερακληδες
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

LTRA RARE Cars in Suspended Animation for Future Generations - EXCLUSIVE ACCESS | Barn Find Hunter​


Hagerty


Για τους μερακληδες
Πρώτη φορά που είχα δει τέτοιες συσκευές ήταν στο συνεργείο του Λούρμπα στους Αγίους Αναργύρους στον όροφο...για 2 διαμαντάκια (Lotus και Caterham) που είχαν μέσα. Ήταν γαλακτερά τα πλαστικά και θυμάμαι που προσπαθούσα να δω μέσα όσο καλύτερα μπορούσα...
 
πεφτει κατα πολυ η επιδοτηση...

Αν θέλουν οι κατασκευαστές να έχουν πωλήσεις θα πρέπει να επιδοτουν επιπλέον και οι ίδιοι. Από τα 9000 στα 3000 δεν είναι μικρή διαφορά.
 
Μια χαρά γίνεται. Οι περισσότεροι δεν είχαν λεφτά να αγοράσουν ηλεκτρικό. Τώρα που οι τιμές τους είναι πιο προσιτές πολλοί θα εκμεταλλευτούν την επιδότηση για μια επιπλέον έκπτωση.
 
Ο σκοπος της επιδοτησης ηταν παντα η μειωση της διαφορα τιμης ενος ηλεκτρικου απο ενα (αντιστοιχο) θερμικο. Αυτο εχει γινει πλεον. Οχι τοσο με τον τροπο που ελπιζαμε (μειωση τιμης των ηλεκτρικων) οσο με την αυξηση της τιμης των θερμικων. Επισης, ολοι ξεραμε οτι οι επιδοτησεις δεν θα ηταν για παντα. Στην υπολοιπη ευρωπη ειτε εχουν σταματησει ειτε εχουν μειωθει ΠΑΡΑ πολυ. Νομιζω οτι το τριχιλιαρο ειναι το σκαλοπατακι μεχρι τον εκμηδενισμο των επιδοτησεων. Ισως να παραμεινουν τα φοροκινητρα για τα εταιρικα.
 
Ο σκοπος της επιδοτησης ηταν παντα η μειωση της διαφορα τιμης ενος ηλεκτρικου απο ενα (αντιστοιχο) θερμικο. Αυτο εχει γινει πλεον. Οχι τοσο με τον τροπο που ελπιζαμε (μειωση τιμης των ηλεκτρικων) οσο με την αυξηση της τιμης των θερμικων. Επισης, ολοι ξεραμε οτι οι επιδοτησεις δεν θα ηταν για παντα. Στην υπολοιπη ευρωπη ειτε εχουν σταματησει ειτε εχουν μειωθει ΠΑΡΑ πολυ. Νομιζω οτι το τριχιλιαρο ειναι το σκαλοπατακι μεχρι τον εκμηδενισμο των επιδοτησεων. Ισως να παραμεινουν τα φοροκινητρα για τα εταιρικα.
Αν κόψουν τα κίνητρα στα εταιρικά θα βουλιάξει η αγορά οχημάτων χαμηλών ρύπων στην Ελλάδα μιας και τα εταιρικά κυριαρχούν. Και μην ξεχνάμε ότι αρκετά από αυτά στα 4-5 χρόνια παραμένουν στους Ελληνικούς δρόμους.
Ξεχνάμε όμως και τον επίσημο πληθωρισμό. Αν ένα όχημα είχε 20000 ευρώ το 2012, χρησιμοποιώντας τον επίσημο πληθωρισμό της Ευρωζώνης πάμε σχεδόν στα 26000 ευρώ σήμερα.
Συζητώντας με πολλούς φίλους καταλήγουμε ότι ακόμη πολλοί δεν θέλουν να πάνε σε ηλεκτρικό εκτός και αν αυτό θα κάνει σχεδόν αποκλειστικά διαδρομές στην Αθήνα, οπότε και δεν το συζητάνε καν για συμβατικό.
Από εκεί και πέρα πριν μπει η τιμή στη μέση όλοι σχεδόν βλέπουν απίστευτα θετικά τα plug-in hybrid. Βέβαια θες τουλάχιστον 40000 ευρώ για κάποιο c-suv οικογενειακό. Αλλά και τα Mild Hybrid ή κάποια τελευταία συμβατικά δεν τα λες φθηνά, πχ με το 3008 αρχική τιμή 37000, το Kuga στα 34000, το Tucson στα 30000.