Αυτοκινητιστικά νέα

@koupa που είναι το "εδώ"; Από τα συμφραζόμενα εκτιμώ πως είναι η Άμφισσα. Πάντως, ακόμα κι αν δε μπορείς να φορτίσεις σπίτι, εφ' όσον έχεις supermarket κοντά με φορτιστές AC (απ' ότι βλέπω τα 2 supermarket με τους φορτιστές δεν απέχουν πάνω από 1000 μέτρα όπου κι αν είσαι στην Άμφισσα), μπορείς να φορτίζεις το βράδυ εκεί. Ακόμα και long range αυτοκίνητο με 80αρα μπαταρία να έχεις και να το αδειάσεις τελείως, αρκεί ένα βράδυ να το αφήσεις στο φορτιστή του supermarket. Σε 8 ώρες το πολύ θα είναι γεμάτο. Αρκεί φυσικά να μένει ανοιχτός ο χώρος των φορτιστών το βράδυ. Η χρέωση βέβαια θα είναι στα 0,40 και η οικονομία σε σχέση με βενζίνη είναι μικρότερη αλλά παραμένουν όλα τα προτερήματα του BEV.

Όπως έχω ξαναπεί ο χρόνος φόρτισης είναι μηδέν αν καταφέρνεις να τον εντάξεις μέσα σε κάποια άλλη δραστηριότητα. Αν γίνεται όσο κοιμάσαι, ακόμα καλύτερα. Η ταχυφόρτιση έχει νόημα μόνο σε ταξίδια.
 
Γιατί να μην τα συγκρίνουμε;

Για τον ίδιο λόγο που δεν θα συγκρίνεις hifi ηχεία με ηχομπάρα.
Έτσι για να το βάλω και στα πλαίσια του αντικειμένου του club.

Για άλλη δουλειά το ένα, για άλλη το άλλο.
 
@athlon6401 σωστά το εκτίμησες. Το έχω αναφέρει παλιότερα και τώρα το αμέλησα. Το θέμα είναι η όποια ευκολία. Άλλο να έχεις δίπλα σου κάτι να ξεκινήσεις. Πχ η Λιβαδειά έχει μερικούς μεγάλους φορτιστές γύρω γύρω. Πρέπει να είσαι μεγάλος γκαντέμης ώστε να γίνει κάτι και να μη βολευτείς. Εδώ δυστυχώς είμαστε ξεχασμένοι με αποτέλεσμα μόνο αν έχεις σπίτι να μπορείς να κάνεις τέτοια αγορά. Έχω γνωστούς με Tesla και δυστυχώς πετάνε μπαλαντέζα για φόρτιση. Ναι το ίδιο μπορώ να κάνω και εγώ αλλά είναι ημίμετρο και δεν είναι πάντα σίγουρο ότι θα έχεις πάρκινγκ μπροστά από το σπίτι σου.

Για τον ίδιο λόγο που δεν θα συγκρίνεις hifi ηχεία με ηχομπάρα.
Έτσι για να το βάλω και στα πλαίσια του αντικειμένου του club.

Για άλλη δουλειά το ένα, για άλλη το άλλο.

Μια χαρά τα συγκρίνεις. Ποια η διαφορά μιας πλήρους λύσης Sonos με την αντίστοιχη Marantz + B&W;

Και σου το γράφω εγώ ο πιο ψείρας άνθρωπος που υπάρχει στον κόσμο. Κάθομαι σαν τον ανόητο και ακούω στερεοφωνικά αντί να δώσω 300€ και να πάρω τα Logitech Z906. Δε θα ανεβεί έστω και ελάχιστα η εμπειρία μου σε ταινίες; Αφού ακούω σε γραφείο ελάχιστων τετραγωνικών. Δε με παίρνει για τίποτα μεγαλύτερο. Αλλά εγώ εκεί κολλημένος σαν τους BMWκηδες περιμένω πότε θα βγει κάτι καλό και φτηνό.

Πάω στο γαμπρό μου που είναι ο πιο άσχετος άνθρωπος στον κόσμο και έχει μια φτηνή ηχομπάρα και ευχαριστιέμαι surround. Δεν ασχολούμαι καν με το τι ρυθμίσεις έχει. Μου φτάνει πως ακούω το γήπεδο 360.

Κάθε μέρα βλέπω προσφορές και όχι μόνο. Ειδικά στις Sonos που θεωρούνται οι καλύτερες και εγώ εκεί σαν το βλάκα περιμένω δεν ξέρω τι να αγοράσω ένα miniDSP με 7 ενεργά. Εννοείται πως δε θα γίνει ΠΟΤΕ καθώς θες ένα τριχίλιαρο για πλάκα αλλά το κόλλημα μου έχει να κάνει να απορρίπτω τις ηχομπάρες επειδή δήθεν δεν είναι "αγνός" ο ήχος. :ROFLMAO:
 
@Pleo Έτσι για την κουβέντα έχω οθόνη 32" με πλάτος 71εκ. Η Sonos Beam είναι 60εκ και η Ray 55εκ. Χωράνε ΆΝΕΤΑ κάτω από την οθόνη μου. Πόσο πιο χάλια θα παίζουν από τα Yamaha HS5 που έχω σαν κύρια ηχεία; Τα κόστη τους; 400 και 200€. Ειδικά η δεύτερη είναι "τσάμπα". Και τώρα με το Skroutz που έχει πάντα άτοκες προσφορές στις δόσεις του αγοράζεις ότι θες για πλάκα.
 
Μια χαρά τα συγκρίνεις. Ποια η διαφορά μιας πλήρους λύσης Sonos με την αντίστοιχη Marantz + B&W;

Η διαφορά είναι χαώδης ως προς το τι προσφέρεται από την μία περίπτωση και τι στην άλλη. Στερεο διαχωρισμό για παράδειγμα, διαφάνεια και layering στον ήχο στη μία περίπτωση, ευκολία και ικανοποιητικό ήχο για μονοσημειακή πηγή από την άλλη με enveloping που δεν περιμένεις.

@Pleo Έτσι για την κουβέντα έχω οθόνη 32" με πλάτος 71εκ. Η Sonos Beam είναι 60εκ και η Ray 55εκ. Χωράνε ΆΝΕΤΑ κάτω από την οθόνη μου. Πόσο πιο χάλια θα παίζουν από τα Yamaha HS5 που έχω σαν κύρια ηχεία; Τα κόστη τους; 400 και 200€. Ειδικά η δεύτερη είναι "τσάμπα". Και τώρα με το Skroutz που έχει πάντα άτοκες προσφορές στις δόσεις του αγοράζεις ότι θες για πλάκα.

Έχουν πεθάνει οι ηχομπάρες το 2025. Πλέον πάμε σε ξεχωριστά κομμάτια. Έχεις χάσει επεισόδια. Έχουν σπάσει οι ηχομπάρες σε κομμάτια. Άσε που δεν χωράνε κάτω από TV μεγάλων ιντσών πια.

Ένας από τους λόγους που έχουν πεθάνει είναι και αυτός που έγραψα πιο πριν. Εάν ακούσεις τα συστήματα που αντικαθιστούν τις ηχομπάρες, θα μείνεις με το στόμα ανοιχτό... . Κάνε υπομονή. Το 2025 είναι το turning point.

Όπως έγραψα και πριν. Για άλλη δουλειά τα μεν (SUV) και για άλλη δουλεια τα δε (hot hatch). Δεν έχει να κάνει με την τεχνολογία του powertrain, αλλά με τον σκοπό για τον οποίο φτιάχνονται και για τη χρήση που είναι σχεδιασμένα.
Αυτό που έγραψες συγκριτικά με το ID4 και το Golf R, πραγματικά δεν έχει κανενός είδους σύγκριση. Ειδικά στις κοινωνίες με καταναλωτική συνείδηση απευθύνονται αυτά τα δύο. Σε κοινωνίες χωρίς καταναλωτική συνείδηση γίνεται το μπέρδεμα και μπαίνουν όλα στον ίδιο κουβά.
 
Last edited:
Η διαφορά είναι χαώδης ως προς το τι προσφέρεται από την μία περίπτωση και τι στην άλλη. Στερεο διαχωρισμό για παράδειγμα, διαφάνεια και layering στον ήχο.



Έχουν πεθάνει οι ηχομπάρες το 2025. Πλέον πάμε σε ξεχωριστά κομμάτια. Έχεις χάσει επεισόδια. Έχουν σπάσει οι ηχομπάρες σε κομμάτια. Άσε που δεν χωράνες σε TV μεγάλων ιντσών πια.

Ένας από τους λόγους που έχουν πεθάνει είναι και αυτός που έγραψα πιο πριν. Εάν ακούσεις τα συστήματα που αντικαθιστούν τις ηχομπάρες, θα μείνεις με το στόμα ανοιχτό...

Βρε @Pleo αναφερόμαστε σε καθημερινούς ανθρώπους και μην ξεφεύγουμε από το θέμα μας. Ο Average Joe θα βολευτεί μια χαρά με την ηχομπάρα όπως και με το νέο Hyundai i30 που σφυρίζει σαν διαιτητής σε τοπικό από τα ADAS. Αλλά το κόλλημα που έχει τον εμποδίζει να δει την εξέλιξη της τεχνολογίας. Του έχουν πει ή ξέρει από τον ξάδερφο του κουμπάρου ότι ο εγκέφαλος θέλει 40.000€ για να φτιαχτεί και κάθεται με το αρχαίο Kadett με τα καρμπυρατέρια.

Τις προάλλες διάβαζα στο FB για το Dacia Duster και έπεφτε τρελό κράξιμο. Λες και οι άλλοι κατασκευαστές έχουν αντίστοιχα οχήματα στα ίδια χρήματα. Και αν κάποιος τολμούσε να το αναφέρει πως είναι μια λύση για κάποιον που απλά θέλει ένα αυτοκίνητο του την έπεφταν από χίλιες μεριές.
 
Βρε @Pleo αναφερόμαστε σε καθημερινούς ανθρώπους και μην ξεφεύγουμε από το θέμα μας. Ο Average Joe θα βολευτεί μια χαρά με την ηχομπάρα όπως και με το νέο Hyundai i30 που σφυρίζει σαν διαιτητής σε τοπικό από τα ADAS. Αλλά το κόλλημα που έχει τον εμποδίζει να δει την εξέλιξη της τεχνολογίας. Του έχουν πει ή ξέρει από τον ξάδερφο του κουμπάρου ότι ο εγκέφαλος θέλει 40.000€ για να φτιαχτεί και κάθεται με το αρχαίο Kadett με τα καρμπυρατέρια.

Τις προάλλες διάβαζα στο FB για το Dacia Duster και έπεφτε τρελό κράξιμο. Λες και οι άλλοι κατασκευαστές έχουν αντίστοιχα οχήματα στα ίδια χρήματα. Και αν κάποιος τολμούσε να το αναφέρει πως είναι μια λύση για κάποιον που απλά θέλει ένα αυτοκίνητο του την έπεφταν από χίλιες μεριές.

Χαίρω πολύ. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν έχουν το καθένα το κοινό τους αφενός και αφετέρου τα κομμάτια της πίτας αφορούν σε πολλές διαφορετικές πίτες. Τι πάει να πει ο Average Joe; Εδώ φαντάσου πλέον ακόμα και τα σκούτερ (τα ποια; ) τα σκούτερ έχουν διαφορετικές κατηγορίες με άλλα να είναι προσανατολισμένα σε πιο on/off καταστάσεις, άλλα να είναι πιο GT από άλλα και πάει λέγοντας... .
Όταν λοιπόν θες να έχεις μοντέλο στην κατηγορία hot hach, είναι προφανές ότι δεν θα συμμετέχεις στην κατηγορία αυτή με... οικογενειακό SUV, επειδή είναι πιο πολυλειτουργικό. Θα γελάνε και τα ακρόμπαρα... .
 
Δεν έχει καμία σχέση σαν εμπειρία πάντως. Τα Phev είναι μια μεσοβέζικη λύση. Είναι βαριά (λόγω κινητήρα + μπαταρία), με μικρή ηλεκτρική αυτονομία και χαμηλή συγκριτικά ροπή.
Το δε lag που παρατήρησα (και σε καλό μοντέλο) είναι εκνευριστικό.
Χωρίς να ξέρω τι οδήγησες και πως ίσως μπορώ να καταλάβω αυτό που περιγράφεις από τα test drive που είχα κάνει και εγώ. Έχει να κάνει με τον κατασκευαστή πιστεύω. Πολλές εταιρίες ακόμη και σε "sport mode" δεν κάνουν αυτά που πρέπει απλά και μόνο λόγω του χαρακτήρα που θέλουν να δώσουν. Επίσης πολλά PHEV ενεργοποιούν από default το μοτέρ στα 80 κμ/ώρα ή κάτι αντίστοιχο. Και αυτό ακόμη και σε Eco Mode που δείχνει περιορισμούς στο σύνολο που έχουν.
Σε κάθε περίπτωση προφανώς είναι μεσοβέζικη λύση και μάλιστα πολύ ακριβή γιατί θες εξαρτήματα και από τους δύο κόσμους και άλλα συμπληρωματικά εξαρτήματα για να δουλεύουν όλα αρμονικά.
Το range extension είναι κάτι που δεν έχει λύσει η βιομηχανία. Έχει δοκιμάσει τρόπους αλλά καμία ως τώρα δεν έχει τρέξει καλά και μάλλον η εξέλιξη του δικτύου ταχυφορτιστών θα κάνει το ζήτημα απλά αδιάφορο.
 
Όταν λοιπόν θες να έχεις μοντέλο στην κατηγορία hot hach, είναι προφανές ότι δεν θα συμμετέχεις στην κατηγορία αυτή με... οικογενειακό SUV, επειδή είναι πιο πολυλειτουργικό. Θα γελάνε και τα ακρόμπαρα... .
Δυστυχώς τα Hot Hatch είναι υπό εξαφάνιση...για πολλούς και διαφορετικούς λόγους που αγγίζουν διαφορετικούς καταναλωτές που τα επέλεγαν 10-20 χρόνια πίσω.
 
  • Like
Reactions: koupa
Λύσεις υπάρχουν . Απλά η αιώνια βιασύνη δεν της αφήνει να πάνε μπροστά ακόμα και αν μπουν φορτιστές παντού στα πεζοδρόμια .

Ξέρω τι σχόλια θα μπουν .." σε 20 χρόνια ... το δίκτυο δεν μπορεί κτλ ..."

Αλλά ακόμα κ αν έμπαιναν σε 1 μέρα πάλι τα ίδια κ τα ίδια θ ακούγαμε. Ένας Δήμος να το ξεκίναγε να πεις υπάρχει μέλλον

Φορτιστές στα πεζοδρόμια
 
Προχτές έγραψα ότι στην περιοχή μου δεν έχουμε γρήγορους φορτιστές.

ΤΕΛΟΣ. Μπήκε γρήγορος στην BP της Ιτέας. Δεν έχει μπει ακόμη σε λειτουργία αλλά έχει γίνει η εγκατάσταση. Ο υπάλληλος δε γνώριζε λεπτομέρειες αλλά μου είπε ότι φορτίζει σε 10'.

Τώρα μας λείπουν τα 40 χιλιάρικα να αγοράσουμε.
 
Προχτές έγραψα ότι στην περιοχή μου δεν έχουμε γρήγορους φορτιστές.

ΤΕΛΟΣ. Μπήκε γρήγορος στην BP της Ιτέας. Δεν έχει μπει ακόμη σε λειτουργία αλλά έχει γίνει η εγκατάσταση. Ο υπάλληλος δε γνώριζε λεπτομέρειες αλλά μου είπε ότι φορτίζει σε 10'.

Τώρα μας λείπουν τα 40 χιλιάρικα να αγοράσουμε.
πολυ ευχαριστα νεα και καλυπτει ετσι την "τρυπα" μεταξυ δελφων/αραχωβας και ναυπακτου. Μπαινει σε BP επομενως θα ειναι ELPE, το οποιο ειναι επισης καλο διοτι γενικα το δικτυο αυτο ειναι αξιοπιστο.
Ευχαριστουμε για την ενημερωση
 
  • Like
Reactions: koupa
Έχω γνωστούς με Tesla και δυστυχώς πετάνε μπαλαντέζα για φόρτιση. Ναι το ίδιο μπορώ να κάνω και εγώ αλλά είναι ημίμετρο και δεν είναι πάντα σίγουρο ότι θα έχεις πάρκινγκ μπροστά από το σπίτι σου.
[/QUOTE]

ειναι πιο συνηθες απο οτι νομιζεις. Στην κηφισια εχω δει, σε πολυκατοικια με μεγαλο χωρο πυλωτης, να εχει παρκαρει τεσλα κολλητα στο μπαλκονακι διαμερισματος και να φορτιζει. Εκατσα και εψαχνα να δω που ειναι ο φορτιστης. Μετα ειδα την μισανοιχτη μπαλκονοπορτα και καταλαβα :) Παντως το οχημα ηταν εντος του χωρου της πολυκατοικιας και οχι στον δρομο
Στο παλαιο ψυχικο υπαρχει ενα σπιτι, που εχουν βγαλει κουτακι με πριζα ΣΤΟ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ (ισως στο σχεδιο να ειναι μαρκαρισμενο ως πρασια, αλλα αν το δειτε ειναι καθαρα πεζοδρομιο) για να φορτιζουν το q3 phev τους. Επειδη ειναι ψυχικο, δυσκολα θα παει καποιος να παρκαρει στο συγκεκριμενο σημειο και να ενοχλησει την φορτιση.
Παραμενουν ομως και τα δυο περιστατικα αστεια. Ειδικα του τεσλα ειναι τραγικο διοτι τιθεται θεμα ασφαλειας, οπου οποιοσδηποτε μπορει να πηδηξει μεσα στο σπιτι, αλλα και ισχυος φορτισης, αφου φορτιζει απο απλη σουκο. Επομενως μαξ στα 2kw, αντε αν εχει βαλει ενισχυμενη και αν εχουν τριφασικο ρευμα, να ειναι 3.5kw
 
  • Like
Reactions: koupa
16Α φορτίζεις και από μονοφασική παροχή αρκεί ο φορτιστής σου να είναι 16Α με σούκο ακροδέκτη, το καλώδιο από τον πίνακα ως την πρίζα να μπορεί να σηκώσει 16Α και προφανώς να υπάρχει και αντίστοιχη ασφάλεια στον πίνακα...
 
16Α φορτίζεις και από μονοφασική παροχή αρκεί ο φορτιστής σου να είναι 16Α με σούκο ακροδέκτη, το καλώδιο από τον πίνακα ως την πρίζα να μπορεί να σηκώσει 16Α και προφανώς να υπάρχει και αντίστοιχη ασφάλεια στον πίνακα...

σωστο, εγραψα λαθος εκει για το τριφασικο. Μονο που σε οτι συζητηση εχω κανει για το θεμα αυτο, δεν συνισταται το 3.7kw (16Α) για παρατεταμενη χρηση, οπως ειναι η φορτιση ενος οχηματος.
 
16Α φορτίζεις και από μονοφασική παροχή αρκεί ο φορτιστής σου να είναι 16Α με σούκο ακροδέκτη, το καλώδιο από τον πίνακα ως την πρίζα να μπορεί να σηκώσει 16Α και προφανώς να υπάρχει και αντίστοιχη ασφάλεια στον πίνακα...
Πρέπει και η πρίζα να είναι rated για πολύωρη χρήση στα 16Α. Οι τυπικές σούκο πρίζες του εμπορίου δε ξέρω αν είναι. Πχ εγώ έχω κάποιες Schneider 16A rated αλλά το spec (EN 60884-1) λέει πως είναι ΟΚ αν αυξάνουν τη θερμοκρασία τους μέχρι 45C over ambient. Αυτή είναι μια πολύ μεγάλη θερμοκρασία. Αν οριακά περνά το spec, δουλεύοντάς την στα 13A αμέσως πέφτεις κάτω από 30C over ambient, ενώ στα 10A στους 17C over ambient.
 
  • Like
Reactions: avpap