Αυτοκινητιστικά νέα

Βασικά ακόμη καμία επαφή με ηλεκτρικό. Βενζινούλα εγγύηση και πάμε παρακάτω. Όταν αποφασίσουν να φέρουν σε λογικές τιμές ότι κουρδιστό (αυτοκίνητο ή μηχανάκι) να το ξανασυζητήσουμε.
Κανείς δεν μπορεί να μου βγάλει από το μυαλό την υπερτιμολόγηση που κάνουν στα ηλεκτρικά επειδή είναι της μόδας. Πως γινεται μια μπαταρία και 2-3 ρότορες να είναι ακριβότερα από ένα σκασμό σωλήνες σωληνάκια και όλα τα παραφερνάλια που έχει ένα θερμικό μόνο αυτοί το ξέρουν. Γιατί πλέον οθόνες αφής ,κάμερες , οθόνες tft , και διάφορα άλλα συμπράγκαλα υπάρχουν ήδη. Ειδικά στα μηχανάκια το έχουν παρακάνει.
Όσο για το περιβάλλον "που τους καίει και καλά" ας φτιάξουν τα βαριά πρώτα και μετά βλέπουμε για τα ιχ , καθώς είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης.
Βασικά το αντίθετο συμβαίνει. Το ηλεκτρικό είναι πιο οικονομικό τόσο σε αγορά, όσο και σε "καύσιμο" & συντήρηση. Ένα θέμα έχει, την αυτονομία αλλά και αυτό βελτιώνεται διαρκώς.
Στην αγορά να θυμάσαι ότι δεν υπάρχει τέλος ταξινόμησης, τρέχει ακόμα επιδότηση έως 10Κ, γλυτωνεις σήμα, αν έχεις εταιρικό περνάει το 150% της αξίας του ως δαπάνη, δεν έχεις φορολογία παροχής σε είδος έως 40Κ, δωρεάν πάρκινγκ στις πόλεις κλπ
Στο θέμα κατανάλωσης αν υπάρχει φορτιστής σπίτι, πληρώνεις περίπου το 1/4 του ότι θα πλήρωνες στο βενζινάδικο, ίσως και λιγότερο.
Στο service, έχεις να αλλάξεις ουσιαστικά ελάχιστα πράγματα όπως υγρό φρενών, ενώ ακόμα και τα τακάκια δεν φθιρονται πολύ λόγω ανάδρασης.
Όλα αυτά, χωρίς να μιλήσουμε για απουσία καυσαερίων, θορύβου και την πολύ ανώτερη οδηγική εμπειρία λόγω ροπής, χαμηλότερου κέντρου βάρους κλπ
Αν ζήσεις με ηλεκτρικό, δεν ξαναγυριζεις σε συμβατικό, επουδενί.
 
, αν έχεις εταιρικό περνάει το 150% της αξίας του ως δαπάνη

Και στα PHEV είναι 130%.


Αν ζήσεις με ηλεκτρικό, δεν ξαναγυριζεις σε συμβατικό, επουδενί.

Να πω την αλήθεια Τάκη, δεν νομίζω ότι τώρα θα αγόραζα ηλεκτρικό. To PHEV με ναι μεγαλύτερο κόστος αγοράς, είναι πιο άνετο σε πολλά πράγματα. Και τελικά εντός πόλης κινείσαι ηλεκτρικά έτσι και αλλιώς.
Προφανώς σε 5 χρόνια ή και νωρίτερα μπορεί να έχω αλλάξει γνώμη.
 
Να πω την αλήθεια Τάκη, δεν νομίζω ότι τώρα θα αγόραζα ηλεκτρικό. To PHEV με ναι μεγαλύτερο κόστος αγοράς, είναι πιο άνετο σε πολλά πράγματα. Και τελικά εντός πόλης κινείσαι ηλεκτρικά έτσι και αλλιώς.
Προφανώς σε 5 χρόνια ή και νωρίτερα μπορεί να έχω αλλάξει γνώμη.
Δεν έχει καμία σχέση σαν εμπειρία πάντως. Τα Phev είναι μια μεσοβέζικη λύση. Είναι βαριά (λόγω κινητήρα + μπαταρία), με μικρή ηλεκτρική αυτονομία και χαμηλή συγκριτικά ροπή.
Το δε lag που παρατήρησα (και σε καλό μοντέλο) είναι εκνευριστικό.
 
Πάντως με ~1.80 ευρώ τα 100 κμ μέσα στην Αθήνα κανένα θερμικό δεν μπορεί να το κάνει.
Και αυτό δικαιολογεί το σχεδόν 50% ή και 60% ακριβότερο από ένα ίδιο θερμικό??? Το αντίθετο θα έπρεπε να ήταν. Για βάλτα λίγο κάτω με απλή λογική!
 
Βασικά το αντίθετο συμβαίνει. Το ηλεκτρικό είναι πιο οικονομικό τόσο σε αγορά, όσο και σε "καύσιμο" & συντήρηση. Ένα θέμα έχει, την αυτονομία αλλά και αυτό βελτιώνεται διαρκώς.
Στην αγορά να θυμάσαι ότι δεν υπάρχει τέλος ταξινόμησης, τρέχει ακόμα επιδότηση έως 10Κ, γλυτωνεις σήμα, αν έχεις εταιρικό περνάει το 150% της αξίας του ως δαπάνη, δεν έχεις φορολογία παροχής σε είδος έως 40Κ, δωρεάν πάρκινγκ στις πόλεις κλπ
Στο θέμα κατανάλωσης αν υπάρχει φορτιστής σπίτι, πληρώνεις περίπου το 1/4 του ότι θα πλήρωνες στο βενζινάδικο, ίσως και λιγότερο.
Στο service, έχεις να αλλάξεις ουσιαστικά ελάχιστα πράγματα όπως υγρό φρενών, ενώ ακόμα και τα τακάκια δεν φθιρονται πολύ λόγω ανάδρασης.
Όλα αυτά, χωρίς να μιλήσουμε για απουσία καυσαερίων, θορύβου και την πολύ ανώτερη οδηγική εμπειρία λόγω ροπής, χαμηλότερου κέντρου βάρους κλπ
Αν ζήσεις με ηλεκτρικό, δεν ξαναγυριζεις σε συμβατικό, επουδενί.
Όπως έγραψα και λίγο πιο πάνω το ακριβώς αντίθετο θα έπρεπε να είναι. Άλλα βλέπεις το κέρδος πάνω από όλα. σκέψου το λίγο.
 
Και αυτό δικαιολογεί το σχεδόν 50% ή και 60% ακριβότερο από ένα ίδιο θερμικό??? Το αντίθετο θα έπρεπε να ήταν. Για βάλτα λίγο κάτω με απλή λογική!

Μήπως μπερδεύεις τα Phev με τα αμιγώς ηλεκτρικά;


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: avpap
Και αυτό δικαιολογεί το σχεδόν 50% ή και 60% ακριβότερο από ένα ίδιο θερμικό??? Το αντίθετο θα έπρεπε να ήταν. Για βάλτα λίγο κάτω με απλή λογική!

Υπαρχουν πλεον για ολα τα βαλαντια και ολες τις χρησεις. Απο taycan μεχρι leapmotor t03.
 
Και αυτό δικαιολογεί το σχεδόν 50% ή και 60% ακριβότερο από ένα ίδιο θερμικό??? Το αντίθετο θα έπρεπε να ήταν. Για βάλτα λίγο κάτω με απλή λογική!
Δεν ισχύει αυτό γενικά, σε κάποιες κατηγορίες μπορεί να ισχύει, πχ αν συγκρίνουμε Golf στα 27000 με ID3 στα 40000. Γιατί όμως γίνεται εδώ; Γιατί πολύ απλά η VW θέλει ακόμα να πουλάει Golf, βγάζει περισσότερα από αυτά.
Αν από την άλλη συγκρίνουμε το AUDI A6, βενζίνη vs e-tron η διαφορά (στη Γερμανία) είναι 55000 vs 62000. Το δε TDI (diesel) φτάνει 60000. Με κλειστά τα μάτια σε αυτή την περίπτωση παίρνεις το ηλεκτρικό.
 
Δεν ισχύει αυτό γενικά, σε κάποιες κατηγορίες μπορεί να ισχύει, πχ αν συγκρίνουμε Golf στα 27000 με ID3 στα 40000. Γιατί όμως γίνεται εδώ; Γιατί πολύ απλά η VW θέλει ακόμα να πουλάει Golf, βγάζει περισσότερα από αυτά.
Αν από την άλλη συγκρίνουμε το AUDI A6, βενζίνη vs e-tron η διαφορά (στη Γερμανία) είναι 55000 vs 62000. Το δε TDI (diesel) φτάνει 60000. Με κλειστά τα μάτια σε αυτή την περίπτωση παίρνεις το ηλεκτρικό.
Στην Γερμανία. Σας καταλαβαίνω γιατί υπερασπίζεστε (σθεναρά κάποιοι) τα ηλεκτρικά ΑΛΛΑ έχω δίκιο και το ξέρετε. Αρκεί να σας πω ότι κάποιος με πρόσβαση σε υλικά όπου μπορεί να μετατρέψει ένα θερμικό σε ηλεκτρικό είναι πολύ πιο φθηνή μετατροπή. Αποδεδειγμένο αυτό που λέω. Το έχουν κάνει πολλοί. Για να το αποδείξω προσπαθώ να θυμηθώ μια αμερικάνικη "σειρά" με κόντρες ανάμεσα σε ένα supercar και φτιαγμένα. Αλλά δεν το θυμάμαι πως λεγόταν.
Επίσης επειδή αναφέρεται πιο πάνω όταν μια εταιρεία πουλάει (στην προκειμένη περίπτωση το golf αλλά θα μπορούσα να πω και το 208) γιατί απλά πουλάει και φέρνει ζεστό χρήμα τότε αυτό αποτελεί απόδειξη του ότι οι εταιρείες χεστηκαν για τον πλανήτη. Και σου πουλάνε το ηλεκτρικό 50% πάνω γιατί έτσι. 50% κάτω θα έπρεπε να ήταν
 
Δεν είναι έτσι απλό, τι ασφάλεια και ποιες προδιαγραφές θα τηρούσε ένα αυτοκίνητο που μετατράπηκε από θερμικό σε ηλεκτρικό; Καμία, η μεγάλου βάρους μπαταρία θα ήταν σε λάθος θέση (πχ πορτ μπαγκαζ ή μπροστά) και όχι στη βάση του αυτοκινήτου όπου προσφέρει τη μεγαλύτερη ασφάλεια. Και όχι μόνο αυτό αλλά και πολλά άλλα. Εκτός αν μιλάμε για τροποποιήσεις με μικρές (15-20KWh) μπαταρίες που δε ζυγίζουν πολύ παραπάνω από τα συστήματα που θα αντικαταστήσουν στο όχημα.
Οι εταιρείες πρώτα νοιάζονται για τα κέρδη τους προφανώς, είναι οι κυβερνήσεις που πρέπει να κάνουν ασύμφορη την επιλογή των θερμικών, είτε αυτό σημαίνει υψηλή φορολογία, είτε ακριβότερο καύσιμο κτλ κτλ. Ένα σημαντικό μέτρο θα ήταν οι επιδοτήσεις να συνοδεύονταν υποχρεωτικά με απόσυρση οχήματος, οχήματος που κυκλοφορούσε φυσικά και όχι παρατημένα σαπάκια.
Οι τιμές των BEV θα πέσουν όταν γίνουν η mainstream επιλογή και άρα θα έχουν μέγιστη παραγωγή άρα μικρότερο κόστος παραγωγής λόγω οικονομιών κλίμακος, μικρότερο κόστος του R&D ανά τεμάχιο κτλ
 
Στην Γερμανία. Σας καταλαβαίνω γιατί υπερασπίζεστε (σθεναρά κάποιοι) τα ηλεκτρικά ΑΛΛΑ έχω δίκιο και το ξέρετε. Αρκεί να σας πω ότι κάποιος με πρόσβαση σε υλικά όπου μπορεί να μετατρέψει ένα θερμικό σε ηλεκτρικό είναι πολύ πιο φθηνή μετατροπή. Αποδεδειγμένο αυτό που λέω. Το έχουν κάνει πολλοί. Για να το αποδείξω προσπαθώ να θυμηθώ μια αμερικάνικη "σειρά" με κόντρες ανάμεσα σε ένα supercar και φτιαγμένα. Αλλά δεν το θυμάμαι πως λεγόταν.
Επίσης επειδή αναφέρεται πιο πάνω όταν μια εταιρεία πουλάει (στην προκειμένη περίπτωση το golf αλλά θα μπορούσα να πω και το 208) γιατί απλά πουλάει και φέρνει ζεστό χρήμα τότε αυτό αποτελεί απόδειξη του ότι οι εταιρείες χεστηκαν για τον πλανήτη. Και σου πουλάνε το ηλεκτρικό 50% πάνω γιατί έτσι. 50% κάτω θα έπρεπε να ήταν

Στον ΕΠΙΣΗΜΟ τιμοκατάλογο της VW για Ελλάδα βλέπω ότι το κορυφαίο Golf R έχει σχεδόν 70 χιλιάρικα και με αυτά τα χρήματα αγοράζεις ένα ID4 GTX και σου μένουν και άλλα 15 χιλιάρικα για ΦΒ ώστε να φορτίζεις ΤΣΑΜΠΑ. 0-100 σε 5,5". Δε νομίζω να χαλάει κάποιον αυτό το νούμερο. Με κάτι παραπάνω αγοράζεις το 7ρι που είναι λιμουζίνα.

Τα μικρά Golf είναι ανέκδοτα σε σχέση με τα ηλεκτρικά. Φτηνά μεν αλλά επιδόσεις της πλάκας. Αν πας για τα SUV φτάνεις τις ίδιες τιμές πάλι με χάλια επιδόσεις.
 
  • Like
Reactions: karajim80
Στην Γερμανία. Σας καταλαβαίνω γιατί υπερασπίζεστε (σθεναρά κάποιοι) τα ηλεκτρικά ΑΛΛΑ έχω δίκιο και το ξέρετε. Αρκεί να σας πω ότι κάποιος με πρόσβαση σε υλικά όπου μπορεί να μετατρέψει ένα θερμικό σε ηλεκτρικό είναι πολύ πιο φθηνή μετατροπή. Αποδεδειγμένο αυτό που λέω. Το έχουν κάνει πολλοί. Για να το αποδείξω προσπαθώ να θυμηθώ μια αμερικάνικη "σειρά" με κόντρες ανάμεσα σε ένα supercar και φτιαγμένα. Αλλά δεν το θυμάμαι πως λεγόταν.
Επίσης επειδή αναφέρεται πιο πάνω όταν μια εταιρεία πουλάει (στην προκειμένη περίπτωση το golf αλλά θα μπορούσα να πω και το 208) γιατί απλά πουλάει και φέρνει ζεστό χρήμα τότε αυτό αποτελεί απόδειξη του ότι οι εταιρείες χεστηκαν για τον πλανήτη. Και σου πουλάνε το ηλεκτρικό 50% πάνω γιατί έτσι. 50% κάτω θα έπρεπε να ήταν
Λίγη προσοχή στον τρόπο που εκφραζόμαστε παρακαλώ.
 
  • Like
Reactions: karajim80
Στον ΕΠΙΣΗΜΟ τιμοκατάλογο της VW για Ελλάδα βλέπω ότι το κορυφαίο Golf R έχει σχεδόν 70 χιλιάρικα και με αυτά τα χρήματα αγοράζεις ένα ID4 GTX και σου μένουν και άλλα 15 χιλιάρικα για ΦΒ ώστε να φορτίζεις ΤΣΑΜΠΑ. 0-100 σε 5,5". Δε νομίζω να χαλάει κάποιον αυτό το νούμερο. Με κάτι παραπάνω αγοράζεις το 7ρι που είναι λιμουζίνα.

Τα μικρά Golf είναι ανέκδοτα σε σχέση με τα ηλεκτρικά. Φτηνά μεν αλλά επιδόσεις της πλάκας. Αν πας για τα SUV φτάνεις τις ίδιες τιμές πάλι με χάλια επιδόσεις.
Οπως βλέπεις δυστυχώς στο Golf R η τιμή είναι ελληνικό "προνόμιο" καθώς τα 20 χιλιάρικα είναι ΦΟΡΟΙ!! οι οποίοι είναι τιμωρία για όποιον θέλει να αγοράσει πλέον τέτοια αμάξια.

Επίσης δεν είναι μόνο η τιμή κριτήριο. Αλλος δνε έχει ταράτσα για ΦΒ, αλλος παρκάρει στον δρόμο (συντριπτική πλειοψηφία). Πως θα πάρουν αυτοί ηλεκτρικό; Θα ψάχνουν τα σουπερ μάρκετ γύρω γύρω όλοι;
 
Τι συγκρίνουμε; Το Golf R με το ID4 το SUV;
Το κοινό του πρώτου όχι απλά δεν κάνει overlap με του δεύτερου αλλά το πιάνει και αλλεργία.
Επίσης, το ότι μπορεί ένα αυτοκίνητο να έχει έναν καλό x χρόνο στο 0-100 δεν σημαίνει τίποτα για τα υπόλοιπα οδηγικά χαρακτηριστικά του.

Αν από την άλλη συγκρίνουμε το AUDI A6, βενζίνη vs e-tron η διαφορά (στη Γερμανία) είναι 55000 vs 62000. Το δε TDI (diesel) φτάνει 60000. Με κλειστά τα μάτια σε αυτή την περίπτωση παίρνεις το ηλεκτρικό.

Αυτό είναι η αμέσως καλύτερη πλατφόρμα μετά της taycan αυτή τη στιγμή. Βεβαίως και αποτελεί εναλλακτική στο θερμικό Α6.
Το πρόβλημα είναι ορισμένες χαζο-υλοποιήσεις βλ. Mini, που κάνουν 40k και έχουν wltp 380KM.
 
Οπως βλέπεις δυστυχώς στο Golf R η τιμή είναι ελληνικό "προνόμιο" καθώς τα 20 χιλιάρικα είναι ΦΟΡΟΙ!! οι οποίοι είναι τιμωρία για όποιον θέλει να αγοράσει πλέον τέτοια αμάξια.

Επίσης δεν είναι μόνο η τιμή κριτήριο. Αλλος δνε έχει ταράτσα για ΦΒ, αλλος παρκάρει στον δρόμο (συντριπτική πλειοψηφία). Πως θα πάρουν αυτοί ηλεκτρικό; Θα ψάχνουν τα σουπερ μάρκετ γύρω γύρω όλοι;

Στην επαρχία υπάρχουν χιλιάδες σπίτια με υποδομές. Όπως και σε αρκετά μέρη της Αθήνας και όχι μόνο. Δεν είναι όλη η Αθήνα πολυκατοικίες. Δικαιολογίες υπάρχουν άπειρες για να υποστηρίξεις κάτι όταν δε το θες.

Άλλωστε το λέει και η λαϊκή σοφία "Όποιος δεν θέλει να ζυμώσει, πέντε μέρες κοσκινίζει".

Τι συγκρίνουμε; Το Golf R με το ID4 το SUV;
Το κοινό του πρώτου όχι απλά δεν κάνει overlap με του δεύτερου αλλά το πιάνει και αλλεργία.
Επίσης, το ότι μπορεί ένα αυτοκίνητο να έχει έναν καλό x χρόνο στο 0-100 δεν σημαίνει τίποτα για τα υπόλοιπα οδηγικά χαρακτηριστικά του.



Αυτό είναι η αμέσως καλύτερη πλατφόρμα μετά της taycan αυτή τη στιγμή. Βεβαίως και αποτελεί εναλλακτική στο θερμικό Α6.
Το πρόβλημα είναι ορισμένες χαζο-υλοποιήσεις βλ. Mini, που κάνουν 40k και έχουν wltp 380KM.

Γιατί να μην τα συγκρίνουμε; Πότε αποκτήσαμε καταναλωτική συνείδηση; Πόσες "μπέμπες" κυκλοφορούν στους δρόμους μας και είναι κατά 90% στο συνεργείο ή στα γκαράζ γιατί καίνε τα άντερα τους ή η παραμικρή βλάβη κοστίζει 2 μισθούς; Αν του πεις να το πετάξει στα σκραπ και να πάρει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο θα αρχίσει να σου λέει θεωρίες σαν του Erich von Daniken.

ΔΕΝ είναι για όλους τα ηλεκτρικά. Πχ εγώ ΔΕΝ μπορώ να αποκτήσω καθώς δεν έχω μέρος να το φορτίζω και η περιοχή μου δεν έχει ταχυφορτιστές. Εδώ έχουμε 4@22KW στα 2 S/M και μετά πάμε στην Αράχοβα για ένα καλό και γρήγορο. 40' ανηφόρα. Λαμία είναι 1 ώρα και προς δυσμάς πάμε Ναύπακτο 1:30. Προφανώς θα πρέπει να είμαι πάντα στο 100% για ένα απλό ταξίδι. Με το θερμικό δε με νοιάζει καθώς έχει παντού βενζινάδικα.

ΑΛΛΑ στις μεγάλες πόλεις δεν έχεις τέτοια προβλήματα. Βρίσκεις μια χαρά ταχυφορτιστές και αν δεν κάνεις καθημερινά μεγάλα ταξίδια φορτίζεις αραιά μιας που θα εκμεταλλεύεσαι το regen σε αντίθεση με εμάς τους "θερμικούς" που καίμε τα διπλάσια στην κίνηση.
 
Στην επαρχία υπάρχουν χιλιάδες σπίτια με υποδομές. Όπως και σε αρκετά μέρη της Αθήνας και όχι μόνο. Δεν είναι όλη η Αθήνα πολυκατοικίες. Δικαιολογίες υπάρχουν άπειρες για να υποστηρίξεις κάτι όταν δε το θες.

Άλλωστε το λέει και η λαϊκή σοφία "Όποιος δεν θέλει να ζυμώσει, πέντε μέρες κοσκινίζει".


ΔΕΝ είναι για όλους τα ηλεκτρικά. Πχ εγώ ΔΕΝ μπορώ να αποκτήσω καθώς δεν έχω μέρος να το φορτίζω και η περιοχή μου δεν έχει ταχυφορτιστές.

Αααα, δεν θέλω δικαιολογίες :ROFLMAO:
 
  • Haha
Reactions: koupa
Γιατί να μην τα συγκρίνουμε; Πότε αποκτήσαμε καταναλωτική συνείδηση; Πόσες "μπέμπες" κυκλοφορούν στους δρόμους μας και είναι κατά 90% στο συνεργείο ή στα γκαράζ γιατί καίνε τα άντερα τους ή η παραμικρή βλάβη κοστίζει 2 μισθούς; Αν του πεις να το πετάξει στα σκραπ και να πάρει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο θα αρχίσει να σου λέει θεωρίες σαν του Erich von Daniken.

ΔΕΝ είναι για όλους τα ηλεκτρικά. Πχ εγώ ΔΕΝ μπορώ να αποκτήσω καθώς δεν έχω μέρος να το φορτίζω και η περιοχή μου δεν έχει ταχυφορτιστές. Εδώ έχουμε 4@22KW στα 2 S/M και μετά πάμε στην Αράχοβα για ένα καλό και γρήγορο. 40' ανηφόρα. Λαμία είναι 1 ώρα και προς δυσμάς πάμε Ναύπακτο 1:30. Προφανώς θα πρέπει να είμαι πάντα στο 100% για ένα απλό ταξίδι. Με το θερμικό δε με νοιάζει καθώς έχει παντού βενζινάδικα.

Καταναλωτική συνείδηση αποκτάς συγκρίνοντας το hot hatch με ένα suv; Το id4 είναι αντίστοιχο σε μέγεθος και χρήση με το Tiguan εάν μιλάμε για VW.
Το πως ξοδεύει ο καθένας τα χρήματα του, είναι δική του υπόθεση. Εάν κάποιος προτιμάει το lineup της BMW, καλά κάνει. Εάν θέλει θερμικό, full hybrid, mild hybrid, phev, bev, επίσης είναι επιλογή του καταναλωτή.

Ταχυφορτιστή δεν χρειάζεται να έχεις γύρω από το σπίτι σου για να έχεις σοβαρό ηλεκτρικό με μεγάλη μπαταρία. Τα καθημερινά χιλιόμετρα βγαίνουν ευκολότατα, σε ότι δίκτυο και να είναι, όπως και να οδηγείς. Το δίκτυο ταχυφορτιστών θα το χρησιμοποιήσεις μόνο στις μεγαλύτερες διαδρομές.
 
Καταναλωτική συνείδηση αποκτάς συγκρίνοντας το hot hatch με ένα suv; Το id4 είναι αντίστοιχο σε μέγεθος και χρήση με το Tiguan εάν μιλάμε για VW.
Το πως ξοδεύει ο καθένας τα χρήματα του, είναι δική του υπόθεση. Εάν κάποιος προτιμάει το lineup της BMW, καλά κάνει. Εάν θέλει θερμικό, full hybrid, mild hybrid, phev, bev, επίσης είναι επιλογή του καταναλωτή.

Ταχυφορτιστή δεν χρειάζεται να έχεις γύρω από το σπίτι σου για να έχεις σοβαρό ηλεκτρικό με μεγάλη μπαταρία. Τα καθημερινά χιλιόμετρα βγαίνουν ευκολότατα, σε ότι δίκτυο και να είναι, όπως και να οδηγείς. Το δίκτυο ταχυφορτιστών θα το χρησιμοποιήσεις μόνο στις μεγαλύτερες διαδρομές.

ΜΗ καταναλωτική συνείδηση είναι να θεωρείς ένα παλιό όχημα με χίλια μύρια προβλήματα και μεγάλη κατανάλωση ευκαιρία και την ίδια στιγμή αποκαλείς τα άλλα τοστιέρες ή tablet με ρόδες. Μόνο και μόνο η οικονομία και η έλλειψη άγχους για Χ χρόνια μέσω της εγγύησης φτάνει και περισσεύει.

Τώρα το τι συγκρίσεις θα κάνεις είναι άλλη κουβέντα. Και έγραψα πριν το γιατί. Πόσοι "γρήγοροι" είναι στον κύκλο σου με τέτοια οχήματα; Και δεν αναφέρομαι σε άτομα όπως ο Τζίγκερ ή ο Ηλιόπουλος της ΑΕΚ που έχουν χρήμα με ουρά για να συντηρούν γκαράζ. Αλλά μεροκαματιάρηδες που κρατάνε το παλιό "γρήγορο" αυτοκίνητο γιατί έχει "ψυχή" και λοιπά. Λες και ανεβαίνουν κάθε μέρα τη Ριτσώνα με τις πάντες.

Σου έφερα παράδειγμα για εμένα προσωπικά ότι τώρα το ηλεκτρικό εδώ που μένω δεν είναι η βέλτιστη λύση. Αν είχα ταχυφορτιστή κοντά θα άλλαζε το θέμα. Αλλά τώρα χωρίς γκαράζ και γρήγορη φόρτιση δίπλα δεν γίνεται. Με τη βενζίνη δεν έχω το άγχος στο πότε θα φύγω διότι υπάρχουν αρκετά βενζινάδικα γύρω γύρω και κάποια από αυτά με αυτόματο πωλητή. Αλλά με το ηλεκτρικό έστω και η απλή βόλτα στο Γαλαξίδι για καφέ 30+30 χλμ είναι θέμα. Πόσο μάλλον μια Λαμία 75+75χλμ. Και πίστεψε με ποτέ δεν έχω γεμάτο ρεζερβουάρ αλλά πάω συχνά πυκνά εκεί.;)
 
Αυτό είναι η καταναλωτική συνείδηση ή η απουσία αυτής;
Γνωρίζω όντως αρκετό κόσμο που κρατάει παλαιότερο όχημα, όχι επειδή δεν μπορούν να το αντικαταστήσουν, αλλά επειδή τους αρέσει. Και αυτό προκύπτει από την διαφορετική αντίληψη που έχει ο καθένας μας γύρω από το τι είναι το ΙΧ. Δεν είναι για όλο τον κόσμο point A to B movers, δεν μπορείς να επιβάλλεις σε εκείνον που έχει λ.χ. ένα SLK επειδή του αρέσουν τα διθέσια roadster, να πάρει tesla SUV και να του πείς πως κάνει και καλή επιλογή εφόσον θα έχει περισσότερους ίππους.

Για τη δική σου χρήση συγκεκριμένα, ακόμα στο super market να φόρτιζες όσες φορές πάτε εφόσον δεν έχεις ιδιωτικό χώρο στάθμευσης, πάλι θα έκανες τη δουλειά σου ανετότατα με το ηλεκτρικό. Τα 30+30 και 75+75 χλμ είναι αστεία ακόμη και για μετριο-κακές υλοποιήσεις.
 
  • Like
Reactions: chocbhed