Αυτοκινητιστικά νέα

  • Like
Reactions: avpap
Μα η επιβαρυνση της τιμης θα επιταχυνει την ταση απεξαρτησης απο αυτο. Και μετα τι θα κανουν? Απο που θα κονομανε? Απο τις ελαχιστες ποσοτητες για αλλες χρησεις? Που και αυτες θα ψαξουν αλλες εναλλακτικες λυσεις. Και τοτε γιατι συνεχιζουν να ψαχνουν για νεα κοιτασματα?
 
Μα η επιβαρυνση της τιμης θα επιταχυνει την ταση απεξαρτησης απο αυτο. Και μετα τι θα κανουν? Απο που θα κονομανε? Απο τις ελαχιστες ποσοτητες για αλλες χρησεις? Που και αυτες θα ψαξουν αλλες εναλλακτικες λυσεις. Και τοτε γιατι συνεχιζουν να ψαχνουν για νεα κοιτασματα?
η σαουδικη αραβια μπορει να ειναι κερδοφορα ακομα και με αρκετα χαμηλη τιμη βαρελιου. Αλλες χωρες θα ζοριστουν περισσοτερο. Δεν ειναι ελαχιστες οι ποσοτητες για αλλες χρησεις
 
Μα η επιβαρυνση της τιμης θα επιταχυνει την ταση απεξαρτησης απο αυτο. Και μετα τι θα κανουν? Απο που θα κονομανε? Απο τις ελαχιστες ποσοτητες για αλλες χρησεις? Που και αυτες θα ψαξουν αλλες εναλλακτικες λυσεις. Και τοτε γιατι συνεχιζουν να ψαχνουν για νεα κοιτασματα?
Έχετε δει ποιες εταιρίες ασχολούνται με τα ανανεώσιμα καύσιμα διεθνώς;
Ας ξεκινήσουμε από το σπίτι μας. Η μεγαλύτερη εταιρία ανανεώσιμων στην Ελλάδα είναι ο όμιλος της Motor Oil και προφανώς οι πρώτες μονάδες πραγματικής κλίμακας πράσινου υδρογόνου και πράσινης μεθανόλης στην Ελλάδα κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή από τη Motor Oil.
Το υδρογόνο ξεκόλλησε όταν έγινε ξεκάθαρο ότι οι παλιές πετρελαϊκές θα μετεξελιχθούν σε ενεργειακές εταιρίες. Αν ο πελάτης θέλει ανανεώσιμα καύσιμα αυτές θα του τα προσφέρουν...Οπότε δεν υπάρχει πια η υστέρηση/αντίδραση του συστήματος για μη αλλαγή του.
Τέλος οι χώρες του κόλπου έχουν τεράστιο ηλιακό δυναμικό, οπότε επενδύουν τα κέρδη από το πετρέλαιο σε πράσινες τεχνολογίες για να συνεχίσουν να παίζουν σημαντικό ρόλο στις ενεργειακές αγορές παγκόσμια. Μόνο να σημειώσουμε ότι τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έχουν στην στρατηγική τους να παράξουν 1.4 τόνους ετησίως πράσινου υδρογόνου μέχρι το 2030 με την παραγωγή να αυξάνει στους 15 εκατομύρια τόνους ετησίως το 2050.

Η έρευνα στα ορυκτά καύσιμα προφανώς και θα συνεχίσει. Για τις εταιρίες που μπορούν να έχουν διπλή παραγωγή όλα είναι θέμα κόστους και όχι περιβαλλοντικών ευαισθησιών.
Ένα τελευταίο παράδειγμα. Το 2018 πήγα στην Φινλαδία σε ένα Study Tour που είχα οργανώσει για εταιρίες ηλεκτρισμού από το νότο της Αφρικής. Μου έκανε τρελή εντύπωση ότι στον ίδιο χώρο, δίπλα δίπλα υπήρχαν δύο μονάδες:
- Μια υπερσύγχρονη μονάδα πολύ χαμηλών ρύπων φυσικού αερίου.
- Μια παραδοσιακή καλοσυντηρημένη αλλά παλιάς τεχνολογίας μονάδα ηλεκτροπαραγωγής από κάρβουνο.
Η μονάδα του φυσικού αερίου ήταν τελείως κλειστή. Ο λόγος ήταν ότι η άλλη μονάδα χρησιμοποιώντας τότε πάμφθηνο Ρώσικο κάρβουνο που έρχονταν εύκολα μέσω θαλάσσης ακόμη και με τα πέναλτι λόγω εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου ήταν συνολικά φθηνότερο. Δεν υπήρχε ζήτημα για το ποια μονάδα θα λειτουργούσε...Όλα είναι θέμα κέρδους.
 
Αυτή είναι η μία οπτική γωνία, η άλλη είναι πως θέλουν να παραμείνουν στην αλυσίδα τροφοδοσίας καυσίμων γιατί προφανώς και είναι κερδοφόρα από το να αντικατασταθούν και να είναι μόνο παροχείς ενέργειας, χωρίς έλεγχο του δικτύου.
 
Επίσης το να καις κάρβουνο μπορεί να είναι φθηνό αλλά υποθηκεύεις το μέλλον σου.
 
Το δικό σου ή των επόμενων γενεών??
Νομίζω δεν τους καίγεται καρφί για τους επόμενους.

Same Sh1t... Different Day
 
  • Like
Reactions: donk
Το δικό σου ή των επόμενων γενεών??
Νομίζω δεν τους καίγεται καρφί για τους επόμενους.

Same Sh1t... Different Day
Αν κάποιοι νοιάζονται περισσότερο στην ΕΕ αυτοί είναι οι Φινλανδοί...Είναι πρωτοπόροι σε πάρα πολλά πράγματα σχετικά με την κλιματική αλλαγή και την ενεργειακή μετάβαση.
Τσέκαρα και τα έχουν κλείσει όλα τα κάρβουνα ήδη σήμερα.
 
  • Like
Reactions: karajim80

Χτες παρουσιάστηκε το νέο rav4. Απ'όσο διάβασα θα είναι μόνο υβριδικό και θα έχει νέο λογισμικό με αναβαθμισμένες δυνατότητες.
 
Και το τωρινό μόνο υβριδικό είναι πάντως. Στην αρχή υπήρχε και αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση αλλά καταργήθηκε μετά από κάποια χρόνια.
 
Και το τωρινό μόνο υβριδικό είναι πάντως. Στην αρχή υπήρχε και αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση αλλά καταργήθηκε μετά από κάποια χρόνια.
Πάντως δείχνει το δρόμο μπροστά για τα PHEV. Μπαταρία ικανή για 100 κμ αυτονομία και ταχυφόρτιση 11 kW που είναι νομίζω η χρυσή τομή για πάρα πολλά σπίτια παγκόσμια.
 
  • Like
Reactions: FSword
Εδώ πάντως λέει "all-electric drive range of 50 miles" (περί τα 80km δηλαδή). Για τα 100km πού διάβασες;
 
Μπαταρία 22.7 kWh που βγάζει μόλις 100km WLTP (οπότε σίγουρα αισθητά λιγότερο σε πραγματικές συνθήκες), οπότε τραγικό efficiency.. Αεροδυναμική τσιμεντόλιθου.

Υποστηρίζει και DC φόρτιση με 50KW. Αρκετά σπάνιο για PHEV.
 
  • Like
Reactions: petrossd
Εδώ πάντως λέει "all-electric drive range of 50 miles" (περί τα 80km δηλαδή). Για τα 100km πού διάβασες;
Στο προηγούμενο link.
 
Μπαταρία 22.7 kWh που βγάζει μόλις 100km WLTP (οπότε σίγουρα αισθητά λιγότερο σε πραγματικές συνθήκες), οπότε τραγικό efficiency.. Αεροδυναμική τσιμεντόλιθου.

Υποστηρίζει και DC φόρτιση με 50KW. Αρκετά σπάνιο για PHEV.
Στα PHEV υπάρχουν 2-4 kWh που χρησιμοποιούνται για τη full hybrid λειτουργία και δεν εμφανίζονται στην ηλεκτρική αυτονομία. Μάλλον υπάρχουν και κάποια cell που δεν χρησιμοποιούνται σαν spare αν υπάρχει δυσλειτουργία σε κάποιο ή απλά το ποσοστό είναι πλασματικό για προστασία (πχ να μην πέσει ποτέ κάτω από 5% φόρτιση και μετά ο χρήστης βλέπει το 5% ως 0%).
Με 14.4 kWh που έχει το δικό μου σε φουλ άδεια μπαταρία δεν έχω μπορέσει ποτέ να φορτίσω πάνω από 11kWh.

Πάντως είμαι 100% ηλεκτρικός σε όλες τις διαδρομές στην Αττική. Με τον ηλεκτροκινητήρα και με 140+ πας Αττική Οδό. Τα 135 άλογα του ηλεκτρικού μοτέρ σε ταχύτητες κάτω των 100 κμ/ώρα είναι αρκετά, μετά η αεροδυναμική αντίσταση του κύβου σε κάνει να θες και το κανονικό μοτέρ για κάποια προσπέραση, αλλά είναι μια χαρά για νορμάλ οδήγηση.
Το "πρόβλημα" είναι η αυτονομία γιατί οι μετρήσεις λένε λίγα πράγματα σε πραγματικές συνθήκες και φυσικά όλοι γκρινιάζουν:
- Το χειμώνα με πρωινές θερμοκρασίες κοντά στους 5 βαθμούς βγάζω κάπου 45-50 κμ αυτονομία στις καθημερινές μου διαδρομές (22-25 kWh/100 km). Όταν έχει πολύ κρύο βοηθά πολύ να έχεις δώσει από την εφαρμογή την ώρα που θα φύγεις, όχι μόνο για να είναι ζεστή η καμπίνα, αλλά κυρίως για να καταναλώσεις ρεύμα του δικτύου για να τη θερμάνεις. Το ρεύμα το παραπάνω το καταναλώνεις, αλλά όχι από την αυτονομία σου.
- Άνοιξη - φθινόπωρο με θερμοκρασίες 18 - 25 βαθμούς που δεν θέλεις και κλιματισμό άνετα 65-70 κμ (αυτονομία ενώ και τα 75 κμ είναι συχνά.
- Καλοκαίρι θα δείξει με κλιματισμό. Φέτος θα το δω.
- Έχω μια κυκλική διαδρομή που κάνω. Αν πάω από τη λεωφόρο με κίνηση έχω 15-20% εξοικονόμηση ενέργειας σε σχέση με το να ανέβω λίγο Υμηττό (ήρεμα) και μετά να κατέβω με χαμηλή ταχύτητα και ανάκτιση.
- Επίσης δεν καίει τίποτα στο δακτύλιο...και 80 κμ έχω δει για να κατέβω Πειραιά από Χολαργό.

Τώρα για τη φόρτιση. Φορτίζω κάθε 2 ημέρες χοντρικά και ποτέ δεν έχω ξεμείνει. Τελικά πάντα ξεχνάω το φορτιστή στο αυτοκίνητο μέχρι να ξαναφύγω. Επίσης φορτίζω με 10 Α σούκο πρίζα. Το αυτοκίνητό μου υποστηρίζει μέχρι 16Α. Πραγματικά τα χρήματα που θα πλήρωνα για κανονικό φορτιστή στα 4 (ή μάλλον 7 kW) που θα εγκαθιστούσα δεν θα έβγαιναν ποτέ. Τι 4, τι 6 ώρες. Και 2 να ήταν πάλι σιγά - στο σπίτι φορτίζω. Επίσης σε ταξίδι ρεαλιστικά τώρα. Έχεις πάρει PHEV, σιγά μην περιμένεις ακόμη και με 50 kW να φορτίσεις για 100 κμ αυτονομία 30 λεπτά. Θα γεμίσεις και θα βγάλεις 600+ χιλιόμετρα.
 
Τώρα για τη φόρτιση. Φορτίζω κάθε 2 ημέρες χοντρικά και ποτέ δεν έχω ξεμείνει. Τελικά πάντα ξεχνάω το φορτιστή στο αυτοκίνητο μέχρι να ξαναφύγω. Επίσης φορτίζω με 10 Α σούκο πρίζα. Το αυτοκίνητό μου υποστηρίζει μέχρι 16Α. Πραγματικά τα χρήματα που θα πλήρωνα για κανονικό φορτιστή στα 4 (ή μάλλον 7 kW) που θα εγκαθιστούσα δεν θα έβγαιναν ποτέ. Τι 4, τι 6 ώρες. Και 2 να ήταν πάλι σιγά - στο σπίτι φορτίζω. Επίσης σε ταξίδι ρεαλιστικά τώρα. Έχεις πάρει PHEV, σιγά μην περιμένεις ακόμη και με 50 kW να φορτίσεις για 100 κμ αυτονομία 30 λεπτά. Θα γεμίσεις και θα βγάλεις 600+ χιλιόμετρα.
Καλα κανεις και φορτιζεις εως 10Α σε σουκο. Ειναι επιφοβο να ανεβεις παραπανω σε σουκο.

Τσαντιζομαι απιστευτα οταν βλεπω phev να φορτιζουν σε dc ή σε ac ξενοδοχειων. Σε κανενα ac στο σουπερμαρκετ που εχει μπολικους, κανενα προβλημα, αλλα να πιανουν δυσευρευτο φορτιστη για να γλυτωσουν κανα ταληρο βενζινη, μου δινει στα νευρα.
 
Τσαντιζομαι απιστευτα οταν βλεπω phev να φορτιζουν σε dc ή σε ac ξενοδοχειων. Σε κανενα ac στο σουπερμαρκετ που εχει μπολικους, κανενα προβλημα, αλλα να πιανουν δυσευρευτο φορτιστη για να γλυτωσουν κανα ταληρο βενζινη, μου δινει στα νευρα.
Οι παρενέργειες της ελληνικής ηλεκτροκίνησης. Γι αυτό είμαι υπερ των υβριδικών. ΚΑΜΙΑ ΕΠΑΦΗ με μπρίζα.
 
ΚΑΜΙΑ ΕΠΑΦΗ με μπρίζα
Βασικά ακόμη καμία επαφή με ηλεκτρικό. Βενζινούλα εγγύηση και πάμε παρακάτω. Όταν αποφασίσουν να φέρουν σε λογικές τιμές ότι κουρδιστό (αυτοκίνητο ή μηχανάκι) να το ξανασυζητήσουμε.
Κανείς δεν μπορεί να μου βγάλει από το μυαλό την υπερτιμολόγηση που κάνουν στα ηλεκτρικά επειδή είναι της μόδας. Πως γινεται μια μπαταρία και 2-3 ρότορες να είναι ακριβότερα από ένα σκασμό σωλήνες σωληνάκια και όλα τα παραφερνάλια που έχει ένα θερμικό μόνο αυτοί το ξέρουν. Γιατί πλέον οθόνες αφής ,κάμερες , οθόνες tft , και διάφορα άλλα συμπράγκαλα υπάρχουν ήδη. Ειδικά στα μηχανάκια το έχουν παρακάνει.
Όσο για το περιβάλλον "που τους καίει και καλά" ας φτιάξουν τα βαριά πρώτα και μετά βλέπουμε για τα ιχ , καθώς είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης.
 
Καλα κανεις και φορτιζεις εως 10Α σε σουκο. Ειναι επιφοβο να ανεβεις παραπανω σε σουκο.

Τσαντιζομαι απιστευτα οταν βλεπω phev να φορτιζουν σε dc ή σε ac ξενοδοχειων. Σε κανενα ac στο σουπερμαρκετ που εχει μπολικους, κανενα προβλημα, αλλα να πιανουν δυσευρευτο φορτιστη για να γλυτωσουν κανα ταληρο βενζινη, μου δινει στα νευρα.
Έξω δεν φορτίζω πια. Κακά τα ψέματα όμως, αν δεν υπάρχει διαθέσιμο παρκινγκ με τίποτα (πχ. Φλοίσβο) πάω και παρκάρω σε θέση για φόρτιση και φορτίζω και έξω. Όταν το είχα αγοράσει και δεν είχα φτιάξει ακόμη τη γραμμή για φόρτιση στο χώρο του σπιτιού φόρτιζα έξω. Ξέρω δεν είναι το καλύτερο, αλλά σε τέτοια μέρη που γίνεται πανικός η πλειονότητα δεν έχει πάει για φόρτιση αλλά για δουλειά/διασκέδαση.
Σε ξενοδοχείο προφανώς προτεραιότητα στα αμοιγώς ηλεκτρικά, αλλά με συνεννόηση όλα γίνονται (είχα μιλήσει με άλλους οδηγούς και φορτίσαμε όλοι άνετα σε ταξίδι στα Ιωάννινα την Καθαρή Δευτέρα - έκανα ημερήσια στα Τζουμέρκα από Ιωάννινα πρακτικά μόνο ηλεκτρικά και έφυγα και φουλ φορτισμένος).
 
Βασικά ακόμη καμία επαφή με ηλεκτρικό. Βενζινούλα εγγύηση και πάμε παρακάτω. Όταν αποφασίσουν να φέρουν σε λογικές τιμές ότι κουρδιστό (αυτοκίνητο ή μηχανάκι) να το ξανασυζητήσουμε.
Κανείς δεν μπορεί να μου βγάλει από το μυαλό την υπερτιμολόγηση που κάνουν στα ηλεκτρικά επειδή είναι της μόδας. Πως γινεται μια μπαταρία και 2-3 ρότορες να είναι ακριβότερα από ένα σκασμό σωλήνες σωληνάκια και όλα τα παραφερνάλια που έχει ένα θερμικό μόνο αυτοί το ξέρουν. Γιατί πλέον οθόνες αφής ,κάμερες , οθόνες tft , και διάφορα άλλα συμπράγκαλα υπάρχουν ήδη. Ειδικά στα μηχανάκια το έχουν παρακάνει.
Όσο για το περιβάλλον "που τους καίει και καλά" ας φτιάξουν τα βαριά πρώτα και μετά βλέπουμε για τα ιχ , καθώς είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης.
Πάντως με ~1.80 ευρώ τα 100 κμ μέσα στην Αθήνα κανένα θερμικό δεν μπορεί να το κάνει.