12" / 15" woofer for 2-way project ...

Το συγκεκριμένο 1550 το δουλεύω εδώ και κάποιους μήνες.
Δεν έχει πρόβλημα ύπνου.
Δεν θα το έβαζα δίπλα στο JBL 2220A ή στο 2205 αλλά είναι πολύ καλό.
Επίσης έχει πολύ στιβαρό κώνο σε αντίθεση με τα παλιά τα οποία είναι δύσκολο να βρεις σε καλή κατάσταση. Αν ο κώνος έχει ταλαιπωρηθεί θα παραμορφώνεται έντονα (ιδίαν πείρα).

τι το ταίζεις ??
 
Αυτο το "πολλα βατ" απο που προκύπτει?


Επίσεις, η μεγάλη ευαισθησία και το χαμηλο Fs είναι εξ ορισμού μη συμβατα.
Χοντρικά...
Αν θες μεγαλη ευαισθησία, θες ελαφρύ κωνο.
Αν θες χαμηλο, Fs θες βαρύ.
Αν θες τωρα να "ανεβαίνει" κιόλας το 15αρι, ακόμα χειρότερα.
Δυστυχώς ολα μαζί δεν μπορείς να τα έχεις ....



το "πολλα βατ" απο που προκύπτει?

Προκυπτει απ' το οτι, εφ' οσον το μεγαφωνο σηκωνει 500 -800βατ πρεπει να εχει και το αναλογης σκληροτητας spider, γι´αυτο και τα συγχρονα ΡΑ εχουν διπλα και τριπλα.
Ε, με τοσα spider το μεγαφωνο δεν κουνιεται αν δεν φαει μια κατοσταρα τουλαχιστον.
Το Fs λοιπον σε ενα μεγαφωνο με μονό και μικρής σκληροτητας σπάιντερ (αρα λιγων βατ) ειναι πολυ πιο χαμηλο απο τα συγχρονα ΡΑ.
Δες ξανα τα specs των vintage (αλτεκ κ.λ.π.) μεγαφωνων και συγκρινετα με τα αντιστοιχα σημερινα ΡΑ.
Με λιγα βατ στο μεγαφωνο "ερχονται" πολλα χαρακτ/στικα εκει που θελουμε.

Δεν μιλαμε βεβαια για τα τελεια μεγαφωνα (δεν υπαρχουν) αλλα ισως ειναι ο μικροτερος συμβιβασμος.
 
το "πολλα βατ" απο που προκύπτει?

Προκυπτει απ' το οτι, εφ' οσον το μεγαφωνο σηκωνει 500 -800βατ πρεπει να εχει και το αναλογης σκληροτητας spider, γι´αυτο και τα συγχρονα ΡΑ εχουν διπλα και τριπλα.
Ε, με τοσα spider το μεγαφωνο δεν κουνιεται αν δεν φαει μια κατοσταρα τουλαχιστον.
Το Fs λοιπον σε ενα μεγαφωνο με μονό και μικρής σκληροτητας σπάιντερ (αρα λιγων βατ) ειναι πολυ πιο χαμηλο απο τα συγχρονα ΡΑ.
Δες ξανα τα specs των vintage (αλτεκ κ.λ.π.) μεγαφωνων και συγκρινετα με τα αντιστοιχα σημερινα ΡΑ.
Με λιγα βατ στο μεγαφωνο "ερχονται" πολλα χαρακτ/στικα εκει που θελουμε.

Δεν μιλαμε βεβαια για τα τελεια μεγαφωνα (δεν υπαρχουν) αλλα ισως ειναι ο μικροτερος συμβιβασμος.



Αντώνη, ο "Γκουρού" στα είπε όλα αυτα?

Το εαν παίζει ενας ενισχυτής με "λιγα βαττ" σε ενα ηχείο, αυτο εξαρτάται απο ένα και ΜΟΝΟ παράγοντα. Την ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ. Και αυτή μετράται με συγκεκριμένο και τυποποιημένο τρόπο. Και μετρήσεις του στύλ "αμα δε φάει μια κατοστάρα" και πόσα spider χρησημοποιεί το μεγάφωνο, απ ότι ξέρω δεν υπάρχουν......

Τώρα, εαν αυτος ο "ολιγόβατος" ενισχυτής ειναι ας πούμε λαμπάτος με δυσκολία παροχής ρεύματος/μεγάλης αντίστασης εξόδου χρειάζεται το ηχείο να έχει και την κατάλληλη καμπύλη ΣΥΝΘΕΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ τόσο σε πλάτος όσο και σε φάση, διαφορετικά το λαμπατος θα τα δει "εγχρωμα". Θα δεχόμουν λοιπόν την ένσταση , οτι πέρα απο την ευαισθησία θα πρέπει να εχει και "καλη" εμπέδηση ένα μεγαφωνο προκειμένου να παιξει με εναν ενισχυτή του είδους.

Το Fs ενός μεγαφωνου εξαρτάται απο δύο (2) παράγοντες και αυτοι ειναι:

1. Η ΜΑΖΑ των κινουμένων μερών του συν την μάζα του αέρα που βρίσκεται ακριβως μπροστά του (στο χωριό μου το λένε air loading:grinning-smiley-043)
δηλαδή το Mms
2. Η ΕΝΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ (σκληρότητα) της αναρτησης του (Cms, κατά Thiele/Small)

Μπακάλικα και χοντρικά, οσο πιο βαρύς ο κωνος ή/και πιο μαλακή η ανάρτηση , τόσο πιο κάτω πας.

Λιγότερο μπακάλικα και αν σ ενδιαφέρει να το ψάξεις παραπάνω το μεγάφωνο , τουλάχιστον όσο αφορά βασικές λειτουργιες του όπως η συχνότητα συντονισμού του, δεν ειναι παρα ενα απλό σύστημα μάζα - ελατήριο - αποσβεστήρας ( Search for : mass-stiffness-damping ) που εκτελεί απλή αρμονικη ταλάντωση. Τη συχνοτητα αυτη την καθοριζουν οι δύο μηχανισμοι που αποθηκεύουν ενέργεια, η μάζα και η σκληρότητα της ανάρτησης, ενω ο τρίτος που καταναλώνει ενέργεια , καθορίζει το Q του συστήματος, δηλαδη το σχήμα της καμπύλης συντονισμού.


Τωρα εαν έχει τρία ή δεκατρία σπαιντερ, άν είναι φοστεξ ή πήρλες, αυτό την Ηκεκτροακουστική την αφήνει αδιάφορη. Αυτή ενδιαφέρεται μόνο για παραμέτρους. Καθε χαρακτηριστικο που επιρεάζει την συμπεριφορά του μεγαφώνου μοντελοποιήται και μεταφράζεται τελικά σε κάποια παραμετρο. Όλα τα υπολογιστήρια ηχείων δουλεύουν με παράμετρους και ΚΑΝΕΝΑ δεν σε ρωταει εαν ειναι "αλτεκ" ή "φοστεξ" το μεγαφωνο ουτε αν είναι παλιό ή καινούργιο ουτε πόσα σπαιντερ έχει..
 
Δεν ειναι θεμα "γκουρου" βρε Τζιμ, και το ξερεις.

Δεν ειπα τιποτα διαφορετικο απο αυτα που λες.
Η τεχνολογια των γουφερ τα τελευταια χρονια δεν αλλαξε, εκτος απο την ισχυ, τα νεοδυμια, και το υλικο στους κωνους.
Για τους κωνους βεβαια, παρα πολλοι ορκιζονται στους χαρτινους, αφου μιλαμε για γουφερ.

Απλα πιστευω οτι εφ´οσον το μεγαφωνο ειναι ευαισθητο και θελω να παιξω με 300Β, γιατι λοιπον να επιλεξω ενα μεγαφωνο 800Βατ, και οχι ενα 100βατ, με τα ιδια χαρακτηριστικα?

Αυτη ειναι μονο η ενσταση μου με τα σημερινα μεγαφωνα. Εμεις τοτε (πριν 5-6 χρονια) για τετοιο πραγμα μιλουσαμε.
Αν κανεις bi-amp, ενεργα κρος κ.λ.π. τοτε μαζι σου.

Ειδες τι ρωτησε ο jimazz πιο πριν τον Μανωλη για το 1550???

"""""""Τι το ταιζεις???""""
 
Last edited:
Δεν ειναι θεμα "γκουρου" βρε Τζιμ, και το ξερεις.

Δεν ειπα τιποτα διαφορετικο απο αυτα που λες.
Η τεχνολογια των γουφερ τα τελευταια χρονια δεν αλλαξε, εκτος απο την ισχυ, τα νεοδυμια, και το υλικο στους κωνους.
Για τους κωνους βεβαια, παρα πολλοι ορκιζονται στους χαρτινους, αφου μιλαμε για γουφερ.

Απλα πιστευω οτι εφ´οσον το μεγαφωνο ειναι ευαισθητο και θελω να παιξω με 300Β, γιατι λοιπον να επιλεξω ενα μεγαφωνο 800Βατ, και οχι ενα 100βατ, με τα ιδια χαρακτηριστικα?

Αυτη ειναι μονο η ενσταση μου με τα σημερινα μεγαφωνα.

Ειδες τι ρωτησε ο jimazz πιο πριν τον Μανωλη για το 1550???

"""""""Τι το ταιζεις???""""

Δηλαδη, αμα θα ειχε ενα παλιό, ίδιας ευαισθησίας θα το τάιζε λιγότερο?

Οσο για τα παλιά μεγάφωνα και μένα μ αρέσουν, αλλά δεν μπορώ να δεχτώ με τίποτα , οτι ο JBL πχ, δεν μπορει να βγάλει σήμερα ενα επίσεις καλο (και ακόμα καλύτερο πιστεύω, για να σου πω και την αμαρτία μου) μεγάφωνο.


ΥΓ Το " Γκουρού " δεν απευθυνόταν σε σενα, μην παρεξηγηθώ
 
... γιατι λοιπον να επιλεξω ενα μεγαφωνο 800Βατ, και οχι ενα 100βατ, με τα ιδια χαρακτηριστικα?

Γιατί σ αυτά που είναι σε παραγωγή, μπορείς να τα βρεις και με κόστος λογικό, απλά δεν υπάρχει.
Και το υλικό στις περισσότερες περιπτώσεις παραμένει χαρτί και η έξω ανάρτηση ύφασμα.

Μιλάω για 15".
 
... δεν μπορώ να δεχτώ με τίποτα , οτι ο JBL πχ, δεν μπορει να βγάλει σήμερα ενα επίσεις καλο (και ακόμα καλύτερο πιστεύω, για να σου πω και την αμαρτία μου) μεγάφωνο.

Μπορεί αλλά δεν τον ενδιαφέρει η αγορά μας.
 
Δηλαδη, αμα θα ειχε ενα παλιό, ίδιας ευαισθησίας θα το τάιζε λιγότερο?






>>>>> ναι, γιατι θα "κουνιοτανε" με λιγοτερο<<<<<<<<




Οσο για τα παλιά μεγάφωνα και μένα μ αρέσουν, αλλά δεν μπορώ να δεχτώ με τίποτα , οτι ο JBL πχ, δεν μπορει να βγάλει σήμερα ενα επίσεις καλο (και ακόμα καλύτερο πιστεύω, για να σου πω και την αμαρτία μου) μεγάφωνο.




>>>>>και μονο το οτι "γερναει" ο (χαρτινος) κωνος εμενα δεν μου κανει.
Η ισχυς τους μου κανει.

Ειδικα το jbl 1500AL, ειναι ενα συγχρονο εξαιρετικο μεγαφωνο.<<<<





ΥΓ Το " Γκουρού " δεν απευθυνόταν σε σενα, μην παρεξηγηθώ




Το ξερω Τζιμ, δεν ειναι θεμα.....
 
Last edited:
Απάντηση: Re: 12" / 15" woofer for 2-way project ...

Οπως το βλεπω εχουμε 3 επιλογες.

1. http://www.euri.gr/online/index.php?target=products&product_id=31953

http://www.eaw.com/products/LA400.html
ή καποιο αλλο ιδιας φιλοσοφιας

2. το παραπανω, με δικη μας επιλογη σε γουφερ και κατασκευη.

3. (το καλυτερο) αυτο που εφτιαξε ο προεδρος.


Στο 2. έχω μια σχετική - κακή- εμπειρία. Περισσότερα σε επόμενο μήνυμα.

Προκαταβολικά: Οι PA κόρνες είναι φτιαγμένες για να δουλεύουν σε 4άδες. Ακόμα και μέσα σε χώρο, μία δεν νομίζω να κάνει κάτι, λόγω - και - μικρού mouth.

Δες μερικές αποκρίσεις σωσtά μετρημένες εδώ:

http://www.prosoundshootout.com/Measurements/

Έχουν κάνει 3 συναντήσεις, με διάφορα ΡΑ sub κάθε φορά, με πρωτοβουλία του ιδιοκτήτη της Pi Speakers.
 
Last edited:
εκτός από br και onken καμπίνα για από κάτω, υπάρχει και η Karlson

http://home.planet.nl/~ulfman/´

υπάρχουν σχέδια για 15'' ,12'' μέχρι και 10''

έχει φτιάξει/ακούσει κανείς??

η σχετικά μικρή για 12άρι με διαστάσεις 38Π*59Υ*35Β μου φαίνεται μια χαρά
 

Attachments

  • TN_01-k-12.jpg
    TN_01-k-12.jpg
    1.1 KB · Views: 101
Last edited:
Γενικά, ειναι ενδιαφέροντα τα ονκεν. "Dry Bass" λέει ο Le Cleac'h, 'αλλο που δε θέλαμε. Βγαινουν μεγάλες ομως σε όγκο. Εσένα σε παίρνει ??
 
πολύ οριακά, υπάρχει όμως και Minionken

... mini και καλος ηχος , γενικά δε συμβαδίζουν :grinning-smiley-043

Ψαχνω τωρα να βρω ενα thread στο diyaudio με το Altec το 414 σε onken...

ΥΓ . Μεχρι στιγμης πάντως καταλήγω σε DE500 και woofer PD....
 
... mini και καλος ηχος , γενικά δε συμβαδίζουν :grinning-smiley-043

Ψαχνω τωρα να βρω ενα thread στο diyaudio με το Altec το 414 σε onken...

ΥΓ . Μεχρι στιγμης πάντως καταλήγω σε DE500 και woofer PD....

καλά όταν λέμε mini μη φανταστείς τίποτα κουκλόσπιτα, πάλι μεγάλες είναι:grinning-smiley-043

έχω τα σχέδια στο σπίτι, το απόγευμα αν θέλεις στα στέλνω