30% ο χώρος, 30% η ηχογραφιση, 40% το σύστημα

angelo

Senior Member
21 June 2006
473
ακούγεται παρόδοξο αλλά μετά από αρκετά χρόνια ενασχόλησης με το χόμπι έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ο χώρος , η ποιότητα της ηχογράφησης και το σύστημα έχουν σχεδόν ισοδύναμη επίδραση στην ποιότητα του ήχου (με εξαίρεση την μουσικότητα) Υπάρχει κάποιος άλλος που να έχει καταλήξει σε παρόμοια εκτίμηση.
 
Οι περισσότεροι αλλα με διαφορετικά ποσοστά! Ο χώρος πχ μπορει να παιξει και πανω απο 50%. Εχω υπ οψιν μου σύστημα που επαιζε παπάδες σε συγκεκριμένο χώρο να ειναι τελείως απογοητευτικό σε άλλο χώρο, όσο και αν ακούγεται παράξενο. Και ενω για να ανεβεις ενα 5% αναβάθμιση σε ενα καλό σύστημα μπορει να πληρώσεις και πανω απο 50%, λίγοι μα παρα πολύ λιγοι εκμεταλλεύονται σωστά το χώρο τους!
 
Πριν απο λίγες μέρες αντικατέστησα τα μεταλικά στόρια που είχα στα σαλόνι με κουρτίνες γιατί φώναζε η γυναίκα μου (καταλαβαίνετε) Μου άρεσαν σαν στύλ αλλά τι να κάνεις τα βγάζεις πέρα με το αφεντικό?. Επίσης επέμενε να βάλουμε και άλλα χαλιά Έτσι και έγινε και τότε ξαφνικά μόλις έφυγαν τα μεταλικά στόρια για πρώτη φορ'α άκουσα την φωνή μου στο χώρο να μην κάνει εντήχυση. Με τις κουρτίνες δε κλειστές κατάλαβα τι μου έφτεγε τόσο καιρό και ξύριζε συνέχεια ο ήχος ότι αλλαγές και αν είχα κάνει. Μεγάλη βελτίωση.
Επίσης μεγάλη διαφορά έχει η απόδοση με μια καλή ηχογραφηση. Παραπέμπω σε κάποιες καλές κατά την γνώμη μου ηχογραφήσες για δοκιμή.
men in black II , sande lovers rock, Joe Jackson Body and soul, Bugge Wesseltoft filming, India Arie Acoustic soul ,
βέβαια η "μουσικότητα" έχει να κάνει μόνο με τα μηχανήματα και η εμειρία μου λέιε οτι δεν έχει πάντα να κάνει με το κόστος της συσκευής Πολύ μουσικό πλέιερ είναι το marantz cd50001 και ενισχυτής ο t-amp και ο NAD 3020 αν αναβαθμίστόύν οι πυκνωτές εξόδου ........... ειδικά αν κάνουμε blind test.
 
Απάντηση: Re: 30% ο χώρος, 30% η ηχογραφιση, 40% το σύστημα

Πριν απο λίγες μέρες αντικατέστησα τα μεταλικά στόρια που είχα στα σαλόνι με κουρτίνες γιατί φώναζε η γυναίκα μου (καταλαβαίνετε) Μου άρεσαν σαν στύλ αλλά τι να κάνεις τα βγάζεις πέρα με το αφεντικό?. Επίσης επέμενε να βάλουμε και άλλα χαλιά Έτσι και έγινε και τότε ξαφνικά μόλις έφυγαν τα μεταλικά στόρια για πρώτη φορ'α άκουσα την φωνή μου στο χώρο να μην κάνει εντήχυση. Με τις κουρτίνες δε κλειστές κατάλαβα τι μου έφτεγε τόσο καιρό και ξύριζε συνέχεια ο ήχος ότι αλλαγές και αν είχα κάνει. Μεγάλη βελτίωση.
Επίσης μεγάλη διαφορά έχει η απόδοση με μια καλή ηχογραφηση. Παραπέμπω σε κάποιες καλές κατά την γνώμη μου ηχογραφήσες για δοκιμή.
men in black II , sande lovers rock, Joe Jackson Body and soul, Bugge Wesseltoft filming, India Arie Acoustic soul ,
βέβαια η "μουσικότητα" έχει να κάνει μόνο με τα μηχανήματα και η εμειρία μου λέιε οτι δεν έχει πάντα να κάνει με το κόστος της συσκευής Πολύ μουσικό πλέιερ είναι το marantz cd50001 και ενισχυτής ο t-amp και ο NAD 3020 αν αναβαθμίστόύν οι πυκνωτές εξόδου ........... ειδικά αν κάνουμε blind test.

Μπράβο!
Μόλις ανακάλυψες την Αμερική!:guitarist:
-bye-
 
Κατά την άποψή μου, δεν υπάρχουν ποσοστά. Αλλος χώρος συμμετέχει λιγότερο (πιό σωστός ακουστικά χώρος) και άλλος περισσότερο(λιγότερο σωστός ακουστικά χώρος). Αν η εγγραφή δεν είναι άρτια τεχνικά δεν γίνεται τίποτα, αν σου αρέσει το θέμα την αποδέχεσαι όπως είναι, αν την πειράξεις με ισοσταθμιστές; μέχρι στιγμής φτιάχνεις κάτι και χαλάς κάτι άλλο.. Μπορείς να επηρρεάσεις το τελικό ηχητικό αποτέλεσμα πειράζοντας τον χώρο, ναί και θετικά και αρνητικά (παν μέτρο άριστο). Ποιός εκτιμάει τον σωστό χώρο; μα τα σωστά σχεδιασμένα και ματσαρισμένα συστήματα. Οσο πιό σωστός ο χώρος τόσο περισσότερο βοηθάει ένα σωστό σύστημα να ξεδιπλώσει τις αρετές του αλλά και άλλο τόσο φανερώνει και τις αδυναμίες ενός λανθασμένου συστήματος.
 
Re: Απάντηση: Re: 30% ο χώρος, 30% η ηχογραφιση, 40% το σύστημα

Μπράβο!
Μόλις ανακάλυψες την Αμερική!:guitarist:
-bye-

καλό είναι όσοι την έχουν ανακαλύψει, συνήθως αφού πρώτα περιπλανήθηκαν σε ακριβά και συχνά αδιέξοδα μονοπάτια, να ενημερώνουν με την επειρία τους και κάποιους που πιθανόν ακόμα ψάχνονται με πολλές οικονομικές και άλλες θυσίες. Έτσι δεν είναι?
.......... Γιαυτό δεν είναι τα φόρουμ ?
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: 30% ο χώρος, 30% η ηχογραφιση, 40% το σύστημα

καλό είναι όσοι την έχουν ανακαλύψει, συνήθως αφού πρώτα περιπλανήθηκαν σε ακριβά και συχνά αδιέξοδα μονοπάτια, να ενημερώνουν με την επειρία τους και κάποιους που πιθανόν ακόμα ψάχνονται με πολλές οικονομικές και άλλες θυσίες. Έτσι δεν είναι?
.......... Γιαυτό δεν είναι τα φόρουμ ?
Kαι μιας και ανακάλυψες κατι μεγάλο και εχεις ορεξη για διαβασε και πειραματίσου μηπως ανακαλύψεις και αλλα κόλπα εδω και εδω2!
Θα συμφωνησω απολυτα πως γιαυτο ειναι το φορουμ!
 
Last edited:
Απάντηση: Re: 30% ο χώρος, 30% η ηχογραφιση, 40% το σύστημα

μάλλον έβαλα μεγάλο ποσοστό στο σύστημα έ ???
Απλα δεν ειναι συγκεκριμενο το ποσοστο και εξαρταται κατα περιπτωση! Παντως εισαι σε καλό δρόμο.
Θα προτεινα να αφησεις τα ποσοστά και να σχοληθεις με το χωρο- στήσιμο των ηχειων πρώτιστα(διαβασε τι προτεινεται απ τα λινκς που σου εδωσα παραπανω) και μετα με την υπόλοιπη αλυσίδα και στο τελος τελος τυχον με καλωδια, ρευματα ασφάλειες κ.λ.π.

Επισης δεν χρειαζονται ειρωνιες για ατυχη ή μεμονομενα συμπεράσματα μελων αλλου φορουμ μιας και δεν εχουν να προσφερουν κατι επικοδομητικό στο συγκεκριμενο θεμα, παρα αποπροσανατολιζουν την κουβεντα.
Και βεβαια αν καποιος μενει σε περιοχή οπου το ηλ. ρευμα παρουσιαζει μεγαλη διακυμανση 170-230 V γιαυτον σιγουρα το ρευμα ή πιο σωστά η τροφοδοσία θα ειναι ισως και πανω απο το 50%! Σκεφτητε οτι υπαρχουν περιοχες οπου περαν της διακυμανσης της τασης εχουν και διακύμανση της συχνότητας!!!! Εκει να δειτε χάλια!!!
 
Επίσης, για λόγους αισθητικής, ας σταματήσει επιτέλους το αστειάκι με το ''50 % electricity''.
 
Η γνωμη μου ειναι, οτι ειδικα στα χαμηλα(μπασα), ο χωρος ειναι πανω απο 60% και επονται ηχογραφηση, συστημα.

Ενα παραδειγμα απο το δικο μου συστημα.
Χωρις να αλλαξω τιποτα, παρα μονο χωρους, ειχα τα εξης αποτελεσματα.
Οι διαφορες στα μεσουψηλα (χοντρικα) ηταν μικρες,
στα χαμηλα, και ευτυχως που ειναι ενεργα και ρυθμιζονται, να σας πω τι εγινε.
στο σαλονι μου (26τετρ.) ειχα το gain του sub, στο παρα10.
Πηγαινοντας σε 35τετρ. και με ξυλινο πατωμα ανεβηκα στο ακριβως.
Σε 15τετρ, με ανοιγμα αλλα 20τετρ. κατεβηκα στο παρα20.
Αναμεσα σε παρα5 με παρα10 δεν εχει μονο ενα κλικ, αλλα 5 κλικ, και ειναι μεγαλη διαφορα ακομα και για ενα κλικ.
 
Καλά όλα αυτά, αλλά την ηχογράφηση δεν μπορούμε να την αλλάξουμε, τον χώρο πολύ δύσκολα, οπότε μας μένουν τα μηχανήματα για να παίζουμε!
 
Καλά όλα αυτά, αλλά την ηχογράφηση δεν μπορούμε να την αλλάξουμε, τον χώρο πολύ δύσκολα, οπότε μας μένουν τα μηχανήματα για να παίζουμε!
Ειδικά, να παίξουμε με τη τοποθέτηση των ηχείων και λιγότερο με τα μηχανήματα.

Αλλιώς "συμπεριφέρονται" και αντιλαμβανόμαστε συχνότητες <~300 χκ και αλλιώς >~300χκ και το πράγμα χειροτερεύει στους ~100 και κάτω. Ιδανικά, αλλιώς θα στήναμε το πάνω μέρος του ηχείου κι'αλλιώς το κάτω.

Ελα όμως που οι περισότεροι αναπαράγουμε όλο το φάσμα (όσο έχουμε τέλος πάντων) απ'το ίδιο κουτί...
 
A$$A – In order from greatest to least, what
do you think are the most important components
in a sound system and why?

DF –!1.! the loudspeakers
2. 2-7 the loudspeakers
7. room
8. 8-10, everything else

Interview: Dave Fabrikant of Ascend
Acoustics
By Clarke Robinson

http://www.affordableaudio.org/aa2007-04.pdf
 
Last edited:
Εγω που έχω τοίχο πίσω απο το ένα ηχείο και απο το άλλο τίποτα?Ο χώρος μου είναι ορθογώνιο παραλληλόγραμμο περίπου 50 τμ.
 
Re: Απάντηση: 30% ο χώρος, 30% η ηχογραφιση, 40% το σύστημα

Εγω που έχω τοίχο πίσω απο το ένα ηχείο και απο το άλλο τίποτα?Ο χώρος μου είναι ορθογώνιο παραλληλόγραμμο περίπου 50 τμ.

πιθανότατα το ένα κανάλι να μπουμάρει και το 'αλλο να έχει αδύνατο μπάσο επίσης να επηρεάζεται η εικόνα ειδικά αν το ηχείο σου (αν θυμάμαι καλά τα mission 753) εχει πίσω οπή. Αν δεν μπορείς να τα τοποθετήσεις σε ίση απόσταση απο τον πίσω και τους πλαινούς τοίχους τι να σου πω πειραματίσου.
Γενικά πριν κάνουμε " επενδύσεις" φροντίζουμε να βελτιστοποιήσουμε τον χώρο, τοποθέτηση ηχείων, ρεύμα και τότε πολλές φορές δεν χρειάζονται.
Βέβαια για χώρο 50 τετρ. το ηχείο είναι κρίσιμο μέγεθος.