4K Blu-ray Confirmed

πιθανόν το φορμά να επιλέχτηκε ώστε να μπορέσει να εξυπηρετήσει ως μέση λύση τη μετάβαση από το κλασσικό τηλεοπτικό 4:3.

Εχεις δικιο ! Βρηκα αυτο το γραφημα που ειναι πολυ κατατοπιστικο ...

black-bars-aspect-ratio-16-9-21-9-4-3-cinemawide.png


H χρυση τομη ... ειναι οντως η μεσαια λυση (σχηματικα).

Πρακατω φαινεται και η εξτρα πληροφορια που αποδιδει το Cinemascope 2.35:1 (και χανεται στα υπολοιπα) >

aspectRatio.jpg


Οσον αφορα το στανταρντ κινηματογραφικο φορμα .... http://en.wikipedia.org/wiki/Aspect_ratio_(image)

The motion picture industry convention assigns a value of 1.0 to the image’s height;
an anamorphic frame (since 1970, 2.39:1) is often incorrectly described (rounded) as 2.40:1 or 2.40 ("two-four-oh").
After 1952, a number of aspect ratios were experimented with for anamorphic productions, including 2.66:1 and 2.55:1.
An SMPTE specification for anamorphic projection from 1957 (PH22.106-1957) finally standardized the aperture to 2.35:1.
An update in 1970 (PH22.106-1971) changed the aspect ratio to 2.39:1 in order to make splices less noticeable.
This aspect ratio of 2.39:1 was confirmed by the most recent revision from August 1993 (SMPTE 195-1993).

35mm film layout.png

Οσον αφορα το γιατι, ενω το 35αρι φιλμ εχει aspect ratio 1.375:1, προβαλλεται σε κινηματογραφικο πανι που εκτεινεται
απο το 1.78:1 και περα, χωρις να παραμορφωνει τα αντικειμενα (κατα πλατος) ...... μου ειναι ακαταλληπτο ! ΕΝΤΕΛΩΣ ... :icon15:
 
Last edited:
..

Οσον αφορα το γιατι, ενω το 35αρι φιλμ εχει aspect ratio 1.375:1, προβαλλεται σε κινηματογραφικο πανι που εκτεινεται
απο το 1.78:1 και περα, χωρις να παραμορφωνει τα αντικειμενα (κατα πλατος) ...... μου ειναι ακαταλληπτο ! ΕΝΤΕΛΩΣ ... :icon15:

Τα "φαρδιά" φορματ είναι τραβηγμένα με αναμορφικούς φακούς και επίσης αναπαράγωνται με απο-αναμορφικούς στον προβολέα.
Γίνεται και με κροπάρισμα αλλά χάνεται πολύ επιφάνεια με επιπτώσεις στην ποιότητα της εικόνας και το βάθος πεδίου ..

http://en.wikipedia.org/wiki/Anamorphic_format

"Anamorphic format refers to the cinematography technique of shooting a widescreen picture on standard 35 mm film or other visual recording media with a non-widescreen native aspect ratio. It also refers to the projection format in which a distorted image is "stretched" by an anamorphic projection lens to recreate the original aspect ratio on the viewing screen. (It should not be confused with anamorphic widescreen, a different video encoding concept that uses similar principles but different means.) The word "anamorphic" and its derivatives stem from the Greek words meaning formed again."
 
Re: Απάντηση: Re: 4K Blu-ray Confirmed

Κάπως ετσι …
Σε παλιότερο μήνυμα του ο JL ειχε αναφερθεί σε καποιον υπολογισμό που έγινε μεταξυ των διαθέσιμων καδρων και πως αυτός ο υπολογισμός εβγαλε ως λυση το 1:78.
Αν παρακολουθεί ισως μπορει να βρει αυτό το μυνημα.

Παντως υπάρχει εσφαλμένη αντίληψη πως το κινηματογραφικό καδρο ειναι 2:35 η 2:40 αφου μολις τα τελευταία 10 χρονια υπάρχει αλματώδη αύξηση ταινιών που το προτιμούν ( όχι τυχαια αν τον σκεφτούμε καλυτερα).
Μεχρι και το 2001 το μερίδιο του 2:35 ηταν αρκετα μικρο και το 1:85 μονοπωλούσε στις επιλογές των δημιουργών.
Μετα την έλευση της τηλεόρασης και την σταδιακή εγκατάλειψη του κινηματογραφικού 4:3 σχεδόν ολες οι ταινιες γυριζοταν μεχρι και τα μεσα της δεκαετίας του 90 σε 1:85, καποιες λιγες σε 2:35 και σε καποιες περιπτώσεις σε 2:00 και 2:20.
Η αύξηση του 2:40 ηρθε με την ψηφιακή τηλεόραση και πλεον η παραγωγή ταινιών σε 1:85 ( καδρο που γεμίζει σχεδον ολοι την 16:9 τηλεόραση μας ) είναι μικρη αν και λογο του 3D υπάρχει μια σχετικη κινηση ( εβαλε το χερι του σε αυτό ο Καμερον με το Avatar)

Παντως το φιλμ από ανεκαθεν και μεχρι σημερα είναι 4:3 .

Πάντως για ένα διάστημα στην δεκαετία του 50 και του 60 ήταν της μόδας και ακόμα πιο ευρεία φορμάτ 2.76:1 και 2.55:1

http://en.wikipedia.org/wiki/Ultra_Panavision_70
http://en.wikipedia.org/wiki/Technirama
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: 4K Blu-ray Confirmed

Πάντως για ένα διάστημα στην δεκαετία του 50 και του 60 ήταν της μόδας και ακόμα πιο ευρεία φορμάτ 2.76:1 και 2.55:1

http://en.wikipedia.org/wiki/Ultra_Panavision_70
http://en.wikipedia.org/wiki/Technirama

Δεν θα το ελεγα και πολυ της μοδας...
Το cinerama που αναφέρεσαι 2:76 ολο και ολο γύρισαν εξι ταινίες ( αν θυμαμαι καλα )
Μαλιστα προβλήθηκαν στις πρωτες κοίλες ( υπερ κοιλες) οθονες .
Πολύπλοκος τροπος αφου για την κινηματογράφηση χρησιμοποιούσαν τρεις καμερες ( η μια διπλα στην αλλη) και τα τρια καρε προβαλλόταν στην αιθουσα διασταυρωμένα στην οθονη.
Cinerama
 
Re: Απάντηση: Re: 4K Blu-ray Confirmed

Σε παλιότερο μήνυμα του ο JL ειχε αναφερθεί σε καποιον υπολογισμό που έγινε μεταξυ των διαθέσιμων καδρων και πως αυτός ο υπολογισμός εβγαλε ως λυση το 1:78.
Αν παρακολουθεί ισως μπορει να βρει αυτό το μήνυμα......



Tα τηλεοπτικά προγράμματα υπάρχουν σε τρεις αναλογίες: 4:3, 14:9 και 16:9.

Οι κινηματογραφικές ταινίες υπάρχουν σε: 4:3, 1,37:1, 1,66:1, 16:9, 1,85:1, 2:1, 2,10:1, 2,20:1, 2.35:1, 2,40:1, 2,66:1, 2,70:1 και όλο και κάποια θα μου διέφυγε.

Οπότε, όποιες αναλογίες και να έχει μία τηλεόραση, τις μπάρες σε πλειάδα υλικού, είτε πάνω/κάτω, είτε δεξιά/αριστερά, δεν τις γλυτώνουμε... :D


http://avclub.gr/forum/showthread.p...ώσεις-Σχόλια?p=1152394&viewfull=1#post1152394


Επειδή ο κινηματογράφος υπάρχει εδώ και πάνω από έναν αιώνα, τα διάφορετικά κάδρα που έχουν χρησιμοποιηθεί, εκφράζουν και την εξέλιξή του στο πέρασμα των χρόνων, πέρα από τις όποιες εμπορικές ή καλιτεχνικές επιλογές. Το γιατί, βέβαια, θα πρέπει ο κινηματογράφος να σαλαμοποιηθεί σύμφωνα με τα οικιακά στάνταρ, επειδή κάποιοι δεν γουστάρουν τις μπάρες, μου διαφεύγει...

Οι τηλεταινίες πάντως, γυρίζονται σύμφωνα με τα ισχύοντα τηλεοπτικά στάνταρ. :p



Τα υπερ-μακρόστενα κάδρα δεν αποτελούν μελλοντικές προτάσεις, αλλά έχουν χρησιμοποιηθεί ήδη από την δεκαετία του '50 με φιλμ 65/70mm, το Ben Hur για παράδειγμα, έχει κάδρο 2,70:1.

Tα 2,35-2,40:1 μπορεί όντως να είναι τα κυριάρχα κάδρα στις ταινίες που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι τώρα σε BluRay, αλλά στη συνολική παγκόσμια κινηματογραφική παραγωγή τους αναλογεί ποσοστό μικρότερο από 15%.

Ο βιντεοπροβολέας πάλι, δεν αποτελεί λύση, καθώς και αυτός έχει ένα στάνταρ κάδρο και παίζει με μπάρες τα υπόλοιπα, οι οποίες στην πλειονότητα των περιπτώσεων δεν είναι τόσο μαύρες όσο των τηλεοράσεων. :D

Ακόμα και αν υποθέσουμε πως κινηματογραφιστές και κατασκευαστές τηλεοράσεων τα βρίσκουν και συμφωνούν σε ένα ενιαίο κάδρο, θα εξακολουθούν να υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες ταινίες που έχουν γυριστεί σε διαφορετικό. Τί θα τις κάνουμε; Θα τις τροποποιήσουμε ή θα τις καταστρέψουμε, προκειμένου να ικανοποιήσουμε τον ψυχαναγκασμό της γεμάτης οθόνης;

Ιστορικά, το κάδρο 16:9 χρεώνεται στον Dr. Kerns H. Powers της SMPTE, ο οποίος το 1980 παρατήρησε το εξής: αν κεντράρεις ίσου εμβαδού κάδρα αναλογιών 4:3, 1,66:1, 1,85:1, 2,20:1 και 2,35:1 (τα κάδρα με τα μεγαλύτερα ποσοστά χρήσης στον κινηματογράφο), οι δύο μεγαλύτερες διαστάσεις στον οριζόντιο και κατακόρυφο άξονα, έχουν αναλογίες 16:9. Οπότε θεωρήθηκε κάτι σαν "χρυσός συμβιβασμός" και επιλέχτηκε ως κάδρο για την - μελλοντική τότε - HDTV.

http://avclub.gr/forum/showthread.p...ώσεις-Σχόλια?p=1152532&viewfull=1#post1152532
 
H μόνη ταινία που έχω δει σε cinerama 2.76:1 ήταν το How the West Was Won αλλά νομίζω πως υπήρχαν αρκετά περισσότερες από 6. Στο παραπάνω link που παρέθεσα αναφέρει ήδη 10 ταινίες γυρισμένες με Ultra Panavision 70 και εδώ άλλες 21 γυρισμένες σε Super Technirama 70 όπως υπάρχουν και σοβιετικές ταινίες γυρισμένες σε Kinopanorama. Aλλά υπήρχαν και αρκετά περισσότερες γυρισμένες αναλογία 2.55:1 όπως αυτές σε Technirama. Γενικά ήταν μία μόδα και μόνο αν αναλογιστεί κανείς πως έμαιναν στην διαδικασία να κατασκευάζουν κινηματογράφους ειδκά διαμοργωμένους τεχνολογικά για αυτές τις ταινίες. Βέβαια σε βάθος χρόνου δεν έπιασε λόγο της πλυπλοκότητας που αναφέρεις και του υψηλού κόστους των μηχανημάτων.
 
Πάντως στην 90ppi οθόνη μου βλέπω καθαρα μια γραμμή ενός πιξελ απο τα 5m ανεξαρτήτως αν είναι σε μεγάλο κοντραστ με το φοντο, στα 8m φαίνεται αχνα η γραμμή στο γκρι φοντο και πιστεύω και στα 10 και βάλε θα συνεχισω να βλέπω την γραμμη στο μαυρο η άσπρο φόντο αλλα θα χαθεί στα γκρι .. http://filebin.net/jbejif4pfx

Τη μία γραμμή φυσικά και τη βλέπεις...

Αν έχεις δύο μαύρες γραμμές του ενός pixel, με μία λευκή γραμμή του ενός pixel αναμεσά τους, μέχρι ποιά απόσταση εξακολουθείς να διακρίνεις ότι πρόκειται για δύο γραμμές; Αν η λευκή γραμμή γίνει 50% γκρι ή 20% γκρι, εξακολουθεί η απόσταση να είναι η ίδια; :rolleyes:
 
Εεεπ ... ελα δω εσυ ... :smash: ... (stealth τυπε :p)

Το γιατί, βέβαια, θα πρέπει ο κινηματογράφος να σαλαμοποιηθεί σύμφωνα με τα οικιακά στάνταρ, επειδή κάποιοι δεν γουστάρουν τις μπάρες, μου διαφεύγει...

Δηλαδη, να ΜΗΝ υπαρξει μια λυση (οπως αυτη που προτεινα παραπανω) οπου να αυξανει το πλατος (σε pixels)
αλλα να μενει σταθερο το υψος (σε αριθμο γραμμων) ??? Καθε φορα να αλλαζουν ολα, και πλατος και υψος !
Κομψοτατο ... "σαλαμοποιειται" η πληροφορια του BD αντι του καδρου της TV (τo oποιο δεν χρειαζεται να αλλαξει
καν ... το ιδιο θα μεινει, μονο το viewport θα αλλαξει).

Ακόμα και αν υποθέσουμε πως κινηματογραφιστές και κατασκευαστές τηλεοράσεων τα βρίσκουν και συμφωνούν σε ένα ενιαίο κάδρο, θα εξακολουθούν να υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες ταινίες που έχουν γυριστεί σε διαφορετικό. Τί θα τις κάνουμε; Θα τις τροποποιήσουμε ή θα τις καταστρέψουμε, προκειμένου να ικανοποιήσουμε τον ψυχαναγκασμό της γεμάτης οθόνης;

Kαταρχην, ποιες ειναι οι ταινιες που ΔΕΝ γυριστηκαν σε 2,35:1 φορμα, και σε τι ποσοστο των ταινιων (πχ. απο το 1960 και μετα) ?
Δευτερον, ειναι ψυχαναγκασμος η γεματη οθονη ? Νομιζω εχει γινει μια ερευνα στο παρελθον, οπου μετρηθηκε οτι ο εγκεφαλος
βλεπει πολυ περισσοτερα κατα πλατος απο οτι καθ'υψος και τα συμπερασματα αυτης της ερευνας (ανεξαρτητως συμπεροντων)
κατεληξαν στην αναλογια 2,35:1 (οταν/αν βρω αυτη την ερευνα θα την ποσταρω). Οποτε, ο ψυχαναγκασμος βρισκεται στους
τηλεοπτικους σταθμους > φανταζεσαι ποσο αστεια θα εδειχναν τα 4:3 τηλεοπτικου προγραμματος μεσα σε μια οθονη 47:20
(δηλαδη, 2,35:1) ???? Κανεις, απο οσους θα ηθελαν να παρακολουθουν ΚΥΡΙΩΣ καναλια, ... δεν θα αγοραζε τετοια "σπαταλη"
σε επιφανεια TV.

Ομως, υπαρχουμε και εμεις ... οι κινηματογραφοφιλοι, που αξιωνουμε 47:20 ! Προφανως μετρηθηκε οτι δεν ειμαστε η πλειοψηφια.
AYTO ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ! Νομιζω ....

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Σορρυ ... παω για νανι ... :sleep:
 
Last edited:
Ανάθεμα και αν έχω καταλάβει τι θέλει να κάνει ο Μάνος!!:flipout:

Ηλία, από τα λίγα που αντιλαμβάνομαι, ο Poynton ορίζει τις αποστάσεις σχετικά με τις αναλύσεις και την διακριτική ευχέρεια του ματιού (στα ντουζένια του...20/20). Με λίγα λόγια λέει ότι για να αντιληφθείς πλήρως την ανάλυση χωρίς να διακρίνεις πίξελς σε ένα 1920χ1080 φερ' ειπείν, πρέπει να κάτσεις 3,3 φορές μακρυά από το ύψος της οθόνης. Αν έχω καταλάβει λάθος με διορθώνεις..
 
Δηλαδη, να ΜΗΝ υπαρξει μια λυση (οπως αυτη που προτεινα παραπανω) οπου να αυξανει το πλατος (σε pixels)
αλλα να μενει σταθερο το υψος (σε αριθμο γραμμων) ???

Κι έτσι δεν τις γλυτώνεις τις μπάρες... Εκτός κι αν βλέπεις αυστηρά και μόνο ταινίες που έχουν γυριστεί στο συγκεκριμένο κάδρο... :silly:

Kαταρχην, ποιες ειναι οι ταινιες που ΔΕΝ γυριστηκαν σε 2,35:1 φορμα, και σε τι ποσοστο των ταινιων (πχ. απο το 1960 και μετα) ?

Πάνω από τις μισές, αν υπολογίσεις μόνο τις αμερικάνικες, ακόμα περισσότερες αν υπολογίσεις την παγκόσμια κινηματογραφική παραγωγή...

Αλλά νομίζω ότι τα έχω απαντήσει αυτά και στα post που παρέθεσε ο Κώστας... :aetsch:

Οποτε, ο ψυχαναγκασμος βρισκεται στους
τηλεοπτικους σταθμους > φανταζεσαι ποσο αστεια θα εδειχναν τα 4:3 τηλεοπτικου προγραμματος μεσα σε μια οθονη 47:20
(δηλαδη, 2,35:1) ????

Ο ψυχαναγκασμός, σαφώς και ξεκίνησε από το τηλεοπτικό τοπίο, όπου καθιέρωσε τη συνήθεια της κοπτοραπτικής ή του ξεχειλώματος υλικού που γυρίστηκε σε διαφορετικό κάδρο, προκειμένου να μην υπάρχουν μαύρες μπάρες. Η αναλογία όμως 4:3 δεν καθιερώθηκε από την τηλεόραση. Η τηλεόραση την αντέγραψε από τον κινηματογράφο, καθώς αυτό ήταν το κυρίαρχο κάδρο του επί της εποχής του βωβού και συνέχισε να βρίσκεται στο πολύ κοντινό 1,37:1 στα πρώτα χρόνια του ομιλούντος, έως και τις αρχές της δεκαετίας του '50...
 
Re: Απάντηση: 4K Blu-ray Confirmed

Ανάθεμα και αν έχω καταλάβει τι θέλει να κάνει ο Μάνος!!:flipout:

Ηλία, από τα λίγα που αντιλαμβάνομαι, ο Poynton ορίζει τις αποστάσεις σχετικά με τις αναλύσεις και την διακριτική ευχέρεια του ματιού (στα ντουζένια του...20/20). Με λίγα λόγια λέει ότι για να αντιληφθείς πλήρως την ανάλυση χωρίς να διακρίνεις πίξελς σε ένα 1920χ1080 φερ' ειπείν, πρέπει να κάτσεις 3,3 φορές μακρυά από το ύψος της οθόνης. Αν έχω καταλάβει λάθος με διορθώνεις..

Που σε ρε Γιαννη (και λέω ποιος να είναι ο γάτος !!). :)

Για την διπλή γραμμή που ανέφερες προηγουμένως .. δεν ευκολύνομαι να τις φτιάξω .. αν έχεις κατι έτοιμο δώσε ..

Αλλά αυτη η μονή γραμμη που έκανα δεν μας δίνει την δυνατότητα να πουμε οτι βλέπουμε λεπτομέρειες ενός πιξελ ??. Εχει και μια περιοχή σε 50% γκρι που όντως ειναι 2Χ πιο δυσδιάκριτη..

Αν πάμε σε γραμμές ανα πιξελ δεν πάμε στην περίπτωση που λέει ο Clark οτι χρησιμοποιούμε 2 πιξελ ανα γραμμή αρα διπλάσια πίξελ ανα arc min ??.

Για τον Poynton,

20/20 δεν είναι ντουζένια είναι η μέση κατάσταση, http://en.wikipedia.org/wiki/Visual_acuity

υπάρχει πολύς κόσμος που στα νιατα του βλέπει καλύτερα, εγώ μέχρι πριν 6 χρόνια ξέσκιζα απο το ενα μέτρο και πέρα (είχα πάει στο γιατρο για κοντινά - πρεσβυωπία - και του έφυγε ο τακος με το τι αναγνώριζα στα 6 μέτρα ).

Δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς εννοεί, είναι πολύ χονδρική η αντιμετώπιση, δεν δίνει ουτε την παράμετρο του κοντραστ του στοχου, ουτε την ποιότητα της διακριτικότητας (πόσο κοντραστ είναι το αποδεκτό).
Αλλά και το 3,3Χ υψος αποσταση λέει οτι το προτιμούν οι θεατές - βολεύονται σε αυτό καλύτερα δηλ. - και "τυχαίνει" αυτη η απόσταση να είναι κοντα στο οριο διακριτικότητας του 1 arc min / γραμμη !!. Δεν μου κάθεται καλά ..

Το "χωρίς να διακρίνεις πιξελ" δεν το καταλαβαίνω ..
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: 4K Blu-ray Confirmed

Το "χωρίς να διακρίνεις πιξελ" δεν το καταλαβαίνω ..

Να μην διακρίνεις pixels εννοώ να μην είναι διακριτά στο μάτι σου και να παρατηρείς κοτετσόσυρμα. Η εικόνα να είναι ομοιογενής και συμπαγής ώστε να μην μετράς πιξελάκια.

Την αποδεκτή παράμετρο του κόντραστ την δίνει σε άλλο σημείο...τα μισά διαβάζεις μου φαίνεται!!:D
 
Aααα το κοτεσόσυρμα .. σε 90dpi το βλέπω μέχρι το 0,5-0,8 μέτρα, ε μην είμαστε και υπερβολικοι .. δεν είναι πρόβλημα .. αλλα παίζει και το fill factor που μπορεί στο δικό μου μόνιτορ να είναι μεγάλο ..

Στο pdf του Poynton να ξαναδώ ??.