57 Volt.

Re: Απάντηση: 57 Volt.

Βρε Γιάννη, κάτω από τα 80 Ηζ δεν υπάρχει ατάκα. Εκεί όλες οι συχνότητες είναι πολύ πολύ αργές!
Γενικά διαφωνώ με τις απόψεις περί "γρήγορων" σαμπ. Λέω ότι δεν υπάρχουν τέτοια γιατί οι συχνότητες που αναπαράγουν είναι από την φύση τους ΠΟΛΥ αργες! Νομίζω ότι είναι όλα αυτά μια παρεξήγηση. Μια μηχανιστική μεταφορά αυτών που συμβαίνουν σε ψηλότερες συχνότητες.

Μία δυνατή και "ακαριαία" μποτιά πχ, δεν θα κινήσει το γούφερ πιο γρήγορα από όσο αντιστοιχεί στις συχνότητες που αυτό αναπαράγει (40 - 80 ή 100Ηζ). Ο ρυθμός ανόδου του σαμπ δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο ρυθμό ανόδου της ψηλότερης ημιτονοειδούς συχνότητας που αναπαράγει. Δεν του το επιτρέπει το φίλτρο (κροσσόβερ) που το οδηγάει και καλά κάνει.

Αυτό που θα κάνει την μποτιά να ακουστεί δυνατή και ακαριαία είναι η ποσοτική ισορροπία χαμηλών και υψηλότερων συχνοτήτων (μέχρι και μερικά ΚΗζ....) και κυρίως η φασική τους συνοχή. Να ξεκινάνε δηλαδή τα μεγάφωνα ταυτόχρονα να παίζουνε αυτό που τους αναλογεί.

Δηλαδή το σαμπ θα παράγει ένα μουντό και άχαρο "βββουπ" το μεσαίο ένα δυνατό "τουπ" και ενδεχομένως το τουίτερ ένα αμυδρό "σουπ" Αυτά όλα μαζί ταυτόχρονα θα μας δώσουν ένα εντυπωσιακό "Γκτούπ"

Αν το σαμπ είναι υπερτονισμένο λόγο λάθους ρύθμισης έντασης ή κακού δεσίματος με τον χώρο ή κάποιων κορυφώσεων λόγω κακής κατασκευής του τότε ακούγεται "αργό" μπουμαριστό. Αλλά δεν είναι πρόβλημα ταχύτητας το ξαναλέω. Είναι πρόβλημα ισορροπίας των σχετικών εντάσεων και πρόβλημα συγχρονισμού των μονάδων. (εδώ τα μονόδρομα υπερτερούν)

Καταλήγοντας λέω ότι η ατάκα στα χαμηλά είναι περισσότερο πρόβλημα των μιντ παρά των γούφερ.

Μία μπασοκαμπίνα ή σαμπ μπορεί να την οδηγήσει άνετα και ο πιο αργός ενισχυτής του κόσμου. Ακόμα και με παραμόρφωση 10% ή 20% αρκεί να έχει το ρεύμα που χρειάζεται.

Αυτά για να μην παιδεύεσαι άδικα εκεί στην υπόγα....-bye-

Φίλε Σκαμαγκ τι να λέμε τώρα ?
ΣΥΜΦΩΝΩ 1000%

...μιά μικρή μόνο ένσταση έχω με τα μονόδρομα πλήρους φάσματος (που σπανίως ή ποτέ υπάρχουν ...) , αλλά δέν είναι θέμα

Και συμπληρώνω οτι :
Μεγάλο θέμα στήν απόσβεση που αντιλαμβάνεται το αυτί , είναι αυτή η ιδια η απόσβεση του χώρου και ειδικά οταν δημιουργεί (εντονα) φίλτρα κτένας στήν περιοχή απο 40-300Hz - αρα λοιπόν και ο συνδυασμός αντήχησης μεσαίας -χαμηλής περιοχής σαφως και δίνει χαρακτήρα -
Σε μερικές απο αυτές τίς περιπτώσεις καθώς και σε περιπτώσεις εντονων στασίμων (που ξαναπέφτουν -εκτός απο τα αυτιά μας- και πάνω στούς κώνους ) , σοβαρή βελτίωση επιφέρει ο συντελεστής απόσβεσης και δεί ο οσο πιο σταθερός (σε σχέση με το εύρος ζώνης) συντελεστής απόσβεσης.

Πιθανά ο ακριβοτζώνης συνηθισμένος σε αγρια πράγματα να εννοεί αυτό ακριβώς , δηλαδή ένα μεγάλο DF που λόγω και τοπολογίας , αλλά και τροφοδοτικού ο behringer δέν μπορεί να προσφέρει (οριακά )

Τούς χαιρετισμούς μου
 
Αυτό που εγώ ξέρω είναι ότι αυτό που οι περισσότεροι ονομάζουν "ατάκα" του μπάσου είναι κάτι που ΔΕΝ βρίσκεται στο μπάσο...!!! :blink: :blink: :blink:

Συγκεκριμένα βρίσκεται στην φασματική περιοχή των μεσαίων...και μάλιστα αρκετά ψηλά...


Κάντε το ακόλουθο τέστ...Βάλτε ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ subwoofer "αναφοράς", στον "τέλειο" χώρο, και ακούστε το "τέλειο" πρόγραμμα κροσσαρισμένο ενεργά στα 80-100ΗΖ και ΧΩΡΙΣ συνοδευτικά ηχεία για τις υπόλοιπες συχνότητες...Άμα διακρίνετε καμμιά ..."ατάκα" στο μπάσο εγώ κάθομαι να με...φτύσετε...

Θεωρώ ότι αυτό που συνήθως οι περισσότεροι -όσον αφορά ένα σαμπγούφερ- ονομάζουν σαν "έλλειψη ατάκας" ή "αργό χαμηλό", εννοούν τις "ουρές" που παρουσιάζονται από την επίδραση του χώρου και την "πλαδαρότητα" που παρουσιάζει το μεγάφωνο όταν ο ενισχυτής από πίσω "κρεμάει" από ρεύματα και αδυνατεί να ελέγξει αποτελεσματικά την κίνηση του κώνου και όχι την ταχύτητα αυτού καθ" αυτού του μεγαφώνου-κουτιού...
 
Re: Απάντηση: 57 Volt.

Είναι πρόβλημα ισορροπίας των σχετικών εντάσεων και πρόβλημα συγχρονισμού των μονάδων. (εδώ τα μονόδρομα υπερτερούν)


... πραγματι υπερτερουν. Και εχει μεγαλη σημασια για μενα, να το λεει καποιος ο οποιος καταφερε να εχει εξαιρετικα χρονισμενο μπασο αλλα και ιδιαιτερα φροντισμενο χωρο (μαλλον οτι καλυτερο εχω ακουσει μεχρι τωρα).

Σε αναμενω ....
 
Παιδιά κακά τα ψέμματα κυνηγάω ίσως μιά ουτοπία...
Δηλαδή ας πούμε την αναπαραγωγή όσο το δυνατόν καλύτερα ενός drum set... π.χ.
Δηλαδή ήχος μεγάλος, ξερός, γρήγορος χωρίς ουρές.
Ουρές δεν έχω, ο ήχος είναι μεγαλούτσικος.
Δεν είναι όμως ταχύτατος, ξερός και θέλει και άλλο μεγάλωμα!
Έτσι όταν γράφω για ατάκα εννοώ ότι για να είναι αυτή αξιόπιστη... θέλει και μέγεθος μονάδων/επαρκή ενισχυτή για τον αναλογούντα χώρο.
Ίσως δεν εκφράσθηκα καλά και οδήγησα σε λάθος συμπεράσματα.
Με λίγα λόγια θέλω η μπότα να έχει μέγεθος και συμπεριφορά πραγματικής...
Πράγμα που στον χώρο μου γίνεται (όσο γίνεται) μόνο με "κυβικά"...- ίντσες.
Έτσι και επειδή συμφωνώ ότι η ατάκα βγαίνει από τα μεσοπρίμα, γνωρίζω ότι έχω πρόβλημα στο "γέμισμα" στο κάτω μέρος της ατάκας!

Βασικά όπως έγραψα και παραπάνω, μετά από 5 χρόνια ψαξίματος "κλείνω" σιγά-σιγά.
Ή έτσι νομίζω...
Αυτή την στιγμή παίζω από 25 έως 260 κύκλους με ιδιοκατασκευή 4των 8" ανά πλευρά.
260 έως 1800 κύκλους με 2 των 8" ανά πλευρά.
Από κει και πάνω ένα τουήτερ ανά πλευρά.
Κάθε κλάδος με τον δικό του τελικό.
Το σύστημα είναι καλύτερο από ποτέ αλλά στο σημείο που αναφέρω παραπάνω θα ήθελα μεγαλύτερο μέγεθος...!
Επίσης δεν θέλω να μπω στον κόπο να την ψάξω με άλλους τελικούς γιατί ο συνδυασμός μπερυπρό, 1500άρηδων και χάφλερ έχει τον ήχο που θέλω:
Ηχος λαμπάτος αλλά χωρίς μερικά προβλήματα της λάμπας.
Πιστεύω πως αν καταφέρω να δέσω με τα υπόλοιπα τα δύο των 15", θα είναι κάτι το ασύλληπτο ηχητικά για τον μέσο χομπίστα του audio...
Βέβαια υπάρχει η πιθανότητα τα δύο 15ιντσα να αποτύχουν.
Το όλο κόλπο όμως (και επειδή συνήθως κάθεται) είναι να ξαλαφρώσω τα
4χ8" κάτω από τους 70-80 κύκλους.
Έτσι πιστεύω θα δουλέψουν πιο άνετα και αυτά και ο τελικός τους.
Και λογικά θα έρθουν αυτά που ψάχνω.
Επαληθεύται ο πρόεδρος Μορφέας που μου σύστησε κάποτε να γενώ τετράδρομος!

Κλείνοντας θέλω να αναφέρω πως από τότε που έμπλεξα με τα ενεργά κρος και με τις πολυενισχύσεις είδα πολλά θετικά αλλά δύσκολα πραγματοποιήσιμα.
Πολύς κόπος, πολύ δουλειά, πάρα πολλά λάθη...
Μπορώ να πως τώρα τελευταία ρύθμισα και έστησα σωστά το σύστημα!
Δηλαδή μετά από μήνες από την πρώτη προσπάθεια!
Νομίζω πως η "πάλη" των δρόμων, συμπεριλαμβανομένου και του χώρου και των ενισχυτικών είναι κάτι που ξεπερνά τις δυνατότητες ενός μέσου ερασιτέχνη.
Και αυτό έπαθα και γω...
Πάντως αν έχεις ένα τέτοιο μηχανάκι (ενεργό κρος) και ασχολείσαι, μαθαίνεις όσα θα μάθεις σε χίλια χρόνια!
Δηλαδή βρίσκεις απλά τις αδυναμίες του ήχου σου...