59th BERLINALE

Πολύ ωραία παρουσίαση.

Φαντάζομαι η εμπειρία και η αίσθηση είναι μοναδική. Όχι τόσο για τα main events, όσο για το όλο κλίμα ....................

Μιας και άλλοι ευχήθηκαν "και στη Βενετία" εγώ να ευχηθώ "και στα όσκαρ".

Ζηλεύω πραγματικά.-bye-
 
Αν δεν υπήρχαν οι Βίκινγκς να τους ξεστραβώσουν, το μόνο θέαμα που θα είχαν το αμερικανάκια θα ήταν το Ροντέο.:viking:
 
Το είδαμε και αυτό.

Πολλοί αρθρογράφοι ρομαντικοί και πολύ αισιόδοξοι που μάλλον θέλουν να ενισχύσουν το επάγγελμα τους μας λένε ούτε λίγο ούτε πολύ ότι το φεστιβάλ του Βερολίνου 2009 ήταν το πιο επιτυχημένο.
Για γέλια και για κλάματα δηλ.
Να παραδεχτούμε ότι έκανε αρκετά εισιτήρια οκ.
Να παραδεχτούμε ότι εμφανίσθηκαν αρκετά γνωστά ονόματα του Hollywood. Ωραία μέχρι εδώ.
Από πλευράς ουσίας τώρα.
Τι ταινίες παρακολουθήσαμε? Τι έγινε με την αγορά και προώθηση ταινιών που είναι και η απολύτως ουσία όλων των φεστιβάλ?
Δυστυχώς τίποτα.
Επηρεασμένη από την παγκόσμια οικονομική κρίση πάρα πολλές συνάδελφες εταιρείες διανομής με worldwide sales κυρίως από Αμερική αδυνατούσαν να εμφανιστούν λόγω του τεράστιου κόστους της παρουσίας τους. Κάποιες άλλες ακύρωσαν συμφωνίες και προτιμούν να μηνυθούν παρά να πληρώσουν τα δικαιώματα για τη χώρα τους .Ο δικός μας απεσταλμένος μας εξηγεί τι συμβαίνει και με τις εγχώριες παραγωγές. Λόγω χαμηλού κόστους παραγωγής είναι πολύ πιο εύκολη η προώθησή τους ειδικά με συνεργασίες πολλών χωρών με αποτέλεσμα μεγαλύτερο μπατζετ για διαφήμιση και φυσικά περισσότερα εισιτήρια. Καλή η κουλτούρα και οι ψυχαναλύσεις για τα σενάρια αλλά είδατε εσείς καμιά περιπέτεια ή έστω Action/adventure? Όχι φυσικά .Κοινωνικές ,Δράματα και βιογραφίες. Ό,τι ποιο εύκολο από πλευράς κόστους δηλαδή.

Το αποτέλεσμα? Απλά τρώμε στη μάπα ταινίες χαμηλών προϋπολογισμών με αμφιλεγόμενα θέματα που τελικά δεν βρίσκουν καμία θέση για διανομή. Όποιος πρόλαβε και τις είδε στο φεστιβάλ από εκεί και πέρα το απόλυτο τίποτα. Η Ευρώπη έφτασε να παράγει 1500 ταινίες το χρόνο. Έλεος…. Καλοί οι φίλοι μας οι Βίκινγκς ,αλλά θα έλεγα να μείνουν στην κατασκευή αυτοκινήτων και να αφήσουν τον έρμο κινηματογράφο σε ανθρώπους που γνωρίζουν.
το κείμενο σας το θεωρώ από τα πιο άστοχα που έχουν γραφτεί εδώ μέσα. Γιατί επιμένετε να τα βλέπετε όλα υπό το πρίσμα του επαγγέλματος σας? Δεν ξέρω τι σας είπαν οι απεσταλμένοι σας και τι όχι , εγώ ξέρω ότι είδα εξαιρετικές ταινίες στο φετινό φεστιβάλ . Τώρα όλα τα υπόλοιπα είναι καθαρά θέμα γούστου και όπως λέει και ο λαός όσα δε φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια. ,
Έλεος με τις συνωμοσίες
 
Last edited:
Re: Απάντηση: 59th BERLINALE

το κείμενο σας το θεωρώ από τα πιο άστοχα που έχουν γραφτεί εδώ μέσα. Γιατί επιμένετε να τα βλέπετε όλα υπό το πρίσμα του επαγγέλματος σας? Δεν ξέρω τι σας είπαν οι απεσταλμένοι σας και τι όχι , εγώ ξέρω ότι είδα εξαιρετικές ταινίες στο φετινό φεστιβάλ . Τώρα όλα τα υπόλοιπα είναι καθαρά θέμα γούστου και όπως λέει και ο λαός όσα δε φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια. ,
Έλεος με τις συνωμοσίες

+1
 
Re: Απάντηση: 59th BERLINALE

Το είδαμε και αυτό.

Πολλοί αρθρογράφοι ρομαντικοί και πολύ αισιόδοξοι που μάλλον θέλουν να ενισχύσουν το επάγγελμα τους μας λένε ούτε λίγο ούτε πολύ ότι το φεστιβάλ του Βερολίνου 2009 ήταν το πιο επιτυχημένο.
Για γέλια και για κλάματα δηλ.
Να παραδεχτούμε ότι έκανε αρκετά εισιτήρια οκ.
Να παραδεχτούμε ότι εμφανίσθηκαν αρκετά γνωστά ονόματα του Hollywood. Ωραία μέχρι εδώ.
Από πλευράς ουσίας τώρα.
Τι ταινίες παρακολουθήσαμε? Τι έγινε με την αγορά και προώθηση ταινιών που είναι και η απολύτως ουσία όλων των φεστιβάλ?
Δυστυχώς τίποτα.
Επηρεασμένη από την παγκόσμια οικονομική κρίση πάρα πολλές συνάδελφες εταιρείες διανομής με worldwide sales κυρίως από Αμερική αδυνατούσαν να εμφανιστούν λόγω του τεράστιου κόστους της παρουσίας τους. Κάποιες άλλες ακύρωσαν συμφωνίες και προτιμούν να μηνυθούν παρά να πληρώσουν τα δικαιώματα για τη χώρα τους .Ο δικός μας απεσταλμένος μας εξηγεί τι συμβαίνει και με τις εγχώριες παραγωγές. Λόγω χαμηλού κόστους παραγωγής είναι πολύ πιο εύκολη η προώθησή τους ειδικά με συνεργασίες πολλών χωρών με αποτέλεσμα μεγαλύτερο μπατζετ για διαφήμιση και φυσικά περισσότερα εισιτήρια. Καλή η κουλτούρα και οι ψυχαναλύσεις για τα σενάρια αλλά είδατε εσείς καμιά περιπέτεια ή έστω Action/adventure? Όχι φυσικά .Κοινωνικές ,Δράματα και βιογραφίες. Ό,τι ποιο εύκολο από πλευράς κόστους δηλαδή.

Το αποτέλεσμα? Απλά τρώμε στη μάπα ταινίες χαμηλών προϋπολογισμών με αμφιλεγόμενα θέματα που τελικά δεν βρίσκουν καμία θέση για διανομή. Όποιος πρόλαβε και τις είδε στο φεστιβάλ από εκεί και πέρα το απόλυτο τίποτα. Η Ευρώπη έφτασε να παράγει 1500 ταινίες το χρόνο. Έλεος…. Καλοί οι φίλοι μας οι Βίκινγκς ,αλλά θα έλεγα να μείνουν στην κατασκευή αυτοκινήτων και να αφήσουν τον έρμο κινηματογράφο σε ανθρώπους που γνωρίζουν.

χωρις να εχω αποψη για τις ταινιες της μπερλιναλε θα ηθελα να σχολιασω το ποστ σας
1) πρωτα απ'ολα το υφος του ποστ. νομιζω δεν συναδει με το φορουμ
2) οι βικινγκς ηταν στην σκανδιναβια και οχι στις περιοχες της μετεπειτα Γερμανιας..εκτος και εαν θελετε και τους απογονους του μπεργκμαν να τους απογορευσουμε να κανουν σινεμα
3) δηλαδη θεωρειται προφανως το οτι να πανε αστερια του χολυγουντ σε ενα φεστιβαλ οτι ειναι στα συν του?...οκ...ειναι και αυτο μια αποψη.
4)δηλαδη οι περιπετειες ειναι το μονο ειδος σινεμα αξιο λογου και διανομης?
5) ελλειψη στοιχειωδους σεβασμου στο γερμανικο σινεμα το οποιο ισως να ειχει και μεγαλυτερο impactαπο το αμερικανικο σινεμα στην εξελιξη του. Μην ξεχναμε οτι τις δεκαετιες του 30 και του 40 που το χολυγουντ σφραγισε την κυριαρχια του στο παγκοσμιο στερεωμα, (αλλα και νωριτερα) στη πρωτη γραμμη του κυριαρχουσαν οι γερμανοφωνοι (πρεμινγκερ, κερτιζ, ντιτριχ, λανγκ, λορε, φον στρονχαιμ κλπ) καθως και αλλοι μη αμερικανοι (τσαπλιν, μπεργκμαν, γκαρμπο οι δυο τελευταες ειναι βικινγκ:grinning-smiley-043). Ακομα και τωρα υπαρχουν πολλοι γερμανοι σκηνοθετες στο χολυγουντ. Βεβαια κατανοω οτι τους περισσοτερους απο αυτους μαλλον δεν τους ξερετε γιατι αποτι ειδα ασχολειστε με ταινιες επιπεδου σταθη ψαλτη οποτε...

Η κριση φαινεται οτι θα κανει καλο στο σινεμα καθως θα εκλειψουν αυτες οι ακριβες παραγωγες που ουλανε φουμαρα γιαμεταξωτες κορδελες
Καλο παντως ειναι γενικα οσοι ασχολουνται με το σινεμα εντος και εκτος να εχουν λιγο σχεση με το σπορ και να μην ειναι μονο για τα φραγκα…υπαρχουν και αλλοι επαγγελματικοι χωροι οπου μπορει κανεις να δραστηριοποιηθει!!
 
Re: Απάντηση: 59th BERLINALE

Καλο παντως ειναι γενικα οσοι ασχολουνται με το σινεμα εντος και εκτος να εχουν λιγο σχεση με το σπορ και να μην ειναι μονο για τα φραγκα…υπαρχουν και αλλοι επαγγελματικοι χωροι οπου μπορει κανεις να δραστηριοποιηθει!!

Αυτο ειναι γενικοτερο προβλημα στην Ελλαδα. Οτι δηλωσεις εισαι. Και καλο θα ηταν να υπαρχει ενας σεβασμος προς το επαγγελμα που ασκεις αν οχι να εισαι γνωστης.
 
Re: Απάντηση: 59th BERLINALE

Καλοί οι φίλοι μας οι Βίκινγκς ,αλλά θα έλεγα να μείνουν στην κατασκευή αυτοκινήτων και να αφήσουν τον έρμο κινηματογράφο σε ανθρώπους που γνωρίζουν.

Το γεγονός ότι επι χρόνια (10ετίες) το κινηματογραφικό συνεργείο του Βέντερς ήταν το κοινά αποδεκτώς αρτιότερο κινηματογραφικό συνεργείο στον κόσμο, μάλλον δεν το γνωρίζετε. Αν το γνωρίζατε δεν θα γράφατε αυτά που γράψατε. Αλήθεια αυτοί που υπονοείτε ότι ξέρουν σινεμά, τι μπορουν να παράγουν αν τους πάρετε τα CGΙ και τα Green screens?

Για να μην ρωτήσω τί σινεμά θα έφταναν να παράγουν χωρίς να έχουν και αυτοί τους Γερμανούς τους (Μουρνάου, Λανγκ, Γουάιλντερ κ.α.) να τους δείξουν το δρόμο, ακόμα και μέσα στην έδρα τους.
 
Πάντως πρέπει να παραδεχτείτε ότι η παρουσία μου εδώ ζωντάνεψε το forum.
Πιστεύω ότι πριν γινόταν μια ανιαρή συζήτηση και συμφωνούσατε όλοι σε όλα ανταλλάσσετε φιλοφρονήσεις κτλ, ενώ τώρα συμφωνείτε ότι διαφωνείτε μαζί μου.
Κάτι είναι και αυτό…
Κι’όμως. Το συγκεκριμένο άρθρο μου είναι αληθινό και άκρως αποκαλυπτικό. Δεν μου αρέσει καθόλου ο στρουθοκαμηλισμός. Δεν θέλω να ωραιοποιώ τις καταστάσεις αλλά να τις λέω με το όνομά τους. Δεν πρόκειται να απαντήσω σε καμία προσβολή διότι δεν μου το επιτρέπει το ήθος μου. Αντιθέτως θα προτείνω σε όσους θέλουν να εκφράσουν τα Αντιαμερικανικά τους αισθήματα να επισκεφτούν τα ανάλογα Forum με το ανάλογο περιεχόμενο για να εκτονωθούν.
Ειλικρινά κύριε Ποτακιδη δεν με ενδιαφέρει καθόλου η άποψη σας και σας παρακαλώ κρατήστε την για τον εαυτό σας.
Μου αρέσει επίσης που το 99% αυτού του Forum δεν έχει επισκεφθεί την Berlinale δεν έχει δει τις ταινίες που προβλήθηκαν αλλά έχει εκ των προτέρων λόγο. Κανείς ποτέ δεν έχει αναρωτηθεί γιατί αυτές οι ταινίες δεν βρίσκουν τον δρόμο της διανομής που είναι και η ΟΥΣΙΑ της Berlinale και κανένας άλλος λόγος.
Επίσης αναμένω ορισμένες διαβεβαιώσεις από εταιρείες που συμμετείχαν στην έκθεση και ενδεχομένως να πούμε πολλά περισσότερα σύντομα.
 
Πάλι εταιρίες κι εμπόριο? Μα ποιος μίλησε γι αυτά εκτός από εσάς? Και ποιοι είναι δηλαδή οι λόγοι που οι ταινίες αυτές δεν βρίσκουν διανομή στις αίθουσες? Και ποιος σας είπε ότι δεν βρίσκουν διανομή ? Εγώ απ ότι ξέρω οι 5 στις 10 που είδα θα βγουν και στην Ελλάδα , έστω και κατευθείαν στο dvd . Μα δεν είναι το θέμα μας αυτό όσο και αν εκεί το πάτε εσείς . Επικαλείστε και πάλι ότι τα λέτε όλα έξω από τα δόντια άλλα δυστυχώς για εσάς εκτίθεστε για μια ακόμα φορά αφού ουσιαστικά δεν λέτε τίποτα και όχι μόνο αυτό , οι εικασίες σας περιστρέφονται και πάλι γύρο από συνωμοσίες και κακούς ανταγωνιστές.
Και κάτι πολύ σημαντικό. Υπηρέτησα το χώρο αυτό και κάποιον που υπήρχε πριν από αυτόν για πάνω από 5 χρόνια σαν διαχειριστής και δεν ανέχομαι να ειρωνεύεστε την μέχρι τώρα πορεία του καθώς και τα μέλη αυτού λέγοντα πώς είμαστε μια ομάδα χειροκροτητών που δεν τολμά να αντικρίσει αλήθειες που μόνο εσείς τις βλέπετε . Αν δεν σας αρέσει οι συμπεριφορά μας και γενικότερα το club καθώς και οι απόψεις μας τότε γιατί βρίσκεστε εδώ μέσα? Το γιατί είναι προφανές καθώς πέρα από το να εκθειάζεται τις ταινίες σας και να κατηγορείτε τον ανταγωνισμό και όλους όσους έχουν διαφορετική άποψη από εσάς η δεν τους άρεσαν οι ταινίες σας δεν σας βλέπω να προσφέρετε και τίποτα άλλο ιδιαίτερο.
Από μένα τέλος εδώ και κακός ασχολήθηκα κιόλας . Ας ασχοληθεί με το θέμα κάποιος άλλος με περισσότερες αρμοδιότητες από μένα .
 
Last edited:
Μου κάνει εντύπωση πάντως κυρία helen που απ τις τόσες τοποθετήσεις μελών- και που χαίρεστε να διφωνούμε μαζί σας-εστιάζετε την απάντησή σας στον κ.Ποτακίδη.

Επειδή ήταν παρών στο Φεστιβάλ?
 
Re: Απάντηση: 59th BERLINALE

Κι’όμως. Το συγκεκριμένο άρθρο μου είναι αληθινό και άκρως αποκαλυπτικό. Δεν μου αρέσει καθόλου ο στρουθοκαμηλισμός.

Aν εννοειτε την προσωπικη σας θεση θα την ηθελα πληρη και οχι απλα επιγραμματικα.

Αντιθέτως θα προτείνω σε όσους θέλουν να εκφράσουν τα Αντιαμερικανικά τους αισθήματα να επισκεφτούν τα ανάλογα Forum με το ανάλογο περιεχόμενο για να εκτονωθούν.
.


Αν με τον ορο αντιαμερικανικο αισθημα εννοειτε την υπενθυμιση μελων για την ιστορια του κινηματογραφου και την συμβολη των Γερμανων τοτε μαλλον τα εχετε μπερδεψει....
Εδω ειναι χωρος που πρωτιστως τιμα τον κινηματογραφο και οποιος δεν του αρεσει μπορει να παει σε οποιο φορουμ θεωρει οτι το κανει καλυτερα .

Αν εχετε ιστορικα στοιχεια παραθεστε τα. Αν οχι τοτε ειναι λογικο να σας τα παραθετουν τα μελη που εχουν ισως περισσοτερες γνωσεις περι κινηματογραφου.

Κανείς ποτέ δεν έχει αναρωτηθεί γιατί αυτές οι ταινίες δεν βρίσκουν τον δρόμο της διανομής που είναι και η ΟΥΣΙΑ της Berlinale και κανένας άλλος λόγος.
Επίσης αναμένω ορισμένες διαβεβαιώσεις από εταιρείες που συμμετείχαν στην έκθεση και ενδεχομένως να πούμε πολλά περισσότερα σύντομα.

Αυτο το αναμενω κι εγω με ενδιαφερον. Ειμαι σιγουρος οτι λογω επαγγελματος θα εχετε προσβαση σε τετοια στοιχεια τα οποια θα ηταν ενδιαφερον να μας τα μεταφερετε προς ενημερωση μας.
 
Re: Απάντηση: 59th BERLINALE

Πάλι εταιρίες κι εμπόριο? Μα ποιος μίλησε γι αυτά εκτός από εσάς? .

Καλο ειναι να μιλαει και καποιος για αυτα αρκει να μην το κανει για ιδιους σκοπους.... Ειμαστε σφαιρικο φορουμ.


Και ποιος σας είπε ότι δεν βρίσκουν διανομή ? Εγώ απ ότι ξέρω οι 5 στις 10 που είδα θα βγουν και στην Ελλάδα , έστω και κατευθείαν στο dvd . .

Το φεστιβαλ του Βερολινου ειναι πρωτιστως κινηματογραφικο. Αν οι ταινιες που παιζονται εκει δεν φτανουν εδω στις αιθουσες αλλα στα ....dvd κλαμπ τοτε το να μαθουμε το γιατι εκτος απο το προφανες της ανυπαρξιας αγοραστικου κοινου θα ηταν ενδιαφερον.
Αρκει να το μαθουμε ....

δεν ανέχομαι να ειρωνεύεστε την μέχρι τώρα πορεία του καθώς και τα μέλη αυτού λέγοντα πώς είμαστε μια ομάδα χειροκροτητών που δεν τολμά να αντικρίσει αλήθειες που μόνο εσείς τις βλέπετε .


Δεν νομιζω οτι υπαινιχθηκε κατι τετοιο η Ελενη. Μην βαζουμε λεξεις και νοηματα στο στομα αλλων οταν αυτα δεν εχουν ειπωθει παρακαλω.
 
Προσωπικά θεωρώ πως, οξύνει αρκετά τους τόνους η Helen. Θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τη θέση της για διάφορα νέα και όχι μόνο, αλλά μια χαρά τα λέτε και μεταξύ σας, οπότε εμένα μου περισσεύει......................:nounder:
 
Last edited:
Πιστεύω ότι πριν γινόταν μια ανιαρή συζήτηση και συμφωνούσατε όλοι σε όλα ανταλλάσσετε φιλοφρονήσεις κτλ, ενώ τώρα συμφωνείτε ότι διαφωνείτε μαζί μου.
.
Μαλιστα , αυτα ειναι δικάμου λόγια. Τι να σου πω ρε ΝαΘ . Μπράβο
 
Re: Απάντηση: 59th BERLINALE

Μαλιστα , αυτα ειναι δικάμου λόγια. Τι να σου πω ρε ΝαΘ . Μπράβο

Κωστα ο καθενας εδω μεσα βγαζει καποια συμπερασματα.....

Τα συμπερασματα δεν βαρυνουν κανεναν παρα μονο τον ιδιο.....

Αν πχ εγω θεωρω οτι ολοι εδω ειμαστε ασχετοι απο σινεμα και εγω θα σας διδαξω τι εστι βερυκοκο το πιο πιθανο ειναι να με χαρακτηρισετε γρηγορα σαν ψωνιο, ασχετο, γραφικο και ολα οσα αρμοζουν σε τετοια συμπεριφορα....
Και πολυ γρηγορα κανεις δεν θα με παιρνει στα σοβαρα και θα περιθωριοποιηθω.....


Εφοσον δεν παραβαινει καποιον κανονα μπορει να τα δημοσιοποιει....και οπως ξερεις καλυτερα απο τον καθε εναν οι κανονες ειναι πανω απο ολους μας n' est pas?
 
Όπως σας είπα και παραπάνω μόλις είχα νέα από το φεστιβάλ θα επανερχόμουνα.
Λοιπόν. Τα πράματα είναι πολύ χειρότερα από ό,τι είχα περιγράψει.
Η αλήθεια είναι ότι το φεστιβάλ έπεσε θύμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
Για να σας δώσω να καταλάβετε. Παγκοσμίως υπάρχουν 2 φεστιβάλ (Βερολίνο –Κάνες) και μια αγορά η AFM(American Film Market) όπου οι buyers έρχονται σε επαφή με εταιρείες σκηνοθέτες και παραγωγούς που παρουσιάζουν τις δημιουργίες τους. Υπάρχουν και άλλα αξιόλογα φεστιβάλ όπως αυτό του Sundance αλλά εκεί παρουσιάζονται ταινίες περισσότερο για λόγους promotion.
Κάθε εταιρία διανομής επιλέγει για προβολή στη χώρα της να αγοράσει τα δικαιώματα ταινιών, που πιστεύει η ίδια ότι θα είναι πρώτα από όλα εμπορικές και κατόπιν αντικειμενικά ωραίες. Αυτό σας το λέω με βεβαιότητα. Όποια εταιρεία δεν το κάνει αυτό απλά είναι καταδικασμένη ή συμβαίνει κάτι άλλο περίεργο που δεν είναι ώρα να αναλύσουμε.
Φέτος στο Βερολίνο τα πράματα μπερδεύτηκαν λίγο. Ενώ άλλες χρονιές γινόταν επιλογή με κριτήριο τα παραπάνω χαρακτηριστικά φέτος όλες οι εταιρείες κινήθηκαν στις σίγουρες επιλογές με ταινίες με μεγάλα ονόματα και budget και άφησαν πίσω τους παραγωγές με σαφώς μικρότερη εμβέλεια αλλά πάρα πολύ αξιόλογες .Μερικές μάλιστα έμειναν στο ´ράφι´ εντελώς άδικα.
Ήταν η χειρότερη χρονιά από πλευράς ποικιλίας των αγοραστών αφού προτιμάνε να κυκλοφορήσουν λιγότερες ταινίες αλλά να εξασφαλίσουν τουλάχιστον τα περσινά κέρδη τους. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι μια ανεξάρτητη εταιρεία με worldwide sales έφυγε από την Αμερική με 150 ταινίες στις βαλίτσες της και γύρισε και μας είπε ότι από την Ελλάδα δεν ενδιαφέρθηκε κανένας απολύτως. Πράγμα βεβαίως που δεν γινόταν τις προηγούμενες χρονιές. Και φανταστείτε μιλάμε για την Ελλαδίτσα του Ο,Ο5 της παγκόσμιας αγοράς.
Όσον αφορά τις ευρωπαϊκές παραγωγές και κατά πόσο οι Ευρωπαίοι είναι γνώστες του cinema κτλ , νομίζω ότι απλά παρεξηγήσατε αυτά που ήθελα να πω. Η αλήθεια είναι ότι ο ευρωπαϊκός κινηματογράφος έχει μεγάλη άνθηση τα τελευταία χρόνια και έφτασε να παράγει περίπου 1500 ταινίες το χρόνο. Πραγματικά ένα πολύ μεγάλο νούμερο. Τι συμβαίνει? γιατί γίνεται αυτό? Οι επιδοτήσεις από την ευρωπαϊκή ένωση για κάποιον που θέλει να γυρίσει ταινία είναι πραγματικά τεράστιες. Αλλά εδώ συμβαίνει και το άλλο. Αν ένας σκηνοθέτης εξασφαλίσει 1 εκ ευρω για μια ταινία την γυρίζει με τις 500 χιλ και τα υπόλοιπα μπαίνουν στην τσέπη. Για αυτό το έχουν ρίξει όλοι στα δράματα και στις κοινωνικές. Θέλουν απλά λιγότερο κόστος. Μέσα σε όλο αυτό το πακτωλό από ταινίες, ε δεν μπορεί, θα είναι και κάποιες αξιόλογες. Αλλά όχι ξαφνικά ότι η Ευρώπη έγινε Hollywood.
Είναι σαφές λοιπόν και όποιος τα αμφισβητεί αυτά νομίζω ότι απλά εθελοτυφλεί ότι ο κινηματογράφος περνάει μεγάλη κρίση. Ακόμη και η τεράστια Warner Bross ανακοίνωσε ότι θα απολύσει το 10% του προσωπικού της παγκοσμίως. Οι ανεξάρτητες εταιρείες στην Αμερική έχουν αρχίσει τις συγχωνεύσεις για να επιβιώσουν ενώ άλλες έχουν ήδη βάλει λουκέτο. Το Hollywood, είναι λίαν φαεινότερων, ότι δίνοντας Oscar στο Slumdog millionaire (Όχι ότι δεν τα άξιζε) προσπαθεί να ανοίξει την αγορά της Ασίας.
Και κάτι ακόμη. Σίγουρα υπάρχουν πολλά μέλη σε αυτό το Forum που γνωρίζουν πολύ περισσότερα πράγματα από εμένα. Ο τομέας που εγώ γνωρίζω καλά είναι ο εμπορικός και για αυτό επικεντρώνομαι εκεί. Είναι πολύ ενδιαφέρον κάποιος να μας δώσει πληροφορίες για αυτές τις ταινίες από άλλες πλευρές που αφορούν αμιγώς την ποιότητά τους.
Τι κάναμε εμείς?
Εμείς προσπαθήσαμε να κινηθούμε κάπου ενδιάμεσα και πιστεύω ότι εξασφαλίσαμε κάποιες αξιόλογες ταινίες. Θα σας πω μόνο μια για να σας προετοιμάσω
‛Wriscutters a love Story.’ Μαύρη κωμωδία – Δράμα.
 
Η ένστασή μου στα γραφόμενα της Ελένης έχει να κανει με το πως δικαιολογει το ρεπερτόριο του ευρωπαϊκού κινηματογραφου. Ειλικρινά δεν θυμάμαι κάποια περίοδο του Ευρωπαϊκού σινεμά που να μην είχε αυτό το ίδιο ρεπερτόριο, και να το είχε ρίξει σε ταινίες δράσης. Δεν λέω ότι δεν γινόντουσαν, αλλά παραδοσιακά ο Ευρωπαϊκός κινηματογράφος ήταν περισσότερο ανθρωποκεντρικός από ότι το Hollywood που εστίαζε την προσοχή του στις υπερπαραγωγές. Δεν θυμάμαι να έχουμε δει σε ευρωπαϊκή ταινία τη θεματολογία του Earthquake, ή του Meteo, ή του πολέμου των άστρων. Αντίθετα στις ΗΠΑ, οι ταινίες που προσέγγιζαν σε θεματολογία το Ευρωπαϊκό σινεμά, συνήθως ήταν από δημιουργούς που το Hollywood τους είχε κατά κάποιο τρόπο στο περιθώριο. Στην ταινία "ο Παίκτης" του Άλτμαν (1990), φαίνεται αρκετά καλά το πως αντιμετωπίζει το στούντιο του Hollywood τον δημιουργό μιας τέτοιας ταινίας. Υπήρξε βέβαια και μια περίοδος που το αμερικανικό σινεμά έκανε μια τρομερή στροφή στη θεματολογία του και ενίσχυσε μάλιστα αδρά νέους δημιουργούς για να φτιάξουν τις ταινίες τους που είχαν να διαπραγματευτούν πιο κοινωνικά και ανθρώπινα ζητήματα. Η περίοδος αυτή ήταν αμέσως μετά το Βιετνάμ, και από εκείνη τη φουρνιά σήμερα ολοι τους θεωρούνται ιερά τέρατα. Σκορτσέζε, Κόπολα, Λιούμετ,Σπίλμπεργκ, Πακουλα, Αλτμαν, Πόλακ και τόσοι άλλοι που ανδρώθηκαν στα 70's και μας έδωσαν υπέροχες ταινίες μέχρι και τις μέρες μας.
 
Last edited:
O εμπορικος κινηματογραφος παντως πριν απο 30 χρονια ας πουμε ηταν στα ντουζενια του στην Ευρωπη προσπαθωντας να γεφυρωσει το χασμα του Ατλαντικου.
Οχι με το ιδιο μεγαλες ταινιες σε επιπεδο παραγωγης αλλα τουλαχιστον σε θεματολογια και ποτισμενες με ενα ευρωπαικο αερακι.
Στοχος εχαθη. Στραφηκαν λοιπον σε αυτο που ξερουν να κανουν καλυτερα απο τον καθενα....καλλιτεχνικο κινηματογραφο και ενιοτε και εμπορικο μαζι.

Τωρα αν στην πορεια χαθηκαν πολλα κεφαλαια ας οψονται οι κρατικες επιχορηγησεις. Δεν ξερω αν δεν τυγχαναν κρατικων επιχορηγησεων οι ευρωπαικες ταινιες αν θα ειχε καταρρευσει η ευρωπαικη κινηματογραφικη βιομηχανια.
Αν και βιομηχανιες στον πλανητη μονο η αμερικανικη και η ινδικη μπορουν να χαρακτηρισθουν.

Οι λοιπες ειναι βιοτεχνιες και η Ελληνικη ειδικα μπακαλικο της γειτονιας με ενα δυο καλα μαγαζια.(δημιουργοι)
 
Με το λαβύρινθο του Πάνα οι ευρωπαίοι δείξανε ότι μπορούν να είναι το ίδιο εντυπωσιακοί στα εφέ με τους αμερικανούς, έχοντας ταυτόχρονα και ποιότητα.