Αγορά Canon EF 135mmf/2.0L USM

Απάντηση: Re: Απάντηση: Αγορά Canon EF 135mmf/2.0L USM

Πολύ πλάκα έχει, γιατί και εγώ αυτά είχα υπόψη, με μοναδική ίσως διαφορά ότι δεν είχα καταλήξει αν πρέπει να πα´ρω τον 70-200/4L με τον ΙS ή τον /2.8 χωρίς το IS (οι τιμές είναι παραπλήσιες...)

Η σειρά που τα έγραψες υποδηλώνει κάτι? Γιατί αν είδες εγώ σκέφτομαι την εξής σειρά...
1. 135/2L
2. 24-70/2.8L
3. 17-40/4L
4. 70-200...

Σκεφτόμουν και την αγορά του 24-105/4L IS ...είτε ως πέμπτου είτε στη θέση του 24-70..... (αν πάω στην 5d II τον δίνουν τώρα στο πακέτο, αλλά η αλλαγή σε μηχανή θα γίνουν το λιγότερο σε 1 χρόνο από τώρα....)

Εγώ θα πήγαινα στον 70-200/2.8 μόνο αν δεν έπαιρνα τον 135/2 ώστε να τον χρησιμοποιούσα για πορτρέτα , κάτι που πολλοί το κάνουν.
 
O 17-40 είναι αρκετά κατώτερος του 16-35. Κατώτερος -οπτικά μιλάμε πάντα- και από τον ταπεινό μου Sigma 15-30, των 300 ευρώ!

Εάν κάποιος καλύπτεται με τα 24mm (και γιατί να μην καλύπτεται, κι εγώ στη 40D μέχρι 24mm κάδρο έχω -με τον 15-30) δεν υπάρχει λόγος να πάρει ευρυγώνιο ζουμ, τουλάχιστον όχι τον 17-40. Καλύτερα ένας σταθερός 20ρης.

Όσο για την αυτόματη εστίαση, στο τοπίο με τρίποδο δεν χρειάζεται. Εξάλλου σε τόσο ευρυγώνιο η επακριβής εστίαση δεν είναι τόσο κρίσιμη, λόγω του μεγαλύτερου βάθους πεδίου.
 
Ως προς τον ευρυγώνιο ζουμ (σε ff πάντα) η 16-9.net (να την επισκέπτεστε, οι χρήστες κάνον, είναι ενδιαφέρουσα) κάνει τις εξής προτάσεις, και με την εξής σειρά:

1. Contax N 17-35mm f2.8
2. Nikon 17-35mm f2.8 AFS
3. Leica 21-35mm f3.5-4 / Canon 16-35mm L f2.8
4. Sigma 15-30mm
5. Sigma 12-24mm
6. Tamron 17-35mm

http://www.16-9.net/lens_tests/lens_faq.html#


Τον 17-40 δεν τον προτείνει. Όχι ότι δεν μπορούν να βγουν απίστευτες φωτογραφίες με αυτόν ή όλους τους παραπάνω, τώρα σχετικές συγκρίσεις κάνουμε, και κάποιοι φακοί υπερέχουν σε σύγκριση με άλλους. Ο Μανώλης Κουπέ έχει ανεβάσει πόσες φωτογραφίες τραβηγμένες με τον 17-40.
 
Ακόμη και αν υπολείπεται οπτικά ,ελάχιστα κατά την γνώμη μου αν όχι καθόλου, σε σχέση με κάποιους sigma,tamron η ποιότητα κατασκευής,ο θόρυβος , η εστίαση είναι κατα πολύ ανώτερη . Προσωπικά προτιμώ έναν καλό φακό οπτικά με όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά παρά έναν ελάχιστα καλύτερο στο εργαστήριο με τίποτα από τα παραπάνω.
Έχω δεί να βγάζουν σερί χιλιάδες φωτογραφίες σε 2-3 ώρες με τον 17-40 , να πέφτουν κάτω σε μάρμαρα την ώρα αλλαγής φακού και να λειτουργούν σαν να μην έγινε τίποτα.
 
Η ποιότητα κατασκευής, από τη στιγμή που ξεπερνά οπωσδήποτε ένα επίπεδο, δεν είναι ο καθοριστικός παράγων, πιστεύω, για έναν ερασιτέχνη. Ο ερασιτέχνης δεν είναι ο φωτορεπόρτερ που θα βγάλει τον φακό σε πορείες και επεισόδια.

Ο ερασιτέχνης επίσης δεν πρόκειται να κάνει απόσβεση του εξοπλισμού του, επομένως ψάχνει να βρει το καλύτερο για τα δεδομένα χρήματα που διαθέτει και τις ανάγκες του. Δεν είναι αυτός που θα πληρώσει 2πλή και 3πλή τιμή για μία ελαφρώς καλύτερη επίδοση οπτικώς. Για έναν ερασιτέχνη, κατά την ταπεινή μου γνώμη, ο 17-40 δεν αξίζει τα χρήματά του.
 
Για μία ενδιαφέρουσα σύγκριση (Sigma 15-30, Canon 17-40, Sigma 12-24 και Zeiss Distagon 21/2.8 στα 21mm) δείτε και εδώ.

Αυτό που θέλω να πω, είναι ότι δεν πρέπει να αποκλείουμε αυτομάτως τους φακούς τρίτων κατασκευαστών ως υποδεέστερους, ειδικώς όταν δεν είναι. Ο 15-30 (δεν το λέω επειδή τυχαίνει να τον έχω, για να διασκεδάσω τις όποιες εντυπώσεις δηλώνω πως έχω και τον AF-S 17-35/2.8) έχει ένα εξαιρετικά οξύ κέντρο.

Ο ερασιτέχνης πρέπει να κοιτάει οπτική επίδοση, ευκολία και σχέση τιμής απόδοσης, όχι τι μάρκα είναι ο φακός.
 
Στο πρώτο που παραθέτεις, δεν έχει κάνει κατάταξη, "αναμένεται" γράφει... αφού η σειρά των φακών είναι ίδια σε όλες τις επιμέρους παραμέτρους. Στα 21mm δεν ξέρω εάν πρόσεξες ότι ο Sigma στο κέντρο του ξεπερνά σε ανάλυση και τον Distagon 21/2.8, ο οποίος είναι η απόλυτη κορυφή στα 21mm. Αυτό το επιβεβαιώνω κι εγώ, ο 15-30 έχει ένα εξαιρετικά οξύ κέντρο. Τα άκρα με τον φακό ανοικτό πάσχουν ακόμη και στην 40D (στην τελευταία μόνο τα εντελώς άκρα, βέβαια), θέλουν κλείσιμο για να έρθουν στα ίσια τους. Οι παραμορφώσεις επίσης, εξαιρουμένων των 2 πρώτων mm (εξάλλου, η άλλη πρόταση αρχίζει μόλις από τα 17mm) δεν είναι τίποτα το ανησυχητικό. Ούτε και οι χρωματικές εκτροπές, τίποτα το φοβερό για φακό τόσο ευρυγώνιο. Η κυριότερη αδυναμία του φακού, είναι η θάμβωση και τα flares. Αυτά τα σχόλια από την εκτεταμένη εμπειρία μου μαζί του.

Τελοσπάντων, το θέμα μας δεν είναι η σύγκριση 17-40 και 15-30 (και μάλιστα συγκεκριμένα στα 21mm!), αλλά κατά πόσο αξίζει να δώσει κανείς 2-2,5 φορές παραπάνω χρήματα για κάτι το οποίο είναι αμφίβολο εάν οπτικώς είναι όντως καλύτερο (κατασκευαστικώς σίγουρα είναι, αλλά και η σειρά ΕΧ της Sigma σίγουρα είναι σε καλό επίπεδο κατασκευής). Υπάρχει μία περίεργη τάση στους χρήστες Canon, ότι η σειρά L είναι η απόλυτη κορυφή και η ασφαλής επιλογή. Ίσως αυτό να εξηγεί τις υψηλές τιμές μεταπώλησης των φακών L, που είναι ανώτερες από εκείνες των καλών Nikkors, παρά το ότι οι τελευταίοι έχουν υψηλότερη γενικώς τιμή αγοράς.
 
Για τους φακούς L έχεις δίκιο ότι όποιος έχει canon τους επιζητά μανιωδώς χωρίς να αποτελούν αρκετοί την κορυφή της κατηγορίας σε επιδόσεις. Αυτό όμως ίσως οφείλεται στην σιγουριά και αντοχή που δίνουν απο το κράτημα τους μέχρι τον χρόνο ζωής τους . Ειδικά οι επαγγελματίες ,που με την σειρά τους επηρεάζουν όλους τους υπόλοιπους, τους διαλύουν στην κυριολεξία τους φακούς και βλέπουν ποίοι αξίζουν σε δύσκολες συνθήκες. Και όταν μετά από αλλαγές δεκάδων φακών τους μόνους που δεν αλλάζουν είναι η σειρά των L αυτό λέει κάτι.
Και προσωπικά έχω την ίδια γνώμη. Αν μπορούσα οικονομικά θα επένδυα σε όλους τους φακούς μου στην σειρά L για να έχω ήσυχο το κεφάλι μου έστω και ψυχολογικά.
Ειδικά τον 24-70L που έχω νομίζω μου δίνει την αίσθηση ότι δεν θα πάθει ποτέ τίποτα , και μετά ότι φακό και να κουμπώσω πάνω στην μηχανή μου μοιάζει παιχνίδι πλαστικό. Φυσικά στα χέρια της καλής μου για 10 μήνες τραβούσε κάθε μέρα 400-500 λήψεις για μία ώρα χωρίς ποτέ να δείχνει σημάδια κόπωσης σε αντίθεση με 2 sigma και έναν ef-s που είχε πριν.

Στην ουσία είμαι ένας από αυτούς που θα αγόραζαν μεταχειρισμένο L .
 
Η ταπεινή μου γνώμη είναι οτι η λίστα του εξοπλισμού μας θα πρέπει να μεγαλώνει και να βελτιώνεται σε ποιότητα κατ αναλογία με εμας . Εγώ που ειμαι σχετικά αρχάριος θεωρώ οτι δεν εχει νοημα να πάω αμεσως σε κατι τόσο καλό. Θέλω να μαθαινω να βελτιωνομαι να ανακαλύπτω μονος μου και με τη βοήθεια αλλων πιο έμπειρων φωτογράφων τά ορια μου και τα όρια του εξοπλισμου μου και μετά εφοσον οι ανάγκες το επιβάλλουν και η δυνατοτητές μου σαν φωτογράφος έχουν βελτιωθεί να προχωράω παρακάτω..

Επισης νομιζω οτι για τους περισσοτερους από εμας (εξαιρουμενων πιθανων των επαγγελματιών που βγάζουν το ψωμι τους από την τέχνη της φωτογραφίας και αρα πρέπει να εχουν καλά εργαλεία) που δεν βγάζουμε 300+ φωτογραφιες την ημερα, ενας "οχι μαμά" φακός από τις καλές σειρές των Sigma (EX), Tamron (SP) ή Tokina θα μας δώσει πολυ μεγαλύτερο value/money και δεν πιστεύω οτι θα μας απογοητευσει επειδή εχει λιγοτερο γυαλί και ζυγίζει λιγότερο απο ενα L της Canon ή εναν ED (N) της Nikon..

Just my 2 cents....
 
Last edited:
NNOW, όλα όσα ανέφερες ισχύουν.

Όμως ισχύουν, ίσως και με το παραπάνω, για τους καλούς Nikkors.
Για να πω ένα πιο συγκεκριμένο παράδειγμα, βλέπω σε αγγελίες τον εξαιρετικό -κατασκευαστικά και οπτικά- AF-S 28-70/2.8, φακό με λιανική πάνω από 1700 ευρώ, να προσφέρεται για πώληση από το ήμισυ της λιανικής και παρακάτω! Στο dpgr υπάρχει αυτές τις μέρες αγγελία όπου προσφέρεται στα 700 ευρώ. Αντιθέτως, ο EF 24-70/2.8L, φακός με πολύ μικρότερη λιανική (1100 ευρώ σήμερα), δεν έχω δει να προσφέρεται προς πώληση για κάτω από 800-850 ευρώ.

Τα ανωτέρω μου φαίνονται όλως περίεργα. Και τα εξηγώ μόνο αποδίδοντάς τα στην "τάση" που προανέφερα, περί του στάτους "φετίχ" των L και του κόκκινου σιριτιού τους.


Επίσης να παρατηρήσω και κάτι άλλο: αυτός που κάνει 400-500 κλικ σε μια ώρα, δεν είναι ερασιτέχνης, αλλά επαγγελματίας. Φωτογράφος γάμων, κατά πάσα πιθανότητα.
Οι ερασιτέχνες κατά κανόνα δεν έχουν τέτοιες απαιτήσεις από τον εξοπλισμό τους. Ούτε καν όλοι οι επαγγελματίες.

Πάνω από 50-60 κλικ σε διάστημα μίας ώρας δεν θυμάμαι να έχω κάνει. Φυσικά δεν μιλάω για ερασιτέχνες που έχουν τη μηχανή στη ριπή και βαράνε στο γάμο του καραγκιόζη, επειδή απλά έχουν τη δυνατότητα, γιατί φαντάζομαι υπάρχει και αυτή η κατηγορία.
 
......... Υπάρχει μία περίεργη τάση στους χρήστες Canon, ότι η σειρά L είναι η απόλυτη κορυφή και η ασφαλής επιλογή. Ίσως αυτό να εξηγεί τις υψηλές τιμές μεταπώλησης των φακών L, που είναι ανώτερες από εκείνες των καλών Nikkors, παρά το ότι οι τελευταίοι έχουν υψηλότερη γενικώς τιμή αγοράς.

Πάντως ο μέγας Bob Atkins γράφει:
"Buying 3rd party lenses for an EOS body is always a bit of a gamble. Optically they may be fine, but I always worry a little about the compatibility of the electronics. Some 3rd party lenses may be perfect, some may not be. It's figuring out which is which that's the problem."

Δείτε εδώ που έχει και ένα ωραίο διάγραμμα για να δεις αν έχεις back/front focus λόγω μηχανής ή φακού....
 
Η ταπεινή μου γνώμη είναι οτι η λίστα του εξοπλισμού μας θα πρέπει να μεγαλώνει και να βελτιώνεται σε ποιότητα κατ αναλογία με εμας . Εγώ που ειμαι σχετικά αρχάριος θεωρώ οτι δεν εχει νοημα να πάω αμεσως σε κατι τόσο καλό. Θέλω να μαθαινω να βελτιωνομαι να ανακαλύπτω μονος μου και με τη βοήθεια αλλων πιο έμπειρων φωτογράφων τά ορια μου και τα όρια του εξοπλισμου μου και μετά εφοσον οι ανάγκες το επιβάλλουν και η δυνατοτητές μου σαν φωτογράφος έχουν βελτιωθεί να προχωράω παρακάτω..

Επισης νομιζω οτι για τους περισσοτερους από εμας (εξαιρουμενων πιθανων των επαγγελματιών που βγάζουν το ψωμι τους από την τέχνη της φωτογραφίας και αρα πρέπει να εχουν καλά εργαλεία) που δεν βγάζουμε 300+ φωτογραφιες την ημερα, ενας "οχι μαμά" φακός από τις καλές σειρές των Sigma (EX), Tamron (SP) ή Tokina θα μας δώσει πολυ μεγαλύτερο value/money και δεν πιστεύω οτι θα μας απογοητευσει επειδή εχει λιγοτερο γυαλί και ζυγίζει λιγότερο απο ενα L της Canon ή εναν ED (N) της Nikon..

Just my 2 cents....

Γιώργο σωστό αυτό που λες και γενικά συμφωνώ (γι´αυτό αλλωστε και πρωτο-αγόρασα Tamron με τη μηχανή.... Έλα μου όμως που ΟΣΕΣ φορές έχω ακολουθήσει αυτή τη τακτική μου έχει βγει λάθος (κυρίως πιο κοστοβόρα και ορισμένες φορές πιο χρονοβόρα...)...οπότε τα τελευταία χρόνια - που έχω μεγαλώσει βεβαίως-βεβαίως και έχω και μια σχετική οικονομική άνεση - θέλω, όταν μπορώ και μου δίνεται η ευκαιρία, να αγοράζω το καλύτερο που μπορώ στη συγκεκριμένη στιγμή......

Αυτό βέβαια δεν μου αφαιρεί το δικαίωμα της αυτο-αμφισβήτησης για το αν πρέπει να πάρω πρώτα τον 135L (που είναι το άχτι μου) ή τον 24-70L που είπε και ο send - αλλά είχα και εγώ σαν 2η επιλογή - αφού ήδη έχω ένα 18-250 (εντάξει καμία σχέση....λέμε τώρα)......

Αχ, αχ...σκέψεις, σκέψεις..... και ΘΕΛΩ να τον έχω και πριν τα Χριστούγεννα να τον πάρω μαζί μου..... ΠΡΕΠΕΙ να καταλήξω.....
:hmmmm2::hmmmm2:
 
Πάντως ο μέγας Bob Atkins γράφει:
"Buying 3rd party lenses for an EOS body is always a bit of a gamble. Optically they may be fine, but I always worry a little about the compatibility of the electronics. Some 3rd party lenses may be perfect, some may not be. It's figuring out which is which that's the problem."

Δείτε εδώ που έχει και ένα ωραίο διάγραμμα για να δεις αν έχεις back/front focus λόγω μηχανής ή φακού....

Σε αυτό έχεις δίκιο, και ανάγεται στην τακτική/"κακιά" συνήθεια της Canon να αλλάζει τα ηλεκτρονικά της μοντούρας της. Και οι τρίτοι κατασκευαστές έχουν πρόβλημα, μια και ακολουθούν μέθοδο reverse engineering. Κλασικό παράδειγμα οι Sigma/Tamron/Tokina φακοί δεκαετίας περίπου, στους οποίους δεν λειτουργεί το διάφραγμα στα ψηφιακά σώματα από 10D κι εντεύθεν. Err99 σου λέει.

Πάντως μην επαναπαύεσαι ότι αγοράζοντας φακούς αποκλειστικώς Canon έχεις μία future-proof λύση. Πριν 20 χρόνια η Canon διέγραψε μονοκονδυλιά όλους τους φακούς της, παρουσιάζοντας τη μοντούρα EOS. Πολλοί επαγγελματίες με πλήρη σειρά φακών L εξοργίστηκαν σε βαθμό να αποχωρήσουν εντελώς από μία τόσο αδιάφορη προς την υπάρχουσα πελατειακή της βάση εταιρία, και να αλλάξουν σύστημα.
Αντιθέτως η Nikon και η Pentax διατηρούν σε μεγάλο βαθμό συμβατότητα των σωμάτων με τους παλιούς φακούς (καλά αυτές έχουν άλλα κολλήματα).
 
Απάντηση: Re: Αγορά Canon EF 135mmf/2.0L USM

Πάντως μην επαναπαύεσαι ότι αγοράζοντας φακούς αποκλειστικώς Canon έχεις μία future-proof λύση. Πριν 20 χρόνια η Canon διέγραψε μονοκονδυλιά όλους τους φακούς της, παρουσιάζοντας τη μοντούρα EOS. Πολλοί επαγγελματίες με πλήρη σειρά φακών L εξοργίστηκαν σε βαθμό να αποχωρήσουν εντελώς από μία τόσο αδιάφορη προς την υπάρχουσα πελατειακή της βάση εταιρία, και να αλλάξουν σύστημα.
Αντιθέτως η Nikon και η Pentax διατηρούν σε μεγάλο βαθμό συμβατότητα των σωμάτων με τους παλιούς φακούς (καλά αυτές έχουν άλλα κολλήματα).



Κι εγώ τότε είχα τσαντιστεί με την canon γιατί είχα πολλούς φακούς FD.
Η κίνηση αυτή όμως της έδωσε το πλεονέκτημα έναντι της Nikon.
 
Αφού ο φακός αγοράσθηκε, όφειλα να δείξω δείγματα....
(όλα είναι χωρίς καθόλου PP, σε μία έχει γίνει λίγο crop)... resize με resample...

Το κακό είναι ότι ΜΑΛΛΟΝ ο φακός κάνει κάποιο μικρό front-focus... δυστυχώς.... ΑΚΟΜΗ δεν έχω βρει τον χρόνο να τον τσεκάρω καλά....

Clown_1122_web.jpg
F/2, ISO100

Clown_1126_web.jpg
F/2, ISO100

Horse_1156_web.jpg
F/2, ISO100

Flower_0934_web.jpg
F/2.2, ISO400

Nefeli_1024_web.jpg
F/2, ISO160, EV+1