Αγορά συστήματος 2.1 αποκλειστικά για μουσική.

Βασικα με αυτό το budget πας σε περισσοτερο all around ηχειο γιατι για αυτο που θες νομιζω οι παραπανω προτασεις σε καλυπτουν ουτως η αλλως. Τα 60 αρια τα focal με το woofer τους με την impact twin αν αντέχουν τα νεύρα σου να εγκαταστήσεις τους drivers
 
Ευχαριστώ για την πρόταση, σίγουρα θα τα ακούσω.

Σκέφτομαι ακόμα μήπως με συμφέρει καλύτερα να αυξήσω λίγο το budget μου και να αγοράσω κάτι που να το έχω για αρκετά χρόνια. Ας πούμε ότι πάμε το budget στα 2.500 ευρό, θα έχω σημαντικές διαφορές απ' αυτά που μπορώ να κάνω τώρα;
Δηλαδή να πήγαινα στην αγορά ηχείων, τελικού ενισχυτή, και προ-ενισχυτή, μαζί με κάποιο dac γιατί και πάλι η αναπαραγωγή θα γίνετε μέσω υπολογιστή (για αρχή τουλάχιστον). Πιστεύετε αξίζει τον κόπο; Έχετε να προτείνετε διάφορους συνδυασμούς, εφόσον πιστεύετε ότι συμφέρει να δώσω παραπάνω χρήματα. (έχετε υπόψιν σας ότι μου αρέσει το μπάσο :cool4:).

Φίλε ΙΜΗΟ μην δώσεις τόσα λεφτά για συγκεκριμένο είδος μουσικής διότι αργότερα ίσως και να αλλάξεις ακούσματα ή να διευρυνθεί το γούστο σου και θα πρέπει να αλλάξεις μηχανήματα. Αν δεν έχεις σκοπό να.κινηθείς σε μια πιο all around προσέγγιση μείνε στο αρχικό budget....

Βασικα με αυτό το budget πας σε περισσοτερο all around ηχειο γιατι για αυτο που θες νομιζω οι παραπανω προτασεις σε καλυπτουν ουτως η αλλως. Τα 60 αρια τα focal με το woofer τους με την impact twin αν αντέχουν τα νεύρα σου να εγκαταστήσεις τους drivers
Η πρόταση μου για Mackie υπερκαλύπτει και τις τωρινές και τις μελλοντικές ανάγκες.

Τα ηχεία είναι έτσι κι' αλλιώς μόνιτορ, οπότε είναι ταυτόχρονα και all-arround. Είναι όμως προσανατολισμένα προς την κατηγορία "γκάζια". Και καλύπτουν καλύτερα αυτό το κομμάτι. Εγώ προσωπικά δεν θα τα διάλεγα για μένα, διότι ακούω σε μεγάλο ποσοστό ακουστική μουσική (κλασσική, παραδοσιακή, τζαζ). Εκεί τα Focal, Adam, Dynaudio δίνουν ρέστα με την αναλυτικότητα και ουδετερότητα τους. Δεν μ' αφήνει όμως ασυγκίνητο η δύναμη και ο όγκος των Mackie. Και σαφώς καλύπτουν τις ανάγκες για μπάσο χωρίς να υστερούν στους άλλους τομείς.

Πιστεύω πως τα επιπλέον χρήματα θα ήταν καλύτερα να δοθούν σε κάποιο DAC, ή καλύτερα σε κάποιο προενισχυτή/DAC, ώστε να καλυφθεί η πιθανότητα και άλλων πηγών εκτός του υπολογιστή.
 
Εξαρταται τι εχει ο καθενας στο νου του για ορισμο του all rounder ηχειου. Ενα ηχειο ειναι all rounder οταν μπορει να ανταποκριθει και να παιξει καλα οσο το δυνατον περισσοτερα ειδη μουσικης και να ειναι οσο το δυνατον "ανεκτικο" σε μετριες κ κακες ηχογραφησεις. Ενα μονιτορ ηχειο και δη ηχειο studio monitor, που ειναι φτιαγμενο να "ξεκοκκαλιζει" σε αναλυση τη μουσικη και να εκθετει ατελειες, δεν ξερω κατα ποσο ειναι all rounder ηχειο. Τα "απολυτα" ηχεια στη συντριπτικη πλειοψηφια τους αποδεικνυονται το αντιθετο του all rounder. Η παρεμβαση μου ηταν για να βοηθησω το φιλο που ανοιξε το νημα ο οποιος δεν εχει εμπεiρια ακροασεων απο studio monitors και σε μεγαλο βαθμο και hifi, να καταλαβει ισως τι δεν του ταιριαζει. Το τι του ταιριαζει θα το καταλαβει εαν ξεκινησει και ακουει, και μαζεψει ακουστικες εμπειριες και δει πως παιζουν ολα αυτα που του εχουμε αραδιασει σ'αυτο το νημα και τον εχουμε φερει σε συγχυση.
 
Last edited:
Παντελή (Tyler ? Durden) σ' αυτό έχεις απόλυτο δίκιο. Εμείς με τις προτάσεις που κάνουμε προσφέρουμε μόνο τις γενικές κατευθύνσεις προς τις οποίες μπορεί να κινηθεί ο ενδιαφερόμενος.

Από κεί και πέρα εφόσον ψάξει να ακούσει και να ακούσει από κοντά ο ίδιος, θα αποκτήσει τις δικές του εμπειρίες. Και -το κυριότερο- θα διαμορφώσει το δικό του προσωπικό κριτήριο.
Κι' αυτό είναι αναντικατάστατο! :grandpa:
 
Θα συμφωνήσω,ότι τα επαγγελματικά ηχεία στούντιο μόνιτορς,είναι φτιαγμένα για τις ανάγκες ηχογραφήσεων των επαγγελματιών κι όχι για την απόλαυση της μουσικής.Οι προτεραιότητες-οι ανάγκες,ενός ηχολήπτη,είναι εντελώς διαφορετικές σε σχέση με κάποιον,που απλά θέλει να ακούει καλά μουσική.

Διαφορετικά κουρδίσματα...
 
τι να πω ρε παίδες ... άσχετα με την μουσική που προτιμά ο φίλος, μιλάμε για computer audio και κυριώτερα για την αντίστοιχη nearfield τοποθέτηση ... δηλαδή, εφόσον κάθεται και εργάζεται στο πισι του θα έχει εκατέρωθεν της οθόνης -σε απόσταση- άντε 1 μέτρο - τα ηχεία... παρεκτός και αν τα ηχεία είναι σε άλλο σημείο του δωματίου των 15 μέτρων και αδιαφορούμε για στερεοφωνική εικόνα, στήσιμο σκηνής, κλπ... εάν όντως ισχύει το πρώτο, πρέπει να κατευθυνθεί σε nearfield monitors με 8αρι γούφερ (αν και θεωρώ ότι σε αυτά τα μέτρα και με 6,5 θα κάνει μια χαρά την δουλειά του)... αν πάρει τα πχ. 12αρια βέγκα, στο 1 μέτρο δεν θα υπάρχουν οι στοιχειώδεις συνθήκες για να ''ευθυγραμμισθεί'' / ομογενοποιηθεί η απόκριση των μονάδων... αυτό που θα ακούγεται δεν θα είναι μουσική, ασχέτως του ισχυρού ντάπα-ντούπα ... και όπως είπε και ο Φράγκι δεν θα ακούει μόνον house μια ζωή...
 
Θα συμφωνήσω,ότι τα επαγγελματικά ηχεία στούντιο μόνιτορς,είναι φτιαγμένα για τις ανάγκες ηχογραφήσεων των επαγγελματιών κι όχι για την απόλαυση της μουσικής.Οι προτεραιότητες-οι ανάγκες,ενός ηχολήπτη,είναι εντελώς διαφορετικές σε σχέση με κάποιον,που απλά θέλει να ακούει καλά μουσική.

Διαφορετικά κουρδίσματα...
Λίγο υπερβολικό μου φαίνεται τούτο. Δηλαδή οι επαγγελματίες που ηχογραφούν, μιξάρουν και τέλος κάνουν το τελικό ρετούς στο mastering δεν ακούνε μουσική; Ή αφού φτιάξουν και παράγουν τη μουσική χρησιμοποιώντας τα monitors που έχουν στη διάθεση τους, θα πρέπει μετά να βρούνε άλλα ηχεία για να την ακούσουν;

Υπάρχει μία άποψη -και τη βλέπω διαδεδομένη ευρύτατα σ' όλο το forum- που θεωρεί ότι τα ηχεία κατηγορίας monitor είναι οπωσδήποτε επιθετικά και προβολικά με τονισμένες τις μεσοϋψηλές, κουραστικά κλπ, κλπ. Δεν είναι έτσι, αν και υπάρχει ένα ποσοστό αλήθειας σ' αυτό.

Για να είμαστε σωστοί θα πρέπει να πούμε ότι υπάρχουν "σχολές" monitor, με διαφορετικά χαρακτηριστικά, ανάλογα με τη χρήση για την οποία προορίζονται.

Η μία είναι η σχολή που παράγει όντως ηχεία με κάποια προβολικότητα στις μεσοϋψηλές. Προορίζονται κυρίως για τη μίξη ροκ και γενικότερα συναφούς ρυθμικής μουσικής, διευκολύνοντας τον ηχολήπτη μ' αυτό τον τρόπο. Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται οι YAMAHA, Genelec, Mackie (που πρότεινα σε προηγούμενο post), η JBL (ίσως) και άλλες.

Η δεύτερη είναι η σχολή της απόλυτης ουδετερότητας και ευρύτατης επίπεδης (flat) απόκρισης. Εδώ η αναλυτικότητα προκύπτει από την ευρεία και εντελώς επίπεδη απόκριση συχνότητας και όχι από τον τονισμό κάποιων συχνοτήτων. Προορισμός η ηχογράφηση, μίξη και επεξεργασία κυρίως ακουστικής μουσικής (και κλασσικής βεβαίως) και φυσικά το mastering. Και να πούμε πως είναι κατάλληλη και για όλα τα υπόλοιπα είδη μουσικής. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν οι ATC, PMC, Focal, Adam, Dynaudio, Lipinski, κλπ.

Εάν λοιπόν κάποιος θέλει να ακούει ότι υπάρχει ακριβώς σε μία ηχογράφηση, όπως είναι, χωρίς ωραιοποίηση, χωρίς εντυπωσιασμό, ή το αντίθετο, δεν θα πρέπει να απορρίπτει εκ των προτέρων τα monitors. Από 'κει και πέρα, εάν κάποιος έχει ιδιαίτερες προτιμήσεις και θέλει να ακούει με ορισμένο τρόπο τη μουσική του, είναι θέμα γούστου και είναι απόλυτα σεβαστό...

τι να πω ρε παίδες ... άσχετα με την μουσική που προτιμά ο φίλος, μιλάμε για computer audio και κυριώτερα για την αντίστοιχη nearfield τοποθέτηση ... δηλαδή, εφόσον κάθεται και εργάζεται στο πισι του θα έχει εκατέρωθεν της οθόνης -σε απόσταση- άντε 1 μέτρο - τα ηχεία... παρεκτός και αν τα ηχεία είναι σε άλλο σημείο του δωματίου των 15 μέτρων και αδιαφορούμε για στερεοφωνική εικόνα, στήσιμο σκηνής, κλπ... εάν όντως ισχύει το πρώτο, πρέπει να κατευθυνθεί σε nearfield monitors με 8αρι γούφερ (αν και θεωρώ ότι σε αυτά τα μέτρα και με 6,5 θα κάνει μια χαρά την δουλειά του)... αν πάρει τα πχ. 12αρια βέγκα, στο 1 μέτρο δεν θα υπάρχουν οι στοιχειώδεις συνθήκες για να ''ευθυγραμμισθεί'' / ομογενοποιηθεί η απόκριση των μονάδων... αυτό που θα ακούγεται δεν θα είναι μουσική, ασχέτως του ισχυρού ντάπα-ντούπα ... και όπως είπε και ο Φράγκι δεν θα ακούει μόνον house μια ζωή...
Δεν έχεις άδικο, λάβε όμως υπ' όψιν ότι εκτός από τα near field, υπάρχουν και τα mid field monitors, που μπορούν να τοποθετηθούν σε μεγαλύτερη απόσταση από το γραφείο, συνήθως πάνω σε βάσεις, καλύπτοντας ένα χώρο, όπως θα κάναμε και με τα γνωστά σε όλους μας συμβατικά ηχεία.

Τώρα, ότι τα μουσικά γούστα όλων μας εξελίσσονται με το χρόνο, αυτό είναι γεγονός!
 
H αληθεια ειναι οτι υπαρχει αυτη η καινουρια ταση σε καποια μονιτορ ηχεια και αυτο μαλλον οφειλεται οτι η συγκεκριμμενη αγορα τα τελευταια χρονια εχει μπει σε καποιο βαθμο και στα σπιτια με τη μορφη του computer audio κλπ. Ολο και περισσοτεροι ανθρωποι κοιταζουν πλεον nearfield monitors για το γραφειο τους, οποτε και οι εταιριες το εχουν λαβει σοβαρα υποψην αυτο. Απο την αλλη η εμπειρια μου λεει οτι η προσπαθεια να φτιαχτει ενα μονιτορ με προσανατολισμο πιο "καθημερινης" χρησης, δεν ειναι σε τοσο εκτεταμενο βαθμο που να το διαφοροποιει τοσο απο τον ηχο των studio monitors ωστε να μπορεις να πεις οτι πλεον παιζει πιο κοντα στη φιλοσοφια που εχουν καποια hifi ηχεια. Για να γινω κατανοητος, δεν νομιζω να υπαρχει studio monitor που να παιζει κοντα στον ηχο της Sonus Faber , Chario, ισως και harbeth πχ.