Air Force Planes

Απάντηση: Re: Air Force Planes

Bεβαια υπηρξαν και καποια αεροπλανα που επρεπε να μεινουν σα χαρτια αλλα αυτα κατασκευαστηκαν οπως το SR-71...-bye-
Γιατι χρειαζοταν απλα ενα δηθεν τεχνολογικο φοβητρο για τους Σοβιετικους.

Μπορουμε να το συζητησουμε αυτο (αν θες).
Το 1966 (χρονια που γεννηθηκα), τι ακριβως υπηρχε απο οπτικα σε δορυφορους για να σαρωσεις μια περιοχη σαν ... την Βορεια Σιβηρια ?
Ρητορικη η ερωτηξις, φυσικα. Αλλα ας δουμε τι αλλο υπηρχε απο αεροπλανα. Yπηρχε το U2 .... αλλα ολοι ξερουμε τι συνεβη το 1960.
Γιατι εκτος απο υψος .... χρειαζεσαι και ΤΑΧΥΤΗΤΑ. Αλλιως σε φαγανε λαχανο οι πυραυλοι. Οποτε ? .... Γιατι επρεπε να μεινει στα χαρτια
το καμαρι μου ?

:ears:

(το Mirage 4000, τρελλο γιαβρι και ποθος, :love: δεν μπορω να επιλεξω το F-16 XL αν βαλουν το 4000 διπλα του, αναποφασιστος θα μεινω :nounder:

d-01-mirage-4000-e1569859813187.jpg


Ισως ειναι αυτα τα μικρα canards, μπροστα και πανω απο τις εισαγωγες .... ισως ειναι η απλοτητα της δελτοειδους πτερυγας .... αναποφασιστος :proud:)
 
Re: Απάντηση: Re: Air Force Planes

Μπορουμε να το συζητησουμε αυτο (αν θες).
Το 1966 (χρονια που γεννηθηκα), τι ακριβως υπηρχε απο οπτικα σε δορυφορους για να σαρωσεις μια περιοχη σαν ... την Βορεια Σιβηρια ?
Ρητορικη η ερωτηξις, φυσικα. Αλλα ας δουμε τι αλλο υπηρχε απο αεροπλανα. Yπηρχε το U2 .... αλλα ολοι ξερουμε τι συνεβη το 1960.
Γιατι εκτος απο υψος .... χρειαζεσαι και ΤΑΧΥΤΗΤΑ. Αλλιως σε φαγανε λαχανο οι πυραυλοι. Οποτε ? .... Γιατι επρεπε να μεινει στα χαρτια
το καμαρι μου ?

:ears:

(το Mirage 4000, τρελλο γιαβρι και ποθος, :love: δεν μπορω να επιλεξω το F-16 XL αν βαλουν το 4000 διπλα του, αναποφασιστος θα μεινω :nounder:

d-01-mirage-4000-e1569859813187.jpg


Ισως ειναι αυτα τα μικρα canards, μπροστα και πανω απο τις εισαγωγες .... ισως ειναι η απλοτητα της δελτοειδους πτερυγας .... αναποφασιστος :proud:)

Γιατι... θα σου βαλλω λιστα (μικρη) και οχι οτι δεν μ'αρεσει το αεροπλανο. Πολυ ντηζΑϊν και φουτουριστικο για μουσειο Κουγκενχαϊμ με τα χιλια...αλλα....
Δεν ηταν ποτε πραγματικα επιχειρησιακο. Με λιγα λογια ειχαν φανταστει μια τεχνολογια που δεν κατειχαν ακομα απο την Λοκχηντ δεν ειχαν καν τα καταλληα υλικα (στο εμπορειο) και αναγκαστηκαν να τα εφευρουν μνοι τους στην διαδρομη.

Λοιπον το αεροπλανο πολυ σπανια ξεπερναγε τα τρια μαχ για λογους ασφαλειας.
Κατουρουσε καυσιμο οταν δεν ηταν σε οριεσμενες θερμοκρασιες και σε πτηση
Ειχε συνεχη δομικα προβληματα με σημαντικα θεματα ασφαλειας πτησης που το καναν επιχειρησιακο σε πολυ χαμηλο επιπεδο.
Το κυριοτερο ο προγραμματισμος μιας πτησης ηταν αντιστοιχος με δαστημικο ταξιδι.
Οταν εφευγε για αναγνωριση στον χωρο της Σοβιετικη ενωσης το σναριο ηταν συνηθως το ακολουθο...εφτανε εως ενα ορισμενο σημειο...εκτοξευοταν κατι, εκανε στροφη 180 μοιρων και εκμεταλευοταν την ταχυτητα του για να γυρισει πισω.

Απλα σκεφτομαι με τα δεδωμενα του σημερα. Τοτε ηταν αλλιως. Αλλα σημερα αν "κοβουν" ενα Τομκατ γιατι ειναι ασυμφορο....τοτε τι να πουμε για ενα SR που ηθελε ενα ταγμα μονο του να ασχολειται πανω του περα τι κοστιζε σε καυσιμα.

Αλλα ειπαμε ηταν αυτο που δημιουργησε δεος στον αντιπαλο. Σαν διαστημικο ηταν.
Αντιπαλο που να θυμησω επαιζε επισης με τετοια νουμερα ταχυτητες 3 μαχ υπερυψη και τετοια.. Βεβαια αυτος ο αντιπαλος εγραφε την ασφαλεια και την ζωη των πιλοτων του οπως ηξερε παντα να κανει... Αλλα στη Δυση δεν εχουμε αυτη την κουλτουρα. Οποτε ηταν να αεροπλανο που ηταν πολυ λιγο επιχειρησιακο.

Αυτα τα εχω ακπυσει απο φορουμ αεροπορων.

Οπως εχω ακουσει και κατι που δεν ξερετε μαλλον. Οι Αμερικανοι πριν οι Γαλλοι να προχωρησουν το προγραμμα Ραφαλ, ειχαν προσεγγισει τους Γαλλους για να τους πασαρουν το F18. Για τα αεροπλανοφορα τους.
Τοτε εγιναν και πολλα παρε δωσε με γαλλους πιλοτους και αντιστοιχους συναδελφους τους Καναδους Ελβετους αλλα ακμα και Αμερικανους με δοκιμες.
Και αποφασισαν πως δεν...
Βεβαια ειχε γινει και κατανοητο οτι εαν ειχε προχωρησει αυτη η προσφορα θα ειχε τεθει μια ταφοπλακα στην Γαλλικη αεροδιαστημικη βιομηχανια.

Συμπερασμα οι Γαλλοι πιλοτοι εχουν δοκμασει το F18 και δεν ειναι ενθουσιασμενοι σχετικα με το ραφαλ βεβαια.
 
Ενταξει ισως ειμαι λιγο αδικος με το αεροπλανακι...
Αλλα αν ηταν σημερα σαν προτζεκτ δεν νομιζω οτι με αυτες τις προοπτικες θα περναγε.

Τοτε ισως σερναν τα σκυλια με τα λουκανικα....
 
Δεν ηταν ποτε πραγματικα επιχειρησιακο.

Επιχειρησιακo απο το 1966 μεχρι το 1998 (USAF) και μεχρι το 1999 (NASA).
Toυλαχιστον ως στρατηγικο αναγνωριστικο (μεγαλου υψους και μακρας εμβελειας).
Μαλλον κατι αλλο εννοεις ?

Με λιγα λογια ειχαν φανταστει μια τεχνολογια που δεν κατειχαν ακομα απο την Λοκχηντ δεν ειχαν καν τα καταλληλα υλικα (στο εμπορειο) και αναγκαστηκαν να τα εφευρουν μονοι τους στην διαδρομη.

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ .... που κανει ακομα πιο απιστευτο το επιτευγμα του SR-71.
Οτι με τεχνολογια υλικων του 1960, εφτιαξαν κατι που κανονικα ... επρεπε να καει στα 3.0 mach.
Kαι κατι σχετικα με το τιτανιο (που χρησιμοποιηθηκε "ασυδοτα" και "γλεντζεδικα" στην δομη του SR-71
κοντα στο 92% της συνολικης δομης .... μιλαμε ο ορος ΓΛΕΝΤΖΕΔΙΚΑ ειναι understatement, at least).
To 1962-1968 ..... μονο standard technology ΔΕΝ ηταν. Θυμισου τι κυκλοφορουσε εκεινη την ρομαντικη
ροκαμπιλαδικη εποχη .... θυμισου ! 1966 .... !!!!!

Λοιπον το αεροπλανο πολυ σπανια ξεπερναγε τα τρια μαχ για λογους ασφαλειας.
Κατουρουσε καυσιμο οταν δεν ηταν σε οριεσμενες θερμοκρασιες και σε πτηση
Ειχε συνεχη δομικα προβληματα με σημαντικα θεματα ασφαλειας πτησης που το καναν επιχειρησιακο σε πολυ χαμηλο επιπεδο.
Το κυριοτερο ο προγραμματισμος μιας πτησης ηταν αντιστοιχος με διαστημικο ταξιδι.

ΝΑΙ ... η συνηθης ταχυτητα ηταν τα 2.72 Mach ... ομως για ΠΟΙΟΝ ΛΟΓΟ ?
Στα 3.3 mach (top recorded speed, υπαρχουν και καταγραφες για 3.5 mach) η πτηση θα περιοριζοταν στην ΜΙΑΜΙΣΗ ΩΡΑ.
Που να πας με ΜΙΑΜΙΣΗ ΩΡΑ χρονο πτησης ! Ομως, για φαντασου .... τα ντεποζιτα (που ΝΑΙ, εσταζαν μεχρι η θερμοτητα
να αναγκασει τα μεταλλα να διασταλθουν και να κλεισουν τα στεγανα, ξαναθυμιζω ... τεχνολογια 1960) μπορουσαν να
βαστηξουν μεχρι 1 ωρα και 50 λεπτα. Το Concord χρειαζοταν 2 ωρες και 52 λεπτα .... για την ιδια αποσταση (και στα 2.2 mach
ταχυτητα που ΕΠΙΣΗΣ δεν μπορουσε να κρατησει, επεφτε πολυ συχνα στα 1.8 με 2.0 mach) και το 747 ... ΕΞΙ ΩΡΕΣ και κατι.
Οσον αφορα top recorded flight time ..... 10 ωρες και 30 λεπτα (πηγαινε-ελα). Οχι στα 3 mach, βεβαια (ειπαμε ποσο).
Φτανεις η δεν φτανεις στα βαθη της Σιβηριας ? ΦΤΑΝΕΙΣ !!!! Καπνιζεις και τσιγαρακι στον εξωστη !

Τα δομικα προβλημα ασφαλειας οδηγησαν σε ουτε ενα, ουτε δυο .... αλλα .... 12 ατυχηματα με ισαριθμο πληθος σκαφων
να καταληγουν φαντασμαγορικα βεγγαλικα στην ατμοσφαιρα. Ομως ΟΥΤΕ ΕΝΑ ατυχημα σε αποστολη. ΟΥΤΕ ΕΝΑ !
Ολα τα ατυχηματα αφορουσαν δοκιμες με drones (D-21) στην πλατη του SR-71. https://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_D-21
Με λιγα λογια ... εβαζαν ενα ηδη υπερυψηλο performance envelope .... σε ασυγχωρητα πειραματα (το D-21 απο μονο του
αλλαζε ολοκληρη την αεροδυναμικη γυρω απο το SR-71 σε σημειο που το κυριως σκαφος να βιωνει κραδασμους σε ταχυτητες
ηδη απο το 1.5 mach .... ειναι αποριας αξιο .... ΠΩΣ συνεχιζε με αυτο το δευτερο αεροπλανο καρφωμενο στην πλατη του).
Σε αποστολες αναγνωρισης ..... ΟΥΤΕ ΜΙΑ .... αστοχια, απο το 1966 μεχρι το 1998. Ουτε ΜΙΑ ! Ουτε ενα ατυχημα ....
Και αυτο συνυπολογιζοντας τους πυραυλους που ενδεχομενα εκτοξευονταν απο το εδαφος της ρωσικης επικρατειας.
Ουτε ενας δεν βρηκε στοχο .... not a single one ... αλλιως θα το διατυμπανιζαν οι ρωσοι (οπως με το U2).

Oσον αφορα προετοιμασια αστροναυτη πριν την πτηση .... ΚΑΙ ΤΙ ΑΛΛΟ μπορουσε να γινει ?
Επρεπε να πεταξει σε υψος 26 με 28 χιλιομετρα. Ακομα και σημερα, 50 χρονια μετα ... δεν εχουμε βρει αλλο τροπο
περα απο pressurized suits. Εχουμε βρει τιποτα αλλο ? Αν εχουμε βρει να το μαθω (που τα ψαχνω σαν χαζος).
 
Απάντηση: Re: Air Force Planes

Ενταξει ισως ειμαι λιγο αδικος με το αεροπλανακι...
Αλλα αν ηταν σημερα σαν προτζεκτ δεν νομιζω οτι με αυτες τις προοπτικες θα περναγε.

Τοτε ισως σερναν τα σκυλια με τα λουκανικα....

Σημερα ....
ΔΕΝ βιωνουμε Βeatles, ουτε Elvis, ουτε Cadillac Eldorado με φτερα (ροζ αποχρωσεων).
ΜΙΑ ΦΟΡΑ .... συμβαινουν αυτα . Και ηταν .... ΤΟΤΕ !

Μετα, δεκαετιες μετα, ξερω και γω να λεω ποσο πανακριβο προτζεκτ ηταν ! Η-Τ-Α-Ν.
Σημερα, εγω ο ιδιος (ως γερουσιαστης) θα προτεινα στρατοσφαιρικα αεροστατα.
Να και αν τα καταρριψουν ... να και αν δεν τα κατρριψουν ! Ομως .... ΣΗΜΕΡΑ
θα το προτεινα !
 
Αμφισβήτησαν το blackbird παρουσία του Μάνου;;;; Φάε σεντόνι στη μάπα για να μάθεις :)
 
Θα θελα να ήμουν από μια μεριά να σε δω όταν διάβασες το "δεν ήταν ποτέ πραγματικά επιχειρησιακό"

:)
 
2003_bf8cd8_6618876.gif
32 χρονια αποστολων .... και "ποτε πραγματικα επιχειρησιακο" ... με κανουν λιγο :icon15: ....

2003_bf8cd8_6618876.gif


Ο φιλτατος Γεωργιος εχει δικιο ΜΟΝΟ σε ενα aspect. Με τοσα χρηματα που δαπανηθηκαν, επρεπε να μην εχει
το παραμικρο προβλημα. Μονο που αυτο ... αντικειται στους νομους της Φυσης. Και δεν καταλαβανει απο κοστη
η Φυση. Οτι και να χεις σταξει ! Πανω απο το 1 mach (και μονο) η Φυση ειναι ΑΤΕΓΚΤΗ στα ορια κτηνωδιας !

2003_bf8cd8_6618876.gif


2003_bf8cd8_6618876.gif
 
Παρα πολλοι πιλοτοι θελουν να το ξεχασουν (αν δεν το ξεχασαν ηδη, αφου βρισκονται στην συνταξη, ετσι κι αλλιως) ....

1d35456f0cefb5203f3159c7f20aa5e2.jpg


Koιταξτε ΕΔΩ επικινδυνοτητα http://www.916-starfighter.de/916starfighter/wallpaper/wp_20+08 F-104G 1987 PM.jpg .... ολα αυτα ανηκουν στο παρελθον (thankfully).
 
Aπο τα non US fighter planes ..... μια απο τις καλυτερες στιγμες της αεροναυπηγικης (δεκαετιας 70)

Saab 37 Viggen !

SAAB-Viggen-J-37-http-czechairspotterscom-photophpid3276.jpg


Τα canards ... ειναι απλα τεραστια. Και δινουν την ΑΝΑΛΟΓΗ στηριξη και ευελιξια.
Το σουηδικο μαχητικο μπορει ανετα να γινει ..... βομβαρδιστικο !
https://i.pinimg.com/736x/97/44/9f/97449f8c9354830585f418483d69b233.jpg

68773_1492120793.jpg


To Saab Draken που βγηκε πριν ... δεν μ'αρεσε ιδιαιτερα :icon15:
 
Aπο τις πλεον αποκαλυπτικες φωτογραφιες των καυσαεριων στην εξοδο της τουρμπινας.
Τα ελαφρως γαλαζωπα εχουν λιγο μεγαλυτερη θερμοκρασια την στιγμη που αναμιγνυονται
με τα ελαφρως κιτρινωπα (λιγο χαμηλοτερη θερμοκρασια). Τα γραφω σωστα ?

8729_Saab-AJSF-37-Viggen_SE-DXN.jpg


Γιατι ΔΕΝ ειμαι και φυσικος :rolleyes: ....
 
Εδώ την εντύπωση ότι έχει να κάνει με το αν γίνεται τέλεια ή ατελής καύση, δηλαδή με το διαθέσιμο οξυγόνο..... αλλά όταν έχεις τέτοιο "κώλο" μπροστά σου, ποιος ασχολείται με λεπτομέρειες; :)
 
Πανεμορφες φωτογραγιες !

Οσο για το F-104, στην Γερμανια υπαρχει συλλογος χηρών των πιλοτων του τυπου αυτου.
Μαλλιστα εχουν κανει και μια δικαστικη μαχη απεναντι στην Λοκχηντ. Υπαρχει και φιλμ.

Παντως αν θυμωσαστε....υπηρχαν ενα σωρο φοβερες αεροδιαστημικες εταιριες...Northrop, Grumman, Mc Donnel Douglas, General Dynamics, Fairchild Republic (που ηταν δυο εταιριες στην αρχη)...Lockheed
Tελικα σημερα ολη "τη μιζα" τη ραφλαρε η Λοκχηντ... Που λεγοταν παλια και η... εταιρια των σκανδαλων. Και η Μποϊνγκ που ηταν κατασκευαστης αεροσκαφων πολιτικης αεροποριας.
Ολες οι αλλες αφωμοιωθηκαν.
 
To Draken... που δεν αρεσει ιδιαιτερα στον Μανο

z1-saab-35_draken-facts-960-5.jpg


draken-knight_03.jpg


Α αυτοι οι Σουηδοι...ξερουν να φτιαχνουν αεροπλανα. Τους εχει μεινει απο τοτε που φτιαχναν Ντρακαρ
 
Κλεβεις ομως! Ποσταρεις φωτο με custom paint schemes. Να ποσταρουμε και το f104 της ΠΑ με το τιγρέ; :D