TUPOLEV TU-2 Ο θρύλος των σοβιετικών βομβαρδιστικών του Β’ Π. Π
Επρόκειτο για ένα μεσοπτέρυγο μονοπλάνο, που ακολουθούσε συμβατική διάταξη, με διπλό κάθετο σταθερό, δομή από ντουραλουμίνιο (εκτός από τα χαλύβδινα ατρακτίδια των κινητήρων, εντός των οποίων ανασύρονταν υδραυλικά τα κύρια σκέλη του συστήματος προσγείωσης), πολύ καλό αμυντικό οπλισμό (2 πυροβόλα και 3-5 πολυβόλα) και τριμελές —αρχικά— πλήρωμα (αργότερα πενταμελές). Είχε μήκος 13,8 μέτρα, ύψος 4,5 μέτρα, εκπέτασμα 18,9 μέτρα, πτερυγική επιφάνεια 48,8 τετρ. μέτρα, κενό βάρος 7.470 κιλά και σύνηθες βάρος απογείωσης 11.360 κιλά.
Αν και παλαιότερες πηγές αναφέρουν —λανθασμένα— ότι πρωτοπέταξε εντός του 1940, η αλήθεια είναι ότι το πολικό ψύχος ανέβαλε την πρώτη πτήση επί 2 μήνες, μέχρι τις 29/1/1941. Χειριστής την ημέρα εκείνη ήταν ο Mikhail Nukhtikov. Πολύ σύντομα, ο τύπος αποδείχτηκε απίστευτα ταχύς, επιτυγχάνοντας με «καθαρή» διαμόρφωση (χωρίς φορτίο) ταχύτητα 635 χ.α.ώ. στα 8.000 μέτρα.
Μια τέτοια ταχύτητα τη ζήλευαν ακόμη και τα καλύτερα μονοκινητήρια μαχητικά του 1940-41, όσο, δε, αφορά στα πολυκινητήρια βομβαρδιστικά, την εποχή εκείνη μόνο το πρωτότυπο του D.H. Mosquito (που είχε πετάξει λίγες εβδομάδες νωρίτερα στην Αγγλία), μπορούσε να πετύχει κάτι παρόμοιο. Η οροφή του (10.800 μέτρα) και η εμβέλειά του (2.500+ χιλιόμετρα) ήταν εξίσου εντυπωσιακές.