AK4490 DAC by.. avclub.gr?

Απάντηση: Re: Απάντηση: AK4490 DAC by.. avclub.gr?

Ένας πρόχειρος υπολογισμός που έκανα για την πλακέτα των ΑΚ4490 μου έβγαλε περίπου 100 ευρώ (~30 τα 6 LT3042, 30 το ρολόι, 10 η πλακέτα, 10 τα ΑΚ4490 και τα υπόλοιπα ψιλά κανένα 20).
Για το discreet έχω δώσει αναλυτικό ΒΟΜ και βγαίνει στο 40 και για τα δύο κανάλια. Μην πάρετε εξόδου θα σας δώσω εγώ ματσαρισμένα.
Είναι τα μόνα που χρειάζονται μεγάλη ποσότητα, για να βρείτε όμοια, οπότε δεν αξίζει τον κόπο.
Έχω πάρει 100-αδα και θα μου μείνουν τα υπόλοιπα οπότε σας δίνω όσα χρειάζονται (πρέπει να έχω καμιά 20αριά που πληρούν τις προυποθέσεις)

Μπα Κώστα η πλακέτα του ΑΚ βγαίνει αρκετά παραπάνω, τα LT3042 θα τα πάρουν αναγκαστικά από Farnell, 6 LT3042EMSE έχουν 24,9 αγγλικές λίρες, βάλε και το ΦΠΑ πάει 30,9 λίρες ... δηλ. 35άρι σε ευρώ και φυσικά θα πληρώσουν επιπρόσθετα και τα μεταφορικά άλλα 5,5 ευρώ. Επίσης τα λοιπά των LT δεν είναι της τάξης των λεπτών όλα, μερικά από αυτά έχουν μερικά ευρουλάκια έκαστο...οπότε το 20άρι για τα λοιπά είναι και αυτό λίγο...τα 4 u.fl μόνο έχουν 4-5 ευρώ. Θεωρώ ότι θα πάνε άνω των 120 ευρώ χαλαρά...
Γενικά, θα βγουν και άλλα έξοδα που δεν τα έχουμε υπολογίσει (όπως τα καλώδια u.fl σε u.fl), αλλά όποιος μπει στο παιχνίδι θα το στήσει σταδιακά και το συνολικό ποσό θα σπάσει σε δόσεις ...
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: AK4490 DAC by.. avclub.gr?

Εν μέρει έχεις δίκιο για τα LT3042. Αν μπορούν τα πάρουν σαν 25-αδα τότε η τιμή μειώνεται αρκετά

http://export.farnell.com/linear-te...alse&ddkey=http:en-EX/Element14_Export/search

Για τα u.fl έχω πάρει αυτά σε καλές τιμές

http://www.ebay.com/itm/10PCS-IPEX-...462358?hash=item1ec4d749d6:g:J3MAAOSw4CFY5u-w

http://www.ebay.com/itm/5PCS-IPX-Fe...400624?hash=item3d2c30cc70:g:f6gAAOSwEzxYOHw3
 
Απάντηση: Re: AK4490 DAC by.. avclub.gr?

Δημήτρη το δοκίμασες με παλμογράφο για να δεις τυχόν ταλαντώσεις?
Ακόμα καλύτερα με φορτίο στην έξοδο 5Κ-10Κ.
 
Απάντηση: Re: AK4490 DAC by.. avclub.gr?

Δεν μπορώ να πάω πιο πάνω, δεν με παίρνει λόγω συντελεστή.. θα με καρφώσει το βουβάλι που έχω παραδίπλα και θα με πάνε μέσα.. :p

Για αυτό το λόγο προτίμησα την ανάπτυξη οριζόντιας ιδιοκτησίας, για να εξοικονομήσω στο σύντελεστή δόμησης.
Η μόνη παραφωνία, ότι σήκωσα παράνομα μία κεραμοσκεπή (οθόνη), δίχως να τη δηλώσω.
 

Attachments

  • AK4490.jpg
    AK4490.jpg
    230.1 KB · Views: 195
Re: Απάντηση: Re: AK4490 DAC by.. avclub.gr?

Δημήτρη το δοκίμασες με παλμογράφο για να δεις τυχόν ταλαντώσεις?
Ακόμα καλύτερα με φορτίο στην έξοδο 5Κ-10Κ.

Το Salas το τσέκαρα κανονικά, το ίδιο το dac θα το τσεκάρω απόψε.. αλλά το άκουσα αρκετά (πάνω στον πάγκο) και δεν παρατήρησα κάτι περίεργο..
 
Re: Απάντηση: Re: AK4490 DAC by.. avclub.gr?

Για αυτό το λόγο προτίμησα την ανάπτυξη οριζόντιας ιδιοκτησίας, για να εξοικονομήσω στο σύντελεστή δόμησης.
Η μόνη παραφωνία, ότι σήκωσα παράνομα μία κεραμοσκεπή (οθόνη), δίχως να τη δηλώσω.

Πρόσεξε μόνο μην στο μετρήσουν για διαφημιστική πινακίδα και σε τρελάνουν στο ΦΠΑ.. :p
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: AK4490 DAC by.. avclub.gr?

Στα 10Κ φορτίο έχει δοκιμαστεί το διακριτό στάδιο, όλες οι μετρήσεις που σας έδωσα με 10Κ φορτίο ήταν.
Τώρα για τα 5Κ, έχει νόημα;
 
Απάντηση: Re: AK4490 DAC by.. avclub.gr?

Βλέπω μια ύποπτη πλακέτα πάνω στη σανίδα του Μανόλη ;)

Και στου Δημήτρη, η ίδια ύποπτη είναι...ο άσος στο μανίκι που λέμε...στην εφορία τη δηλώσαμε ως ημι-υπαίθριο, ο φοροτεχνικός μας είπε ότι έτσι θα περάσει καλύτερα!
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: AK4490 DAC by.. avclub.gr?

Μανόλη, δεν έχει νόημα. Το έγραψα βιαστικά, εννοούσα κάποια τιμή μεταξύ 5Κ και 10Κ.
Διαφορά θα είχε γύρω στο 1Κ όπου θα έφευγε από την τάξη Α. Πρακτικά, δεν θα αλλάξει τίποτα παρα μόνο, μετρητικά, η παραμόρφωση.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: AK4490 DAC by.. avclub.gr?

Έγινε η πρώτη "επίσημη" δοκιμή του νέου ΑΚ.

Ευχαριστούμε το μέλος PanMan (Παναγιώτης) για τη φιλοξενία στο χώρο του και για την υπομονή της λοιπής οικογενειάς του.

Το σύστημα που επιλέχθηκε στηρίζεται πάνω σε ηχεία Magnepan 2.7, ενισχυτή με τα πρώτα 40W σε τάξη Α και προενισχυτή (κατασκευής supersonics), πηγή από υπολογιστή αποκλειστικά για την υποστήριξη του ηχητικού συστήματος με sw αναπαραγωγής foobar.

attachment.php

Η πρώτη δοκιμή θεωρείται επιτυχής και δείχνει ότι το πρότζεκτ, αφενός πήγε καλά και αφετέρου έχει φθάσει σε βαθμό ωριμότητας που χαρακτηρίζεται ως ολοκληρωμένο.

Σαφώς κάποιες παρεμβάσεις στον κώδικα, θα χρειαστούν ακόμη, αλλά ο βασικός κορμός της βασικής του λειτουργίας καλύπτεται 100%.

Όπως είχαμε γράψει παραπάνω, είχαμε ετοιμάσει δύο usb dac όσο πανομοιότυπα γινόταν και δεδομένου ότι δεν είναι εμπορική κατασκευή για να έχουμε παντελώς όμοια dac. Το κυρίως dual-dac με τις τοπικές τροφοδοσίες, ο ελεγκτής και η δική μας κάρτα usb->i2s ήταν πανομοιότυπα, ενώ οι διαφορές ήταν στις αρχικές τροφοδοσίες του dac, ελεγκτή, usb->i2s κάρτας και στο "αναλογικό" στάδιο.

Δεν μπήκαμε στη διαδικασία στάθμισης της εξόδου, έτσι ώστε το κάθε dac να παίζει αυστηρά στην ίδια ένταση εξόδου, το αφήσαμε ελεύθερο και το αναπροσαρμόζαμε αναλόγως της περίστασης.

Κατά τη γνώμη μου:

Διακριτό στάδιο (SE)
Είχαν ετοιμαστεί δύο Salas 1.2 reg για τη συμμετρική τροφοδοσία του και αυτή τη φορά ήταν καθόλα έτοιμο να δείξει αυτό για το οποίο σχεδιάστηκε.
Η δοκιμή δεν έδειξε πρόβλημα στο διακριτό στάδιο που να δικαιολογεί κάποια μελλοντική επέμβαση, είχε ανοικτή σκηνή, ολοκληρωμένη εικόνα και αέρα με αρκετή ενέργεια στις υψηλές συχνότητες δίχως όμως να υπερτονίζει τα συριστικά φωνήματα. Κάποιες παλιότερες επιφυλάξεις για πιο μειωμένο χαμηλό φάσμα δεν έδειξαν να υπάρχουν σε αυτήν την ακρόαση.
Με 50 ευρώ πλακέτα και υλικά και άλλα 100 ευρώ για την τροφοδοσία των reg, έχει κάποιος πανέτοιμο αυτό το στάδιο.

Στάδιο με Μ/Τ
Είχε στηθεί για 20-25Κ είσοδο προενισχυτή, παρόλο που η είσοδος του προ του PanMan ήταν 10Κ.
Το δοκιμάσαμε σε SE σύνδεση, με τους δύο πιθανούς τρόπους σύνδεσης gnd δηλ. με κοινό gnd ανάμεσα στο dac & δευτερεύων του M/T και floating, όπου το gnd της εξόδου προέρχεται αυστηρά από το δευτερεύων του M/T (απομόνωση gnd).
H πρώτη σύνδεση (κοινό gnd) ήταν προβληματική στο παραπάνω σύστημα (βασικά προενισχυτή), δεν έπαιξε σωστά, οι χαμηλές συχνότητες θόλωναν το λοιπό φάσμα και μάλιστα σε ένα κομμάτι τα έκανε μαντάρα και στις υψηλές με σκληρότητα.
Η δεύτερη σύνδεση (floating) έδωσε το αναμενόμενο, μεγάλη αλλαγή στη σκηνική εικόνα, βελτίωση του διαχωρισιμού των οργάνων, μουσικότητα με περισσότερο αέρα και έλλειψη σκληρότητας. Σε αντιδιαστολή με το διακριτό παρουσιάζει μια ελαφρώς μείωση της ενέργειας στο άνω ακουστικό φάσμα, δίχως όμως - κατά τη γνώμη μου - να θεωρείται ότι μειονεκτεί ως προς αυτό τον τομέα, είναι θέμα προσωπικού γούστου.

α) το ΑΚ είναι πανέτοιμο για όποιον το καταφέρει να το φτιάξει, δεν είναι εύκολο πρότζεκτ, δεν απευθύνεται σε ντιούηδες που κάνουν τα πρώτα τους βήματα, αλλά πιστεύουμε ότι θα αποζημιώσει όσους το επιχειρήσουν.
β) αν ψάχνετε για το στάδιο που έπαιξε καλύτερα, η προσωπική μου άποψη είναι ότι είναι θέμα προτίμησης και σαφώς υπάρχουν διαφορετικές γνώμες. Για παράδειγμα, το διακριτό δείχνει σε μερικά κομμάτια ότι παρέχει περισσότερη ενέργεια στο άνω φάσμα, αυτό σε κάποιους αρέσει το επιζητούν γιατί νιώθουν περισσότερο "αέρα" και δεν τους ενοχλεί, σε άλλους (όπως είναι η περίπτωσή μου) αρέσει αυτό το φάσμα να είναι με λιγότερη ενέργεια αλλά δίχως να θολώνει, έτσι ώστε να δημιουργεί μια πιο άνετη πολύωρη ακρόαση και όχι σε ένα αυστηρό Α/Β των 10-20 λεπτών.
Αν το δείτε και από οικονομοτεχνική άποψη το διακριτό κοστίζει λιγότερο και απαιτεί λιγότερο εξοπλισμό από τον ντιουίστα, εφόσον το στάδιο με τους Μ/Τ θέλει και έναν παλμογράφο τουλάχιστον για να θέσετε σωστά το φίλτρο εξόδου για πιο ομαλό FR και τετράγωνο.
γ) Για άλλη μια φορά διαπιστώσαμε την ακύρωση - ακουστικά - των διαφόρων φίλτρων που περιέχει το ΑΚ. Ενώ στον παλμογράφο είναι ξεκάθαρη η συμπεριφορά τους με ένα sweep 10-90Κ για παράδειγμα, ακουστικά δεν λαμβάνεται αλλαγή της πληροφορίας, οι όποιες αλλαγές είτε είναι θέμα placebo είτε διυλισμός του κώνωπα και αυτό από μόνο του μας εξηγεί τα φούμαρα που πουλάνε τα τμήματα marketing των εταιριών.
δ) το mute του ΑΚ δεν είναι και ότι καλύτερο συναντάς στο χώρο, στη συνάντηση δεν διαπιστώθηκε κανένα πρόβλημα γιατί απλά παίξαμε αμιγώς PCM αρχεία, αλλά εάν κάποιος κάνει συχνή διαμεταγωγή μεταξύ pcm-dsd κάποιους θορύβους θα τους έχει και πρέπει να τους συνηθίσει.
ε) στο μενού υπάρχει επιλογή για Direct DSD = Enabled/Disabled, από τις προσωπικές ακροάσεις που έχουμε κάνει η επιλογή Disabled δείχνει να παίζει καλύτερα με περισσότερο σώμα και δυναμικά.

Εν κατακλείδι,
Το ΑΚ αυτή τη φορά έπαιξε σαφώς πιο ολοκληρωμένα από ποτέ, φαίνεται ότι πραγματικά είμαστε στην τελική του φάση και μπορούμε άφοβα να το προτείνουμε και σε άλλα μέλη.
 
Last edited:
πολυ ενδιαφερουσα ακροαση..
..θα συμφωνησω με τον προλαλησαντα.
(την φωτο με το μπαλονι που την βρηκες?):huh2::BDGBGDB55::huh2:
 
Θα τρελαθεί και ο Παναγιώτης με τη φώτο!
Σκέφτηκα, ότι δεν τραβήξαμε κάποια φώτο και θα πεταχτεί κάποιος ωραίος και θα μας στολίσει...
Έκανα μια αναζήτηση στο google με Magnepan PanMan...λέω δεν μπορεί κάτι θα έχει βάλει...και τσουπ είχε ανοίξει νήμα και μάλιστα σε αυτό το φόρουμ για το χώρο του...έτοιμη και η φώτο λοιπόν...χα, χα, χα!
 
Ωραια παρεα χτες το απογευμα και ενδιαφερουσες ακροασεις. Καταρχας η πηγη μου που χρησιμοποιουσα ως reference εχει βγει εκτος συναγωνισμου τα τελευταια δυο χρονια. Τα νεα dac εχουν υψηλη αναλυση και διαχωρισμο οργανων και το sony αν και πουσαρισμενο δεν ακολουθει πια. Αυτο δεν ειναι μονο θεμα τσιπ αλλα και τεχνογνωσιας οσο αφορα την την υπολοιπη κατασκευη των dac. Προσωπικα δυσκολευομαι να βρω ακουστικη ικανοποιηση στις delta-sigma υλοποιησεις. Ομως και το dac του Δημητρη και του Μανωλη ηταν μηχανακια με τα οποια ανετα ζουσα στο συστημα μου. Το dac του Μανωλη, λιγοτερο "λαμπρο" και λιγο πιο "στρογγυλεμενο" στο ανω φασμα. Του Δημητρη μου ακουστηκε περισσοτερο αναλυτικο και αερατο. Η δυναμικη περιοχη δεν ειναι προβλημα σε τετοιες υλοποιησεις. Η ελλειψη αληθοφανειας που με ενοχλει ιδιαιτερως σε αυτη την τεχνολογια (delta-sigma) ειναι σε τετοιο σημειο πια που δεν μπορω να ξεχωρισω την πραγματικοτητα απο την προκαταληψη μου. Και δεν ειχα καποιο ladder για να καταλαβω τι γινεται. Παντως σκεφτομαι να υλοποιησω την εκδοση του Δημητρη. Ειναι μια λυση που δεν υστερει πουθενα.