Ακρόαση ηχειου στον χώρο μου.

Re: Απάντηση: Ακρόαση ηχειου στον χώρο μου.

Βασικά για πες λίγο, ο χώρος ο άλλος που τα άκουσες και σου άρεσαν πώς ήταν περίπου? Πολύ διαφορετικός από τον δικό σου? Ήταν συμμετρικά τοποθετημένα εκεί ενω σε εσένα όχι πχ...κλπ...

Η βουτιά στα 450 είναι καραμπινάτη ανάκλαση του μιντ σε κάποια επιφάνεια...στα 150 παίζουν διάφορα και θα περίμενα να σκούγονται σχετικά λεπτόηχα, κάτι που δεν παρατήρησες ή δεν ανέφερες εν πάση περιπτώση...

ετσι ακιβως ειναι...
τα 450 ειναι πρωτη ανακλαση και χαμηλα εχω φουσκωμα που "θαβει" τα μεσαια.
 
λοιπον παιδια ευχαριστω ολους.
το νημα ξεκινησε για αλλου και πηγε κατα διαολου.
Να δοκιμαζετε ολοι ηχεια για ακροαση στον χωρο σας.
αν δεν παιζουν καλα ενω εκει που τα ακουσατε επαιζαν, να τα αγοραζετε!! παραυτα (οπως τελικα εκανα και εγω) και μετα να φτιαχνετε τον χωρο.
ακροαση "στον χωρο μας" οταν αυτος ειναι 2 λαλουν και 3 χορευουν ειναι παντελως ΑΧΡΗΣΤΗ.
προσεχτε την επομενη φορα που θα πειτε σε καποιον "παρτο σπιτι σου να το ακουσεις" μηπως ειναι ισως καλυτερα να το ακουσει καπου με προσεγμενο χωρο ωστε να ακουσει πως πραγματικα παιζει.
φυσικα ολα αυτα σε λογικα πλαισια (οχι ηχειο 2μετρα 4 δρομων σε δωματιακι ή διδρομο σε αλανα)
καλες ακροασεις σε ολους, και οποιος νομιζει οτι ακουει τα ηχεια του, εχω παρει καινουργιο παιχνιδι... ετοιμο για δραση...
(καπτεν ας κλειδωθει...)
 
Νικ 9Χ4Χ2,8 δεν είναι κακός ο χώρος
εντάξει μπορεί να μην είναι ιδανικός αλλά δεν φαίνεται να έχει σοβαρά προβλήματα.
Από εκει και πέρα βέβαια η τοποθέτηση και αντήχηση ειναι στο χέρι σου.
Ρυθμούς ξέρουμε να βγάζουμε?
όχι μόνο αξονικούς, υπάρχουν εφαπτόμενοι και πλάγιοι
οι εφαπτόμενοι ειναι αρκετά σημαντικοί εχοντας την μισή ενέργεια των αξονικών, οι πλάγιοι το 1/4.
με το να βγάλεις ρυθμούς δεν λύνεις κανένα πρόβλημα, μόνο για διάγνωση (στους πρώτους 15 για τον χωρο σου βρήκα μόνο εναν αξονικό με ενα εφαπτομενικό να συμπίπτουν στους 57κυκλους)
ΟΙ ρυθμοί ειναι fact, από εκει και πέρα η θεραπεία ποικίλει...
Είμαι οπαδός των περιττών διαιρετών των διαστάσεων του χώρου για την τοποθέτηση των ηχείων π.χ. στη περίπτωση σου ~1,3μετρο απο τον πίσω τοιχο η μπάφλα και ~0,8 το κέντρο της από τον πλαϊνό.
Είναι κάτι που αποδεικνύεται με κυματική και πράξεις οτι σε αυτά τα σημεία δεν έχεις ακύρωση ούτε έξαρση σε κάποια συχνότητα.
Το 38% ειναι σχεδόν κάτι αντίστοιχο (η λογική ειναι ιδια) αλλά δεν βολευει χωροταξιακά στις περισσότερες των περιπτώσεων.
Δεν μπορεί να λυθεί το θέμα σε δυο σειρές
πιστευω αξίζει τον κόπο να αναθέσεις σε έναν ειδικό να σε βοηθήσει γιατί πραγματικά αξίζει τον κόπο για το σύστημα που έχεις.
 
Νικόλα πες λίγα πράγματα παραπάνω για τον τρόπο που βρίσκεις θέση ηχείων (με τους περιττούς διαιρέτες). Πως διαφέρει από το 38%;

Πάντως ακόμη και την τέλεια θέση να υπολογίσεις ως προς τους ρυθμούς του δωματίου, υπάρχουν και οι ακυρώσεις που προκαλούνται από ανακλάσεις σε κοντινές επιφάνειες (speaker boundary interference).
 
Dapost....δεν έκανα τίποτα ιδιαίτερο
ειναι πολύ εύκολο για τον καθένα να διαιρεσει με 3, 5, 7 τις διατάσεις του χώρου του και να τοποθετήσει τα ηχεία στις διαστάσεις που τον βολεύουν.
π.χ. 9:7=1,28
4:5=0,8
δεν χρειάζεται να διαιρέσεις τις διαστάσεις με τον ιδιο περιττό.
Η απόδειξη οτι σε αυτά τα σημεία έχεις ανεκτό αποτέλεσμα θέλει δουλειά, αν κάποιος εχει λινκ ας βοηθήσει

Για τους ρυθμούς τώρα μια που ειναι το βασικότερο για να δεις τι γίνεται και να αποδείξεις τον ισχυρισμό....
οι ρυθμοί βγαίνουν από τη σχέση f= v/2{(a/L)[SUP]2[/SUP] + (b/W)[SUP]2[/SUP] + (c/H)[SUP]2[/SUP]}[SUP]1/2[/SUP]

v= velocity (340-345m/s) ανάλογα την περιοχή....οι παραθαλάσσιοι στο 345
L, W, H = διαστάσεις
a,b,c = 0,1,2,3,4...

Υπολογισμος
οταν δυο οροι από τα a,b,c ειναι μηδεν - αξονικοί ρυθμοί
π.χ. a=1, b=0, c=0 (η κατώτερη συχνότητα που μπορεί να βγάλει ο χώρος)
a=0, b=6, c=0 (η 6η αρμονική των στασίμων του πλάτους)

οταν ενας ορος είναι μηδεν - εφαπτομενικοί
π.χ. a=0, b=1, c=1

όταν κανένας ορος δεν ειναι μηδέν - πλάγιοι
π.χ. a=1, b=1, c=1

Οταν βγάλεις ολους τους ρυθμούς θα δεις οτι είναι πραγματικά πολύ πυκνή η κατασταση...
θεωρητικά πρεπει ο ενας να απέχει από τον αλλον περί του 5%
αν οι ρυθμοί εχουν μεγάλη απόσταση μεταξύ τους π.χ. 20 κυκλους στις χαμηλές, θα δημιουργηθουν περιοχές με εξάρσεις και βυθίσεις
Η αντήχηση παιζει μεγάλο ρόλο στο πως σβύνουν τα στασιμο ειδικά τα εφαπτομενικά και πλάγια που εχουν περισσοτερες ανακλάσεις, οπότε χωροι με ιδιες διαστάσεις αλλά διαφορετική αντηχηση ακουγονται διαφορετικά
Οταν εχεις μικρή αντηχηση αυξάνεται το ευρος που επηρρεάζει το κάθε στασιμο, οπότε η χρήση απορροφητικών θέλει μέτρο.

Θα με συγχωρέσετε αν τα λέω λίγο συμπιεσμένα, αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί θα δει ωραία πράγματα τα οποία είναι 100% επιλύσιμα.
 
ευχαριστω πολυ Νικ, παντα εξυπηρετικος.
το θεμα το ανοιξα για να γινει αντιληπτο πως το να ακους ενα ηχειο σε μετριο (μην πω κακο) χωρο κρυβει κινδυνους και δεν σε βοηθα να βγαλεις ασφαλη συμπερασματα.
θα ανοιξω αλλο θεμα για τις μετρησεις.
 
Το θέμα είναι τί μας ενδιαφέρει....

Α) Να έχουμε ηχείο που να παίζει καλά στο χώρο μας ή
Β) Να έχουμε καλό ηχείο... τελεία.

Εγώ είμαι του (Α).
 
Το θέμα είναι τί μας ενδιαφέρει....

Α) Να έχουμε ηχείο που να παίζει καλά στο χώρο μας ή
Β) Να έχουμε καλό ηχείο... τελεία.

Εγώ είμαι του (Α).

Αν μπορείς να διορθώσεις το χώρο και να τον κάνεις ώστε να αναδεικνύει τις αρετές του καλού ηχείου στο έπακρο είναι ό,τι καλύτερο. Έχει δίκιο ο VetNik στο ποστ 42.
Αν το ηχείο έχει δυνατότητες αποδεδειγμένα τότε θα τις φανερώσει. Αν όχι, ό,τι και να κάνεις δε θα πάρεις ποτέ το βέλτιστο αποτέλεσμα.
 
Απλά ο Νίκος άνοιξε θέμα για επιλογή ηχείου γενικώς και εμείς απαντάγαμε για επιλογή ηχείου ειδικώς.

Προφανώς αν μαζί με το ηχείο έχει κάποιος τη διάθεση και ικανότητα να αλλάξει και χώρο, αυτά τα δύο συμπίπτουν. Δεν είναι αυτονόητο όμως.
 
Να παραθέσω την ταπεινή μου άποψη για το τι διαμορφώνει το αποτέλεσμα στο πως ακούμε, (θεωρώντας άψογη την ηχογράφηση):
Ηχείο 60%
Χώρος - τοποθέτηση ηχείου 35%
Λοιπός εξοπλισμός (πηγες ενισχυτές συνδέσεις) 5%

Προφανώς ο χώρος είναι η δεύτερη σημαντικότερη παράμετρος και μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά. Τα συνοδά κατά την γνώμη μου πάντα μικρή ως αμελητέα, (εφ´ όσον εξασφαλίζεται η επαρκής οδήγηση του ηχείου).
 
Η θεωρεία του να πάρεις το ηχείο και μετά φτιάχνεις το χώρο για εμένα ισχύει για αυτούς που έχουν ντεντικεϊτιντ (αποκλειστικό) δωμάτιο για μουσική. οι άλλοι ακολουθούμε το ρητό...έχεις το χώρο σου και δες τί μπορείς να βάλεις...
Δεν μπορώ αν έχω το σύστημά μου στο σαλόνι να "διώξω" το σκρίνειο με τα υαλικά ή την τραπεζαρία γιατί συντονίζει, να βάλω τον καναπέ στη μέση του χώρου μόνο του για να ακούω καλύτερα, ή να ξε-γωνιάσω τον τόιχο που κάνει Γ με την κουζίνα για να μην έχω αντήχηση...δεν γίνονται αυτά τα πράγματα....
 
Απάντηση: Re: Ακρόαση ηχειου στον χώρο μου.

Η θεωρεία του να πάρεις το ηχείο και μετά φτιάχνεις το χώρο για εμένα ισχύει για αυτούς που έχουν ντεντικεϊτιντ (αποκλειστικό) δωμάτιο για μουσική. οι άλλοι ακολουθούμε το ρητό...έχεις το χώρο σου και δες τί μπορείς να βάλεις...
Δεν μπορώ αν έχω το σύστημά μου στο σαλόνι να "διώξω" το σκρίνειο με τα υαλικά ή την τραπεζαρία γιατί συντονίζει, να βάλω τον καναπέ στη μέση του χώρου μόνο του για να ακούω καλύτερα, ή να ξε-γωνιάσω τον τόιχο που κάνει Γ με την κουζίνα για να μην έχω αντήχηση...δεν γίνονται αυτά τα πράγματα....

Τότε όποιο ηχειο και να πάρεις είσαι ευχαριστημένος.
Σε τετοιες συνθηκε Ολα το ίδιο παίζουν σχεδόν.
Είτε μας αρέσει είτε όχι...
Με μόνη εξαίρεση τα μικρά βάσης.
 
Απάντηση: Re: Ακρόαση ηχειου στον χώρο μου.

Να παραθέσω την ταπεινή μου άποψη για το τι διαμορφώνει το αποτέλεσμα στο πως ακούμε, (θεωρώντας άψογη την ηχογράφηση):
Ηχείο 60%
Χώρος - τοποθέτηση ηχείου 35%
Λοιπός εξοπλισμός (πηγες ενισχυτές συνδέσεις) 5%

Προφανώς ο χώρος είναι η δεύτερη σημαντικότερη παράμετρος και μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά. Τα συνοδά κατά την γνώμη μου πάντα μικρή ως αμελητέα, (εφ´ όσον εξασφαλίζεται η επαρκής οδήγηση του ηχείου).

Ο χώρος είναι η πρώτη παράμετρος.
Χίλιες φορές focal solo 6 στο athensmastering studio, παρά focal utopia στον δικό μου.
Υπάρχει ένας που να διαφωνεί;
Ας παει ένα Σάββατο να τα ακούσει εκεί.
 
Να παραθέσω την ταπεινή μου άποψη για το τι διαμορφώνει το αποτέλεσμα στο πως ακούμε, (θεωρώντας άψογη την ηχογράφηση):
Ηχείο 60%
Χώρος - τοποθέτηση ηχείου 35%
Λοιπός εξοπλισμός (πηγες ενισχυτές συνδέσεις) 5%

Προφανώς ο χώρος είναι η δεύτερη σημαντικότερη παράμετρος και μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά. Τα συνοδά κατά την γνώμη μου πάντα μικρή ως αμελητέα, (εφ´ όσον εξασφαλίζεται η επαρκής οδήγηση του ηχείου).

Γνώμη μου φυσικά, αλλά τους υποτιμάς λίγο τους άλλους παράγοντες. Εντάξει, πολύ σημαντικό το ηχείο αλλά όχι και 5% πηγές + ενισχυτικά.
 
Να παραθέσω την ταπεινή μου άποψη για το τι διαμορφώνει το αποτέλεσμα στο πως ακούμε, (θεωρώντας άψογη την ηχογράφηση):
Ηχείο 60%
Χώρος - τοποθέτηση ηχείου 35%
Λοιπός εξοπλισμός (πηγες ενισχυτές συνδέσεις) 5%

Προφανώς ο χώρος είναι η δεύτερη σημαντικότερη παράμετρος και μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά. Τα συνοδά κατά την γνώμη μου πάντα μικρή ως αμελητέα, (εφ´ όσον εξασφαλίζεται η επαρκής οδήγηση του ηχείου).

Θεωρητικά (αν και δεν συμφωνώ με τα παραπάνω ποσοστά) μπορεί να είναι και έτσι..

Στην ουσία όλα τα στοιχεία αλληλοεξαρτώνται.Ανάλογα
το σύστημα τον χώρο κλπ. κάνεις τις επιλογές σου και ρίχνεις το βάρος εκεί που χρειάζεται.

Πχ..

1)Χωρίς καλώδια ένα σύστημα δεν παίζει!..Αρα τι ποσοστό συμμετοχής να βάλουμε?

2) Φαντάσου το καλύτερο ηχείο στον κόσμο να κληθεί να παίξει σε μια άδεια, γεμάτη ανακλάσεις, αίθουσα!

3) Ας μην μιλήσουμε για το ακουστικό αποτέλεσμα σε εναν άψογο χώρο
από ένα κακοσχεδιασμένο ηχείο.
 
Re: Απάντηση: Re: Ακρόαση ηχειου στον χώρο μου.

Ο χώρος είναι η πρώτη παράμετρος.
Χίλιες φορές focal solo 6 στο athensmastering studio, παρά focal utopia στον δικό μου.
Υπάρχει ένας που να διαφωνεί;
Ας παει ένα Σάββατο να τα ακούσει εκεί.

Εγώ, εν μέρει : )

Διαφορετικά δεν θα μπορούσαμε να "ταυτοποιήσουμε" ένα ηχείο σε διαφορετικούς χώρους.
 
Re: Απάντηση: Re: Ακρόαση ηχειου στον χώρο μου.

Εγώ, εν μέρει : )

Διαφορετικά δεν θα μπορούσαμε να "ταυτοποιήσουμε" ένα ηχείο σε διαφορετικούς χώρους.

μπορουμε να ταυτοποιησουμε, δεν μπορουμε ομως να ειμαστε σιγουροι για την ταυτοτητα....
:ernaehrung004:
 
να πω κι εγω μια χαζομάρα;
δοκίμασες να πάρεις και το υπόλοιπο συστημα (πηγη, προ, καλώδια), με το οποιο ακουσες τα ηχεια και σου αρεσαν στον χωρο σου, να δεις τι ακους;;
Δεν ξέρω αν ειναι εφικτό βεβαια...