Aλλαγη καλωδιωσεων σε ηχεια.

ggeorgecv

Established Member
29 December 2007
264
Πεύκη- Αthens
Αληθεια αξιζει ο κοπος; Εχω παρει κατι ηχεια της CERWIN VEGA. Σε σχεση με τα παλια ιδιας εταιριας αλλα ιδιοκατασκευης εχω καποιες μικροδιαφορες στον ηχο. Ενω στα νεα υπαρχει ισορροπια μου φαινεται πως λειπει λιγο ο αερας σε ολο το συχνοτικο φασμα και ηδη ψηνομαι για αλλαγη καλωδιων. Θα εχω καλυτερο αποτελεσμα; Το κρος φαινεται προσεγμενο με τυπικα ομως νομιζω υλικα. Τα καλωδια που εχουν φαινοται τυπικα μαυρο κοκκινο στο woofer ενα κιτρινο στο μιντ και μπλε στο τουιτερ. Στα παλια ηχεια ιδιοκατασκευης εχω εσωτερικη καλωδιωση ιδια με το καλωδιο απο τον ενισχυτη στα ηχεια. Ειναι κατι που πρεπει να προσεξω; Το παχος να ειναι λεπτο ή χοντρο; Ιδιο καλωδιο για ολες τις μοναδες ή αλλο για woofer αλλο για μιντ και αλλο για τουιτερ; Χαλκο ή ασημι;Ιδια διαμετρο για καθε μοναδα ή διαφορετικη;
 
για τα καλώδια απάντηση έχεις δώσει μόνος σου, ίδιο καλώδιο με αυτό που έρχεται απο τον ενισχυτή στα ηχεία σου, κατά προτίμηση χάλκινο. Το πάχος στον κάδο του woofer πρέπει να ειναι τουλάχιστον ίδιο με το εξωτερικό ενώ στον κλάδο του mid & του tweeter μπορουν να είναι και λεπτότερα. Εννοείται με κολλήσεις και όχι με βυσματάκια. Προσοχή στις πολικότητες! Στο κροσόβερ δες, αν υπάρχει ηλεκτρολυτικός πυκνωτής σε σειρά με το mid ή με το tw, μηπως μπορεσεις να τον αντικαταστήσεις με ιδιας χωρητικότητας ΜΚP.
 
για τα καλώδια απάντηση έχεις δώσει μόνος σου, ίδιο καλώδιο με αυτό που έρχεται απο τον ενισχυτή στα ηχεία σου, κατά προτίμηση χάλκινο. Το πάχος στον κάδο του woofer πρέπει να ειναι τουλάχιστον ίδιο με το εξωτερικό ενώ στον κλάδο του mid & του tweeter μπορουν να είναι και λεπτότερα. Εννοείται με κολλήσεις και όχι με βυσματάκια. Προσοχή στις πολικότητες! Στο κροσόβερ δες, αν υπάρχει ηλεκτρολυτικός πυκνωτής σε σειρά με το mid ή με το tw, μηπως μπορεσεις να τον αντικαταστήσεις με ιδιας χωρητικότητας ΜΚP.
Ηλεκτρολυτικος ειναι αυτος με πολικοτητα ή κανω λαθος; Ολοι οι πυκνωτες που εχουν ειναι βαρελοειδεις με τα συρματακια απο την ιδια κατευθυνση. Χωρις πολικοτητα. Ποιοι ειναι οι ΜΚP και ποιοι οι ΜΚΤ ; Λογικα οι ΜΚP ειναι καλυτεροι σωστα; Εχω χρονια να ασχοληθω με πυκνωτες και τα εχω ξεχασει. Ποιοι ειναι καλυτεροι; Στρογγυλοι ή τετραγωνοι; Τα αλλα ηχεια τα ειχα φτιαξει προ 10ετιας. Μηπως αλλαξανε πολλα απο τοτε;
 
Ηλεκτρολυτικος ειναι αυτος με πολικοτητα ή κανω λαθος; Ολοι οι πυκνωτες που εχουν ειναι βαρελοειδεις με τα συρματακια απο την ιδια κατευθυνση. Χωρις πολικοτητα.
δεν βάζεις μια φωτογραφία?

ηλεκτρολυτικοί ναι είναι αυτοί με την πολικότητα αλλά στα crossover συναντώνται ηλεκτρολυτικοί χωρίς πολικότητα (bipolar)

image.php


Ποιοι ειναι οι ΜΚP και ποιοι οι ΜΚΤ ; Λογικα οι ΜΚP ειναι καλυτεροι σωστα; Εχω χρονια να ασχοληθω με πυκνωτες και τα εχω ξεχασει. Ποιοι ειναι καλυτεροι; Στρογγυλοι ή τετραγωνοι; Τα αλλα ηχεια τα ειχα φτιαξει προ 10ετιας. Μηπως αλλαξανε πολλα απο τοτε;

δεν μπορεις να κρίνεις απο το σχήμα, οι τετράγωνοι πιο συχνά είναι mkt ενώ οι στρογγυλοί μπορεί να είναι οτιδήποτε

αν δεν γράφουν πάνω mkt ή mkp μια καλή ένδειξη είναι η τάση (συνήθως οι mkt είναι στα 100V ενώ οι mkp από 250V και πάνω)

mkt

mkp
 
ερωτηση προς τους εξπερτες
Μπορουμε με ελαφρια την καρδία να αντικαταστησουμε εναν ηλεκτρολυτικο πυκνωτη με εναν ΜΚΡ ας πουμε? Ο ηλεκτρολυτικος θα πρεπει να εχει αρκετες φορες μεγαλυτερη resistance την οποια θα πρεπει να εχουν υπολογισει μεσα στα χαρακτηριστικα του φιλτρου!
 
Σπυρο αυτό που λες ειναι πολυ σωστό, το ότι ο ηλεκτρολυτικός έχει μεγαλύτερο ESR είναι γεγονός. Το αν αυτό έχει υπολογιστεί στο crossover είναι θέμα προς συζήτηση. Το αν η αλλαγή στο ESR επηρρεάζει το αποτέλεσμα εξαρτάται από το εκάστοτε σχέδιο. Αλλες φορές επηρρεάζεται άλλες όχι ιδιαίτερα. Σε σχέδια που το phase tracking εχει γίνει προσεκτικά και μελετημένα, μικρές αλλαγές σε καποια στοιχεία έχω δεί ότι δεν το αλλοιώνουν αισθητά. Σε κάποια άλλα σχέδια που οι φάσεις "έχουν ερθει" οριακά, εκεί ναι επηρρεάζεται. Οπως επηρρεάζεται από τις ανοχές των υλικών, που δεν γίνεται να υπολογιστουν επιτυχώς στο σχέδιο, εκτός αν αποφασιστεί να χρησιμοποιηθουν μεγάλης ακρίβειας στοιχεία, που ανεβάζουν το κόστος και συνήθως αυτό δεν συμβαίνει. Σε όσα εργοστασιακά ηχεία έτυχε να μετρήσω το phase tracking δεν μπορώ να πώ ότι ήταν εξαιρετικής ακρίβειας ώστε να είναι απαγορευτική μια αλλαγή σε καποιο ESR..

προσωπικά θεωρώ μούφα το επιχείρημα του υπολογισμένου esr στα crossovers από τους κατασκευαστές, όπως επίσης και το ότι και καλά εχουν χρησιμοποιηθεί ηλεκτρολυτικοί για πιο μαλακο ηχητικό χαρακτήρα. Ο λόγος χρήσης τους είναι το χαμηλό κόστος και τίποτα άλλο. Τι να λέμε, εδω οι ανοχές των χρησιμοποιούμενων υλικών είναι τυπικές και όχι ακριβείας όπως θα έπρεπε, και ηλεκτρολυτικοί ύστερα από καποια χρόνια χρήσης έχουν πλεον άλλη χωρητικότητα!! Το esr μας μάρανε.. Ας εξασφαλισουμε πρώτα σωστή χωρητικότητα και μετά να δουμε και την αντιστασή της. Για να μην αναφερθώ στο ότι η χωρητικότητα διαφέρει και με την συχνότητα.. Σαφώς και πρέπει να υπολογίζεται το esr αλλά τα υπολοιπα προβλήματα των ηλεκτρολυτικών είναι σοβαρότερα. Τις μεγαλύτερες αποκλίσεις από τις ονομαστικές τιμές τις εχω μετρήσει κυριως σε ηλεκτρολυτικούς.
 
Ωραια αναλυση Γιαννη
Δεν θα επρεπε να αντικαταστοισουμε τους παλαιους ηλεκτρολυτικους με καινουργιους που θα αγορασουμε απο τον κατασκευαστη? Ισως να φαινεται αστειο τωρα που καθε υπογειο εχει και τον μοντιφη του αλλα αυτος ειναι ο ποιο σιγουρος τροπος για να εχουμε το αποτελεσμα που εχει σκεφτει ο κατασκευαστης.
 
αφου η χρήση όχι μεγάλης ακριβειας υλικών δεν σου είπε κάτι, θα το πω αλλιώς, είναι σα να μου λές αντι για bilstein Β8 να ξαναβάλω αμορτισέρ μαμά.. εσύ που έχεις τυφλή εμπιστοσύνη στον κατασκευαστή το μαμά θα σε ικανοποιήσει περισσότερο. Ειναι και θέμα ψυχολογίας και δεν το λέω ειρωνικά.
 
Δεν βλεπω πουθενα ειρωνεια, απλα στην συγκεκριμενη περιπτωση νομιζω οτι η Σερβιν ειναι μια παρα πολυ σοβαρη εταιρια και οτι οι μηχανικοι της δεν σχεδιασανε/διαλεξανε τα υλικα ενος φιλτρου μεσα στο διαλειμα τους για καφε.
Για τα αμορτισερ τωρα, επειδη ειμαι αυστηρα Αλφασουντικακιας, δεν εχω ιδεα για τα αλλα μοντελα, το σεταπ που ηρθε με την Τι το 74 και εφαρμοστικε και στις 4πορτες αμεσως, ειναι το καλυτερο που εχει επιτυχει η Αλφα σε ολες τις εποχες και σε ολα της τα μοντελα! Ταδε εφη Peter Dyrelund! Οτι και να κανεις οτι και να λεγονται τα αμορτισερ, ακομα και Ohlin, χαλας το αποτελεσμα! Για μερικους Σουμαχιδες μεσα σε πιστα ισως ταιριαζουν αλλα αμορτισερ, αλλα για το 99,99999999999% του απλοικου κοσμου και σε παντος ειδους δρομων, ακομα και με νεοριγμενο χιονι με χτεσινο παγο απο κατω, ταιριαζουν καλυτερα τα μαμισια! Ενα πληρες σεταπ NOS Αλφασουντ Τι απο το 1974(ελατηρια/αμορτισερ) κανουν οσο η 147α σου σημερα!
 
Για να συνεχισω το off topic,να πω οτι οι μηχανικοι που σχεδιασαν τις αναρτησεις της καθε αλφα,δεν ειχαν υποψη τους οτι στην ελλαδα υπαρχει ασφαλτος μονο μεταξυ των αμετρητων τρυπων που υπαρχουν στους δρομους,οσο δεν ειχαν υποψη τους οτι ο Σπυρος θα πηγαινει σφαιρα στους παγους.ή ακομα και αν το ηξεραν δεν θα μπορουσαν να ικανοποιησουν και τους δυο.
Για αυτο και υπαρχουν και απειρα σεταπ να δοκιμασεις.Δεν μιλω για τους σουμαχερ του δρομου :):)
 
Η Αλφασουντ εξελιχτηκε στο Arjeplog, ειναι χαρμα οφθαλμων να βλεπεις σε μαυροασπρα φιλμ το πως οδηγανε στους παγους, καπου στο τελος της δεκαετιας του 60!
Το φιλμ αυτο υπαρχει η υπηρχε μεσα στην επισημη σελιδα της Αλφα Ρομεο! Προς πληροφορηση παντος ενδιαφερομενου, η Αλφασουντ εχει μια φανταστικο σεταπ, μια χρυση τομη μεταξυ επιδωσεων και κομφορτ, ακομα και σε Ελληνικους δρομους δεν τερματιζει ποτε! Αυτα ψαλιδισμενα μεσα απο το τεστ των 4Τ απο το 1974!
Πισω στα φιλτρα τωρα, εχουμε μετρησεις-σοβαρες Α-Β ακροασεις που να μας υποστηριζουν οτι ακουγεται ποιο σωστα αν αντικαταστησουμε ενα ηλεκτρολυτικο με εναν πολυ πχ?
 
Last edited:
ερωτηση προς τους εξπερτες
Μπορουμε με ελαφρια την καρδία να αντικαταστησουμε εναν ηλεκτρολυτικο πυκνωτη με εναν ΜΚΡ ας πουμε? Ο ηλεκτρολυτικος θα πρεπει να εχει αρκετες φορες μεγαλυτερη resistance την οποια θα πρεπει να εχουν υπολογισει μεσα στα χαρακτηριστικα του φιλτρου!
Tι ειναι το ESR; Παιζουν κι αλλα πραγματα ρολο εκτος απο τη χωρητικοτητα; Νομισα οτι με ιδια χωρητικοτητα και καλυτερη ποιοτητα πυκνωτη θα εισαι οκ; Τι αλλο πρεπει να προσεξει κανεις;
 
Δεν βλεπω πουθενα ειρωνεια, απλα στην συγκεκριμενη περιπτωση νομιζω οτι η Σερβιν ειναι μια παρα πολυ σοβαρη εταιρια και οτι οι μηχανικοι της δεν σχεδιασανε/διαλεξανε τα υλικα ενος φιλτρου μεσα στο διαλειμα τους για καφε.

γι αυτό σου είπα ότι θα ικανοποιηθείς περισσότερο με τα μαμά υλικά. Γιατι κάποια πράγματα τα υιοθετείς ως αξιώματα (αναφέρομαι στην σοβαρότητα του κατασκευαστή) - ενώ εγώ τα βλέπω σαν θεωρήματα - κι αισθάνεσαι ασφαλέστερος με αυτά, που ειναι λογικό.

Δεν πα να σχεδιάζανε το cross και 1 χρονο, την φθορά του ηλεκτρολυτικού με την πάροδο του χρόνου δεν την αποφεύγουν. Εκτός αν σχεδιάζουν το ηχείο για να στρώσει σε 15 χρονια, οπότε πάσο!!

[
]
Για τα αμορτισερ τωρα, επειδη ειμαι αυστηρα Αλφασουντικακιας, δεν εχω ιδεα για τα αλλα μοντελα, το σεταπ που ηρθε με την Τι το 74 και εφαρμοστικε και στις 4πορτες αμεσως, ειναι το καλυτερο που εχει επιτυχει η Αλφα σε ολες τις εποχες και σε ολα της τα μοντελα! Ταδε εφη Peter Dyrelund! Οτι και να κανεις οτι και να λεγονται τα αμορτισερ, ακομα και Ohlin, χαλας το αποτελεσμα! Για μερικους Σουμαχιδες μεσα σε πιστα ισως ταιριαζουν αλλα αμορτισερ, αλλα για το 99,99999999999% του απλοικου κοσμου και σε παντος ειδους δρομων, ακομα και με νεοριγμενο χιονι με χτεσινο παγο απο κατω, ταιριαζουν καλυτερα τα μαμισια! Ενα πληρες σεταπ NOS Αλφασουντ Τι απο το 1974(ελατηρια/αμορτισερ) κανουν οσο η 147α σου σημερα!

φέρε την alfasud να κάνει καιλα 100.000km στα στενά της Αθήνας κι αν δεν σου μείνουν τα αμορτισέρ στο χέρι εμένα να με χ..

Για τις υπολοιπες αλφες λοιπόν (οκ πλην alfasud για να μη στεναχωριέσαι) σου λέω ότι ενώ το engineering είναι θεϊκό, η επιλογή κάποιων υλικών είναι για τον π.. Και σ' αυτό βεβαια δεν φταινε οι μηχανικοί αλλά το μαρκετινγκ και τα σχετικά managerial decisions που στρέφονται μόνο στις απολυτα φτηνές προσφορες προμηθευτών, προσδοκώντας ταυτόχρονα σε αυξημενα κέρδη από τα συνεργεία. Το κέρδος ετσι ειναι διπλό. Τα σημεία των καιρών βλεπεις. Ζημιά στο brand name δεν γινεται γιατι το τελευταίο δευτερόλεπτο πριν την αγορά λειτουργεί το συναίσθημα εις βαρος της λογικής κι αυτο το ξερουν αυτοι που παιρνουν τις αποφάσεις. Κι αυτο ισχυει για τους περισσότερους ευρωπαιους πλεον. Η 156 (και στην συνεχεια η 147) βγηκε στην παραγωγη με διπλα ψαλιδια εμπρός και πολλαπλους συνδέσμους πίσω, όταν στην εποχή εκείνη το setup αυτό το εβρισκες μονο σε εξεζητημένα μοντέλα, σε supercars ή σε αγωνιστικά. Υστερα ακολουθησε το focus και μετα ξυπνησανε κι αλλοι και το παιζανε σοφιστικέ. Τα αμορτισέρ όμως που φόραγε πχ η δικιά μου ήταν made in turkey και τα φτυσανε απο τις 10.000χλμ. Μπορει να μου σώσανε την ζωή όταν στριβοντας οριακα με 180 επεσα σε τεραστιο bump αλλά από αντοχή άστο καλύτερα.. Να τα λέμε όλα, όχι μόνο αυτά που μας συμφέρουν.. Στις λακκουβες της αθήνας δεν ζεί σχεδόν τιποτα. Τα bilstein τα πληρωσα 600 ευρώ όταν τα υπολοιπα παιζουν στα 350-450 , κι ως τωρα εχω κανει καμια 60ρια χιλιαδες κακοτράχηλα χιλιομετρα και ειναι και απο πλευρας απόσβεσης αλλά και θορυβων σαν καινουργια (φτου φτου - fingers crossed). Οπως βλεπεις οι επιλογες του κατασκευαστή δεν εχουν να κανουν με τις ικανότητες των μηχανικών, αλλά και με το κόστος και το αποτέλεσμα πρεπει να ικανοποιεί κι άλλες παραμέτρους. Οσο το κόστος ανά μF στους ηλεκτρολυτικούς ειναι το μικρότερο, η χρήση τους θα είναι επιβεβλημένη. Ο αγοραστής ούτως ή άλλως εμπιστεύεται και το όνομα κατά την αγορά. Το τι θα γίνει μετά απο χρόνια (μετά την απομάκρυνση από το ταμείο..) δεν εχει ιδιαιτερη σημασία στις πωλήσεις.
 
πρεπει να εντοπίσεις ποιος πυκνωτης ειναι σε σειρά με το tweeter, αυτός θα ειναι μικρής χωρητικότητας και τον αλλάζεις χωρίς ιδιαιτερο προβλημα. Στην συνέχεια θα πρεπει να εντοπίσεις αυτόν που είναι σε σειρά με το midrange. Εκει αναλογα με την χωρητικότητα εχεις ενα θεμα, γιατι οι mkp σε μεγαλες χωρητικότητες είναι ογκώδεις και πανάκριβοι.
 
αν δεις οτι το κόστος δε σε συμφέρει, ιδιως για τις μεγαλες χωρητικότητες, μπορεις να βαλεις mkt που ειναι φθηνότεροι μεν αλλά σαφως καλύτεροι απο τους ηλεκτρολυτικούς.
 
προσωπικά θεωρώ μούφα το επιχείρημα του υπολογισμένου esr στα crossovers από τους κατασκευαστές, όπως επίσης και το ότι και καλά εχουν χρησιμοποιηθεί ηλεκτρολυτικοί για πιο μαλακο ηχητικό χαρακτήρα. Ο λόγος χρήσης τους είναι το χαμηλό κόστος και τίποτα άλλο. ...

Πες τα χρυσόστομε.
 
Παιδια να βοηθήσουμε και τον φίλο μας....

αλλά το θεμα σηκώνει κουβέντα και εντιαυτη περιπτωση ειμεθα offtopicaκιδες
δε μπορει να νομημοποιηθει η offtopiκιαση σε ιδιαιτερη κατηγορία...ειναι ατοπο

Γιαννη εχεις δικιο....
Για τη σημερινη εποχη....
Παλια ηταν αλλιως
Παλια οι πελατες ήταν ''εξειδικευμένοι'' και οι εταιριες σχολές διαφορετικής ειδίκευσης.
Σημερα....ισωμα...marketing....παμε για νουμερα.....παρτα τωρα στο κ...

Μια που το ανεφερες η ΑR εκανε ερευνα και ειδε οτι οι περισσότεροι της πελάτες βαζουν εμποριου αμορτισερ και τακακια.... σχετικά γρηγορα, τα υπόλοιπα ειναι απλά συμπερασματα
Η Peugeot πχ στη ιδια ερευνα ειδε οτι πουλάει δικά της!!!!
Η PEUGEOT ΦΤΙΑΧΝΕΙ ΜΟΝΗ ΤΗΣ ΤΑ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΚΑΙ ΕΛΑΤΗΡΙΑ
Η Yamaha εχει τα Ohlins
H Honda τα Sowa

Αλλα για να σου πουλάνε σημερα 147 κατω απο 14000 με 120ΗΡ....made in τμτμτ
 
Για τα αμορτισερ τωρα, επειδη ειμαι αυστηρα Αλφασουντικακιας, δεν εχω ιδεα για τα αλλα μοντελα, το σεταπ που ηρθε με την Τι το 74 και εφαρμοστικε και στις 4πορτες αμεσως, ειναι το καλυτερο που εχει επιτυχει η Αλφα σε ολες τις εποχες και σε ολα της τα μοντελα! Ταδε εφη Peter Dyrelund! Οτι και να κανεις οτι και να λεγονται τα αμορτισερ, ακομα και Ohlin, χαλας το αποτελεσμα! Για μερικους Σουμαχιδες μεσα σε πιστα ισως ταιριαζουν αλλα αμορτισερ, αλλα για το 99,99999999999% του απλοικου κοσμου και σε παντος ειδους δρομων, ακομα και με νεοριγμενο χιονι με χτεσινο παγο απο κατω, ταιριαζουν καλυτερα τα μαμισια! Ενα πληρες σεταπ NOS Αλφασουντ Τι απο το 1974(ελατηρια/αμορτισερ) κανουν οσο η 147α σου σημερα!

Ρε συ Σπύρο, έλεος! Μας έφαγαν τα πλεμόνια τόσα χρόνια με τις NOS λάμπες, φτάνει! Εντάξει, η Alfasud είναι καταπληκτική, αλλά έχει άξιους και καλύτερους απογόνους. Να μη σου πω για κάτι ξαδέρφια της από την Ισπανία. Σόρρυ για το off-topic, αλλά NOS αμορτισέρ για Alfasud, έλεος δηλαδή!! Σιγά σιγά θα με βάλετε να ψάχνω και για NOS ζάχαρη για τον καφέ, από εκείνο το lot που ψώνιζε και ο Νίκος Τσελεμεντές. :p