Και φαντάσου τώρα να το βγάλει για βιντοους που λένε οι γερμανοί το αμαρα![]()
To KS αποτελεί παρελθόν από τότε που κυκλοφόρησαν τα Vista και τα 7.
Επίσης, το bit perfect δεν είναι δύσκολο, ούτε απαιτεί μαύρη μαγεία για να παίξει "απροβλημάτιστα". Είτε παίζει σωστά (a.k.a. "bit perfect"), είτε δεν παίζει.
Δεν είναι Γιάννης είναι Γιαννάκης Windows Audio Session API (WASAPI) το έκαναν και η ουσία είναι ίδια γιατί και αυτό επεμβαίνει και δεν έχεις bit perfect.
Λίγη εγκυκλοπαίδεια δεν βλάπτει.
Windows Vista features a completely re-written audio stack designed to provide low-latency 32-bit floating point audio, higher-quality digital signal processing, bit-for-bit sample level accuracy, up to 144dB of dynamic range and new audio APIs created by a team including Steve Ball and Larry Osterman.[1][2] The new audio stack runs at user level, thus increasing stability. The Windows Vista audio engine is designed to run faster than the Windows XP audio engine, and has tighter requirements on audio buffer position accuracy. Also, the new Universal Audio Architecture (UAA) model has been introduced, replacing WDM audio, which allows compliant audio hardware to automatically work under Windows without needing device drivers from the audio hardware vendor.
There are three major APIs in the Windows Vista audio architecture:
Windows Audio Session API – Very low level API for rendering audio, render/capture audio streams, adjust volume etc. This API also provides low latency for audio professionals through WaveRT.
Multimedia Device API – For enumerating and managing audio endpoints.
Device Topology API – For discovering the internals of an audio card's topology.
[edit]Audio stack architecture
Applications communicate with the audio driver through Sessions, and these Sessions are programmed through the Windows Audio Session API (WASAPI). In general, WASAPI operates in two modes. In exclusive mode (also called DMA mode), unmixed audio streams are rendered directly to the audio adapter and no other application's audio will play and signal processing has no effect. Exclusive mode is useful for applications that demand the least amount of intermediate processing of the audio data or those that want to output compressed audio data such as Dolby Digital, DTS or WMA Pro over S/PDIF. WASAPI exclusive mode is similar to kernel streaming in function, but no kernel mode programming is required. In shared mode, audio streams are rendered by the application and optionally applied per-stream audio effects known as Local Effects (LFX) (such as per-session volume control). Then the streams are mixed by the global audio engine, where a set of global audio effects (GFX) may be applied. Finally, they're rendered on the audio device.
κτλ
κτλ...
Δεν είναι τόσο εύκολα τα πράγματα όσο τα λές.
Το WASAPI εκτός το ότι επεμβαίνει και είναι δύσκολο να το βγάλεις εκτός ακόμα και όταν βάλεις το wasapi plugin για τον Foobar παρουσιάζονται προβλήματα με αρχεία 24/88, 24/192.
Τοτε επιλέγεις αναγκαστικά DS αλλά και πάλι έχεις μέσα το mixer.
To Mac OS ότι και να πούμε είναι καλύτερο αυτή την στιγμή από τα όποια Windows σαν Audiophile βάση για player.
Αλλά αν ασχοληθούν σοβαρά μαζί του στο μέλλον οι καλύτερες προοπτικές είναι για το Linux λόγω της ευελιξίας του.
Linux has the great advantage over Windows. You won't need kernel streaming/ASIO or similar.
For best sound quality you can route your traffic right to the interface.
There is no other system offering a real realtime kernel.
θεωρητικά αν παίζω με bit perfect είναι αδύνατο να παίξω dts χωρίς κάποιο plugin σε stereo dac.
Επίσης είναι αδύνατο να παίξω αρχεία 88khz χωρίς resampling αν το ντάκ δέν υποστηρίζει...που δέν υποστηρίζουν πολλά ντάκ.
αλλα νομίζω οτι όλα αυτά είναι υπερβολές.ένα καλό ντάκ είναι υπεραρκετό για να ακούσουμε τέλεια μουσική είτε με foobar είτε με itunes είτε...
αν θέλουμε το κάτι παραπάνω το dsp είναι μονόδρομος.
Το DSP είναι άλλη ιστορία.. Σκοτεινά μονοπάτια, που μας πηγαίνουν μακριά από το HiEnd IMHO.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.